Urheiluselostajat ja toimittajat, hyvät että huonot?
Itse kyllä pidän jollain tavalla Niki Juuselan selostuksesta. Ei lähellekkään Mertarannan tasoa, mutta kyllähän tuota kuuntelee. Ainoastaan se ärsyttää että hän puhuu kokoajan väärin. Kun pelataan ensimmäistä erää niin hän saattaa kertoa kuinka kolmannen erän viimeinen minuutti on käynnisttä tai eri joukkueet ovat kentällä kuin oikeasti. Minä pidän hänen rauhallisesta selostuksestaan.
R.I.P Nelson Frazier Jr. 14.2.1971 – 18.2.2014
Suomen Mike Adamle? En tiedä.Zaber kirjoitti:Itse kyllä pidän jollain tavalla Niki Juuselan selostuksesta. Ei lähellekkään Mertarannan tasoa, mutta kyllähän tuota kuuntelee. Ainoastaan se ärsyttää että hän puhuu kokoajan väärin. Kun pelataan ensimmäistä erää niin hän saattaa kertoa kuinka kolmannen erän viimeinen minuutti on käynnisttä tai eri joukkueet ovat kentällä kuin oikeasti. Minä pidän hänen rauhallisesta selostuksestaan.
Eipä muuten ole mikään kovin huono, kun kuulin vähän puhetta eilen. Ihan rauhallisen tapainen kaveri, kertoo juttu rauhallisesti eteenpäin.
Viimeksi muokannut Wanhus, To 08.05.2008 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"
Samaa mieltä suurimmaksi osaksi, mutta mielestäni Niki Juusela on hieman parantanut Torinon olympiakisojen ajoistaan lähtien. Kuitenkin siitä huolimatta hän selostaa kyllä miten sattuu. Juusela on pieni "tärrä" toisin sanoen, sillä hän tuntuu välillä pönkittävän vain omaa egoaan, ja tuo Mertarannan matkiminen on rasittavaa, koska Mertaranta on "the one and only", eikä kukaan pysty häntä paikkaamaan ainakaan tällä hetkellä puhuttaessa jääkiekkoselostajista.DeadManWalking kirjoitti:Herätelläänpä.
Niki Juusela. Miten on mahdollista, että tämä kaveri on huonontunut entisestään. Ei voi käsittää pieni ihminen sitä, että miksi tämä mies selostaa jääkiekon MM-kisoja YLE:n kanavilla. Mies on lähes yhtä huono selostaja kuin Jussi Saarinen aikanaan, ja suunta on laskemassa koko ajan. Lisäksi kun mies alkaa välillä höpöttämään täysin omiaan, eikä keskity kenttätapahtumiin ollenkaan. Ja vielä lisäksi, se Mertarannan matkiminen, esim. äänen muuttaminen on h**vetin ärsyttävää.
Jussi Saarinen tulikin äsken mainittua, joten jatketaanpa: Miehellä on ilmeisesti joku suojatyöpaikka YLE:llä, vai miksi ihmeessä hän on siellä? Haastattelussa mies tunkee itsensä aina kuvaan mukaan, niin että takaraivo näkyy. Lisäksi hänellä on erittäin omituinen tapa, nimittäin se, että hän vetää parin minuutin monologin aina ennen jokaista haastattelua, vaikka Tapio Suominen on studiosta tehnyt selväksi, että ketä siellä haastatellaan.
Ei näin YLE.
Jussi Saarinen taas on toinen tapaus muiden joukossa. Periaatteessa ihan ok haastattelijaksi, mutta tönkerö englanti sekä turha lässytys laskevat hänen arvostustaan roimasti. Silti häneenkin on suurimmaksi osaksi Juuselan ohella jo tottunut. Kuitenkin Saarinenkin on loppujen lopuksi aivan tarpeeksi toimiva työssään.
Tietenkin suosikkiselostajani on Antero Mertaranta, sillä hän on todellinen legenda, joka puhuu välillä kyllä melko käsittämättömiä, mutta on hehkutuksessaan miltei maailman paras sekä sitä kautta luo kunnon tunnelman kotikatsomoihin. Silti hänkään ei ole aivan täydellinen vaan hän myös sortuu joihinkin pikkuvirheisiin silloin tällöin. Kuitenkaan virheet eivät ole sitä luokkaa, että ne heikentäisivät katsomista. Lisäksi Mertaranta on pystynyt luomaan aivan oman jargoninsa omine erikoisine sanontoineen, kuten "se kuuluisa".
JP Jalo on varmasti selostajalistallani melko lailla toisella sijalla. Pidän häntä parhaana jalkapalloselostajana. Hän taisi olla parhaimmillaan Nelosen Mestareiden liiga -otteluissa tekemällä niistä omanlaisiaan selostuksellansa.
Yksi mainittava selostaja lienee vielä muinoin Nelosella pyörineitä Kultaisen liigan otteluita selostanut vanhahko mieshenkilö. Hän oli taas yksi sellainen selostaja, joka oli persoonallinen, mutta asiantunteva niin kuin edellä mainitut herratkin. Hän taitaa olla jo eläkkeellä, mutta löisi kyllä laudalta monen nyky-yleisurheilu-/minkä tahansa muun urheiluselostajan hyvin helposti.
Yleisesti ottaen miellän Urheilukanavan niin selostajiltaan kuin itse ohjelmistoltaankin sekä sen laadulta erittäin heikoksi kanavaksi. Kaikesta paistaa läpi amatöörimäisyys sekä kunnon resurssien puute. Vielä käsittämätönpää on itse kanavan katsojaluvut, jotka ovat suuret heikosta ohjelmistosta riippumatta, tai kai sekin riippuu omasta maustaan, sillä itse en erityisemmin seuraa jalkapalloa niin paljon.
YLE on kyllä saanut tämän vuoden jääkiekon MM-kisoihin kunnon asiantuntijat, joista mielenkiintoisin lienee Juhani Tamminen. Tapio Suomista välillä vuorotteleva tyyppi on kanssa ihan asiallinen vaikka kokemattomuus vielä näkyykin. Inka Heneliuksen toimittama jätkäpari on ihan hyvä idea, mutta minusta kyseisen segmentin voisi korvata jollakin muulla. Kaiken kaikkiaan YLE on onnistunut toteuttamaan hyvin ammattimaisia lähetyksiä, sillä asiantuntijat ovat todellisia eksperttejä sekä studiokin on toimivan tyylikäs.
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
After all is lost and nothing gained, Iron Maiden is still the only thing that matters.
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
After all is lost and nothing gained, Iron Maiden is still the only thing that matters.
Mauri MyllymäkiYksi mainittava selostaja lienee vielä muinoin Nelosella pyörineitä Kultaisen liigan otteluita selostanut vanhahko mieshenkilö. Hän oli taas yksi sellainen selostaja, joka oli persoonallinen, mutta asiantunteva niin kuin edellä mainitut herratkin. Hän taitaa olla jo eläkkeellä, mutta löisi kyllä laudalta monen nyky-yleisurheilu-/minkä tahansa muun urheiluselostajan hyvin helposti.
Todellakin yksi parhaista. Siellä ne nandi-heimolaiset taas kipittävät.
Niki Juusela sanoi Venäjä-Tanskaottelun 3. erässä kaksi kertaa " ...tässä ottelun toisessa erässä" ja hänellä oli selvästi ongelmiä Seminin nimen lausumisessa, kun ei millään näyttänyt osaavan päättää, onko se "semin" vai "seemin". Ja kangerteli ja änkytti koko ajan. "Turpa kiinni sönkkö" sanon minä! 
- Captain Charisma
Muutamat kisat taaksepäin ei Mertaranta osannut päättää miten lausuu Charan nimen. Ainakin nämä kolme muotoa kuultiin.Axl kirjoitti:Niki Juusela sanoi Venäjä-Tanskaottelun 3. erässä kaksi kertaa " ...tässä ottelun toisessa erässä" ja hänellä oli selvästi ongelmiä Seminin nimen lausumisessa, kun ei millään näyttänyt osaavan päättää, onko se "semin" vai "seemin". Ja kangerteli ja änkytti koko ajan. "Turpa kiinni sönkkö" sanon minä!
"Kaara"
"Haara"
"Tsaara"
Olen kyllä sitä mieltä, että Ylen pitäisi hankkia Tuomas Virkkunen selostajaksi. Hänhän selostaa Urheilu TV:ssä futista ja on myös selostanut futiksen MM-kisoja Ylen puolella jos oikein muistan. Ja ainakin omasta mielestäni mies on tämän hetken paras futisselostaja Suomessa. Jääkiekkoa hän ei taida selostaa, joten sen voi unohtua, mutta mielelläni kuulisin häntä UCL -peleissä sekä tietenkin myös EM-/MM-peleissä.
Toivotaan, että Yle tajuaa pestata Virkkusen.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Hautsi_ kirjoitti:Olen kyllä sitä mieltä, että Ylen pitäisi hankkia Tuomas Virkkunen selostajaksi. Hänhän selostaa Urheilu TV:ssä futista ja on myös selostanut futiksen MM-kisoja Ylen puolella jos oikein muistan. Ja ainakin omasta mielestäni mies on tämän hetken paras futisselostaja Suomessa. Jääkiekkoa hän ei taida selostaa, joten sen voi unohtua, mutta mielelläni kuulisin häntä UCL -peleissä sekä tietenkin myös EM-/MM-peleissä.
UCL-pelejä Virkkunen taitaapi selostella Viasatin puolella, joten ei Tuomasta varmaan kovin helposti Ylelle viedä. Ainakin viime MM-kisoissa Virkkunen selosteli päivän ensimmäiset pelit, jos nyt aivan oikein muistan.
Virkkunen voitaisi pestata Canal+:lle selostamaan Suomen karsintapelit, ei sillä että Innanen olisi mitenkään surkeasti viime karsinnat vetänyt, mutta mielestäni Virkkunen on roimasti suomalaisia kolleegojaan edellä tunnelman luonnissa sekä asiantuntemuksessa.
One love
Harmi vain ettei itselläni mikään Viasat näyEnigma kirjoitti:UCL-pelejä Virkkunen taitaapi selostella Viasatin puolella, joten ei Tuomasta varmaan kovin helposti Ylelle viedä. Ainakin viime MM-kisoissa Virkkunen selosteli päivän ensimmäiset pelit, jos nyt aivan oikein muistan.
Virkkunen voitaisi pestata Canal+:lle selostamaan Suomen karsintapelit, ei sillä että Innanen olisi mitenkään surkeasti viime karsinnat vetänyt, mutta mielestäni Virkkunen on roimasti suomalaisia kolleegojaan edellä tunnelman luonnissa sekä asiantuntemuksessa.
Niin ja toki kesällä voi katsella myös Veikkaus liigaa
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Niinpä, Hollannin liiga olisi kyllä todella mielenkiintoinen lisäys UTV:n laajalle jalkapallovalikoimalle. Itsellä näkyy Canal+ sekä U+K, joten jalkapalloa tulee viikossa katsottua aivan sairaasti.Hautsi_ kirjoitti: Harmi vain ettei itselläni mikään Viasat näyJa jos tilanne tosiaankin niin on ettei miestä AINAKAAN VIELÄ Ylelle saada, niin pitääpi "tyytyä" La Ligaan ja Bundes Liigaan. Molemmat toki kelpaavat oikein hyvin. Vielä jos se Hollannin liiga saataisiin takaisin UTV:lle, niin olisin oikein tyytyväinen.
Niin ja toki kesällä voi katsella myös Veikkaus liigaa
Veikkausliigaa tulee kyllä katsottua aina kun ei treenejä satu olemaan. Valitettavasti Ma ja To kuuluu harkkapäiviin ja UTV näyttää pelejä Ma ja To.
One love
Ei Tuomas Virkkusta ylelle selostamaan, sanon minä. Edellisten jalkapallon MM-kisojen aikaan pari vuotta sitten hermoni meinasivat revetä hänen selostustaan kuunnellessa. Voi olla innostunut jalkapallosta ja jopa tuntea lajia mutta ei osaa selostaa, ei sitten yhtään. Ainakaan minun mielestäni.
Ja Mertaranta ei ole koskaan ollut hyvä selostamaan mitään muuta kuin Jalkapallon Englannin liigaa. Yleisurheilussa menettelee jos hänellä on vähän vähemmän mölyapinamainen partneri toisena selostajana, mutta muuten ei kiitos Antero Mertarannalle. Eniten hänessä ärsyttää juuri huutaminen (vähän voi ääntä korottaa mutta se karjuminen on ärsyttävää) ja ne typerät mukahauskat vitsit typerällä mukahauskalla äänellä mitä hän viljelee vähän väliä.
Monien inhoama Christer Sarlin taas on mielestäni melko mukavan kuuloinen selostaja jääkiekkoon. Hänen tyylinsä on sopivan rauhallinen muttei innoton. Jos Mertaranta osaisi selostaa sillä tyylillä ja pitää asiantuntemuksen ennallaan, siinä voisi olla aika hyvä selostaja.
Jalkapallossa taas minusta Virkkusen sijaan paras selostaja on joko Juha-Pekka Jalo tai Tapio Suominen.
Ja Mertaranta ei ole koskaan ollut hyvä selostamaan mitään muuta kuin Jalkapallon Englannin liigaa. Yleisurheilussa menettelee jos hänellä on vähän vähemmän mölyapinamainen partneri toisena selostajana, mutta muuten ei kiitos Antero Mertarannalle. Eniten hänessä ärsyttää juuri huutaminen (vähän voi ääntä korottaa mutta se karjuminen on ärsyttävää) ja ne typerät mukahauskat vitsit typerällä mukahauskalla äänellä mitä hän viljelee vähän väliä.
Monien inhoama Christer Sarlin taas on mielestäni melko mukavan kuuloinen selostaja jääkiekkoon. Hänen tyylinsä on sopivan rauhallinen muttei innoton. Jos Mertaranta osaisi selostaa sillä tyylillä ja pitää asiantuntemuksen ennallaan, siinä voisi olla aika hyvä selostaja.
Jalkapallossa taas minusta Virkkusen sijaan paras selostaja on joko Juha-Pekka Jalo tai Tapio Suominen.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- Miccelsson
Suominen on mielestäni liian vanhanaikainen. Hän on selostanut täysin samallalailla ja vieläpä samoja verbejä ja adjektiiveja käyttäen liian monta vuotta. 93 vuonna hän selosti koripalloakin eikä ole muuttunut yhtään. Studio isäntänä menee vielä.
Mertaranta ei osaa selostaa yleisurheilua yhtään. Hän ei ymmärrä siitä mitään. "Katsotaan, joko se keppi lentää Tohmajärven mieheltä."
"Hyvän näköinen hyppy, arviolta tuollainen 790." Laji- ja urheilutietämys täysin 0. Ei riitä yleisurheilussa mihinkään. MIELESTÄNI
Mielipide voi tietenkin johtua, siitä kun itse sitä harrastaa ja seuraa.
Mertaranta ei osaa selostaa yleisurheilua yhtään. Hän ei ymmärrä siitä mitään. "Katsotaan, joko se keppi lentää Tohmajärven mieheltä."
"Hyvän näköinen hyppy, arviolta tuollainen 790." Laji- ja urheilutietämys täysin 0. Ei riitä yleisurheilussa mihinkään. MIELESTÄNI
Mielipide voi tietenkin johtua, siitä kun itse sitä harrastaa ja seuraa.
Wayne Bernard #14
Davidson University
How about that
Davidson University
How about that
Tuossa ylemmässä Tirkka esittää mielipiteensä Mertarannasta ja tuo onkin ainut asia jossa olen samaa mieltä kanssasi viestissäsi. (en tietenkään väheksy mielipiteitäsi, olen vain erittäin paljon eri mieltäTirkka kirjoitti:ja ne typerät mukahauskat vitsit typerällä mukahauskalla äänellä mitä hän viljelee vähän väliä.
Tuomas Virkkunen on ainoa selostaja, joka pystyy jättämään minut katsomaan Veikkausliiga tai jotain Saksan liigan keskikastin ottelua. Espanjan liigaa voisi kuunnella, jopa Mertarannan selostuksella, mutta Virkkunen on niiiiiin hyvä, että saa minut katsomaan jopa Veikkausliigaa. Asiatietämys on hyvä, on pelissä loistavasti mukana ja joskus heittää hyvää läppääkin.
Tuomas Virkkunen on paras suomalainen jalkapalloselostaja. Piste.
argh
"On your way to nowhere
Clutching at short straws
Slip into a free fall
Sucked into nothingness" - Suburban Tribe: Nothingness
"On your way to nowhere
Clutching at short straws
Slip into a free fall
Sucked into nothingness" - Suburban Tribe: Nothingness
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Eihän tämä kaveri nyt toimittaja tai selostaja ole, mutta asiantuntija kumminkin.
Eli Juhani Tamminen, joka on jo monet vuodet ollut vakiokasvo Ylen jääkiekkostudioissa. Eilen saatiin Tamilta kaksi kuolematonta lausetta:
"Mä olen ollut tuolla laatikossa sekä pelaajana että valmentajana, mä tiedän tän pelin."
Ja toinen yhtä kova, kun käsiteltiin kaikkien aikojen All Stars-kentällistä jääkiekossa:
"Mä oon pelannut näitä kaikkia vastaan. Tretjakille olen tehnyt myös muutaman maalin. Onneksi en enempää, että pääsi tuohon All Stars-kentälliseen."
On se huikea kaveri. Ehdottomasti värikkäin kaveri missään studiossa, lukuunottamatta Pasi Rautiaista.
Eli Juhani Tamminen, joka on jo monet vuodet ollut vakiokasvo Ylen jääkiekkostudioissa. Eilen saatiin Tamilta kaksi kuolematonta lausetta:
"Mä olen ollut tuolla laatikossa sekä pelaajana että valmentajana, mä tiedän tän pelin."
Ja toinen yhtä kova, kun käsiteltiin kaikkien aikojen All Stars-kentällistä jääkiekossa:
"Mä oon pelannut näitä kaikkia vastaan. Tretjakille olen tehnyt myös muutaman maalin. Onneksi en enempää, että pääsi tuohon All Stars-kentälliseen."
On se huikea kaveri. Ehdottomasti värikkäin kaveri missään studiossa, lukuunottamatta Pasi Rautiaista.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Erätauoille toi aina mukavaa lisäviihdettä kun bongailee Tammisen käyttämässä englanninkielisiä termejä kun täysin yhtä hyvä suomenkielinenkin olisi olemassa. Pitäisi ensi vuodeksi kyhätä jotkit fraasibingo-laput, sen verran paljon niitä tuli esille. En sinänsä valita, hauskojahan ne olivat. En vain ymmärrä kuinka Sportin äijät voivat kuunnella Tammista valmennuspalavereissa pyörittelemättä silmiään.
Jos Niki Juusela on se, joka selosti ei-Mertaranta -ottelut MM-kisoissa (en niitä nimiä jaksanut kovin seurailla) niin hän on oiva lisä tähän ketjuun. Muutoin minulla ei ole paljoa miestä vastaan mutta hänen aneeminen selostamisensa tuntuu vaikuttavan jopa katsottavan pelin tempoon.
Jos Niki Juusela on se, joka selosti ei-Mertaranta -ottelut MM-kisoissa (en niitä nimiä jaksanut kovin seurailla) niin hän on oiva lisä tähän ketjuun. Muutoin minulla ei ole paljoa miestä vastaan mutta hänen aneeminen selostamisensa tuntuu vaikuttavan jopa katsottavan pelin tempoon.
"Just once, couldn't your attitude reflect the gravity of the situation?"
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
Hokkey is a mommenttum keim!Silly Cow kirjoitti:Erätauoille toi aina mukavaa lisäviihdettä kun bongailee Tammisen käyttämässä englanninkielisiä termejä kun täysin yhtä hyvä suomenkielinenkin olisi olemassa. Pitäisi ensi vuodeksi kyhätä jotkit fraasibingo-laput, sen verran paljon niitä tuli esille.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.
Eilisen ManU-Chelsea ottelun selostaja pilasi koko ottelun, teki mieli pistää äänet pois, mutta ei sekään olisi tunnelmaa auttanut. Sekoili koko ajan, sönkötti, valehteli pelaajien nimissä...Esim. sanoi "pallo Maloudalla", vaikka Malouda oli jo vaihdettu kentältä pois ( palloa kuljettti Makelele). Selostus oli niin aneemista, äänessä ei ole sävyä, ja sitten kun tulee hyvä paikka tai maali, niin rupeaa heti niin teennäisesti huutamaan, että huhhuh. Kaikin puolin surkea selostaja.
- Genghis Khan
Aiai! Aikamoinen petkuttaja se!valehteli pelaajien nimissä...
Mutta kyllä kyllä, monotoninen paasaaja, toi mieleen sen 10 vuoden takaisen lätkäpelin jossa oli suomenkielinen "selostus". Matsia en tosin katsonut kuin minuutin pari, EM-kisat alkavat kohta ja kiinnostus niitä kohtaan on ihan eri sfääreissä kuin jotain jokavuotista höpölöpöseurajalkapalloilua kohtaan.
Looking California, feeling Minnesota.
- DeadManWalking
Tuosta selostajasta olennaisimman kertoo se, että mieluummin olisin kuunnellut Niki Juuselaa selostajana, joka selosti Liverpool-Chelsea kaksikon ensimmäisen välierän.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Itsekin ihmettelin, että miksi Mike Adamle on otettu selostamaan Champions Liigaa suomeksi.
Oli kyllä niin uskomatonta shittiä, että meinasi pilata pelin. Ainoa positiivinen juttu oli ne "tekniset häiriöt", minkä aikana Tapsa veti studiosta. Pelkään vaan pahinta, että samainen tunari vetää pian alkavat EM-kisat. Virkkunen Ylelle PRKL.
Oli kyllä niin uskomatonta shittiä, että meinasi pilata pelin. Ainoa positiivinen juttu oli ne "tekniset häiriöt", minkä aikana Tapsa veti studiosta. Pelkään vaan pahinta, että samainen tunari vetää pian alkavat EM-kisat. Virkkunen Ylelle PRKL.
WE BACK YA'LL?!
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Miksi tuon Saukkosen pitää pilata Kultaisen Liigan kilpailut. Mies on toimittajana ja selostajana surkea, eikä tiedä mitään yleisurheilusta. Katson mieluummin Urheilukanavalta astetta heikkotasoisempia GP-kilpailujakin, jossa on selostamassa Myllymäet ja kumppanit. Kiva katsoa kisaa, kun tyyppi ei esimerkiksi edes osaa katsoa, miltä radalta 200 metrin juoksun voittaja tuli.
WE BACK YA'LL?!
- DeadManWalking
Jep, tuota asiaa on ihmetelty jo siitä asti, kun Kultaista Liigaa alettiin näyttämään maikkarilla. Olennaisimman miehestä kertoo se, että hän oli jääkiekkoselostajana sysipaska, ja nyt kun hän selostaa lajia mistä hän ei tiedä sitäkään vähää, niin hän on entistä enemmän kujalla. Eipä turhaan MTV3:sta käytetä nimitystä paskakanava.Jack DiBiase kirjoitti:Miksi tuon Saukkosen pitää pilata Kultaisen Liigan kilpailut. Mies on toimittajana ja selostajana surkea, eikä tiedä mitään yleisurheilusta. Katson mieluummin Urheilukanavalta astetta heikkotasoisempia GP-kilpailujakin, jossa on selostamassa Myllymäet ja kumppanit. Kiva katsoa kisaa, kun tyyppi ei esimerkiksi edes osaa katsoa, miltä radalta 200 metrin juoksun voittaja tuli.
Täytyy muuten avautua lisää maikkarista, nimittäin formulaselostus. Ne pari kilpailua, mitä olen tällä kaudella Maxin kautta katsonut, ja sitten taas se valtaosa mitä olen Internetin streamien kautta katsonut brittiläisen ITV:n lähetystä, niin ero on huikea. Voisi oikeasti vaikkapa näyttää yhden ITV:n kisalähetyksen maikkarin pojille, niin näkisivät sen, että millaista on ammattitaitoinen selostus yms. tapahtuman toimittaminen. Tai vaihtoehtoisesti Walker Murray voisi antaa pojille muutaman oppitunnin.
- Genghis Khan
Hemmetti, lisäätte vain suolaa haavoihin pakottamalla muistelemaan Mauri Myllymäen mahtavia selostuksia Nelosella Kultaisessa liigassa. Kaverilla on taito luoda hieno ja kodikas fiilis ilman turhempaa älämölöä, minä seuraisin vaikka shakin peluuta jos Mauri selostaisi.
Looking California, feeling Minnesota.
- Miccelsson
Maurilla lajitietämys on sitä luokkaa, että pelkästään tekniikasta hän voi jauhaa neljä päivää putkeen...
"Sieltä tulee jälleen Masai heimon oma poika ja katsokaa tuota lennokasta askelta..."
"Keskustelin tänään hississä Asafa Powellin kanssa ja maailmanennätys on tulossa."
"Sieltä tulee jälleen Masai heimon oma poika ja katsokaa tuota lennokasta askelta..."
"Keskustelin tänään hississä Asafa Powellin kanssa ja maailmanennätys on tulossa."
Wayne Bernard #14
Davidson University
How about that
Davidson University
How about that
- DeadManWalking
Miksei h****tissä Yle voi laittaa Tapio Suomista selostamaan tuota jalkapalloa? Ei sen luulisi olevan niin ylivoimaisen vaikeaa tajuta, että Tapsa on paras mies selostamaan jalkapalloa, jonka Yle voi sinne laittaa. Toki Mertaranta olisi lähes ihanteellinen vaihtoehto, mutta hänen sopimuksensa Ylen kanssa kattaa ainoastaan yleisurheilun ja jääkiekon. Mertsi on itse monesti sanonut, että jalkapallo on hänen ykkösintohimonsa.
Riku Riihilahti on loistava kaveri tuolla studiossa. Mies on niin jalkapalloihminen kuin voi vaan olla, onhan hänen veljensä Aki Riihilahti ammattilaispelaaja. Riku Riihilahti on jopa parempi studioisäntä kuin the Tapsa Suominen.
Eli vinkki Ylelle. Tapsa ---> selostamo, ja Riihilahto ---> studio, niin kaikilla on heti parempi mieli. Niki Juusela voi sitten selostaa nuo vähemmän tärkeät ottelut, koska on hän ylivoimaisesti paras noista kolmesta kaverista, joka näitä pelejä on näissä kisoissa selostanut.
Riku Riihilahti on loistava kaveri tuolla studiossa. Mies on niin jalkapalloihminen kuin voi vaan olla, onhan hänen veljensä Aki Riihilahti ammattilaispelaaja. Riku Riihilahti on jopa parempi studioisäntä kuin the Tapsa Suominen.
Eli vinkki Ylelle. Tapsa ---> selostamo, ja Riihilahto ---> studio, niin kaikilla on heti parempi mieli. Niki Juusela voi sitten selostaa nuo vähemmän tärkeät ottelut, koska on hän ylivoimaisesti paras noista kolmesta kaverista, joka näitä pelejä on näissä kisoissa selostanut.