Sosiaaliset verkostot

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Hamatti

Viesti Kirjoittaja Hamatti » Ke 23.09.2009 09:04

Itse olen ollut Facebookissa suht alkuajoista asti ja pidän sitä äärimmäisen hyödyllisenä, varsinkin siinä vaiheessa kun reissaa paljon ja kaveriporukka on iso ja maantieteellisesti jakautunut.

Jos esimerkiksi lähden käymään Tampereella joku päivä, voin pistää Facebookiin status updaten "tänään/huomenna Tampereella, tavattavissa Oluthuoneella, anyone?" ja ne, jotka haluavat minut tavata tai muuten ottaa yhteyttä, tietävät että olen Tampereella ja voivat ottaa yhteyttä, mutta muut voivat ohittaa asian olankohautuksella. Jos taas alkaisin soittamaan kaikki ~20 tamperelaista kaveriani läpi olisi se paitsi hidasta ja epäkäytännöllistä, myös kallista.

Toinen ehdoton hyöty on jonkun tietyn porukan yhteydenpito. Itselläni on muutama sellainen porukka, joihin olen tutustunut tietyissä ympyröissä ja asumme ympäri maata. On äärimmäisen helppoa olla yhteydessä näihin ihmisiin Facebookin avulla, luoda ryhmiä ja eventtejä. Myös esimerkiksi ryhmätapaamisten organisointi sitä kautta on helppoa, luo vain eventin ja pistää kutsut niille tyypeille ketä sinne tahtoo. Samalla sivulla onnistuu sitten niin keskustelu, kuvien lisääminen, tapahtuman tietojen tarkastaminen ja vaikka kimppakyytien sopiminen. Sama rumba puhelimella tai sähköpostilla jäisi todennäköisesti tekemättä.

Nero

Viesti Kirjoittaja Nero » Ke 23.09.2009 11:22

Velocity kirjoitti:Käyt Habbossa? Eikös se ole 4-luokkalaisille? :lol:
Huom. aikoinaan (:

Tosin kirjaudun sinne vieläkin sisään ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Rama Rama Ding Dong

Tzei-em
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Tzei-em » Ke 23.09.2009 11:24

The Rocker kirjoitti:siellä on kaiken maailman teinejä ja se on pop.
Pop se on, mutta teinejä siellä ei kyllä ole kuin marginaalisesti. Enemmän se on aikuisten ja nuorten aikuisten juttu. Ja se vähä mitä olen lehdistä bongaillut asiaan liittyviä galluppeja, niin teini-ikäiset eivät yleensä ole kovinkaan paljoa naamakirjasta syttyneet vaan pysyttelevät mieluummin galtsun puolella. Tämä toki johtunee siitä, että yleistettynä teini-ikäiset asuvat kotonaan ja suuri osa heistä on asunut samassa paikassa tai ainakin samalla paikkakunnalla koko elämänsä, joten heidän sosiaalinen verkostonsa on maantieteellisesti melko suppea. Parikymppiset ja sitä vanhemmat sen sijaan asuvat jo pääsääntöisesti omassa asunnossaan ja vanhat koulukaveriporukat hajaantuvat ympäri Suomea työpaikkojen ja jatkokoulutuspaikkojen perässä.

Itse olen hyvin laiska uudelleenlämmittämään vanhoja hiipuneita kaverisuhteita, mutta ilman facebookia en pitäisi vanhoihin kavereihini kyllä varmasti mitään yhteyttä, sen verran laiska olen puhelinta käyttämään. Naamakirjassa sen sijaan on nopeaa ja vaivatonta heittää jotain kommenttia esim. toisen tilapäivitykselle ja pelkällä tilapäivitysten seurannallakin tietää jonkin verran mitä ihmiset nykypäivänä puuhaavat.

Yksi asia tosin ottaa facebookissa päähän ja se on ne jonninjoutavat ja iänikuiset kyselyt ja sovellusilmoitukset. Ensinnäkin ne kyselyt ovat niin typeriä ja tekemällä tehtyjä, ettei niiden tuloksia ole edes hauska lukea. Toisekseen minua ei kiinnosta pätkääkään mitä tavaroita joku tyyppi tarvitsee Mafia Warsissa tai kuinka joku löysi pellolta yksinäisen lehmän Farmvillessä. Ja joskus saattaa olla jopa niin, että puoletkin uusista tilapäivityksistä on näitä perhanan sovellusviestejä. Olen pintapuolisesti yrittänyt etsiä miten nämä kaksi sovellusta saisi blokattua pois etusivun ilmoitusvirrasta, mutten ole vielä löytänyt mistä niin voisi tehdä.

EDIT: "Jarno otti Mikä sinä olet kuolemasi jälkeen? kyselyn ja tulokset ovat Luuranko"
:|
Rotta.

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Ke 23.09.2009 12:28

Tzei-Em kirjoitti:Toisekseen minua ei kiinnosta pätkääkään mitä tavaroita joku tyyppi tarvitsee Mafia Warsissa tai kuinka joku löysi pellolta yksinäisen lehmän Farmvillessä. Ja joskus saattaa olla jopa niin, että puoletkin uusista tilapäivityksistä on näitä perhanan sovellusviestejä. Olen pintapuolisesti yrittänyt etsiä miten nämä kaksi sovellusta saisi blokattua pois etusivun ilmoitusvirrasta, mutten ole vielä löytänyt mistä niin voisi tehdä.
Word.

Mafia Wars on tosin nähtävästi jo vanha juttu, kun tuntuu Farmville olevan tämän lukion suosituin ajanviete. Oma etusivu täyttyy level-up -ilmoituksista ja kutsuihin ilmestyy jotain h**vetin lahjoituksia ja naapuripyyntöjä. Ja kiinnostaa niin vallan vitusti.

Lexulous onkin jo ihan jees, kun on sitä Scrabbleakin tullut pelattua moneen otteeseen - ihan oikeassa elämässä.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ke 23.09.2009 13:24

Show_Stopper kirjoitti:
Tzei-Em kirjoitti:Toisekseen minua ei kiinnosta pätkääkään mitä tavaroita joku tyyppi tarvitsee Mafia Warsissa tai kuinka joku löysi pellolta yksinäisen lehmän Farmvillessä. Ja joskus saattaa olla jopa niin, että puoletkin uusista tilapäivityksistä on näitä perhanan sovellusviestejä. Olen pintapuolisesti yrittänyt etsiä miten nämä kaksi sovellusta saisi blokattua pois etusivun ilmoitusvirrasta, mutten ole vielä löytänyt mistä niin voisi tehdä.
Word.

Mafia Wars on tosin nähtävästi jo vanha juttu, kun tuntuu Farmville olevan tämän lukion suosituin ajanviete. Oma etusivu täyttyy level-up -ilmoituksista ja kutsuihin ilmestyy jotain h**vetin lahjoituksia ja naapuripyyntöjä. Ja kiinnostaa niin vallan vitusti.
Joo, en itsekään ole saanut blokattua mafia warsia, farmvilleä tai mitään "name generators of the day" tai "what is your japanese name" paskoja. Menet sinne sen sovelluksen sivuille, ja siellä on aivan järkyttävän hajanaisia linkkejä ja muita, joista ei saa mitään selvää.

Ja tosiaan, mieluummin pelaan kunnon pelejä kuin tunteja jotain selain-flash-paskaa. Nuo koettiin joskus 7-luokan matikantunneilla.
Nero kirjoitti:
Velocity kirjoitti:Käyt Habbossa? Eikös se ole 4-luokkalaisille? :lol:
Huom. aikoinaan (:

Tosin kirjaudun sinne vieläkin sisään ainakin kuusi kertaa päivässä.
Corrected.
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

ViiZei

Viesti Kirjoittaja ViiZei » Ke 23.09.2009 15:11

Jos seinälle tulee näitä farmiville ja mafia wars ilmoituksia, niin ne saa ainakin nopeasti pois painamalla "Piilo farmville" tai "Piilota mafia wars" sieltä 'uutisen' yläkulmasta. Itsekkin olen piilottanut kaikki nämä typerimmät pelit mitä en pelaa.
Big Show ja Kane

Make wrestlingalert rage again

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » Ke 23.09.2009 16:39

Tässä äskeinen ohje myös graafisena, kun sitä aloin valmistella ennen äskeisen viestin lukemista:
Kuva

Hide/Piilota-alavalikon alta löytyy siis tuo vaihtoehto applikaation blokkaamisesta tai koko henkilön poistaminen newsfeedistä. Hauskaa ja kliiniä facebookkailua kaikille!
永源 遥~!

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Ke 23.09.2009 19:48

^ Tuosta olikin hyötyä. Kiitän.

Juuri tässä vaihdan kuulumisia Agfanistanissa rauhanturvaajana toimivan enoni kanssa.

Jälleen yksi todiste FB:n käytännöllisyydestä.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

KOmus101

Viesti Kirjoittaja KOmus101 » Ke 23.09.2009 20:02

Mese>Facebook 8)
Hyrkanos kirjoitti:Pistin Darien Fawksia signatureen

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ke 23.09.2009 20:14

Jani Panos kirjoitti:Se suurilukuinen teinien massa ei pääse häiritsemään sinua ihan tuosta vain. Omalle kaverilistalle nyt on eksynyt niitä pakosti pari, kun myönnän tuntevani heidät ja näistäkin valtaosan olen piilottanut, jotta päivittäin ei tarvitsisi välttämättä kuulla jotain merkityksettömiä asioita heidän elämistään.

Kyllä ne teinit siellä ovat, mutta eivät ne kimppuusi pääse ellet itse anna siihen mahdollisuutta. Kokoa ystäväsi sitten vain hieman kypsemmästä joukosta, jos mielesi niin sanoo.
Kyse ei ole tästä vaan siitä että se on teinien keskuudessa nousevassa suosiossa ja en halua identifikoitua tämän porukan kanssa joka tekee kaiken siksi että muutkin tekevät. Liityin jo Galleriaan sen takia. En tee sitä virhettä enää toiste.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Ke 23.09.2009 20:21

No voi herranjumala. Mitä h**vetin väliä sillä on ketä siellä Facebookissa pyörii? On aika h**vetin urpoa olla liittymättä sen takia, että pelkää joutuvansa samaan lokeroon "joidenkin teinien" kanssa. Mitä h**vetin väliä sillä on minkälaisia ihmisiä siellä pyörii, tarkoitus on kuitenkin vain pyöriä sen oman kaverilistan mukana.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"

Vasarasta päähän!

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Ke 23.09.2009 20:39

KOmus101 kirjoitti:Mese>Facebook 8)
Banaani > Omena

Itekkin olin ensin fb:tä "vastaan", mutta tämän vuoden alkupuolella olen huomannut että hyödyllinen aparaatti se on. Rivenin kanssa täsmälleen samaa mieltä.
WE BACK YA'LL?!

KOmus101

Viesti Kirjoittaja KOmus101 » Ke 23.09.2009 21:01

Jack DiBiase kirjoitti:
KOmus101 kirjoitti:Mese>Facebook 8)
Banaani > Omena

Itekkin olin ensin fb:tä "vastaan", mutta tämän vuoden alkupuolella olen huomannut että hyödyllinen aparaatti se on. Rivenin kanssa täsmälleen samaa mieltä.
Velocity > Jack DiBiase :lol:

Voiko fb:ssä lähettää tiedostoja tai käyttää web-kameraa tms..
Hyrkanos kirjoitti:Pistin Darien Fawksia signatureen

Mahti Ankka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mahti Ankka » Ke 23.09.2009 21:08

Voiko messengerissä luoda, organisoida ja mainostaa tapahtumia, ilmoituksia ja yhteisöjä, sekä kutsua näihin porukkaa? Vastaus: Ihan sama. Messengerin ja Facebookin vertailu on turhaa, kyseessä on kaksi täysin erilaista formaattia joilla sattuu olemaan yksi yhteinen tekijä. Ei tiskiharjaa ja hammasharjaakaan yhdistetä, niitä käytetään molempia niiden omiin tarkoituksiin.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"

Vasarasta päähän!

Kratos

Viesti Kirjoittaja Kratos » Ke 23.09.2009 21:19

Mahti Ankka kirjoitti:Voiko messengerissä luoda, organisoida ja mainostaa tapahtumia, ilmoituksia ja yhteisöjä, sekä kutsua näihin porukkaa? Vastaus: Ihan sama. Messengerin ja Facebookin vertailu on turhaa, kyseessä on kaksi täysin erilaista formaattia joilla sattuu olemaan yksi yhteinen tekijä. Ei tiskiharjaa ja hammasharjaakaan yhdistetä, niitä käytetään molempia niiden omiin tarkoituksiin.
:shock:

Mesen ja lärvikirjan vertaileminen on kyllä turhaa, molemmat ovat hyviä joihinkin asioihin. Ikävä kyllä Messenger on katoavaa kansanperinnettä fb:n myötä. Itsekin alunperin ihmettelin FB:n suosiota, mutta kun itsensä sinne kirjasi, oppi käyttämään ja vanhojakin kavereita alkoi kerääntymään, tajusi kuinka kätevä keksintö tämä onkaan. Monien ala-aste aikaisten kavereiden kuulumiset pystynyt vaihtamaan, tietää jos joku tuttu on muuttamassa tai saamassa vauvaa, tapahtuma-kutsut ovat käteviä, huomaa helposti kavereiden syntymäpäivät ja muutkin ilonaiheet. Myöskin paljon turhaa asiaa tulee kuten "ää, rapula" "jaa, töihin" "voi vitttu"

FB > Mese, IMO
If <s>God</s> Vince has a masterplan, that only he understands?
Trisu kirjoitti:Kratos on kyllä ihana badass. :heart: =P~

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ke 23.09.2009 23:01

Kratos kirjoitti: FB > Mese, IMO
Jep, jos se nyt toimisi se chatti ja muut sivut yleensäkin. No, jos käyttäjämäärä nousee 200 miljoonasta käyttäjästä 300 miljoonaan alle 5 kuukaudessa, on kai vähän vaikea pysyä mukana.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Bilyeu

Viesti Kirjoittaja Bilyeu » La 03.10.2009 20:39

Onko muilla hävinnyt Facebookista tämän päivän päivitykset kokonaan?

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » La 03.10.2009 20:41

Bilyeu kirjoitti:Onko muilla hävinnyt Facebookista tämän päivän päivitykset kokonaan?
Minulle tuli montakymmentä jotain sovelluksien päivitystä, joista en ole koskaan kuullutkaan. Mene ja tiedä. Se on varmaa, että Facebook on aivan myrskyn keskellä.
XBKuvaX 360 - Jump In.

Kratos

Viesti Kirjoittaja Kratos » La 03.10.2009 21:04

Facebook piraatti-englannilla on mahtava keksintö 8)
"Ahoy! Recruit yer landlubbin' mateys to set sail on Ye Olde Facebook."
If <s>God</s> Vince has a masterplan, that only he understands?
Trisu kirjoitti:Kratos on kyllä ihana badass. :heart: =P~

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » La 03.10.2009 21:10

Kratos kirjoitti:Facebook piraatti-englannilla on mahtava keksintö 8)
"Ahoy! Recruit yer landlubbin' mateys to set sail on Ye Olde Facebook."
Keskustelu-errorikin on loistava :D

"It be too windy on deck to Parlay with yer mateys!"

Ja log out on "Abandon Ship" :D
XBKuvaX 360 - Jump In.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » Su 04.10.2009 02:11

Vähän kuten kaikki kunnon kansalaiset käyttävät YTV:n reittiopasta stadin slangilla. Pitskusta ytimeen. 8)

Maalaisille: Jaa mikäkö reittiopas?
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

ToNy-MaN

Viesti Kirjoittaja ToNy-MaN » Su 04.10.2009 02:46

Tulkaas jeesiin Mafia Warsiin perkules! :)
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded.

Kenitys
Moderaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kenitys » To 29.10.2009 08:13

Mahti Ankka kirjoitti:Mutta toisaalta se helpoin asia siinä tilanteessa on yksinkertaisesti liittyä kyseiseen sivustoon, ei siitä mielestäni ole mitään muuta kuin hyötyä.
Oikeassa Ankka lopulta oli. Parempi vain liittyä jos sillä saa lopetettua toisen säännöllisen tuskan siitä, "miksi en voi liittyä facebookkiin". Ei kai siitä nyt sitten haittaakaan ole, vaikkei sitten kauheasti hyötyäkään kun ei muuten tarvetta ollut tuonne ollut liittyä. Jonkun verran olen yrittänyt opetella käyttää, mutta ei kyllä omalta jutulta tunnu. Vaikeakin vielä koko sonta. Saa nähdä miten kauan tuolla viihtyy.
Viimeksi muokannut Kenitys, To 29.10.2009 08:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wankie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wankie » To 29.10.2009 08:38

'Alertin yhteisöä odotellen.

Trisu
Queen of the World
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trisu » Pe 30.10.2009 01:45

Wankie kirjoitti:'Alertin yhteisöä odotellen.
http://www.facebook.com/group.php?gid=164671863431 8-[ (more info to be added soon..)

Vastaa Viestiin