Käytännössä itse en ole paras puhuja -- itse olin tänään TPS-Lukko matsissa, ja huomenna Raumalle! Mutta kun yhteishinta (2 lippua + matkat) on 30€, niin kelpaa.
Yleinen jääkiekkokeskustelu (SM-Liiga & maajoukkue jne.)
Re: Jääkiekkokausi 2011-2012 (myös NHL)
On nämä "Tammikuun Tasaus"-pelit vähän tyhmiä. Ottelussa HPK-Saipa 2887 paikan päälle vaivautunutta katsojaa. Herranen aika. Eikä KalPakaan yleisöennätyksiä rikkonut. Sekä tämä ei oikeastaan "tasaa" mitään. Erotkin vain kasvoivat tänään
Käytännössä itse en ole paras puhuja -- itse olin tänään TPS-Lukko matsissa, ja huomenna Raumalle! Mutta kun yhteishinta (2 lippua + matkat) on 30€, niin kelpaa.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Olihan tuo alunperinkin uskomattoman p**ka treidi. Vaikka toisaalta siihen aikaan Ducksit tarvitsivat välitöntä vahvistusta puolustukseen, eikä cäppi-tilaa ollut, joten joku piti uhrata, ja arpa osui kolmosketjussa alisuorittaneeseen ja loukkaantumisherkkään Lupuliin. Kuitenkin se, että Ducks menetti Lupulin, sekä erittäin lupaavan nuoren Jake Gardinerin vaihdossa peruspakki Beaucheminiin oli aikamoinen floppi. Ja kyllähän Lupul sitä potentiaaliaan on ennenkin näyttänyt, mutta oman joukkuekaveri Derian Hatcherin jyrän alle jääminen aiheutti pahan takaiskun, mistä hän tuntuu vasta nyt olevan täysin toipunut.Mostal0 kirjoitti:Täytyy näin Ducks-kannattajana olla pikkaisen harmistunut Lupulin hyvyydestä Torontossa. Eipä sillä yhdellä pelaajalla ihmeitä tehtäisi (vaikka joukkueella onkin nyt hyvä draivi päällä), mutta kyllä tuollaisia pistemääriä tekevä pelaaja kelpaisi siihen joukkueeseen. Ankkalaumassa meinasi olla melkoisen näkymätön, mitä nyt välillä väläytteli. Potentiaaliahan kaverissa on aina ollut ja onhan hänet ykköskierroksella varattukin.
WE BACK YA'LL?!
No mutta toisaalta Beauchemin on osoittanut olevansa pelimies ja tällä hetkellä ankkalauman ainoa erinomainen täysin puolustavan profiilin pakki. Fowler on välillä todella hukassa omassa päädyssä, kuin myös Visnovsky ja vaikka Lydman onkin vasta nyt uransa ehtoopuolella saanut juonesta kiinni, ei hän silti pysty olemaan se viimeinen luotettava lenkki alakerrassa. Siinä mielessä Beauchemin on tällä hetkellä varmaan Ducksien tärkein pelaaja. Sitäpaitsi, kaksi maalia puolustavalle pakille on loistava saldo milloin vain. En siis täysin allekirjoita väitettä "uskomattoman paskasta" treidistä. Tosin Gardiner ei ole missään määrin tuttu mies, briiffaa vähä...?Jack DiBiase kirjoitti:Olihan tuo alunperinkin uskomattoman p**ka treidi. Vaikka toisaalta siihen aikaan Ducksit tarvitsivat välitöntä vahvistusta puolustukseen, eikä cäppi-tilaa ollut, joten joku piti uhrata, ja arpa osui kolmosketjussa alisuorittaneeseen ja loukkaantumisherkkään Lupuliin. Kuitenkin se, että Ducks menetti Lupulin, sekä erittäin lupaavan nuoren Jake Gardinerin vaihdossa peruspakki Beaucheminiin oli aikamoinen floppi. Ja kyllähän Lupul sitä potentiaaliaan on ennenkin näyttänyt, mutta oman joukkuekaveri Derian Hatcherin jyrän alle jääminen aiheutti pahan takaiskun, mistä hän tuntuu vasta nyt olevan täysin toipunut.Mostal0 kirjoitti:Täytyy näin Ducks-kannattajana olla pikkaisen harmistunut Lupulin hyvyydestä Torontossa. Eipä sillä yhdellä pelaajalla ihmeitä tehtäisi (vaikka joukkueella onkin nyt hyvä draivi päällä), mutta kyllä tuollaisia pistemääriä tekevä pelaaja kelpaisi siihen joukkueeseen. Ankkalaumassa meinasi olla melkoisen näkymätön, mitä nyt välillä väläytteli. Potentiaaliahan kaverissa on aina ollut ja onhan hänet ykköskierroksella varattukin.
Sitäpaitsi, Visnovskyn kaikki kiekollinen potentiaalikin pääsee oikeuksiinsa täysin Beaucheminin rinnalla. Lydman-Lubo-pakkiparin kanssa meinaa ruudun toisella puolella puntti tutista, vaikka Lydman periaatteessa hyvä pakki onkin. Ei vain yhtä hyvä kuin Beauchemin.
Tulipas sekava.
<3
Suomen alle 16-vuotiaat voittivat nuorten olympiakultaa!
Venäjä kaatui finaalissa rankkarikisassa. Hienoa.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
- MR.Off Topic
Itse luin juuri samasta asiasta. Ei Suomen jääkiekon tulevaisuus kovin huonolta näytä.Hautsi_ kirjoitti:Suomen alle 16-vuotiaat voittivat nuorten olympiakultaa!Venäjä kaatui finaalissa rankkarikisassa. Hienoa.
Aika puskista tuli itselle koko homma. Mutta aika kova juttu kyllä, koska kyllä se taso on kova jo tuossakin iässä. Lupaa siis erittäin hyvää tulevaisuutta silmällä pitäen. Millanen tykki mahtaa tosta Kapasen Samin pojasta tulla.MR.Off Topic kirjoitti:Itse luin juuri samasta asiasta. Ei Suomen jääkiekon tulevaisuus kovin huonolta näytä.Hautsi_ kirjoitti:Suomen alle 16-vuotiaat voittivat nuorten olympiakultaa!Venäjä kaatui finaalissa rankkarikisassa. Hienoa.
Tasauspelit menivät aika mollivoittoisesti näin Kärppäleirista katsoen. Kaksi kertaa onnistuttiin ottamaan dunkkuun samalta seuralta, joka viikko sitten raiskattiin 1-6. Tokihan kaveri oli saanut ihan oikean maalivahdin itselleen, joka jo tasoitti puntteja paljon. Mutta silti ei voi kyllä muuta kuin olla pettynyt. Kyllä niitä pisteitä nyt kipeästi tarvittaisiin, että päästäisiin sinne kuuden sakkiin. Tällä suoritusvarmuudella jää kyllä saavuttamatta. Ainoita valonpilkahduksia oli jälleen J-P Haatajan kova maalitehtailu. Eikä hänkään sitten muuten kyllä häikäissyt.
Ässiltä hurja tasonnosto perjantaista ja melkoinen hurlumhei voitto Kalpasta eilen. Eivätpä tosin yhtään Kalpaa kiinni saaneet, joten runkkarin voitto alkaa kyllä olemaan aika varmaa kauraa, jossei jotain ihan käsittämätöntä tapahdu.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Olen todella ylpeä itsestäni, kun tunnen tuon kapteenin Manu Honkasen. Samanlainen tunne, kuin olisin itse voittanut kultaa.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE
Mostal0 kirjoitti:No mutta toisaalta Beauchemin on osoittanut olevansa pelimies ja tällä hetkellä ankkalauman ainoa erinomainen täysin puolustavan profiilin pakki.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Jahas, Helsingin sanomien mukaan Juha Junno kaivoi sitten ihan kohtuullisen nimekkään hankinnan hihastaan:
Jozef Stümpel Kärppiin
Sellaista sieltä sitten tipahti. Olihan tuota Stümpelia huhuiltu joissakin lähteissä Suomeen, mutta en kyllä todellakaan uskonut että mies SM-Liigaan tulisi. Saas nyt nähdä mitä tästä tulee, ikäähän miehellä on jo 39 vuotta mutta toisaalta tilastollisesti pari viimeistä vuotta KHL:ssä ovat sujuneet varsin hyvin. Lähtökohtaisesti kuitenkin pitäisi vahvistaa Kärppien hyökkäysosastoa ja etenkin ylivoimaa.
Toppi tai floppi. Ikä huolestuttaa, sekä mahdollinen motivaation puute. Toivotaan kuitenkin parasta.
Jozef Stümpel Kärppiin
Sellaista sieltä sitten tipahti. Olihan tuota Stümpelia huhuiltu joissakin lähteissä Suomeen, mutta en kyllä todellakaan uskonut että mies SM-Liigaan tulisi. Saas nyt nähdä mitä tästä tulee, ikäähän miehellä on jo 39 vuotta mutta toisaalta tilastollisesti pari viimeistä vuotta KHL:ssä ovat sujuneet varsin hyvin. Lähtökohtaisesti kuitenkin pitäisi vahvistaa Kärppien hyökkäysosastoa ja etenkin ylivoimaa.
Toppi tai floppi. Ikä huolestuttaa, sekä mahdollinen motivaation puute. Toivotaan kuitenkin parasta.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Herranjestas sentään. Kyllähän tuosta huhua liikkui, mutten kyllä mitenkään uskonut näin oikeasti käyvän. On kyllä halutessaan edelleen ihan huippujätkä SM-liigaan. Varsinkin sellainen YV:n erikoismies. Ikä alkaa jo olemaan ja varmasti se suurin nälkä on kerennyt jo tyydyttyä, mutta on tosiaan pelannut KHL:ssäkin kohtuu hyvin. Ja pistän pääni pantiksi, että on Sindeliä parempi. Jonka sopparia muuten taas jatkettiin viikolla... ei voi ymmärtää.DeadManWalking kirjoitti:Jahas, Helsingin sanomien mukaan Juha Junno kaivoi sitten ihan kohtuullisen nimekkään hankinnan hihastaan:
Jozef Stümpel Kärppiin
Josko nyt olisi löytynyt se puuttuva palanen joukkueeseen.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Ihmekös se, että Viuhkolalla on näitä "kroonisia selvävaivoja", kun ottaa taklauksia vastaan kuin E-juniori.
video
video
WE BACK YA'LL?!
- DeadManWalking
Katkeruutesi Kärppiä kohtaan kumpuaa kyllä jostakin hyvin syvältä.Jack DiBiase kirjoitti:Ihmekös se, että Viuhkolalla on näitä "kroonisia selvävaivoja", kun ottaa taklauksia vastaan kuin E-juniori.
video
Mutta juu, eihän tuossa nyt mitään rikollista ollut. Epäonninen tilanne ja nyt kävi näin, onneksi tuli "vaan" aivotärähdys, eikä mitään niskavammoja tms.
EDIT:
Tai noh, tulihan Mojzis toki tilanteeseen ehkä hiukan myöhässä, mutta kuten todettua niin tilanne oli varsin epäonninen ihan molempien osapuolien kannalta. Tilanteeseen ei kuitenkaan pahemmin reagoitu heti tapahtuman jälkeen, joten tuskin sitä Kärppäleirissäkään pidetään mitenkään pahana tappona. Toivottavasti SM-Liiga ei vedä mitään perinteistä pelleilylinjaansa, ja lätkäise Mojzisille jälkeenpäin jotain pelikieltoa.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Missä kohtaa viestissä mainitsin kyseisestä näätäeläimestä? Joskus 5 vuotta sitten varmaan tuo piti paikkansa, kun ne olivat ärsyttäviä divari-nousukkaita. Nyt ne on vain keskitason HMV-joukkue. Korkeintaan Viuhkolle olen edelleen katkera.DeadManWalking kirjoitti:Katkeruutesi Kärppiä kohtaan kumpuaa kyllä jostakin hyvin syvältä.
Hyvä, että tämä sentään nähdään samoilla laseilla. Jatkiksen puolella näätäleiristä oltiin vaatimassa "sika-Mojzisin" mestausta.Mutta juu, eihän tuossa nyt mitään rikollista ollut. Epäonninen tilanne ja nyt kävi näin, onneksi tuli "vaan" aivotärähdys, eikä mitään niskavammoja tms.
WE BACK YA'LL?!
- DeadManWalking
Onhan tuo tullut jo aiemminkin selväksi.Jack DiBiase kirjoitti:Missä kohtaa viestissä mainitsin kyseisestä näätäeläimestä? Joskus 5 vuotta sitten varmaan tuo piti paikkansa, kun ne olivat ärsyttäviä divari-nousukkaita.
Onneksi sentään edes turkulaisia ollaan tällä kaudella viety.Nyt ne on vain keskitason HMV-joukkue.
En minä ala väittämään vastaan ihan vaan huvin vuoksi, en edes sinun kanssasi. Viuhkola nyt vaan oli tuossa tilanteessa huonossa asennossa, joten ei ihme että nyt kävi noin. Eipä Pikulla ennen ole mitään ongelmia ollut taklauksien vastaanottamisessa, enkä edes muista että mitään vastaavaa olisi hänen kohdallaan koskaan käynyt.Hyvä, että tämä sentään nähdään samoilla laseilla. Jatkiksen puolella näätäleiristä oltiin vaatimassa "sika-Mojzisin" mestausta.
EDIT:
En toki kiistä sitä, etteikö tuo Viuhkolan törmäys laitaan näyttäisi aivan s****nan pahalta, mutta en minä nyt Mojzisia ala miksikään teurastajaksi kutsumaan.
Oli kyllä todella karun näköinen törmäys, mutta tosiaan huonoa tuuria. Viuhkola vähän puolihuolimattomana ja pakilta pikku töötti. Mutta miehen historian muistaen pelkäsin kyllä jo pahinta. Tiettävästihän mitään vakavempaa ei sattunut. Ei tosiaan minkää pelikiellon arvoinen suoritus. Ehkä vähän voidaan ensi kerralla veljellisesti muistuttaa 
- MR.Off Topic
Rajulta, mutta myös puhtaalta tuo näytti. Sinänsä taklaus ei ollut luja, mutta tarpeeksi luja horjuuttamaan Viuhkolalta jalat alta, joka päätti sitten liukua pää edellä päin laitaa. No oikeasti eihän Jarilla mitään mahkuja ollu kääntää itseään parempaan asentoon, kun tilanne oli niin nopea. Harvoin tuommosia käy.
Johan on alkanut ovet käymään. Ilves on ilmeisesti heittänyt hanskat tiskiin tämän kauden osalta.
Glen --> Kalpa, Lee --> Ässät
Molemmilla varmasti eväät hyvään loppukauteen, koska eihän Ilveksessä pääse tällä hetkellä ketään oikeuksiinsa. Molemmilta hankkijoilta kyllä hyvät haut. Masimarjamäkeähän huhuillaan myös kovasti paljon Ässien riveihin. Smolenakin soppari muuten purettiin myös, eli olisi sinällään hyvään saumaan. Jännä nähdä nappaako joku liigaseura Radekin.
Elämme jännittäviä aikoja.
Glen --> Kalpa, Lee --> Ässät
Molemmilla varmasti eväät hyvään loppukauteen, koska eihän Ilveksessä pääse tällä hetkellä ketään oikeuksiinsa. Molemmilta hankkijoilta kyllä hyvät haut. Masimarjamäkeähän huhuillaan myös kovasti paljon Ässien riveihin. Smolenakin soppari muuten purettiin myös, eli olisi sinällään hyvään saumaan. Jännä nähdä nappaako joku liigaseura Radekin.
Elämme jännittäviä aikoja.
- The Rocker
Voi v***u Jokerit on p**ka
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Tänään KooKoo - Peliitat.

Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Mielenkiintoista nähdä, miten nyt SM-liiga etenee kun siirtomarkkinta umpeutuivat. Toivon, että Tepsille on hyötyä noista hankinnoistaan. Itse rankkaisin pelkät Ortio sekä Mikus hankintoihin. Tuomainen sekä Peltonen (vai mikä se Mestis-pakki olikaan) sinne turhien puolelle. Viinasen meno Sveitsiin ei haittaa yhtään. Alhqvist olisikin voinut jäädä, ja Schwarz olisi voinut suunnata muualle. Mutta katsoo nyt miten käy.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE
Pasi Hirvonen.eCiuj kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä, miten nyt SM-liiga etenee kun siirtomarkkinta umpeutuivat. Toivon, että Tepsille on hyötyä noista hankinnoistaan. Itse rankkaisin pelkät Ortio sekä Mikus hankintoihin. Tuomainen sekä Peltonen (vai mikä se Mestis-pakki olikaan) sinne turhien puolelle. Viinasen meno Sveitsiin ei haittaa yhtään. Alhqvist olisikin voinut jäädä, ja Schwarz olisi voinut suunnata muualle. Mutta katsoo nyt miten käy.
Kävin katsomassa tänään TUTO-Jukurit. Ensimmäistä kertaa olin katsomassa Mestiksen ottelua. Ja kyllä oli hyvä peli, ainakin TUTO:n kantilta katsottuna. Jukureilla ei vaarallisia maalintekopaikkoja ollut yhtäkään. TUTO sen sijaan pelasi hyvin koko ottelun ajan ja varsinkin alivoima oli huippuhyvää. Jukurit otti turpiinsa 4-1.
“There’s a thin line between being a hero and being a memory.”
TuTon otteluista en sano muuta, kuin siellä on maailman tyhmimmät fanit (siis siellä "fanikatsomossa"). TuTo purkaa kiekon OMAN SINIVIIVAN TAKAA suoraan eikä kiekko ole lähelläkään osua vastustajaan ja tuomari vihelsi pitkän, "HEI! EI OLLUT PITKÄ! BOO HAISTA v***u!" -huudot kaikuvat hallissa.Juge kirjoitti:Pasi Hirvonen.eCiuj kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä, miten nyt SM-liiga etenee kun siirtomarkkinta umpeutuivat. Toivon, että Tepsille on hyötyä noista hankinnoistaan. Itse rankkaisin pelkät Ortio sekä Mikus hankintoihin. Tuomainen sekä Peltonen (vai mikä se Mestis-pakki olikaan) sinne turhien puolelle. Viinasen meno Sveitsiin ei haittaa yhtään. Alhqvist olisikin voinut jäädä, ja Schwarz olisi voinut suunnata muualle. Mutta katsoo nyt miten käy.
Kävin katsomassa tänään TUTO-Jukurit. Ensimmäistä kertaa olin katsomassa Mestiksen ottelua. Ja kyllä oli hyvä peli, ainakin TUTO:n kantilta katsottuna. Jukureilla ei vaarallisia maalintekopaikkoja ollut yhtäkään. TUTO sen sijaan pelasi hyvin koko ottelun ajan ja varsinkin alivoima oli huippuhyvää. Jukurit otti turpiinsa 4-1.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE
- DeadManWalking
Joo, tämähän onkin todella epätavallista ihan missä tahansa jäähallissa.eCiuj kirjoitti:TuTon otteluista en sano muuta, kuin siellä on maailman tyhmimmät fanit (siis siellä "fanikatsomossa"). TuTo purkaa kiekon OMAN SINIVIIVAN TAKAA suoraan eikä kiekko ole lähelläkään osua vastustajaan ja tuomari vihelsi pitkän, "HEI! EI OLLUT PITKÄ! BOO HAISTA v***u!" -huudot kaikuvat hallissa.
Niissä halleissa joissa minä olen käynyt, yleisö on ymmärtänyt jääkiekon perussäännöt mm. pitkän kiekon.DeadManWalking kirjoitti:Joo, tämähän onkin todella epätavallista ihan missä tahansa jäähallissa.eCiuj kirjoitti:TuTon otteluista en sano muuta, kuin siellä on maailman tyhmimmät fanit (siis siellä "fanikatsomossa"). TuTo purkaa kiekon OMAN SINIVIIVAN TAKAA suoraan eikä kiekko ole lähelläkään osua vastustajaan ja tuomari vihelsi pitkän, "HEI! EI OLLUT PITKÄ! BOO HAISTA v***u!" -huudot kaikuvat hallissa.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE
- DeadManWalking
Pointti nyt oli siinä, että nämä fanikatsomoiden tyypit nyt muistuttavat tuomareita pienimmistäkin asioista joista on mahdollista muistuttaa. Tuollainen mainitsemasi pitkä kiekko -tilanne ei ole edes mitenkään erikoinen.eCiuj kirjoitti:Niissä halleissa joissa minä olen käynyt, yleisö on ymmärtänyt jääkiekon perussäännöt mm. pitkän kiekon.