Tästä se lähtee, siis minun lista. Tämä nyt tulee vähän eroamaan tuosta Whattin listasta ja ensimmäinen asia on, että minulla on vain painijoita eli ei siis kommentaattoreita, selostajia, managereita yms. Sitten siihen toiseen, mikä tekee paljon suuremman eron. Vain ja ainoastaan aktiivipainijoita tai painijoita, jotka luultavasti vielä tulevat painimaan, kuten Undertaker ja Jericho. Eli ei siis Stone Coldeja tai muuta tuollaisia vakkari kärkipään painijoita tule olemaan listauksessani. Tämä puhtaasti kahdesta syystä, joista ensimmäinen on, että en ole seurannut heitä reaaliajassa ja useilta olen nähnyt vain randomi matseja ja promoja. Toinen syy on se, että heitä ei enää tulla näkemään painimassa, joten heidän listaaminen ei ole niin kivaa. Mainitaan nyt vielä, että käytin listauksessani perusteluina sitä, että kuinka paljon markitan kyseistä painijaa ja kuinka paljon arvostan. Noiden yhdistelmällä olen sitten järjestänyt painijat järjestykseen ja tästä se lähtee! Ensimmäiset kymmenen!
100. Grizzly Redwood
Grizzlyyn tutustuin tänä vuonna ROH On HDNET -ohjelman parissa ja tästä pienestä metsurista ei voi kuin tykätä. Gimmick on mahtava ja sopii kuin nappi otsaan Redwoodille tämän paukuttaessaan henkseleitään. Ruumiilliset ominaisuudet herralle ei ole mitkään parhaat, sillä Grizzly luultavasti voisi painia joissain kääpiösarjoissa pituutensa vuoksi. Pituus rajoittaakin joitain liikkeitä herralta, mutta toisaalta se tuo myös joitain liikkeitä hänelle mitä muut eivät ehkä voisi tehdä. Hauska painija, jolle markkaan aina pikkuisen, kun henkselit mies ottaa pois ja alkaa vakavaksi.
99. Alex Riley
Riley on sitten toinen aika uusi tuttavuus, mutta selvästi enemmän Rileyltä olen nähnyt materiaalia kuin Grizzlyltä. Itse en oikeastaan pitänyt A-Rysta NXT:ssä ja Mizin sidekickkinäkään Riley ei minua vakuuttanut. Olin itseasiassa aika varma, että Alex häviää WWE:stä heti, kun Miz tiputtaa hänet pois rinnaltaan. Käännös naamaksi kuitenki teki herralle ihmeitä, sillä samantien Riley iski itseeni huomattavasti paremmin. Miz feudin aikaan mies ei kuitenkaan vielä itseäni vakuuttanut vaan se tapahtui myöhemmin noissa Vickie/Ziggler/Riley tilanteissa ja otteluissa. Riley onkin aika solidi sekä mikissä, että kehässä. TKO on myös loistava finisheri ja hieman hiottuaan sitä se näyttää varmasti vielä hienommalta. Entrance musiikki on yksi WWE:n parhaita ja miehessä on muutenki jokseenki semmosta superstaran fiilistä. Valoisa tulevaisuus on A-Rylla edessä.
98. Suicide
Ensimmäisenä sanon sen ilmeisen asian, Suicide ei ole painija vaan ennemminkin gimmick. Toisaalta TNA on onnistunut pitämään Suicidessa erillisen painijan tunnun, kun hänen oikeaa henkilöllisyyttä ei ole ikinä paljastettu kayfabessa. Tämän vuoksi miehen listalleni otan erillisenä "painijana" mukaan. Suicidehan oli alunperin TNA Impact! peliä varten tehty hahmo, joka sitten myöhemmin debytoi myös televisiossa. Ensimmäisestä kerrasta, kun näin Suiciden niin vakuutuin. TNA valitsi hänen esittäjäkseen aina taitavan painijan, joka otti hahmosta kaiken irti ja piti tämän liikesetin aina mielenkiintoisena ja tuoreena. Kun painijan nimi on muutenki Suicide, niin epäonnistuminen on vaikeaa. Mielenkiintoinen hahmo, jota mieluusti näkisin nykyäänki TNA:ssa aina silloin tällöin.
97. Sin Cara
Sin Cara on erittäin tuore nimi vielä, mutta toisaalta samalla sellainen hahmo, mitä WWE:ssä ei ole kovin usein nähty. Sin Cara on luonut lyhyellä urallaan jo paljon viihdyttäviä hetkiä oli se sitten miljoona hurracanranaa tai Hunicon esittämänä enemmän yksinkertaisempia liikkeitä, jopa heittoja. Nyt vielä tämä tupla Sin Cara kuvio päälle, joka on Smackdownin melkein jopa mielenkiintoisin kuvio, joka varmasti tulee toimittamaan loistavan matsin tai matsi sarjan meille katsottavaksi.
96. Drew McIntyre
Drew McIntyre on herra, josta en alkuun pitänyt yhtään. Täysin painitaidoton herra, jota pushataan liikaa ja jonka suurimmat positiiviset asiat on siisti entrance ja brittiaksentti. Nyt, kun miehen pushi lopetettiin ja Drewsta tuli Superstarin vakiokasvo, olen alkanut ymmärtämään, mistä tämä monien Drew hehkutus johtuu. McIntyre on kehittynyt kehässä huomattavasti, mikissä mies ei koskaan huono ole ollutkaan, mutta nykyään toimii vielä hieman paremmin. Ylimielinen asenne toimii aina varsinki, kun sitä korostaa tuo aikaisemmin mainitsemani brittiaksentti. Herran tulevaisuus näyttää tällä hetkellä varsin sumuiselta ja se on täysin siitä kiinni kuinka WWE aikoo miestä bookata.
95. Paul Burchill
Oli Burchill sitten piraatti tai sitten myöhemmin ECW:ssä nähty Burchillin heel hahmo, niin itse pidin herrasta. Piraattina toki Paulin hahmolla ei ollut kovin suurta mahdollisuutta nousta isompiin kuvioihin, mutta itse uskon, että tuolla myöhemmällä heel gimmickillään Paul olisi oikealla bookkauksella voinut nousta huomattavasti isommaksi tekijäksi. Kehässä mies oli aina vähintäänki kohtalainen, mikissä ei mikään ruudin keksijä. Lookki kuitenki oli mielestäni loistava, kokoa mieheltä löytyi (193cm) ja sisko managerinaan Paul olisi voinut edetä mihin tahansa. Itse odotin miehen signausta TNA:han WWE potkujen jälkeen, mutta harmikseni sitä ei koskaan tapahtunut.
94. Zema Ion
Yksi painija tuosta Destination X:n neliottelun nelikosta, jotka ottelivat TNA-sopparista. Myöhemmin Ion sitten sai sopimuksen, mutta ei ole tainnut olla kuin yhdessä ottelussa sen jälkeen. Lähtemätön vaikutus kuitenki itseeni oli tehty, vaikka aluksi mies näytti melkoiselta turhakkeelta. Mies oikeasti osaa esiintyä ja hänellä on lookki kunnossa. Zema on myös näyttänyt, että pystyy hengailemaan noiden kokeneempien indy suuruksien kanssa kehässä ja toimittamaan hyvän ottelun. TNA:n ehdottomasti pitäisi bookata herraa yhä lähemmäs ja lähemmäs X-Divisioona mestaruutta. Todellinen lahjakkuus kyseessä!
93. Adam Cole
"
Adam Cole on nuori, hyvännäköinen, karismaattinen ja hyvät painitaidot omaava kaveri. Mitä häneltä sitten puuttuu? No kaveri voisi saada vielä kokemusta lisää jonkin verran, sekä parantaa hiukan joka alueella. Kaikki avaimet kuitenkin löytyvät kirkkaimpien tähtien joukkoon nousuun." Noin kirjoittelin aikanani ROH topicciin tehdessäni painijoista esittelyitä ja samaa mieltä olen vieläki. Myöhemmin olen vielä nähnyt CZW:n heel materiaalia samaiselta hyypiöltä ja mies on osoittanut hyväksi myös mikissä. Ikää lisää ja sitten niiden kahden ison promootion kimppuun.
92. Santino Marella
Santino on hauskaa katsottavaa yleensä aina. Oikeastaan en muista viimeistä tilannetta, jossa Santino ei olisi viihdyttänyt edes vähän. Muutenki mies on tehnyt melkoisen ihmeen, kun vaihtui yleisöstä tulleesta hepusta kaikkien rakastamaksi hauskuuttajaksi. Erityisesti muistan, kun Santinolla kerran "kramppari" reisi, pohje, joku niistä ja käveli kehäköysissä edes takaisin vastustajan odottaessa. Santinoa nykyään voitaisiin taas nähdä enemmän varsinki kaikissa absurdeissa takahuone segmenteissä, missä Marella on parhaillaan.
91. Eric Young
Ensimmäisen kymmenikön sitten päättää TNA:n ikioma hauskuuttaja ja TV-mestari Eric Young. Marella ja Young kävivät tiukan taistelun tästä sijasta, mutta lopulta päätin antaa tämän sijan Ericille, koska hänellä on takanaan myös vakavia rooleja, joissa mies on toiminut myös vähintään hyvin. Yksi näistä rooleista on tuo World Elite stablen johtajuus. Mies oli ehdottomasti koko stablen kantavia voimia ja koko stable olisi luultavasti suuremmalla panostuksella toiminut todella hyvin Eric johtotähtenään. Muutenki näen Youngin hyvin aliarvostettuna painijana, sillä hän voisi olla paljon suuremmissa kuvioissa, jos häntä pushattaisiin vakavammalla gimmickillä. TNA kuitenki on päättänyt käyttää Ericin huumorinlahjoja ja toimiihan nekin hyvin! Ericin nykyisestä huumorikaudesta täytyy mainita Orlando Jordanin kanssa ollut tiimi, koska se tuotti monia loistavia segmenttejä aikanaan. I love tag teaming!<3