Sarjakuvat, Mangat, yms. + Anime, näköjään.

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Stefa

Re: Sarjakuvat, Mangat, yms.

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 18:58

MR.Off Topic kirjoitti:^ Itellähän on mennyt ihan tietsikalla lukemiseen nykyään tää sarjakuvaharrastus. Ehkä jos jostain läheltä löytyisi hyvä divari, mutta ei löydy minkäänmoista. Tietokoneelta pystyy ihan kivasti selaileen noita ja homma on ilmasta, mutta tottakai se on ihan eri fiilis lukea paperilta.
Nosiis joo tietokoneellahan mä pääasiassa luen, paitti nyt tuli sitten pari hassua ostettua kun halvalla sai. Tottakai se on paljon mielekkäämpää lukea kunnon sarjakuvapokkaria/lehteä, vaikka kyllähän tuo koneeltakin lukeminen ajaa asiansa ihan hyvin. Ainakin toistaseksi ihan hyvin skannattua settiä itellä tullu vastaan.

EDIT: Kirpparit tosiaan kantsii kierrellä. Itellä on tosiaan hyvä puoli tuo että olen sellasessa duunissa niin tulee nähtyä aina uutta tavaraa joka päivä. Tinkiminenkin on kivaa (Hyvää harjottelua tuo kirpparilla tinkiminen kun puolen kuukauden päästä lähtöä Turkkiin olis tulossa).

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ma 03.09.2012 19:01

Kallista on joo. Salaiset Sodat kirjasta maksoin 70 egeä tuossa vuosi pari sitten. Sain kuulemma vielä halvalla. Tänään sitten kävin kysymässä että mitä saisi Danten Jumalaisesta Näytelmästä ja Homeroksen Iliaasta. 8 euroa. En myynyt niitä sitten. s****na.

Ai niin ja Stefa on sitten kiltti ja tuo minulle kaikki nuo Marvelin laatutuotteet. Pidän niistä hyvän huolen.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 19:08

The Rocker kirjoitti:Ai niin ja Stefa on sitten kiltti ja tuo minulle kaikki nuo Marvelin laatutuotteet. Pidän niistä hyvän huolen.
Älä luulekkaan. Sun pitää itte lähteä Friitalaan (Ulvilaan).

Odotan innolla jos huomenna saapus siltä mammalta uus lasti tavaraa. Ei siinä hyllyssä ole tällä hetkellä kuin jotain WoW-kamaa ja Narutoa :(

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 03.09.2012 19:12

Lisättäköön vielä, että itse tykkään lukea enkuksi noita niin siitäkin syystä tietokoneelta lukeminen on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto. Walking Deadeistä taitais olla taas pari lukematta, mutta voisi vielä ootella, että niitä kertyisi muutama lisää. Mitään muuta ei oo sitten tullukkaan luettua viime aikoina, paitsi vanhoja hämiksiä ja sitten Ultimate Spider-Manin ja Amazing Spider-Manin yhteistä lehteä Spider-Men. Siinä on ihan kiva tarina meneillään. Joskus myös nappaan uusia Amazing Spider-Manejä lukemistooni. Skannausten laatu on kyllä nykyään hiton korkealla tasolla.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 19:16

MR.Off Topic kirjoitti:Lisättäköön vielä, että itse tykkään lukea enkuksi noita niin siitäkin syystä tietokoneelta lukeminen on oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto.
Tuokin on ihan totta. Enkkunahan nuo toimii paljon paremmin automaattisesti, ja varmaan mielummin tilaisinkin jostain amazonista sarjikseni mielummin kuin suomalaisesta verkkokaupasta suomiversiona, mutta kun halvalla saa niin en valita. Eka Sin City-tarinakin meni ihan hyvin suomenkielisenä. Mutta toisaalta taas jotain Deadpoolia en varmaan kyllä suomeksi hankkisi, sillä se läppä tuskin toimisi niin hyvin. Sama pätee Kick-assiin. Yleensäkin kaikki vitsit ovat hyvin pitkälti heikompia suomeksi käännettyinä.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ma 03.09.2012 19:20

Hei Offari! Oisko TÄMÄ mistään kotosin? Kiinnostais vähän ja ois kiva kuulla ammattilaisen mielipide.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 03.09.2012 19:30

Ravenwood kirjoitti:Hei Offari! Oisko TÄMÄ mistään kotosin? Kiinnostais vähän ja ois kiva kuulla ammattilaisen mielipide.
No Walking Dead on ehkäpä paras sarjakuvasarja, jota olen lukenut ja tuossa on melkein puolet sen arkeista. Niitä on kai nyt tullu jotain 100-102. 48 numeroa 43€ tarkottaa alle euron lehti, joten voit arvata, että tuo on aika hyvä tarjous. Tuommosesta on myös aika kätsä lukea, vaikka yksittäiset lehet sinänsä on arvokkaampia, mutta sillä ei kyllä minun mielestä ole mitään väliä.

Kannattaa muuten tutustua siihen Ender's Game sarjakuvasarjaan myös. Aivan loistavaa settiä se. Siitäkin pitäis kahtella onko jotain uutta tullut. Scott Pilgrimit kyl pitäisi joskus lukea, ne on jotenkin livahtanut sormien välistä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 19:47

Se yksi Scott Pilgrim-pokkari tuli kirpparilta juurikin leffan innostuksesta ostettua. Tuo kyseinen leffa on kenties yksi siisteimmistä leffoista koskaan. Eiköhän tuo sarjis ole taas perinteisen tapaan parempi.

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ma 03.09.2012 20:24

MR.Off Topic kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:Hei Offari! Oisko TÄMÄ mistään kotosin? Kiinnostais vähän ja ois kiva kuulla ammattilaisen mielipide.
No Walking Dead on ehkäpä paras sarjakuvasarja, jota olen lukenut ja tuossa on melkein puolet sen arkeista. Niitä on kai nyt tullu jotain 100-102. 48 numeroa 43€ tarkottaa alle euron lehti, joten voit arvata, että tuo on aika hyvä tarjous. Tuommosesta on myös aika kätsä lukea, vaikka yksittäiset lehet sinänsä on arvokkaampia, mutta sillä ei kyllä minun mielestä ole mitään väliä.
No laitoinpa ton nyt tilaukseen. Sähköpostissa näytti lojuvan yksi 5€:n alennuskoodikin joten ei tuo ollenkaan ollut pahan hintanen. Ei mua haittaa ollenkaan ettei nuo ole yksittäisinä lehtinä. Pysyypähän luultavasti paremmin tallessa tommonen isompi tekele.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 04.11.2012 18:58

Viestini ei liity sarjakuviin eikä mangaan mutta läheltä liipaisee enkä ala mitään omaa topickkiakaan tekemään.

Eli mikä, mitkä on parhaat animenne jotka olette nähnyt?

Minun on hyvin vaikea lajitella näkemiäni animeita parhaimmuus järjestykseen mutta kaikki jotka olen katsonut loppuun tai sarjaa paljon ovat luonnollisestikkin hyviä. Tässä vähän listaa: Monster, Death Note, Elfen Lied, Higurashi no naku koro ni (katoin 2 ekaa kautta kolmas jäi kesken). Yhen animen olen katsonut loppuun vain erään viehättävän tytön takia joten turha mainita sen nimeä, kun yksinäni en sitä olisi koskaan katsonut loppuun. Kesken oon jättänyt jotain mahdollisesti luokkaa 10 sarjaa. PS: en laske anime elokuvia pelkästään episodelliset.

Sinäällään tulos että olen noin vähän animeita katsonut elämäni aikana loppuun on varsin yllättävä, kun kuitenkin ekasta animestani jonka katoin on nyt vierähtänyt 7-8 vuotta ja anime on aina kiinnostanut minua kaiken tämän ajan mutten ole mitenkään niin kovasti siihen hurahtanut kuin jotkut joiden elämiseen ja elämäntyyliin anime/manga ovat vaikuttaneet. Jutellessani tällästen animefriikkien kanssa monet ovat pitäneet sitä ihmeellisenä että Elfen Lied on ollut eka animeni. Vissiin se on vähän vaikeampi katottava kuin sellaiset mainstream animet joista moni alaan vihkiytynyt pitää kuten: Naruto, Bleach, Hellsing etc...

Ekaa kertaa tutustuin animeen ihan yksinäni 8lkl, kun youtubesta kuuntelin Within temptation See Who I Am biisin ja siinä samassa oli erittäin hyvännäköinen Elfen Lied video. Kyllä kuuntelin tuolloin Within Temptationia :'( Pystyin kyllä jo silti silloin myös kuunnella vaikeaakin musiikkia. Voi tosiaan niitä päiviä sitten, kun ekaa kertaa Elfen Liediä katsoneena päätin että sen katsominen on tärkeämpää kun kouluun meneminen joten lintsasin ainakin 1 tai 2 päivää Elfen Liedin takia yläkoulusta. Lintsasin kyllä myös Lostinkin 2. kauden takia kun katsoin ne kaikki kasassa. Aijon kokeilla katsoa jonkun lempi animenne jos kukaan osallistuu keskusteluun tai kukaan täällä pystyy puhumaan näin vieraasta, elitistisestä ja kaukana oman mukavuusalueen ulottuvissa olevasta asiasta.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Juge

Viesti Kirjoittaja Juge » Su 04.11.2012 19:17

valkopeura kirjoitti:Viestini ei liity sarjakuviin eikä mangaan mutta läheltä liipaisee enkä ala mitään omaa topickkiakaan tekemään.

Eli mikä, mitkä on parhaat animenne jotka olette nähnyt?

Minun on hyvin vaikea lajitella näkemiäni animeita parhaimmuus järjestykseen mutta kaikki jotka olen katsonut loppuun tai sarjaa paljon ovat luonnollisestikkin hyviä. Tässä vähän listaa: Monster, Death Note, Elfen Lied, Higurashi no naku koro ni (katoin 2 ekaa kautta kolmas jäi kesken). Yhen animen olen katsonut loppuun vain erään viehättävän tytön takia joten turha mainita sen nimeä, kun yksinäni en sitä olisi koskaan katsonut loppuun. Kesken oon jättänyt jotain mahdollisesti luokkaa 10 sarjaa. PS: en laske anime elokuvia pelkästään episodelliset.

Sinäällään tulos että olen noin vähän animeita katsonut elämäni aikana loppuun on varsin yllättävä, kun kuitenkin ekasta animestani jonka katoin on nyt vierähtänyt 7-8 vuotta ja anime on aina kiinnostanut minua kaiken tämän ajan mutten ole mitenkään niin kovasti siihen hurahtanut kuin jotkut joiden elämiseen ja elämäntyyliin anime/manga ovat vaikuttaneet. Jutellessani tällästen animefriikkien kanssa monet ovat pitäneet sitä ihmeellisenä että Elfen Lied on ollut eka animeni. Vissiin se on vähän vaikeampi katottava kuin sellaiset mainstream animet joista moni alaan vihkiytynyt pitää kuten: Naruto, Bleach, Hellsing etc...

Ekaa kertaa tutustuin animeen ihan yksinäni 8lkl, kun youtubesta kuuntelin Within temptation See Who I Am biisin ja siinä samassa oli erittäin hyvännäköinen Elfen Lied video. Kyllä kuuntelin tuolloin Within Temptationia :'( Pystyin kyllä jo silti silloin myös kuunnella vaikeaakin musiikkia. Voi tosiaan niitä päiviä sitten, kun ekaa kertaa Elfen Liediä katsoneena päätin että sen katsominen on tärkeämpää kun kouluun meneminen joten lintsasin ainakin 1 tai 2 päivää Elfen Liedin takia yläkoulusta. Lintsasin kyllä myös Lostinkin 2. kauden takia kun katsoin ne kaikki kasassa. Aijon kokeilla katsoa jonkun lempi animenne jos kukaan osallistuu keskusteluun tai kukaan täällä pystyy puhumaan näin vieraasta, elitistisestä ja kaukana oman mukavuusalueen ulottuvissa olevasta asiasta.
Full Metal Panic! Siinä on paras anime mitä mä olen kattonu. Henkilökohtaisesti pidin todella paljon. Huumoria, toimintaa, draamaa, melko lailla kaikkea. Ekas kaudes 24 jaksoo, ja toinen kausi on nimeltään Full Metal Panic! The Second Raid, 12 jaksoa. Kakkoskausi on mielestäni parempi kuin eka. Noiden kahden kauden välissä on vielä Full Metal Panic! Fumoffu, 12 jaksoa, ja siinä on huumoria aika reippaasti enemmän. Itse katsoin tämän kauden aikoinaan ensin, mutta ei haitannut, koska Fumoffun tarina ei liity tuohon ekaan ja Second Raidiin juuri ollenkaan.
“There’s a thin line between being a hero and being a memory.”

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 11.11.2012 02:49

Loistavaa, kun tähänkin keskusteluun pysty osallistumaan vaan 1 ihminen.. No ei tullut yllätyksenä stnan sisäsiittoiset juntit joiden suku juureutuu torpallisista ja entisistä loisista.

Full metal paniccia en ala kattomaan, kun eräs tuttuni jolla on äärettömän huono maku taidetta kohtaan osteli aina nuorena huom sana boldattu samaisia dvd:eitä Sokoksesta. Joten tiedän että tuo on todennäköisesti sellasta lapsellista animea jota vihaan.

No mielestäni hyvän animen vaatimukset on: synkkä tunnelma, todella groteski paljon verta suolenpätkiä etc.. , söpöjä isosilmäisiä hyvän näkösiä animetyttöjä vähintään 1 tai enemmän. Jokasessa loppuun katsomassani animessa on noista elementeistä ainakin kahta. Olisi kyllä ollut hauska nähdä mitä animeja muut ovat katsoneet ja mistä pitävät mutta jos tosissani hankkisin jotain anime suosituksia niin hankkisin ne kyllä jostakin muualta, että eipä mitään sen puoleen.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 11.11.2012 12:18

Tsekkaa Berserk. Tosin anime-sarjaa en ole koskaan jaksanut kattoa kunnolla, mutta manga on ainakin h**vetin hyvä. Tuli tuossa ladattua uusi leffa, joka sarjasta on tehty ja voisi vaikka illemmalla katella. En vaan löytäny mistään englanninkielellä, joten joutuu kuuntelemaan v***n ärsyttävää japania. Voipi olla, että jää kattomatta, jos äänet on aivan järkyttävän ärsyttävät.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 11.11.2012 12:57

Eka kerta, kun kuulen että joku katsoo mielummin enkuks puhuttuna kuin japaniks^^. Ainahan kaikki niin animessa kuin peleissä haukkuu kuinka english dubit on niin p****estä ja niitä ei sais olla. Katon kyllä kaiken Japanista tulevan alkuperäsenä japaniks puhuttuna (komenasai !) ja sitten enkku tai suomi subeilla.

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Su 11.11.2012 14:58

valkkarin viestejä en aio klikkailla auki, koska tuon Jugen viestin alussa olevasta quotesta lukaisin siihen asti että kysyttiin mikä on paras anime, ja sen jälkeen voinkin päätellä että koko japanilainen animaatio on yllättäen haukuttu tyhmien lampaiden viihteeksi. Pahoittelut siis jos jotain sanomaani on aikaisemmin tullut ilmi.

Itse en kauheasti erottele animea ja muita sarjoja joita katson, joten animeen törmäilen samalla tavalla kuin muuhunkin: aika sattumanvaraisesti tulee hyviä sarjoja vastaan ja niitä sitten kahtellaan, Offarista poiketen tosin yleenä enkkusubeilla. Myös enkuksi puhutut versiot menevät, mutta vähän väliä niiden dubbausten laatu on luokkaa DBZ, ja silloin se vaan v***ttaa.

Full Metal Panic ei kyllä itseen iskenyt oikeastaan yhtään. Kyllä mä pari jaksoa sitä katsoin, mutta siihen se sit jäikin. Joitain omia sarjoja mitä tullut katseltua, ja jotka sitten olen enemmän tai vähemmän jaksanut katsella päätökseen satunnaisessa järjestyksessä mitä nyt mieleen tulee: Mushishi, Steins Gate, Slam Dunk, Death Note, Case Closed, High School of the Dead, Bleach ja Higurashi no Naku Koro ni. Ja pokemonin uusinta kautta oon vähän tökkiny, ku yks kaveri sano että aikuisempaa menoa. No on se vähän synkempää ja paremmin toteutettua kuin siinä vaiheessa kun itse sen junnuna pistin jäihin, mutta en nyt sanoisi vieläkään mitenkään seuraamisen arvoiseksi.

Ja riistan on ihan turha vastata tähän, en tule klikkaamaan sitä viestiä auki vaikka millaista "lolollammashähäjuntti" -paskaa raapustaisit.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Su 11.11.2012 19:23

Et katso animea=olet sivistymätön ja polveudut työväenluokasta. Ihanan oikeistolaiselitistinen mielipide.

Entäs jos on katsonut mutta ei vaan hirveemmin ole kolahtanut jostain syystä? Ja mikä siitä animesta nimenomaan tekee sellaista korkeakulttuuria? Se että se on ihqua ja tulee Japanista ja täten meille vieraahkosta kulttuurista? Hämmentää vähän helvetisti kaikki tämä japanin alakulttuurien yleinen diggailu.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » Su 11.11.2012 19:31

En tiiä olenko jo joskus kehunut, enkä jaksa tarkistaa, mutta 20th Century Boys on älyttömän kova manga! Mysteeriä ja scifia. Ehdottomasti paras manga, jota olen lukenut.

Edit: Joo näköjään olen ykkössivulla 20th Century Boysia kehunut.. Ei se mitään. Se ansaitsee jokaisen kehun mitä saa.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 11.11.2012 19:43

The Rocker kirjoitti:Et katso animea=olet sivistymätön ja polveudut työväenluokasta. Ihanan oikeistolaiselitistinen mielipide.

Entäs jos on katsonut mutta ei vaan hirveemmin ole kolahtanut jostain syystä? Ja mikä siitä animesta nimenomaan tekee sellaista korkeakulttuuria? Se että se on ihqua ja tulee Japanista ja täten meille vieraahkosta kulttuurista? Hämmentää vähän helvetisti kaikki tämä japanin alakulttuurien yleinen diggailu.
Animeissa usein on melko syvällinen monimutkanen hyvä juoni ainakin hyvissä animeissa. Animet on erilaisia ei oo tavanomasia, kun ei oo oikeita näyttelijöitä pystyy keskittymään paremmin ja helpommin tarinaan. Anime on oma taiteen muotonsa joka olisi ihan hyvä kokea oman sivistyksen kannalta. Ja se on kyllä fakta ettei sivistymättömät juntit koskaan moisia kato. Esim: yks tän foorumin tyyppi takuu varmasti ei katso :).

MutiM

Viesti Kirjoittaja MutiM » Su 11.11.2012 19:44

En oo ikinä katsonut hyvää animesarjaa. Kimittäviä pikkulapsia ja poikkeuksetta muutenkin kaikkea vammaista paskaa.
You asked if I'd be anyone from history, fact or fiction, dead or alive:
I said "I'd be Tony Cascarino, circa 1995".

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Su 11.11.2012 19:52

Muumit on ihan jees animee.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Su 11.11.2012 20:00

Japeetin lista voi olla ihan hyvä kun tykkää Higurashi no naku koro nista ja se ei mitään järkyttävää mainstreamia ole niin voi kertoa asiaan paneutumisesta. Pari noista on itelle ihan tuntemattomia voispa ehkä kattoa.

MR.Off Topic

Re: Sarjakuvat, Mangat, yms. + Anime, näköjään.

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 12.11.2012 21:35

Tulipa kateltua tuo nimihirviö nimeltään "Berserk: Golden Age Arc I - Egg of the Supreme Ruler" ja tällä kertaa ei itseasiassa vituttanut tuo japaninkielisyys. Varmaan ne aiemmin katsomani (jotai DB shaibaa) omistivat harvinaisen surkean ääniraidan, koska silloin meni siitä vinkumisesta viidessä minuutissa pää kipeäksi. Tässä tuntui olevan varsin asiallisesti tehty ja mielelläänhän tuota kattoi. Sitten hyviä puolia, huonoja puolia ja mikä maku jäi suuhun.

Huonot puolet ensin. Suurin huono puoli oli minun kone. VLC ei ensin pyörittänyt, koska ei ollut oikeita codecceja. Ne ladattuani testasin katsomista mukana tulleella Media Player Classicilla, mutta sehän veti koneen ihan v***n solmuun. Sitten kone sammui vielä pari kertaa tämän jälkeen, koska akku on kuollut ja joko vuoden vanhassa latausjohossa on jo jotai vikaa tai sitten tietokoneen päässä. No lopulta VLC:llä päälle ja muuten hyvin, mutta välillä ei kone pystynyt esittämään Bluräy laatua oikein kunnolla ja pikselit jumittui paikottain, mutta loppujen lopuksi hyvin vähäistä nuo ongelmat.

Toiseksi isoksi miinukseksi pistää nostaa leffalle annettu aika eli tunti ja 16 minuuttia. Liian vähän ehdottomasti. Puoleentoista tuntiin oltaisiin helposti päästy ja kahteenkaan tuntiin ei olisi ollut ongelmat, koska mangassa sisältöä olisi riittänyt, vaikka leffa olisi päätetty täysiin samaan kohtaukseen. Tarkemmin oltaisiin voitu käydä läpi Guttsin aikaa ennen Band of the Hawkiin liittymistä ja sitten tietenkin ainakin liittymisen jälkeen olisi ollut yksi taistelu, joka oltaisiin voitu näyttää jossain muodossa. Olisihan sitä paljon muutakin. Niin ja alkuun oltaisiin voitu heittää, vaikka se mangan ensimmäinen/toinen arkki, mutta se varmaan on sitten makuasia. Itse ehdottomasti tykkään niistä parista siinä alussa, mutta ymmärrän, jos joku tuntee, että niissä näytettiin liikaa, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. (Saatan käyttää väärää termiä, mutta mangaa lukeneet tietää, mitä tarkoitan.)

Nyt, kun paasasin sitten ajasta niin toisaalta täytyy sanoa, että olihan tämä tiivis paketti ja kaikki tärkeä käytiin läpi ja useat kohdat h**vetin hyvällä tavalla. Oikeastaan ainoa valittaminen tulee juuri siinä, että Guttsin nuoruus käytiin läpi aivan h**vetin nopiaa. Muuten sitten valittaminen on ainoastaan puuttuvista osista, jotka ovat sinänsä vähemmän tärkeitä. Lähinnä maalaavat paremmin hahmojen persoonallisuuksia. Kaikki, mitä on tehty oli tehty kyllä niin täydellisesti kuin voi ja tämän uskollisemmaksi alkuperäisteokselle ei mikään teos muutu. Tosin oltaisiin sinne voitu jättää se "Are you Homo?" repliikki, mutta kyllä se "You are into that kind of stuff" korvasi ihan hyvin.

Hemmetin upea graafiselta puolelta ja noh ääniltä myös oli tämä elokuva. Melekonen nautinto alusta loppuun ihan vain visuaaleiltaan. Juoni ja hahmot rokkaa edelleen, taistelu oltiin tehty hyvin ja brutaalius oltiin myös jätetty elokuvaan. Hahmot näyttivät itseltään ja noh hyviä puolia riittää. Kokonaisuutena fiiliksiksi jäi h**vetin hyvät ja innolla odotan jo kakkososaa. Mangat tarjoaa tarkempaa settiä ja aika näyttää, jos ne tarjoavat myös synkempää settiä, mutta ymmärrän hyvin, jos joku tyytyy katsomaan vain nämä animet, koska noh manga voi olla aika raskasta luettavaa. Suosittelen kaikille animen ystäville ja niille, jotka kiikkuvat siinä vaiheilla.

EDIT: Muutin topicin nimeä hiukkasen. Anime keskustelu vaan tänne niin ei saastuteta leffatopikkia tällä paskalla.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 25.12.2012 22:54

Olihan eeppinen numero 700 Amazing Spider-manissä. En ole pitkään aikaan tätä lukenut ja nyt sitten päätin huvin vuoksi vilkaista, mitä tuo 700 sisältää ja huhhuh. Periaatteessa tässä lehdessä liikutettiin yhtä päätarinaa ja kahta sivutarinaa rintarinnan. Toisella noista sivutarinoista en sellaista järkyttävän fiksua syytä keksi, mutta toinen kertoi sitä koko Spider-Manin keskeistä sanomaa, jonka varmasti kaikki kyseistä sarjakuvaa lukevat tajuavat. Periaatteessa se tiivistyy siihen legendaariseen lauseeseen (joka puuttui uudesta spidey-leffasta mielestäni, vääryys.) "With great power comes great responsibility" ja tätä voisi syventää ja selventää sillä, että se vastuu on aika suuri taakka samalla.

TÄMÄ KAPPALE SISÄLTÄÄ SPIDER-MAN SPOILEREITA.

Pääjuoni teki tästä sitten eeppisen, koska noh se on eeppinen ja tavallaan erittäin naurettavan absurdi päätös Peter Parkerille. Kyllä päätös Peter Parkerille. Tai no kyllähän se toisaalta elää yhä, mutta ei oikeastaan. Idea oli se, että Otto Octavius aka Doctor Octopus aka Doc Oc oli siirtänyt oman "minuutensa" Peter Parkerin aka Spider-maniin. Spidey tietenkin oli joutunut Doc Ocin kuolevaan kehuun. Niimpä sarjakuva sisältää sitä, että Peter yrittää Doc Occina päästä takaisin vaihtamaan kehonsa omaansa ja mukana on pari muuta supervihollista, jotka eivät tietenkään tajua oikeaa suunnitelmaa. Lopussa sitten nähdään Doc Ocin ja Spideyn viimeinen taistelu, jossa roolit olivat tosin vaihtuneet. Otto voittaa taistelun Spider-maninä, mutta toisaalta myös Peter voittaa. Lopussa nimittäin mies tajuaa Otton "minuuden" olevan hänen aivoissaan ja noh Peter pistää tämän tavallaan läpi käymään oman elämänsä. Lopulta Otto tajuaa, miksi Peter on Spider-man ja lopulta lupaa kantaa Spider-manin pukua kunnialla eteepäin. Niimpä Otto Octaviuksesta tulee Peter Parker ja samalla Spider-man. Samalla tyyppi julistaa olevansa "Superior Spider-Man". :lol: 8)
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ke 26.12.2012 06:47

Katso mun listaamiani animeita tuolta ylempää äläkä kuluta mitään helppoa populaarikulttuuria se tyhmentää ja tuhoaa mielesi.

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » Ke 26.12.2012 11:33

valkopeura kirjoitti:Katso mun listaamiani animeita tuolta ylempää äläkä kuluta mitään helppoa populaarikulttuuria se tyhmentää ja tuhoaa mielesi.
Vaikuttaa välillä että menis hieman toisin päin..

:roll:

Eipä siinä, kyllähän hyviä mangoja lukea jaksaa (mainostan taas kerran 20th Century Boysin loistavuutta).
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

Vastaa Viestiin