Lucid-unet ja muut unet

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Darien Fawks

Lucid-unet ja muut unet

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » To 11.08.2011 18:42

Pitäähän se nyt jokaisella kunnon foorumilla olla kunnon uniaihe.

Selkounet (lucid dreams) ovat unia, joissa ihminen tajuaa olevansa unessa. Tämän tajuttuaan uneksija voi tehdä unessa mitä tahansa vain mielikuvitus rajanaan. Selkounet ovat siis kuin normaali haaveilua ja kuvitelmaa, mutta unitilassa ja näin ollen aidompana ja mukaansatempaavampana.

Itse olen harrastanut lucid-unia jo pitkän aikaa vaihtelevalla intensiteetillä. Välillä unohtuvat kokonaan, ja tämän vuoksi niitä sitten välillä näkeekin paljon harvemmin. Viime aikoina olen kuitenkin päässyt taas kiinni suosikkiharrastukseeni ja nähnyt vähän kaikenlaista.

Tieteellistä faktaa:

Ihmiset näkevät unia joka yö, mutta harva muistaa niitä. Tämä johtuu siitä, että harva uhraa ajatuksia unilleen, jotka täten unohtuvat muutamissa minuuteissa heräämisen jälkeen. Jos kuitenkin heti heräämisen jälkeen pohtii, mitä unta tuli nähtyä, muistaa sen hyvin todennäköisesti. Kenties tämäkin selittää ideaa, jossa jonkun puhuttua viime yön unestaan, innostuvat muutkin kertomaan omastaan. Kenties tämän ketjun näkeminen herätti sinussa, lukijassakin, muistoja eilisyön seikkailuistasi...

Miten selkounia voi harjoittaa:

Eli miten selkouneen siis pääsee? Pääkohdat ovat yksinkertaiset. Pitää ensinnäkin tiedostaa, että tällaisia unia on olemassa. Samoin pitää tiedostaa, että unia näkee joka yö. On myös hyväksi pitää unipäiväkirjaa tai muuten vain uhrata asialla hetki tai pari ennen nukkumaanmenoa ja herättyä. Näillä neuvoilla pääsee jo pitkälle.

Useat ihmiset tekevät myös todellisuustestejä. Todellisuustestin ideana on oppia kyseenalaistamaan todellisuus, jotta osaisi unessakin kyseenalaistaa unitodellisuuden. Jos tökit valveilla ollessasi seiniä ajatuksella, että pääseeköhän tästä läpi, niin on hyvin mahdollista, että teet tätä unessakin. Kun puolestaan teet tätä unessa, niin saatat hyvinkin päästä seinästä läpi ja näin ollen hokata, että h****tti soikoon, meikähän on j******ta unessa, lähdenpä tästä lentämään taivaan halki kuuhun! Uskomatonta? Totta tosiaan on uskomatonta! Mutta samalla myös totta.

Sitten oma uneni viime yöltä:

Näin viime yönäkin jonkin lucidin tapaisen, mutta en valitettavasti oikein muista sitä. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että heräsin keskellä yötä vessaan, enkä jaksanut kirjata unta ylös millään tavalla. No, näin kuitenkin myös muuta unta.

Näin unta, että olin jossakin WWE-tapahtumassa, jossa Mysterio ja Tyson Kidd ottelivat keskenään. Molemmat miehet ottivat paljon bumpia kehän ulkopuolella. Mysterio heitti jatkuvasti Tysonia jalkasaksilla ohuesti päällystetylle lattialle. Jossain vaiheessa Mysterio sai itse pahan osuman, ja koko halli pysähtyi. Lääkäri taisi tulla paikalle, ja Mysterio oli itkuinen. Käsitin, että nyt se Reyn ura sitten loppui. Itkin itsekin...

Viime aikoina olen nähnyt myös muita unia, joissa on ollut WWE-tähtiä. Jossakin unessa kaveerasin face-turnin tehneen Sheamuksen kanssa. Otimme myös yhteiskuvia, joita minun oli määrä laittaa tänne foorumille. :D Lisäksi jubasin John Morrisonin kanssa.

Aika useissa unissani on lucid-maailma sekoittunut oikean maailman kanssa. Olen ikään kuin puoliksi tiedostanut olevani unessa. Näin on ollut useasti, kun olen nähnyt unimaailmassa jotain uskomatonta ja kaivanut kännykkäni esiin. Olen ottanut kuvia, mutta harmitellut, että jos kyseessä onkin uni, niin en saa kuvia unimaailmasta mukaani. Ei hitto, miten mahtavia valokuvia minulla olisikaan parhaillaan kännykässäni, mikäli niitä pystyisi kuljettamaan takaisin valvemaailmaan. :D

Hamatti

Re: Lucid-unet ja muut unet

Viesti Kirjoittaja Hamatti » To 11.08.2011 19:07

Itse vihaan nykyään lucid-unia, koska mieluummin näen unia, joissa en tajua olevani unessa. Inception meni pilaamaan senkin, kun alitajuisesti tulee mietittyä välillä unessa, että miten päädyin tänne -> tajuan olevani unessa, kun en muista tarpeeksi kauas taakse.

Viimeksi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä koin aivan uskomattoman todentuntuisen unen, jossa olin parin ystävän kanssa Etelä-Afrikassa, Johannesburgissa lomailemassa. Immersio todellisuudesta oli lähes täydellinen, mutta jossain vaiheessa näin lentopelkoisena mietin miten ihmeessä olen tänne tullut, tajusin ettei matkaa ollut olemassa ja että olin unessa. Silti pyrin viimeiseen asti taistelemaan todellisuutta vastaan ja vasta herätessäni jouduin myöntämään olleeni unessa. Sanomattakin selvää että uni olisi ollut parempi ilman että olisin tajunnut että se oli unta.

Toisaalta se olikin viimeisin kerta kun olen saanut ylipäätään nukuttua kunnolla, sen jälkeen stressi vienyt unet erittäin tehokkaasti.

Genghis Khan

Viesti Kirjoittaja Genghis Khan » To 11.08.2011 19:25

En ole tainnut kokea koskaan täysivaltaista lucid-unea. Toki olen lukuisia kertoja tajunnut, että nyt näen unta, mutta en ole ottanut/onnistunut ottamaan unta haltuun edellä kuvatun kaltaisella tavalla.

Tämä menee hieman topicin aiheen vierestä, mutta jonkinlainen unihalvaus on itselleni ilmiönä tutumpi. Eli käytännössä "herää" unesta, mutta muu kroppa kuin silmät eivät toimi. Uni ja todellisuus sekoittuvat ja itselläni esimerkiksi kämppä oli unihalvauksen hetkellä mukamas täynnä metelöivää porukkaa ja joku kurkkasi myös oven raosta, kun makasin liikkumattomana sängyllä yrittäen turhaan mumista tai saada itseni lopullisesti hereille.

Kieltämättä ahdisti ja ärsytti silloin.
Looking California, feeling Minnesota.

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » To 11.08.2011 20:18

Ei selkounia ole tarvinnut harjoitella koskaan. Kovin usein uni on niin naurettavan epälooginen että jossain vaiheessa sen tajuaa uneksi, ja samalla tietää että nyt on se muutaman minuutin jakso jolloin voi tehdä mitä tahansa.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

Static

Viesti Kirjoittaja Static » To 11.08.2011 20:26

Onhan nuo lucidit aivan ihmeellinen ilmiö. Lukiessani tähän mennessä tulleita postauksia olin vahvasti sitä mieltä, etten olisi muka ikinä kokenut lucid-unta, mutta hetken ajatuksiini syvennyttyäni tajusin, että eihän siitä ole edes kovin monta yötä kun viimeksi sellainen tuli vastaan. Muistan ainoastaan sen, että unessa tapahtui juuri tuota Darienin mainitsemaa unen kyseenalaistamista, mutten kuollaksenikaan muista, että mitä siinä muilta osin tapahtui. Pitäisi varmaankin ruveta kirjoittelemaan havaintojaan ylös.

Tuossa joku ehti mainita siitä, kuinka lucid-unessaan ei kyennyt muistamaan tapahtumia tarpeeksi pitkälle taaksepäin, jolloin tajusi, että "Untahan tämä on". Tuli tuosta vaan mieleen sellainen seikka, että minulla on tuollainen fiilis todella usein, ihan silloinkin kun tiedostan olevani hereillä. Saa kovasti ponnistella muistaakseen, mitä teki aamulla. Tuo on välillä todella hämäävää. Kuitenkin jotain varhaisdementiaa... :D

Kuunlento

Viesti Kirjoittaja Kuunlento » To 11.08.2011 20:31

Genghis Khan kirjoitti:Tämä menee hieman topicin aiheen vierestä, mutta jonkinlainen unihalvaus on itselleni ilmiönä tutumpi. Eli käytännössä "herää" unesta, mutta muu kroppa kuin silmät eivät toimi. Uni ja todellisuus sekoittuvat ja itselläni esimerkiksi kämppä oli unihalvauksen hetkellä mukamas täynnä metelöivää porukkaa ja joku kurkkasi myös oven raosta, kun makasin liikkumattomana sängyllä yrittäen turhaan mumista tai saada itseni lopullisesti hereille.

Kieltämättä ahdisti ja ärsytti silloin.
Jep, tuttua. Tapahtuu silloin tällöin ja ärsyttävintä siinä on se, että se on melko tuskallista. En tiedä onko syynä joku asento johon olen jäänyt, koska niskaa tuntuu pakottavan ja sattuvan ihan helvesti kun huomaat olevasi taas samassa roskassa. Toinen on tietty, että ehkä kuvittelen koko kivun. Oli feikkiä tai ei, mutta kyllä se on aika kivuliasta toisinaan ja haluaa mahdollisimman nopeasti herätä täysin.

Darien Fawks

Viesti Kirjoittaja Darien Fawks » To 11.08.2011 21:14

Tulen jatkossa luultavasti kirjoittelemaan tänne ketjuun aika paljonkin unistani. Juuri tällainen unista puhuminen on oivallinen keino päästä lucid-tilaan. Joskus kirjoittelin selkounifoorumillakin, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut muuten oikein jäädä sinne. Täällä sivustolla kun tulee rampattua, niin voisi aktiivisemmin pitää harrastusta yllä...

Riveni
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Riveni » To 11.08.2011 22:37

No, nyt kun unista puhutaan, niin mielenkiinnosta kyselen että onko muiltakin iän myötä hävinneet painajaiset kokonaan? Yli kahdenkympin en muista nähneeni yhtäkään painajaista, vaan unet ovat joko poikkeuksetta positiivisia tai sitten sekavuudessaan neutraaleja kokemuksia. Sellaisetkin unet jotka varmaan voisi luokitella painajaisiksi ovat lähinnä huvittavia, sekä niitä nähdessä että niitä muistellessa.
kumiorava kirjoitti:Jossain määrin ihailen sitä intoa, että heppu jaksaa kirjoittaa rivikaupalla markkinaliberaalista utopiastaan jollekin painifoorumille.

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 11.08.2011 22:44

Riveni kirjoitti:No, nyt kun unista puhutaan, niin mielenkiinnosta kyselen että onko muiltakin iän myötä hävinneet painajaiset kokonaan?
Mietin tuossa juuri, että millä tavalla tällaisiin asioihin suhtautuu, mutta vastasitkin sitten myös itse tähän:
Sellaisetkin unet jotka varmaan voisi luokitella painajaisiksi ovat lähinnä huvittavia, sekä niitä nähdessä että niitä muistellessa.
Näitä nimittäin sattuu omalle kohdalle todella usein. Lähes kaikki muistamani unet ovat luokiteltavissa "painajaisiksi", mutta nimenomaan ovat sitten muistellessa kaikessa ylilyönneissään ja muissa sekoiluissaan täysin käsittämättömiä ja uskomattoman koomisia. Milloin olen jossain tilanteessa että minua jahdataan ja jos jään kiinni niin kuolema tulee, kaikkea tämän tyylistä.

Joskus hyvin harvoin tulee nähtyä unta siitä, että olen joutunut takaisin armeijaan. Silloin unesta herätessä on se parin sekunnin ihmeellinen olo, että miksi olen tässä enkä varuskunnassa, kunnes sitten valkenee se ihana todellisuus.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Pe 12.08.2011 03:21

Riveni kirjoitti:No, nyt kun unista puhutaan, niin mielenkiinnosta kyselen että onko muiltakin iän myötä hävinneet painajaiset kokonaan? Yli kahdenkympin en muista nähneeni yhtäkään painajaista, vaan unet ovat joko poikkeuksetta positiivisia tai sitten sekavuudessaan neutraaleja kokemuksia. Sellaisetkin unet jotka varmaan voisi luokitella painajaisiksi ovat lähinnä huvittavia, sekä niitä nähdessä että niitä muistellessa.
Kyllä oikeastaan. Tai no painajaiset ovat muuttuneet erilaisiksi. Esim. myöhästyt koulusta/saat fudut töistä.

Itse olen huomannut että se mitä lukee tai katsoo ennen nukkumaanmenoa vaikuttaa uniin selvästi. Tämä aiheuttaa sen että mikäli on ollut ryyppäämässä ja ilta on ollut sekava niin pää alkaa keksimään kaikkea sellaista mitä ei oikeasti tapahtunut. Sitten aamulla on mielenkiintoista miettiä että mitä oikeasti on tapahtunut. Sellaista että 'vedinkö mä nyt eilen illalla jointtia niiden kahden tyypin kanssa vai en?'. Taisinpa kerran olla myös osana Blade Runner elokuvaa.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Genghis Khan

Viesti Kirjoittaja Genghis Khan » Pe 12.08.2011 13:31

Allekirjoitan myös tuon painajaisten loppumisen vanhemmalla iällä. Tosin sillä poikkeuksella, että mikäli takana on päivän parin päihdesirkus, niin odotettavissa on silloin tällöin ahdistavia unia.
Looking California, feeling Minnesota.

ViiZei

Viesti Kirjoittaja ViiZei » Pe 12.08.2011 14:07

Itse näen silloin tällöin painajaisia, melkein. Yleensä saan jonkinlaisen head lockin painajaisesta ennen kuin se ehtii edes alkaa, ja se tyssää siihen. Viimeisin muistikuva on juurikin jostain uusnatseista hirveä mora mukanaan. Pelottomalla asenteella ja yhdellä h**vetin hienolla moran väistöllä sain nämä kuulapäät itse pelkäämään ja häipymään. Eli painajaiset ovat muuttuneet sankariuniksi.

Toinen mistä olen jo aikaisemminkin vanhalla laudalla maininnut, on tämä eräänlainen selkouni. Olin siis piiritetty monen auton ja ilkeän ihmisen toimesta, kunnes vain haistatin vitut näille tyypeille ja tietoisesti laitoin silmät kiinni ja heräsin. Aiheutti pientä hilpeyttä ja muthafukas mietteitä herättyäni. :--D

Myös tuosta yhdestä unihalvauksesta olen maininnut. Itse en hallusinaatioita silloin nähnyt, mutta muuten olin täysin kykenemätön minkäänlaiseen liikkumiseen tai puhumiseen. Silmät oli vain auki ja muistan kuinka helvetisti se silloin pelotti.
Big Show ja Kane

Make wrestlingalert rage again

PapaShango

Viesti Kirjoittaja PapaShango » La 13.08.2011 07:30

Vajaa kahdeksan vuotta sitten tuli nähtyä yksi uni, mutta tämäkin johtui siitä, että tutkin Lucidia ja monia muita unijuttuja. Koitin jopa itsesuggestiota, jolla sain outoja värinöitä mutten päässyt näkemään unta :p Ja tässä unessa, minkä silloin näin, ammuin Nunzion (Se vapaapainija) kuoliaaksi ja kun toivoin parempaa säätä niin pistin silmät kiinni ja heräsin. Virhe, josta olin lukenut mutta silti kiva maku jäi tuostakin.

erkko777

Viesti Kirjoittaja erkko777 » Ma 15.08.2011 18:22

Njooh tulihan niitä joskus kokeiltua, ihan kiintoisa ilmiö tuo Lucid-unet sinällään. Lieneeköhän siinä lucidin aikana todella "tietoinen" vaan, vai tuntuuko se vaan realistisemmalta ja minkä muistaa täydellisesti aamulla. Meinaan itse pari kertaa yritän päästä lucidiin ja pääsinkin ja liikuin ympäri omaa taloani ja koin valeheräämisiä ja stuff mutta ei se nyt silti ihan siltä tuntunut että 100% tietoinen olisin ollut vaikka kaikki todellisuustestit teinkin jne...
Unihalvaukset on mielestäni kaikkein realistisimpia, tiedä sitten pystyiskö siitä unihalvaustilasta sitten siirtymään realistisempaan selkounitilaan, jotkut kuulemma pääsee..

anyway ei jaksa enää niitä yrittää, aamuisin kun herään tosin yritän muistella yön unia aina huvikseen, ihan mielenkiintoisia seikkailuita sitä yöllä aina kokee joo. :lol:
OpaMpp kirjoitti:Älä kirjoita englanniksi jos et osaa.

Rest in pease, Eddie :mrgreen:
Sitä paitsi, mitä tuo hymiö tuolla perässä tekee? Oliko se niin hauskaa, että Eddie kuoli, vai miksi hymyilyttää?

Trisu
Queen of the World
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trisu » Pe 09.09.2011 08:39

Ei liity varsinaisesti uniin, mutta... Kävin eilen vähän viihteellä ja punkkua tuli nautiskeltua, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen paljon. Noh, saavuin kotiin ja kävin (kai?!) nukkumaan, koska next thing I know, löydän itseni rappukäytävästä about alasti??? :D Voitte kuvitella hämmennykseni. Fiilikset oli: "mitä v**tua mä täällä teen.. eihän mulle ole vaatteitakaan?!".

Ovikellon soittelu tuotti tulosta ja mies kävi avaamassa oven (herätin sen kesken unien, mutta onneksi siis heräsi!). Aamulla luulin nähneeni unta koko hommasta, mutta ukko varmisti tosiaan löytäneensä mut oven takaa rimputtelemasta... Että sellasta.

En tietääkseni ole koskaan unissakävellyt, mutta näköjään pitää laittaa tästä lähtien ovi takalukkoon ainakin ryyppyreissujen jälkeen. Pelottavaa tossa on se, että mä en muista edes käyneeni nukkumaan, vaan yhtäkkiä vaan "havahduin" rapusta. WTF?

Natumania

Viesti Kirjoittaja Natumania » Pe 09.09.2011 12:04

Muutama vuosi sitten harjoittelin noita selkounia. Muutaman viikon sitä jaksoin ja kyllähän se alkoi tuottamaan tulostakin äkkiä. Ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että ajattelin unia ja nukahtamista jatkuvasti eikä uniharrastus siis todellakaan jäänyt vain yöajan hommaksi. :|
punkkua tuli nautiskeltua
"siitä se sitten lähti.."

SkullCrushingFinale

WWE-unet

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Su 25.09.2011 13:23

Tälläinen h**vetin viihdyttävä topic oli joskus vanhalla foorumilla olemassa. Ajattelin, että sen jälkeen kun Benoit ilmoitti palaavansa Royal Rumblessa, ilmoittaen kuoleman olleen angle, tämä olisi hyvä uudelleenpystyttää. Benoit oli myös lihonut unessa, mutta miehen painitaidot jäivät arvailun varaan heräämisestä johtuen.

E: Ei sitte luoda uutta topicia... :cry:
Viimeksi muokannut SkullCrushingFinale, Ma 26.09.2011 14:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Su 25.09.2011 20:54

Näin unta jossa kuristin Jutta Urpilaista. Katainen nauroi vieressä. Mielestäni tämä on hieman häiritsevää.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Su 25.09.2011 21:42

The Rocker kirjoitti:Näin unta jossa kuristin Jutta Urpilaista. Katainen nauroi vieressä. Mielestäni tämä on hieman häiritsevää.
Näin myös joku aika sitten unta Urpilaisesta, mikä ehkä saattoi olla jonkinlainen seksiuni :shock:
WE BACK YA'LL?!

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 25.09.2011 21:45

Jack DiBiase kirjoitti:Näin myös joku aika sitten unta Urpilaisesta, mikä ehkä saattoi olla jonkinlainen seksiuni :shock:
Oliko tämä nyt sitten selkouni? Jos oli, niin taidan olla aidosti huolissani sinusta, rakas Jack.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

Jack DiBiase
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Jack DiBiase » Su 25.09.2011 22:51

DeadManWalking kirjoitti:Oliko tämä nyt sitten selkouni?
En tiedä, mutta sen jälkeen verkkosukkahousut alkoivat näyttämään yllättävän seksikkäiltä. 8-[
WE BACK YA'LL?!

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Su 25.09.2011 22:54

Jack DiBiase kirjoitti:En tiedä, mutta sen jälkeen verkkosukkahousut alkoivat näyttämään yllättävän seksikkäiltä. 8-[
Kuva

8)

erkko777

Viesti Kirjoittaja erkko777 » Su 25.09.2011 23:52

Kokeessa onnistuttiin funktionaalisen magneettikuvauksen ja tietokoneohjelman avulla toistamaan koehenkilön aiemmin näkemät elokuvatrailerit. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun aivojen toiminta on purettu ja muunnettu videokuvaksi.

Ensin tutkijat Kalifornian Berkeleyn yliopistolla tallensivat koehenkilöiden näkökuorialueen toimintaa, kun nämä katselivat Hollywood-leffojen trailereita. Tiedot syötettiin tietokoneohjelmaan, joka muunsi ne kolmiulotteiseksi pikseleiksi, "vokseleiksi". Näin tietokone oppi vähitellen yhdistämään videoissa esiintyneet muodot ja liikkeet vastaaviin aivotoimintoihin.

Sen jälkeen tietokone analysoi läpi 18 miljoonaa sekuntia satunnaisia Youtube-videoita. Yhdistelemällä näitä videoita kuin taiteilija maalejaan ohjelma rakensi koehenkilöiden aivotoimintaa vastaavan uuden, yhtäjaksoisen videon. Vaikka lopputulokset olivat matalaresoluutioisia ja sumeita, ne vastasivat selkeästi trailereita, joita koehenkilöt katsoivat.

Toistaiseksi teknologia on vielä lapsenkengissä, mutta jos ohjelmalla olisi tarpeeksi kattava tietokanta videomateriaalia ja riittävästi laskentatehoa, se kykenisi toistamaan mitkä tahansa kuvat aivoissasi. Tulevaisuudessa voi siis olla mahdollista, että visuaaliset muistot, unet ja mielikuvituksen tuottamat kuvat voidaan tallentaa ja muuntaa videoiksi, joita sinä ja muut voivat katsella.

- Olemme avaamassa ikkunaa mieltemme elokuviin, professori Jack Gallant kuvaili läpimurtoa Current Biology -lehdessä.
Kohta päästään aamuisin kattomaan edellisyön unia ruudulta 8)
OpaMpp kirjoitti:Älä kirjoita englanniksi jos et osaa.

Rest in pease, Eddie :mrgreen:
Sitä paitsi, mitä tuo hymiö tuolla perässä tekee? Oliko se niin hauskaa, että Eddie kuoli, vai miksi hymyilyttää?

Smark

Viesti Kirjoittaja Smark » Ma 26.09.2011 18:14

Jack DiBiase kirjoitti:Näin myös joku aika sitten unta Urpilaisesta, mikä ehkä saattoi olla jonkinlainen seksiuni :shock:
Apua!
Darien Fawks kirjoitti:Provoatteko JDubille, vai oletteko oikeasti tuota mieltä?
You want the best? Here I am. Kuva

nWo-Sting

Viesti Kirjoittaja nWo-Sting » Pe 14.10.2011 04:49

Tämä ei ole mikään läppä vaan näkikö kukaan teistä nuorempana unta Freddy Kruegerista? Itse katsoin joskus 10-12 vuotiaana painajainen elm streetillä elokuvia joista varsinkin se ensimmäinen leffa aiheutti painajaisia. usein uni todella loppui siihen kun freddy teurasti minut tai ainakin yritti sitä....mitkään muut kauhu leffat tätä ei ole koskaan aiheuttaneet mutta syy siihen oli melko varmasti juuri tuo että elokuva oikeasti pelotti. kertokaapa mielipiteitä tästä.

Vastaa Viestiin