Formula 1
Formula 1
Muistaakseni tältäkin foorumilta löytyy jokunen Formula 1 fani, joten avataanpa sarjalle omistettu topic. Tuskinpa tämä kausi kauheasti keskustelua jaksaa aiheuttaa, koska Vettel on niin ylivoimainen, että tässähän alkaa pikku hiljaa kääntymään häntä vastaan. Onhan Vettel kova, ja pidän hänestä, mutta pistää vituttamaan, kun Vettel aina väistää kaikki ongelmat. Toki kausi on tuonut mukanaa lukuisia ohituksia, kiitos avattavan takasiiven. Silti olen vähän sitä vastaan. Jotenkin keinotekoista.
Viime päivinä on uutisoitu, että Räikkönen on neuvotteluissa Williamsin kanssa. Toivottavasti huhut ovat totta ja toivottavast sopimus toteutuisi. Eipä tuo ralli kahden kauden jälkeen ilmeisesti suju niin hyvin kuin Kimi olisi toivonut. Varmasti se vielä parisen kautta entistä kovempaa syventymistä vaatisi, jos Räikkönen palkintopallisijoista haluaisi taistella.
Tuskinpa Williams ainakaan vielä ensi kaudella on palaamassa GP-voittajien joukkoon, mutta tallissa on tapahtunut viime aikoina monia muutoksia, ja uskon että parissa kaudessa Williams saattaa palata pitkästä aikaa taistelemaan voitoista. Odotellaan uutisia.
Viime päivinä on uutisoitu, että Räikkönen on neuvotteluissa Williamsin kanssa. Toivottavasti huhut ovat totta ja toivottavast sopimus toteutuisi. Eipä tuo ralli kahden kauden jälkeen ilmeisesti suju niin hyvin kuin Kimi olisi toivonut. Varmasti se vielä parisen kautta entistä kovempaa syventymistä vaatisi, jos Räikkönen palkintopallisijoista haluaisi taistella.
Tuskinpa Williams ainakaan vielä ensi kaudella on palaamassa GP-voittajien joukkoon, mutta tallissa on tapahtunut viime aikoina monia muutoksia, ja uskon että parissa kaudessa Williams saattaa palata pitkästä aikaa taistelemaan voitoista. Odotellaan uutisia.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Re: Formula 1
Itse en usko pätkääkään siihen, että Räikkönen sattuisi palaamaan, varsinkaan Williamsille. Ei sitä kiinnostaa ajaa surkealla autolla surkeista sijoituksista.
Ja seuraavassa kisassa Vettel varmistaa mestaruuden - hienoa, tätä on odotettu!
Ja seuraavassa kisassa Vettel varmistaa mestaruuden - hienoa, tätä on odotettu!

Re: Formula 1
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... irjoitettu
Pikku hiljaa tässä alkaa olemaan jo melko varma Räikkösen paluusta. Niin paljon on viime viikkoina ollut huhuja, että pakko on pettyä jossei Kimi palaakaan.
Joo Vettel vei mestaruuden, ei oikein kiinnosta. Toivottavasti ensi kaudella on sitten paljon kovempi taistelu mestaruudesta. Ihan sama kuka sen vie, kunhan se tapahtuu kovan taistelun kautta. Kai se taistelu käydään akselilla Vettel-Alonso-Hamilton-Button.
Pikku hiljaa tässä alkaa olemaan jo melko varma Räikkösen paluusta. Niin paljon on viime viikkoina ollut huhuja, että pakko on pettyä jossei Kimi palaakaan.
Joo Vettel vei mestaruuden, ei oikein kiinnosta. Toivottavasti ensi kaudella on sitten paljon kovempi taistelu mestaruudesta. Ihan sama kuka sen vie, kunhan se tapahtuu kovan taistelun kautta. Kai se taistelu käydään akselilla Vettel-Alonso-Hamilton-Button.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Eiköhän se Kimi sieltä palaa, ainakin Williamsin hallituksen puheenjohtaja Adam Parr vakuuttaa Kimin olevan erittäin nälkäinen palaamaan.
Tänään siis ajettiin ensimmäinen Intian GP. Ei tullut toki hirvittävän aktiivisesti kisaa seurattua, mutta eipä tuo kovin mielenkiintoinen kisa ollutkaan niinä hetkinä kun seurasin. Rata on sinänsä ihan hieno ja hyvä, mutta tänään ainakaan ei nähty mitään suurta kilpailua. Toivottavasti sitten myöhempinä vuosina.
Hamiltonin ja Massan välille on kyllä kehittynyt kunnon feudi. Kunnon taistelupareja pitää formuloissa ollakin. Ainoa ongelma tässä vain on se, että Massa on nykyään niin surkea ja säälittävä lapanen tuolla auton ratissa, että se väkisinkin vesittää tuon rivarlyn. Massa tekee koko ajan jotain virheitä ja sekoilee siellä radalla jos on vähänkin painetta, ja menettää aina täysin itseluottamuksensa jos jotain sattuu. Hamilton vs. Vettel vs. Alonso -vääntöä odotellessa. Button toimii myös hyvänä sidekickinä, mutta on kuitenkin sen verran älykäs kaveri ettei lähde mihinkään sekoiluihin mukaan. Hamilton on hyvällä tavalla hullu tuolla auton ratissa, Vettel kaksinkertainen maailmanmestari ja Oviedon ihmisapina Alonso tuo sitten hieman temperamenttia tuohon.
Tänään siis ajettiin ensimmäinen Intian GP. Ei tullut toki hirvittävän aktiivisesti kisaa seurattua, mutta eipä tuo kovin mielenkiintoinen kisa ollutkaan niinä hetkinä kun seurasin. Rata on sinänsä ihan hieno ja hyvä, mutta tänään ainakaan ei nähty mitään suurta kilpailua. Toivottavasti sitten myöhempinä vuosina.
Hamiltonin ja Massan välille on kyllä kehittynyt kunnon feudi. Kunnon taistelupareja pitää formuloissa ollakin. Ainoa ongelma tässä vain on se, että Massa on nykyään niin surkea ja säälittävä lapanen tuolla auton ratissa, että se väkisinkin vesittää tuon rivarlyn. Massa tekee koko ajan jotain virheitä ja sekoilee siellä radalla jos on vähänkin painetta, ja menettää aina täysin itseluottamuksensa jos jotain sattuu. Hamilton vs. Vettel vs. Alonso -vääntöä odotellessa. Button toimii myös hyvänä sidekickinä, mutta on kuitenkin sen verran älykäs kaveri ettei lähde mihinkään sekoiluihin mukaan. Hamilton on hyvällä tavalla hullu tuolla auton ratissa, Vettel kaksinkertainen maailmanmestari ja Oviedon ihmisapina Alonso tuo sitten hieman temperamenttia tuohon.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Ehdottomasti. Tälläkin kaudella Vitali Petrov ja Nick Heidfeld ajoivat tuolla Lotus-Rellulla 37 ja 34 pistettä. Kyllähän Kimi Räikkönen on Formula ykkösten entisenä maailmanmestarina täysin tusinakaveri verrattuna rahoilla mukana tulleeseen Petroviin, tai ikinä mitään saavuttamattomaan Nick Heidfeldiin. Eikun mitä?C2W kirjoitti:Alle 10p kausi tulossa, jee!
Lotus-Renault oli myös valmistajien MM-sarjan vitonen, joten kyllä Kimi pystyy ihan hyvistä sijoituksista taistelemaan. Petrovkin ajoi kauden avauskisassa tuon auton palkintokorokkeelle.
Ylipäätään muutenkin tämä Lotus oli ylivoimaisesti paras vaihtoehto, mitä Kimillä oli saatavilla. Kaikilla kärkitalleilla (Red Bull, McLaren, Ferrari, Mersu) oli rahakkaat kuljettajasopimukset ensi kaudellekin, niin ehdottomasti parempi ratkaisu oli mennä Lotukselle, kuin jonnekin Williamsille tai muuhun jämätalliin. Kaiken lisäksi kun tuolla tallilla on nykyään raha-asiat hyvällä mallilla Lotuksen tultua taustalle, niin en näe mitään ongelmaa etteikö Räikkösen tasoinen kuljettaja voisi taistella hyvistäkin sijoituksista. Johan se Räikkönen tottui täysin sysipaskalla Ferrarilla ajamaan vuonna 2009, joten eiköhän Kimi tiedä mihin ryhtyy.
Ei pidä siltikään nyt ihan liikoja vielä odotella, esimerkiksi Maikkari epäilee jo Red Bullin valtakauden murtumista, mutta jos nyt ei ihan kuitenkaan. Tästäkin huolimatta on aivan täyttä paskaa lähteä edes puoliläpällä heittämään mitään tuollaista "alle 10p kausi tulossa".
Welcome back, Kimi.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Re: Formula 1
Pitkästä aikaa alkoi itseäkin vähän formulat kiinnostaa. Kimi tuo edes jotain mielenkiintoa hommaan. Ja on kuitenkin todistanut osaavansa ajaa, joten jos vaan saavat autosta kaiken irti niin eiköhän sieltä voi pari oikeinkin hyvää suoritusta tulla.
Täytyy kyllä tuota Kovalaisen asennetta kunnioittaa. Kaveri jaksaa naureskella kahden pisteettömän kauden jälkeen ajeltuaan siellä 15 parhaan takana. Ja tämä kaikki sen jälkeen kun pääsi oikeasti ajamaan kilpaa hopeasiivillä. Ei varmaan kovin monen huumori kestäisi moista
Täytyy kyllä tuota Kovalaisen asennetta kunnioittaa. Kaveri jaksaa naureskella kahden pisteettömän kauden jälkeen ajeltuaan siellä 15 parhaan takana. Ja tämä kaikki sen jälkeen kun pääsi oikeasti ajamaan kilpaa hopeasiivillä. Ei varmaan kovin monen huumori kestäisi moista

Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Re: Formula 1
Eiköhän sitä tule ensi kaudella katsottua ainakin avauskisa. Saas nähdä miten Kimi pärjää maailman nopeimmalle Heikille.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Ei varmaan mitenkään. Kovalainen ajaa autolla, joka oli MM-sarjassa kolmanneksi viimeinen, kun Räikkönen saa auton joka oli MM-sarjan viides ja tallin autolla ajettiin myös palkintokorokkeelle.Ravenwood kirjoitti:Saas nähdä miten Kimi pärjää maailman nopeimmalle Heikille.
Olisihan se toki hienoa jos molemmilla olisi hyvät ja kilpailykykyiset autot, mutta edelleenkin realismia on varmasti se, että Räikkönen kamppailee jokaisessa kilpailussa suhteellisen hyvistäkin pistesijoista kun taas Kovalainen ajelee sijoilla 15-20 samalla toivoen jotain massiivista ihmettä ja valtavaa kolarisumaa, että pääsisi edes kerran pisteille.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Re: Formula 1
Onhan tämä aivan uskomatonta. Jälleen kaikkien aikojen kausi tulossa! Uulalaa!
On muuten legendaarista, että F1-Forumilla on tänään huoltokatko. Juuri tänään.
On muuten legendaarista, että F1-Forumilla on tänään huoltokatko. Juuri tänään.
I'm the Game, 'cause I'm that damn good!
Ex-PPV-Veikkausdiktaattori
WrestlingAlertin Vuoden Tulokas 2011
Tämä oli sitten tässä.
Ex-PPV-Veikkausdiktaattori
WrestlingAlertin Vuoden Tulokas 2011
Tämä oli sitten tässä.
- Darien Fawks
- Viestit: 3765
- Liittynyt: Pe 09.04.2004 15:04
- Paikkakunta: Pääkaupunki
Re: Formula 1
Tämä oli kyllä päivän uutinen. Olenkin ikävöinyt sitä, kun viikonloppuna oli kotopuolessa jännittynyt ja odottava fiilis, kun äiti kertoi isälle Formuloiden aika-ajon tuloksia. Ehdottoman positiivinen asia, että saadaan taas tähänkin lajiin mielenkiintoa mukaan. Mieluustihan noita Kimin vaiheita seurailee, kun kyseessä on oikeasti kuski, joka oikealla autolla pystyy paraatisuorituksiin.
Re: Formula 1
Caterham sai nyt sentään 25 miljoonaa euroa lisärahaa ensi kaudelle. Nuo rahat ovat niitä, mitä jaetaan sijoituksesta MM-sarjasta ja tuo kolmanneksi viimeisenä oleminen toi nyt 25 miljoonaa euroa Caterhamille, jotka voidaan laittaa auton kehitykseen. Mahdollisuuksia nousuun siis on, mutta nykyään Formuloissa on testaaminen niin rajoitettua, että muutosten saaminen on aika vaikeaa. Osa on kommentoinut Red Bullin hegemonian johtuvan juuri tästä. Red Bull teki läpimurron jossain missälie tekniikassa, jonka ansiosta saivat valtaisan teknisen edun, jota muut eivät saa kiinni testausrajoitusten takia. Testausrajoitukset ovat tehneet sarjasta aika tylsän, koska mitään muutoksia tallien vahvuuksissa ei tapahdu muutamien saadessa teknisen etumatkan.DeadManWalking kirjoitti:Ei varmaan mitenkään. Kovalainen ajaa autolla, joka oli MM-sarjassa kolmanneksi viimeinen, kun Räikkönen saa auton joka oli MM-sarjan viides ja tallin autolla ajettiin myös palkintokorokkeelle.Ravenwood kirjoitti:Saas nähdä miten Kimi pärjää maailman nopeimmalle Heikille.
Olisihan se toki hienoa jos molemmilla olisi hyvät ja kilpailykykyiset autot, mutta edelleenkin realismia on varmasti se, että Räikkönen kamppailee jokaisessa kilpailussa suhteellisen hyvistäkin pistesijoista kun taas Kovalainen ajelee sijoilla 15-20 samalla toivoen jotain massiivista ihmettä ja valtavaa kolarisumaa, että pääsisi edes kerran pisteille.
Saa siis nähdä mitä Kovalaisen ensi kausi on. Ei Kovalainen ole todellakaan ollut tyytyväinen tuohon haistapaska sijoituksista ajamiseen ja on esittänyt aika kärkästä kritiikkiä tallille, että kunnon auto pitää tulla nopeasti tai hän lähtee. Kovalainen on kyllä hyvä kuski ja Caterhamin kaltaiselle pikkutallille painonsa arvoinen kultaa - etenkin kun Jarno Trulli on täysi lapanen ja hasbeen ratissa.
Nyt on myös ollut liikkeellä huhuja, että Lotus tavoittelisi Räikköselle tallikaveriksi Kovalaista Petrovin tilalle. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä Räikkönen - Kovalainen kaksikko samassa tallissa.
Petrovista tuli mieleen, että hän kritisoi Lotuksen teknisiä ratkaisuja alkukaudesta. Hänen mielestään auton kehityksessä otettiin takapakkia virheiden takia, joita tuli kehityksessä ja nuo "kehitykset" tekivät autosta huonomman. Väitti auton olleen muuten täysin kilpailukykyinen palkintopallisijoituksista eli ehkä Lotuksella on piilevää potentiaalia nousta kärkitalliksi tai ainakin haastajaksi? Räikkönen on loistava kuski ja hän saa varmasti revittyä kaiken irti Lotuksesta, tuoden ehkä sitä piilevää potentiaalia esiin.
Kahden vuoden sopimus Räikköselle voi juuri kieliä tästä, että hän haluaa tarkkailla ensi kauden ajan miten kärkitallit edistyvät ja miten Lotus itse edistyy. Ei ole juuri järkeä siirtyä minnekään Mercedekselle, jos Lotus ajaa siitä ohi. Varmasti Kimi tavoittelee paikkaa korkeammalla ja mahdollisesti Red Bullilta, sillä Red Bullin kanssahan Räikkösellä on ollut ties mitä sponsorisopimuksia. Kyttäysasemat siis Lotukselta kärkitalleihin ja ruosteesta eroon, mutta mahdollisesti pitäen mielessä Lotuksella jatkamisen. Voihan olla, että Räikkönen koomailee ensi kauden pitkän tauon jälkeen eikä saa sopimusta yhteenkään kärkitalliin.
Hyvä asia Räikkösen paluu on, sillä ei Formulat ole minua kiinnostaneet Räikkösen lähdön jälkeen. Nykyään F1 kun on aika tylsää ringissä ajamista ja emme enää näe komeita kolareita tai muuta vastaavaa, joka muuttaisi kisan kulkua radikaalisti. Tuloksia olen seurannut Vettelin menestystä toivoen, mutta myös mahdollisimman suuria epäonnistumisia Oviedon ihmisapinalle ja Hamiltonille.
hevosen k**pä
- MR.Off Topic
- Viestit: 3971
- Liittynyt: Ke 22.08.2007 17:34
- Paikkakunta: GODLAND
Re: Formula 1
Saa nähä osaako Lotus rakentaa Räikköselle auton, joka kestää miehen ajotyylin. Ferrarihan ei kestänyt Räikkösen ajotyyliä sitten pätkän vertaa, mutta sillon kuin kesti löyty mies kärkipäästä. Itse olen muuten pitäny Petrovia ihan ok kuskina, mitä olen muutaman kilpailun katsonut, kun vielä löytyi tuo Maxi. Saa nähä, jos sitä jaksaisi taas tosissaan Formuloita tuijottaa, kun kerta Räkäki alkaa taas räkää kaivaan nokasta.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Ferrari kun sai jossain vaiheessa vuonna 2008 jonkun käsittämättömän neronleimauksen, että ruetaanpa rakentamaan autoa enemmän tuon sössöttävän brassin, Felipe Massan suuntaan. Räikkönen teki kuitenkin paskallakin autolla voitavansa, mutta Massa ei sitten enää varsinkaan vuonna 2009 saanut mitään aikaiseksi. Sitten tuli loukkaantuminen, ja koko äijä on nykyään enää joku F1-kuskin irvikuva.MR.Off Topic kirjoitti:Ferrarihan ei kestänyt Räikkösen ajotyyliä sitten pätkän vertaa, mutta sillon kuin kesti löyty mies kärkipäästä.
Koko Ferrarin alamäki alkoi siitä hetkestä kun Jean Todt siirtyi sivuun ja tilalle tuli italialainen tunari Stefano Domenicali. En tiedä kaivettiinko mies sinne jostain torilta mukaan, mutta vahva veikkaukseni on ettei Ferrari tule saavuttamaan minkäänlaista menestystä niin kauan, kun italialaiset saavat siellä säätää keskenään ja tallia johtaa todellisuudessa Oviedon ihmisapina Fernando Alonso.
Ihan hyvä kuski ajoittain, mutta taso heittelee liikaa.Itse olen muuten pitäny Petrovia ihan ok kuskina, mitä olen muutaman kilpailun katsonut
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Jäi jotenkin huomioimatta tuo Merovingin postaus, joten kommentoidaanpa vähän sitäkin.
Nykyään ei oikein sellaistakaan näe, että heikommat (ja vähän paremmatkin) tallit panostavat paljon auton nopeuteen sen luotettavuuden kustannuksella. Ennen nähtiin jonkin verran yllätyksiä autojen hajoamisten vuoksi, mutta nykyään autot ovat niin idioottivarmoja ettei näitä hirveästi nähdä.
Toki, Kovalainen kyllä sijoittui pääasiassa muuten kilpailuissa Trullin edelle, mutta ihan tuollainen hauska yksityiskohta kuitenkin.
Katsotaan miten käy, mielenkiinnolla odotan.
Red Bull kehittelli tämän F-putken, josta se sitten sai todella paljon hyötyä muihin kärkitalleihin nähden.Merovingi kirjoitti:Red Bull teki läpimurron jossain missälie tekniikassa, jonka ansiosta saivat valtaisan teknisen edun, jota muut eivät saa kiinni testausrajoitusten takia
Tämä on täysin totta. Nykyään kun tuntuu sille, ettei esim. vaihdelaatikolla ja moottorilla ole mitään merkitystä, ja uudet formula-autot ovat jotain lentokoneita. Aerodynamiikka näyttelee suurta osaa.Testausrajoitukset ovat tehneet sarjasta aika tylsän, koska mitään muutoksia tallien vahvuuksissa ei tapahdu muutamien saadessa teknisen etumatkan.
Nykyään ei oikein sellaistakaan näe, että heikommat (ja vähän paremmatkin) tallit panostavat paljon auton nopeuteen sen luotettavuuden kustannuksella. Ennen nähtiin jonkin verran yllätyksiä autojen hajoamisten vuoksi, mutta nykyään autot ovat niin idioottivarmoja ettei näitä hirveästi nähdä.
Tästä tuli muuten sellainen hauska juttu mieleen, että Jarno Trulli itse asiassa sijoittui MM-sarjassa paremmin kuin Kovalainen. Trulli taisi ajaa ainakin pari kertaa sijalle 13, mihin Kovalainen ei koskaan yltänyt. Aika-ajoissa Kovis nyt vei Trullia kuin litran mittaa, mutta ne eivät tilastoissa näy.Kovalainen on kyllä hyvä kuski ja Caterhamin kaltaiselle pikkutallille painonsa arvoinen kultaa - etenkin kun Jarno Trulli on täysi lapanen ja hasbeen ratissa.
Toki, Kovalainen kyllä sijoittui pääasiassa muuten kilpailuissa Trullin edelle, mutta ihan tuollainen hauska yksityiskohta kuitenkin.
Jep, saihan se Kubicakin hyviä suorituksia aikaan tuossa tallissa kaudella 2010, joten mikäli tallin taustalla toimiva yhtiö panostaa siihen, niin en näe ongelmaa sille etteikö Lotuksella voitaisi ajaa hyvistä sijoituksista. Ja kahdestihan auto nähtiin palkintopallilla, joten kyllä sekin jostain kertoo.ehkä Lotuksella on piilevää potentiaalia nousta kärkitalliksi tai ainakin haastajaksi? Räikkönen on loistava kuski ja hän saa varmasti revittyä kaiken irti Lotuksesta, tuoden ehkä sitä piilevää potentiaalia esiin.
Mersuun itse asiassa tehtiin jo tämän kauden aikana suuria panostuksia tulevaisuutta ajatellen, joten uskon että viimeistään kaudella 2013 se on jälleen siellä kärjessä mukana. Mahdollisesti jopa ensi kaudellakin.Ei ole juuri järkeä siirtyä minnekään Mercedekselle, jos Lotus ajaa siitä ohi.
Itse asiassa Räikköstähän huhuttiin jossain vaiheessa myös Toro Rossolle, mutta toisaalta se ei välttämättä olisi ollut Red Bullin kannalta fksu veto laittaa mies sinne ajamaan huonolla autolla, jos aiotaan kaverista pitää kiinni.Varmasti Kimi tavoittelee paikkaa korkeammalla ja mahdollisesti Red Bullilta, sillä Red Bullin kanssahan Räikkösellä on ollut ties mitä sponsorisopimuksia.
Katsotaan miten käy, mielenkiinnolla odotan.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Re: Formula 1
Kaiken takana on yksi mies, Michael Schumacher. Jo kaudella 2007 kun Kimi ajoi vielä "Schumin" autolla, alkukausi oli tahmeaa avauskisan voitosta huolimatta. Ferrari uskoi että mikä sopi Schumille, sopii myös Kimille eikä muutoksia haluttu tehdä. Lopulta, USA:n GP:n jälkeen hätäkokouksessa päätettiin että kokeillaanpa viedä autoa hieman Kimille sopivampaan suuntaan. No, loppuhan onkin historiaa. Kimi ajoi yhden historian parhaista loppukausista ja nousi upeasti mestaruuteen viimeisessä kisassa. Schumi oli siirtynyt syrjään ja Kimin aikakausi oli alkanut...DeadManWalking kirjoitti:Ferrari kun sai jossain vaiheessa vuonna 2008 jonkun käsittämättömän neronleimauksen, että ruetaanpa rakentamaan autoa enemmän tuon sössöttävän brassin, Felipe Massan suuntaan. Räikkönen teki kuitenkin paskallakin autolla voitavansa, mutta Massa ei sitten enää varsinkaan vuonna 2009 saanut mitään aikaiseksi. Sitten tuli loukkaantuminen, ja koko äijä on nykyään enää joku F1-kuskin irvikuva.
...Kausi 2008 alkoi Kimin osalta hienosti, ja hän johti sarjaa puoleen väliin kautta. Mikään ei tuntunut estävän häntä raivaamasta tietä kohti tuplamestaruutta. Mutta sitten.Koko Ferrarin alamäki alkoi siitä hetkestä kun Jean Todt siirtyi sivuun ja tilalle tuli italialainen tunari Stefano Domenicali. En tiedä kaivettiinko mies sinne jostain torilta mukaan, mutta vahva veikkaukseni on ettei Ferrari tule saavuttamaan minkäänlaista menestystä niin kauan, kun italialaiset saavat siellä säätää keskenään ja tallia johtaa todellisuudessa Oviedon ihmisapina Fernando Alonso.
Jean Todt, joka oli Kimin talliin halunnut, lähti tosiaan vuoden 2007 jälkeen tallista. Mutta täytyy muistaa että myös Ross Brawn oli poissa, hän lähti Schumin mukana eläkkeelle. Rory Byrne siirtyi myös sivuun joten nyt oli poissa kaikki Ferrarin menestyksen avainhenkilöt.
Nyt tallin johdossa ja kaikissa muissakin tehtävissä oli italiaanot ja kaikki tietävät mitä siitä tulee. Ei yhtään mitään. Kesken kautta 2008 MSC palasi talliin neuvonantajan tehtävissä. Häntä harmitti Massan kohtalo, ja kun munaton Domenicali antoi hänelle valtuudet tehdä mitä vain, muutettiin auto täysin päinvastaiseksi kuin se oli ollut. Massa nousi taistelemaan mestaruudesta Kimin tuskaillessa sopimattoman ajokin kanssa. Silti, silti hän taisteli Span osakilpailun voitosta, joka muistetaan yhtenä kauheimmista kisoista, näin Kimifanin silmissä.
Kausi 2009 oli sitten jo täysin nurinkurinen ja Kimi pystyi silti huonolla autolla ajamaan upeasti. Hän oli jälleen loppukauden paras kuski. Mutta koska raha painoi ja Todt oli poissa antaen Montezemolon hoitaa kaiken, syrjäytettiin Räikkönen suuren mestarin tieltä. Fernando "Maailman paras autonkehittäjä", "Saan auton kierrosajasta pois 0,6 sekuntia" Alonso tuli mahtavin elkein talliin vain todetakseen että ei kaikki menekään aina niin helposti. Massa joka on ollut täysin ulapalla onnettomuutensa jälkeen on pystynyt jopa haastamaan Fernandon, joka ei ole erityisemmin säväyttänyt punaisissa.
Mutta hei, Kimi on silti Maailmanmestari!
F-putken kehitti McLaren.Red Bull kehittelli tämän F-putken, josta se sitten sai todella paljon hyötyä muihin kärkitalleihin nähden.
I'm the Game, 'cause I'm that damn good!
Ex-PPV-Veikkausdiktaattori
WrestlingAlertin Vuoden Tulokas 2011
Tämä oli sitten tässä.
Ex-PPV-Veikkausdiktaattori
WrestlingAlertin Vuoden Tulokas 2011
Tämä oli sitten tässä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
- Viestit: 8625
- Liittynyt: Ke 13.07.2005 13:51
- Paikkakunta: Kuopio + Oulu/Manchester
Re: Formula 1
Gobletilta hyviä täsmennyksiä tuohon Kimin ja Ferrarin väliseen touhuun ja sinä aikana sattuneeseen kaikkeen turhaan sekoiluun.
Itse pidän Jean Todtia tuon Ferrarin 90-luvun lopun ja 2000-luvun suurimman menestyksen tärkeimpänä palasena, jopa ohi Ross Brawnin. Todt tuli talliin kuitenkin silloin kun siellä oli kaikki enemmän tai vähemmän sekaisin, ja aloitti koko uudelleenrakennuksen. Yhtään toki Brawninkaan merkitystä vähättelemättä, sillä onhan hänkin nero. Todt ja Brawn ovat varmasti Formuloiden historian kovin kaksikko ikinä.
EDIT:
Niin ja silloinhan kun Räikkönen lähti Ferrarilta ja sinne tuli Alonso sisälle tämä espanjalaispankki ja Ferrarin sponsori Santander taisi hyvin paljon vaikuttaa tämän kuvion toteutumiseen. Olihan siinä Ferrarilta aikamoinen supersuoritus jälleen, heitetään kahden vuoden takainen maailmanmestari ja kaudella 2009 kaikesta huolimatta hyviä suorituksia ajanut Räikkönen pois, maksetaan hänelle järkyttävää palkkaa ajamattomuudesta ja otetaan jättipalkalla tilalle kiukutteleva espanjalainen Fernando Alonso.
EDIT2:
Eikun joo, eihän tuota F-putkea enää tällä kaudella ollutkaan, vaan sen tilalla oli sitten se avattava takasiipi, joka oli toki samankaltainen. Taisi mennä putket ja muut viritykset nyt vähän sekaisin, my bad.
Itse pidän Jean Todtia tuon Ferrarin 90-luvun lopun ja 2000-luvun suurimman menestyksen tärkeimpänä palasena, jopa ohi Ross Brawnin. Todt tuli talliin kuitenkin silloin kun siellä oli kaikki enemmän tai vähemmän sekaisin, ja aloitti koko uudelleenrakennuksen. Yhtään toki Brawninkaan merkitystä vähättelemättä, sillä onhan hänkin nero. Todt ja Brawn ovat varmasti Formuloiden historian kovin kaksikko ikinä.
Ai se menikin noin. Olin jotenkin siinä uskossa, että kyseessä olisi ollut juurikin Red Bullin keksintö, ja talli olisi sen avulla saavuttanut paljon ylivoimaista etua muihin nähden.Goblet kirjoitti:F-putken kehitti McLaren.
EDIT:
Niin ja silloinhan kun Räikkönen lähti Ferrarilta ja sinne tuli Alonso sisälle tämä espanjalaispankki ja Ferrarin sponsori Santander taisi hyvin paljon vaikuttaa tämän kuvion toteutumiseen. Olihan siinä Ferrarilta aikamoinen supersuoritus jälleen, heitetään kahden vuoden takainen maailmanmestari ja kaudella 2009 kaikesta huolimatta hyviä suorituksia ajanut Räikkönen pois, maksetaan hänelle järkyttävää palkkaa ajamattomuudesta ja otetaan jättipalkalla tilalle kiukutteleva espanjalainen Fernando Alonso.
EDIT2:
Eikun joo, eihän tuota F-putkea enää tällä kaudella ollutkaan, vaan sen tilalla oli sitten se avattava takasiipi, joka oli toki samankaltainen. Taisi mennä putket ja muut viritykset nyt vähän sekaisin, my bad.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Re: Formula 1
Red Bull teki tälle kaudelle läpimurron onnistuessaan ohjaamaan ensimmäisenä ja parhaiten pakokaasut diffuusorille, joka taas toi lisää downforcea, jonka seurauksena voitiin ajaa pienemmällä siivellä.DeadManWalking kirjoitti:Red Bull kehittelli tämän F-putken, josta se sitten sai todella paljon hyötyä muihin kärkitalleihin nähden.Merovingi kirjoitti:Red Bull teki läpimurron jossain missälie tekniikassa, jonka ansiosta saivat valtaisan teknisen edun, jota muut eivät saa kiinni testausrajoitusten takia

Re: Formula 1
Täysin sama + Schumille toivonut menestystä.Merovingi kirjoitti:Hyvä asia Räikkösen paluu on, sillä ei Formulat ole minua kiinnostaneet Räikkösen lähdön jälkeen. Nykyään F1 kun on aika tylsää ringissä ajamista ja emme enää näe komeita kolareita tai muuta vastaavaa, joka muuttaisi kisan kulkua radikaalisti. Tuloksia olen seurannut Vettelin menestystä toivoen, mutta myös mahdollisimman suuria epäonnistumisia Oviedon ihmisapinalle ja Hamiltonille.
Re: Formula 1
voi hitsi kun mä odotan jo paljon kauden alkua

Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Re: Formula 1
*insert fap fap fap fap-image*
Ei hellanlettas, vielä pitäis 55(?) päivää jaksaa ootella, eihän tästä tule mitään
Ei hellanlettas, vielä pitäis 55(?) päivää jaksaa ootella, eihän tästä tule mitään

Re: Formula 1
Voisi katsastella tätä kautta taas. Pari kautta jätin väliin kun ei oikein kiinnostanut, mutta nyt kun Räikkönen tulee takaisin, niin pitänee ainakin pari kisaa katsoa kunnes kyllästyy. 

"If you combined Paul Heyman and Big E, you would have one full haircut"