Riveni kirjoitti:Pidätkö myös naispappeutta syntinä? Tai lepopäivänä työskentelemistä? Voiko niistäkin synneistä pelastua?

--Minua silti kiinnostaa että miksi homous on niistä kirjan opeista juuri se jonka joku tulkitsee nykypäivänä synniksi, mutta ei esimerkiksi lepopäivänä työskentely.
Naispappeus on kimurantti seikka, mutta siitäkin, niin kuin homoseksuaalisuuden harjoittamisesta sanotaan selvästi Uudessa Testamentissa (1. kirje korinttolaisille). Näitä tekstejä arvostellaan sen vuoksi että ne ovat Paavalin kirjoittamia joka oli ihminen. Niin oli, mutta hän eli niin tiiviissä yhteydessä Jumalaan, että hänellä on auktoriteettia kirjoittaa tällaisia ohjeita. Tokihan meidän pitää ne koetella, ja minä kyllä hyväksyn Paavalin kirjoitukset.
Kun Jumala teki luomistyötään, hän lepäsi seitsemäntenä päivänä. Ei siksi, että hän olisi lepoa tarvinut, vaan koska hän näytti mallin ihmiselle. Kymmenessä käskyssä sanotaan: "Pyhitä lepopäivä". Kymmentä käskyä ei Uusi Liitto kumonnut, vaan se on edelleen voimassa. Siksi ihmisen tulisi sydämessään asennoitua niin, että hän lepää seitsemäntenä päivänä. Tämä tarkoittaa sen työn tekemistä mistä saa elantonsa, mutta esimerkiksi ruoan tekeminen ja talouden hoitaminen ei kuulu tähän käskyyn.
Tietenkin on paljon sellaisia töitä ja työpaikkoja joissa ei ole mahdollista pitää lepopäivää. Silloinkin sydämen asenne on tärkein. Jeesus Uudessa Liitossa pyhitti kaikki päivämme, pelastuminen ei ole siitä 24 tunnin lepäämisestä kiinni.
Me emme siis pelastu lain teoilla, vaan Jeesuksen sovituksella. Hän kuoli ristillä puolestamme ja sovitti kaikki syntimme. Pyhän Hengen voimalla saamme elää lain opetuksen mukaisesti, emmekä katso ylen yhtäkään kymmenestä käskystä.
Kun pyydämme syntejämme anteeksi Kaikkivaltiaan Jumalan edessä on ne pois pyyhitty. Jumala unohtaa ne, saamme aloittaa aina alusta. Aina on toivoa. Vain Jeesus pelastaa.