Niin mutta jos lähdet korkeakouluun opiskelemaan ja ikää on yli 25-vee (niin kuin kohdallasi on), on mahdollista opiskella työttömyystuella.Tirkka kirjoitti:Minulla on jo yksi amistutkinto, en kaipaa uutta. Jos lähtisin uudelleen opiskelemaan, se olisi jossain korkeakoulussa.Riveni kirjoitti:Työttömyystuilla saa nykyään opiskella
Opiskelu
Re: Opiskelu
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton
Ei siinä kahdessa vuodessa ehdi valmistua.Hautsi_ kirjoitti:Niin mutta jos lähdet korkeakouluun opiskelemaan ja ikää on yli 25-vee (niin kuin kohdallasi on), on mahdollista opiskella työttömyystuella.Tirkka kirjoitti:Minulla on jo yksi amistutkinto, en kaipaa uutta. Jos lähtisin uudelleen opiskelemaan, se olisi jossain korkeakoulussa.Riveni kirjoitti:Työttömyystuilla saa nykyään opiskella
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Jep, mitäpä sitä suotta edes yrittämään mitään...
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Juurihan tuolla edellisellä sivulla sanoin syyn siihen.DeadManWalking kirjoitti:Jep, mitäpä sitä suotta edes yrittämään mitään...
- DeadManWalking
Töihin meno viimeisen opiskeluvuoden aikana olisi siis mahdoton ajatus?Tirkka kirjoitti:Juurihan tuolla edellisellä sivulla sanoin syyn siihen.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Joillakin ei ole vain selkärankaa. Jotkut tykkäävät olla työttömiä, aikaansaamattomia nyhveröitä kuten meidän TiggisDeadManWalking kirjoitti:Töihin meno viimeisen opiskeluvuoden aikana olisi siis mahdoton ajatus?Tirkka kirjoitti:Juurihan tuolla edellisellä sivulla sanoin syyn siihen.

XB
X 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
-The Future Is Blue-

PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND

Jos niitä töitä olisi tarjolla, olisin toki töissä jo nyt, vai mitä luulet?DeadManWalking kirjoitti:Töihin meno viimeisen opiskeluvuoden aikana olisi siis mahdoton ajatus?Tirkka kirjoitti:Juurihan tuolla edellisellä sivulla sanoin syyn siihen.
Oletko koskaan yrittänyt itse hakea töihin? Semmosella ihmeteolla itse ainakin työpaikkani hankin kun otin puhelimen käteen ja soitin. Ihmeellistä tämä nykyaika.Tirkka kirjoitti:Jos niitä töitä olisi tarjolla, olisin toki töissä jo nyt, vai mitä luulet?DeadManWalking kirjoitti:Töihin meno viimeisen opiskeluvuoden aikana olisi siis mahdoton ajatus?Tirkka kirjoitti:Juurihan tuolla edellisellä sivulla sanoin syyn siihen.
Paskapuhetta väittää ettei töitä olis tarjolla. Se on vaan ku ei ne hommat kelpaa jos vähänkin pitää jotain raskasta tehdä.
Edellisen kerran kun hain töitä (ei tästä nyt kovin paljon aikaa ole), niin sillon ei ainakaan tullut edes vastausta hakemuksiin. Tai no, yhdestä paikasta tuli automaattinen viesti jossa kerrottiin kyseisen henkilön olevan lomalla. Vau!Ravenwood kirjoitti:Oletko koskaan yrittänyt itse hakea töihin? Semmosella ihmeteolla itse ainakin työpaikkani hankin kun otin puhelimen käteen ja soitin. Ihmeellistä tämä nykyaika.
Paskapuhetta väittää ettei töitä olis tarjolla. Se on vaan ku ei ne hommat kelpaa jos vähänkin pitää jotain raskasta tehdä.
Ja joillekin ihmisille ei ehkä se raskas työ ole ihan sitä mihin kyseinen henkilö sopii. Et varmaan esim. Mostalille mitään raksatöitä ehdottaisi?
- MR.Off Topic
Ite olen kyllä täysin samaa mieltä. Kyllä tästä maasta aina töitä löytyy, mutta ne ovat monesti niitä "paskahommia", mutta kyllä niistäkin palkan saa. Joskus on tehtävä vähän huonompia hommia parempaa odotellessa. Mutta itsehän olen niin penikka, että en tiedä näistä asioista mitään...Ravenwood kirjoitti: Paskapuhetta väittää ettei töitä olis tarjolla. Se on vaan ku ei ne hommat kelpaa jos vähänkin pitää jotain raskasta tehdä.

Vau, miksköhän ne ei tajua tuota asiaa joka paikassa, meillähän ois maailmassa täystyöllisyys kunhan vaan kaikkialla maapallolla tajuttaisiin tuo! 

- DeadManWalking
Yleensä hakemuksilla on tapana hukkua massaan. Soittaminen työpaikkaan on useasti paljon parempi vaihtoehto.Tirkka kirjoitti:Edellisen kerran kun hain töitä (ei tästä nyt kovin paljon aikaa ole), niin sillon ei ainakaan tullut edes vastausta hakemuksiin.
Miten Mostal0 liittyy nyt tähän keskusteluun mitenkään?Et varmaan esim. Mostalille mitään raksatöitä ehdottaisi?
Sillä tavalla että tuon perusteella jokaikisen ihmisen tulisi olla valmis ja kykeneväinen raskaaseenkin työhön riippumatta yhtikäs mistään olosuhteista. Liittyi kyseisen viestini sanomaan. Ei muuten liity mitenkään.Paskapuhetta väittää ettei töitä olis tarjolla. Se on vaan ku ei ne hommat kelpaa jos vähänkin pitää jotain raskasta tehdä.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Olen ehkä foorumi-hiili, mutta sinä olet kyllä aika v***n säälittävä jos vertaat omaa laiskaa paskuuttaasi lyhytkasvuiseen henkilöön.Tirkka kirjoitti:Ja joillekin ihmisille ei ehkä se raskas työ ole ihan sitä mihin kyseinen henkilö sopii. Et varmaan esim. Mostalille mitään raksatöitä ehdottaisi?
Kyllä tässä maassa töitä kaikille löytyy, ja opiskelun kautta on helpompi saada sellaisia paikkoja mitä itse haluaa.
WE BACK YA'LL?!
Kumma kun tuosta huolimatta tässä maassao n niinkin paljon työttömiä vaikka kaikille löytyy töitä jos niitä vaan viitsii tehdä.Jack DiBiase kirjoitti:Olen ehkä foorumi-hiili, mutta sinä olet kyllä aika v***n säälittävä jos vertaat omaa laiskaa paskuuttaasi lyhytkasvuiseen henkilöön.
Kyllä tässä maassa töitä kaikille löytyy, ja opiskelun kautta on helpompi saada sellaisia paikkoja mitä itse haluaa.

- Jack DiBiase
- Moderaattori
Mutta kun ei viitsi. Se on se ongelma.Tirkka kirjoitti:Kumma kun tuosta huolimatta tässä maassao n niinkin paljon työttömiä vaikka kaikille löytyy töitä jos niitä vaan viitsii tehdä.
WE BACK YA'LL?!
Ei tässä maassa oikeesti ole kolmeasataa tuhatta noin laiskaa ihmistä. Et voi olla niin naiivi että kuvittelet niin.Jack DiBiase kirjoitti:Mutta kun ei viitsi. Se on se ongelma.Tirkka kirjoitti:Kumma kun tuosta huolimatta tässä maassao n niinkin paljon työttömiä vaikka kaikille löytyy töitä jos niitä vaan viitsii tehdä.
Itse en ainakaan ole niin laiska etteikö työt maittaisi jos semmosta työtä saisi jolla tulee toimeen ilman että joutuu hakemaan asumistukea.Ongelmana on se että nykypäivänä työpaikat ovat joillakin aloilla jopa vain yhden työpäivän mittaisia ja se on ihan p****estä. Toki joillekin sopii sellainen mutta ei kaikille. Osa-aikainenkin työ maittaisi vallan mainiosti jos tietäisi edes kuukauden päähän että silloinkin on töitä jos ei vaan itse perseile.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Ei, kyllä siihen mahtuu kaikkia muitakin perseilijöitä myös.Tirkka kirjoitti:Ei tässä maassa oikeesti ole kolmeasataa tuhatta noin laiskaa ihmistä. Et voi olla niin naiivi että kuvittelet niin.
EDIT: Luokittelen työttömät: 1. Laiskat 2. Tyhmät 3. Sairaat
No itse en tuosta tiedä. Täksi kesäksikin olisi ollut 3 työtä tarjolla päällekkäin, mutta kun ei pysty tekemään kuin yhtä, joten kahdelle piti antaa rukkaset, vaikka olin lupautunut menemään. Kyllä niitä töitä saa kun hakee. Ja mitään muuta koulutusta ei ole kuin ylioppilas. Jos joltain alalta ei löydy töitä, niin kannattaisikohan vaihtaa alaa?Itse en ainakaan ole niin laiska etteikö työt maittaisi jos semmosta työtä saisi jolla tulee toimeen ilman että joutuu hakemaan asumistukea.Ongelmana on se että nykypäivänä työpaikat ovat joillakin aloilla jopa vain yhden työpäivän mittaisia ja se on ihan p****estä. Toki joillekin sopii sellainen mutta ei kaikille. Osa-aikainenkin työ maittaisi vallan mainiosti jos tietäisi edes kuukauden päähän että silloinkin on töitä jos ei vaan itse perseile.
WE BACK YA'LL?!
- Marshallsaaret
Kyllähän niitä töitä löytyisi ja osa-aikaisuuden kautta varmasti voisi päästä vakiohommiinkin, mutta jos asenne ei kulje työmarkkinoiden toiminnan mukaisesti, ja ei näe työn vastaanottamisesta koituvan mitään etua itselleen niin minkäs teet. Kannustinsysteemissä on jotain mätää, jos mieluummin ei ota töitä vastaan. Mitä tahansa itselle soveltuvia töitä. Omia asenteita muuttamalla puolestaan voikin jo saada jotain aikaan, muuta kuin taistelua tuulimyllyjä vastaan.
永源 遥~!
Oho, meikästä puhutaan.
Raha kelpaisi, mutta valtio kustantaa kääpiöille aika hyvin tän elämisen. Toivotaan, että tulevaisuudessa pääsen niihin ihan oikeisiin töihin. Mielummin makaan p**se homeessa kotona, kuin teen kesäisin jotain "töitä" esimerkiksi puhelinmyyntiä. Se on oikeasti nimittäin työtä, mistä ei hyödy ei yhtään kukaan.
Raha kelpaisi, mutta valtio kustantaa kääpiöille aika hyvin tän elämisen. Toivotaan, että tulevaisuudessa pääsen niihin ihan oikeisiin töihin. Mielummin makaan p**se homeessa kotona, kuin teen kesäisin jotain "töitä" esimerkiksi puhelinmyyntiä. Se on oikeasti nimittäin työtä, mistä ei hyödy ei yhtään kukaan.
<3
- DeadManWalking
No niin, nyt kaipaan jo ihan asiallista perustelua tälle. Millä tavoin on esim. kansantalouden kannalta hyödyllisempää olla työttömänä, kuin että olet töissä vaikka puhelinmyyjänä?Mostal0 kirjoitti:Mielummin makaan p**se homeessa kotona, kuin teen kesäisin jotain "töitä" esimerkiksi puhelinmyyntiä. Se on oikeasti nimittäin työtä, mistä ei hyödy ei yhtään kukaan.
Melkein arvasin, että DMW ottaa nokkiinsa
En ajatellut asiaa kansantaloudellisesti. Olen tosiaan niitä hommia pari viikkoa elämässäni tehnyt. Soitat puhelimella ihmisille joita 95% ei ole paskaakaan kiinnostunut ja niskaan sataa pelkkää paskaa. Ei nappaa, ei kiinnosta, enkä koe olevani hyödyksi yhtään kenellekään niissä hommissa.

En ajatellut asiaa kansantaloudellisesti. Olen tosiaan niitä hommia pari viikkoa elämässäni tehnyt. Soitat puhelimella ihmisille joita 95% ei ole paskaakaan kiinnostunut ja niskaan sataa pelkkää paskaa. Ei nappaa, ei kiinnosta, enkä koe olevani hyödyksi yhtään kenellekään niissä hommissa.
<3
- Phenomenon
et vaan osaa myydä
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
- DeadManWalking
Villi arvaus; olet ollut lehtimyyjä? Siinä on sellainen ammattiryhmä, joka oikeasti kyllä aiheuttaa sitä paskaa mainetta ns. kunnollisille puhelinmyyjille. Toki niitä töhöjä nyt on ihan jokaisella alalla, mutta telemarkkinoinnin puolelta lehtimyyjät ovat kyllä ihan käsittämätöntä porukkaa.Mostal0 kirjoitti:Soitat puhelimella ihmisille joita 95% ei ole paskaakaan kiinnostunut ja niskaan sataa pelkkää paskaa. Ei nappaa, ei kiinnosta, enkä koe olevani hyödyksi yhtään kenellekään niissä hommissa.
Niin, itsehän teen tällä hetkellä B-to-B myyntiä, joten luonnollisesti siinä hommassa myös siihen puhelimeen vastaava tyyppi on hieman kiinnostuneempi kuuntelemaan sitä juttua, kuin silloin jos myyt jotain Jallua tai Rattoa.