eCiuj kirjoitti:On vain yksi oikea sarjakuva -- Aku Ankka. Olen lukenut sitä nyt viitisentoista vuotta. p****le kun muutto tulee eikä enää joka keskiviikko uutta Akua tule kotiin. Käyn varmaan joka keskiviikko äidin luona hakemassa uusimman Akun?
Millä tavalla Aku Ankka on ainoa oikea sarjakuva? Toki itsekin olen Akkarifani, mutta kyllä maailmasta muitakin sarjakuvia löytyy ja johtuen erittäin vaihtelevasta tasosta, on Disney-sarjakuvien arvo usein aika kertakäyttöistä ja lähinnä nostalgista. Toki itsekin luen joka vessakäynnillä, mutta nykyään katsoo vähän kriittisemmin niitä huonompia hahmoja ja tarinoita.
SkullCrushingFinale kirjoitti:Batman.
Mitä siitä? Ei mitenkään erikoisen hyvä sarjakuva ole koskaan mielestäni ollut. Näissäkin taso niin vaihteleva, että välillä hirvittää. Eikä supersankarihommat meikäläisen suosikkeja oikeastaan ole, vaikka uusista Batman-leffoista tykkäänkin kovasti.
Coca kirjoitti:
Myös One Piece-nimisestä merirosvoseikkailusta olen kuullut pelkkää hyvää ja jotkut listaavat sen sekä anime-, että mangamaailman ykkösnimeksi. One Pieceen en itse ole vielä kerennyt/kyennyt tutustumaan, mutta varmasti sekin tulee vielä kahlattua läpi jonain kauniina ajanjaksona. Aluksi pidin näiden mangasarjojen lueskelua jonakin perversiona, mutta laatu on kyllä aivan tajuttoman kovaa.
Jos pitää hyvästä fiktiosta, eikä lajityyppi ole ongelma, on One Piece ehdottomasti suositeltavan arvoinen sarjakuva, ehdottomasti lempisarjakuvia koskaan ja mielestäni parhaita fiktiivisiä teoksia miltään alalta koskaan. Etenkin jos pidät Dragonballista pidät, niin rakastat varmasti tätä. Tarinan laajuus, hahmot, maailma, kuvitus, huumori, kaikki ovat niin loistavia, että jokaista pokkaria (joita on suomeksikin yli 60) odottaa aina vesi kielellä, huolimatta nykyisestä kolmen kuukauden ilmestymisvälistä. Erityisplussa menee suomijulkaisulle, jossa painotyö on hyvää ja käännöstyö täydellistä. Kannattaa siis suomeksi lukea jos mahdollisuus.
Dragonball on itselleni ollut aika meh aina, vaikka toki pienenä Z:tä telkkarista innolla katottiin, sen ilmeisistä miinuksista huolimatta. Ikinä luettuna ei ole oikein innostanut, vaikka aika pitkälle olen niitä kaverilta lukenut. Fullmetal Alchemist on kolmas manga jota oikeastaan olen kunnolla lukenut ja pidin siitäkin sinne 20 pokkarin huudeille, jolloin kiinnostus vähän lopahti ja isosisko lopetti pokkareiden oston.
Tämäkin viesti oli luonnoksissa pari päivää, joten voisin vaikka jossain vaiheessa kirjoittaa muista suosikeistani jos jotakuta kiinnostaa.