Sarjakuvat, Mangat, yms. + Anime, näköjään.

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
MR.Off Topic

Sarjakuvat, Mangat, yms. + Anime, näköjään.

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » To 05.04.2012 16:49

Kokeillaanpa, että löytyykö täältä muita sarjakuvien, mangojen tai jonku muun salaisen samanlaisen kuvakerronnon lajin diggareita. Ideana olisi ihan vain jakaa tietoa mikä on hyvää ja mikä on paskaa, keskustella eri sarjoista ja no voi sitä kai selittää, miksi lukee ja milloin aloitti ja miten lukee. Eipä minulla muuta tähän aloitukseen ole oikeastaan sanottavaa.

----------------------------------------------------------------------------------------

Itse luen tällä hetkellä muutamia eri Marvelin tuotoksia. Aika pitkälle linjalta Spidey, Avengers ja muuta tuommosta kevyttä huttua. Ehdoton suosikkini on kuitenkin Deadpool, mutta minusta tuntuu, että tällä hetkellä kyseisellä hahmolla ei ole minkäänmoista jatkuvaa sarjaa menossa. Nyt sitten tässä tänään aloittelin lukemaan Walking Deadiä ja ainakin ensimmäinen volume "Days Gone By" on vaikuttanut varsin hyvältä. Vähän raskaammalta luettavalta kuitenkin tuntunut kuin nuo aiemmat.

Mangoista olen joskus kahlannut Dragonballit läpi ja Berserkkiä luen aina silloin tällöin, kun tuntuu että sitä on julkaistu tarpeeksi lisää. Berserkkiä suosittelen ihan kaikille, jotka eivät pienestä väkivaltaisuudesta ja raakuudesta pelotu. Dragonballeista lukemisen arvoinen on ainoastaan se alkuperäinen.

Loppukevennys:

Kuva
Viimeksi muokannut MR.Off Topic, Ma 12.11.2012 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

vendicta

Re: Sarjakuvat, Mangat, yms.

Viesti Kirjoittaja vendicta » To 05.04.2012 17:50

Kuva

Ei mulla muuta.

Button

Viesti Kirjoittaja Button » To 05.04.2012 22:28

Kolmea mangaa tulee aktiivisesti luettua, kerronpa niistä siis lyhyesti. Ensimmäisenä ja parhaimpana One Pieceä, jota voin heti kättelyssä ylistää maasta taivaisiin. Melko kova fanaatikko siis kyseisen tekeleen suhteen olen, nimittäin kaikki mangan chapterit yhteensä 662 on tullut luettua ja lisäksi sitten animet olen katsonut, joita on tarkkaan ottaen 541 kaikean kaikkiaan.

Suosittelen kyllä OT:eelle ja muillekkin lämpimästi. Olen saanut usutettua sitä katsomaan (animea) pari kaveriakin, jotka ei edes ennen ole paria hairahdusta lukuunottamatta "japsipaskasta" piitannut. Manga kertoo merirosvoista, joten mikäs sen coolimpaa. En lähde enempää siitä turisemaan, mutta jos haluatte joskus johonkin animeen/mangaan tutustua, uskallan sanoa että One Piece lienee paras vaihtoehto. Ei tietenkään sovellu kaikille, mutta kokonaisuudessaan OP on niin nerokkaasti toteutettu eeppisestä tarinasta, hahmoista, tarinankerronnasta, huumoristaan jne lähtien, että toivoisin jokaisen seikkailunystävän antavan sille edes mahdollisuuden.

Lisäksi Berserk on tullut luettua ja sitä seurailen edelleen, mutta vähän tappaa mielenkiintoa, kun mangasta tulee uusi chapter kerran kuukaudessa tai harvemmin. Mahti Ankka lienee kertonut mangasta blogissaan paremmin kuin minä koskaan voisin, joten sinne siis (jos sen vielä jostain löytää siis?). Todella mahtavaa luettavaa kaikille synkemmän fantasian ystäville, suosittelen.

Kolmas manga, jonka olen läpi kolunnut ja seuraan edelleen on Hunter X Hunter. Kertoo pikkupojasta joka lähtee seikkailemaan, etsimään hänen legendaarista Hunter-iskäänsä. Poju rupeaa tietenkin itsekkin Hunteriksi, joka ei muuten tarkoita tämän mangan maailmassa perinteistä metillä kävijää. Sarjan hunterit ovat pääasiallisesti mangan kovimpia sällejä, joksi kuka vaan ei pysty tulemaan.

Alkuun manga saattaa vaikuttaa hieman naivilta, mutta se todellakaan ei ole mikään lasten satu. Kunhan pääsee yli päähenkilön naiviudesta ja pääsee syvälle tarinan ytimeen kyseessä on mestariteos niinkuin kaksi edellistäkin mangaa. Tosin on mainittava, että mangan loppupuoli on tehty niin huonosti kirjoittajan sairaudesta(?) johtuen, että se ei ole kovin kaunista luettavaa. Uusimmissa jaksoissa piirrostyyli on kuitenkin laadukasta jälleen.

Hunter X Hunterista ja Berserkistä on myös tehty hyvät animet tosiaan olemassa, joten nekin saavat arvostetun "Buttoni suosittelee" -leiman. Berserkistä on muuten viimeaikoina ison budjetin leffakin ilmestynyt, trailereiden puolesta vaikuttaa lupaavalta. Täytynee sekin katsoa, kunhan kunnon versio tulee jakeluun.
..RAW commentary
Scott Stanford "Hey punk, this whole straightedge thing, i know its no smoking no drinkin, can i still eat cocoa puffs?" Punk: "Where did you come from?"

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » To 05.04.2012 22:45

Button kirjoitti:
Alkuun manga saattaa vaikuttaa hieman naivilta, mutta se todellakaan ei ole mikään lasten satu. Kunhan pääsee yli päähenkilön naiviudesta ja pääsee syvälle tarinan ytimeen kyseessä on mestariteos niinkuin kaksi edellistäkin mangaa. Tosin on mainittava, että mangan loppupuoli on tehty niin huonosti kirjoittajan sairaudesta(?) johtuen, että se ei ole kovin kaunista luettavaa. Uusimmissa jaksoissa piirrostyyli on kuitenkin laadukasta jälleen.
Ah, Hiatus X Hiatus. Tuttu sarja, vaikka olen vähän lukenut.

Ei sillä kirjoittajalla mitään sairautta ole, paitsi perfektionismi. Hiatus X Hiatuksen piirtäjä ei hyväksy ollenkaan avustajia vaan tekee kaiken itse, joten lopputuloksena on, että hän tekee hirveällä voimalla sen X määrän chaptereita, kunnes palaa loppuun ja sarja menee tauolle. Tästä tuleekin sarjan hupaisa pilkkanimi, jota ylempänä käytin - sarja on jatkuvasti tauolla.

Miten tiedän tämän, vaikka en ole lukenut mangaa sataa chapteria enempää? Kaksi kämppistä on täysiä mangafiilejä ja kämpästä löytyykin yksi h**vetin iso kaappi täynnä mangaa. Siellä on oikeasti varmaan 10-20 eri sarjaa ja yli satoja kirjoja, mutta tiedättekö mikä tässä on hauskinta?

Siellä ei ole vieläkään kaikki mangat, sillä osa on pariskunnan kotona.

Voisin myöhemmin kirjoitella hiukan mitä mangoja kannattaisi lukea, vaikka aika elitisti ja nirso olen. Sarjoja ei siis ole paljoa.
hevosen k**pä

Coca

Viesti Kirjoittaja Coca » La 07.04.2012 11:29

Akkaria olen lukenut niin kauan, että ensimmäiset lehtiset on selailtu lävitse reilusti ennen kuin osasin edes lukea. Näiden parissahan sitä sitten kasvettiin ja opittiin lukemaan. Tämä tarina taitaa olla jokaiselle itseäänkunniottavalle sarjakuvien ystävälle tuttu. Myös jokainen itseäänkunnioittava sarjakuvien ystävä on hoksannut Aku Ankan hauskan ja monipuolisen kielen. Sen taitaakin olla suurin syy, joka pitää minut lehtisen ääressä edelleenkin joka keskiviikko.

Aku Ankan lisäksi mitään tajuttomia määriä en ole sarjakuviin tutustunut. Suurin ylpeilyni aihe taitaakin olla Dragonball-mangasarja, josta olen lukenut jokaikisen kirjan. DB:tä lukiessa ei olisi käynyt mielessäkään, että olisi avannut mitään muuta tekelettä. Niin koukuttava kirjasarja oli kyseessä. Kun olit ahminut yhden kirjan, et voinut olla avaamatta seuraavaa. Etenkin kun alkuperäisen DB:n ääreltä siirryttiin DBZ:n puolelle ja mukaan kuvioihin astuivat sayalaiset sun muuta mukavaa, meno äityi koukuttavammaksi kuin yksikään televisio- tai elokuvasarja. Vesi kielellä suunnittelen täällä nytkin jo seuraavaa lukukertaa.

Dragonballista innostuneiden Toriyama-diggareiden kannattaa tutustua myös herran muihin tekeleisiin. Itse olen aiemmin mainitun legendasarjan lisäksi tutustunut tältä hepulta ainoastaan yhden kirjan mittaiseen Sandlandiin, joka oli myös taattua nautintoa. Pakko se on ihmetellä miten nerokkaita hahmoja ja juonenkäänteitä tämä mies saakaan tuotettua paperille. Ehdottomat suosittelut.

Myös One Piece-nimisestä merirosvoseikkailusta olen kuullut pelkkää hyvää ja jotkut listaavat sen sekä anime-, että mangamaailman ykkösnimeksi. One Pieceen en itse ole vielä kerennyt/kyennyt tutustumaan, mutta varmasti sekin tulee vielä kahlattua läpi jonain kauniina ajanjaksona. Aluksi pidin näiden mangasarjojen lueskelua jonakin perversiona, mutta laatu on kyllä aivan tajuttoman kovaa.

Manga! <3

EDIT: Melkein unohdin tärkeimpien joukkoon kuuluvan seikan! Tyttöystäväni ullakkoa siivotessani törmäsin laatikkoon, joka oli liki puolillaan Turtles-lehtisiä aivan sieltä ysärin alusta likimain vuosikymmenen puoliväliin. Teenage Mutant Hero Turtles on lehden nimi ja muutaman tällaisen olen jo kerennyt kahlata läpi. Ihan nastaa huumoria kunnon nostalgiaviboilla. Kyllähän tätä iltaisin ihan mielellään lueskelee! :)
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 10.04.2012 21:27

Nyt täytyy sanoa muutaman jakson Walking Dead TV-sarjaa katsoneena, että se on varsin p****estä verrattuna sarjakuvaan. En ole ikinä tajunnut, enkä ikinä tajua, miksi näihin elokuviin, sarjoihin, mitä ikinä tehdäänkään pitää muuttaa periaatteessa melkein kaikki. Okei, liioittelen, mutta kyllähän tässä puhutaan aivan eri tarinasta, kun puhutaan sarjakuvasta ja TV-sarjasta. Joitaki muutoksia olen pitänyt ihan OK:na, mutta suurin osa on ollut täyttä pjaskaa. Mutta kai tästä on tehty jotenkin sopivampaa viihdettä TV:seen tai jotain. Onhan tuo nyt vielä ihan katottava, mutta kyllä olisin mieluummin nähnyt jotain enemmän juurilleen uskollista. Screenwritteri tehny huonoa työtä...

Itse omistan yhden tai kaksi 90-luvun Turtles sarjakuvaa. Ne on aika huonossa kunnossa, mutta tosiaan ne oli joskus hyvää viihdettä. Yksi samalta aikakaudelta ollut video oli myös, mutta muistaakseni joku astui sen päälle vahingossa ja se heitettiin roskiin. Hyvä soli seki vaikken enää paljoa siitä muista.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » Ti 10.04.2012 23:41

On vain yksi oikea sarjakuva -- Aku Ankka. Olen lukenut sitä nyt viitisentoista vuotta. p****le kun muutto tulee eikä enää joka keskiviikko uutta Akua tule kotiin. Käyn varmaan joka keskiviikko äidin luona hakemassa uusimman Akun?
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

SkullCrushingFinale

Viesti Kirjoittaja SkullCrushingFinale » Ke 11.04.2012 12:49

Batman.

Ihmine

Viesti Kirjoittaja Ihmine » Pe 13.04.2012 14:58

eCiuj kirjoitti:On vain yksi oikea sarjakuva -- Aku Ankka. Olen lukenut sitä nyt viitisentoista vuotta. p****le kun muutto tulee eikä enää joka keskiviikko uutta Akua tule kotiin. Käyn varmaan joka keskiviikko äidin luona hakemassa uusimman Akun?
Millä tavalla Aku Ankka on ainoa oikea sarjakuva? Toki itsekin olen Akkarifani, mutta kyllä maailmasta muitakin sarjakuvia löytyy ja johtuen erittäin vaihtelevasta tasosta, on Disney-sarjakuvien arvo usein aika kertakäyttöistä ja lähinnä nostalgista. Toki itsekin luen joka vessakäynnillä, mutta nykyään katsoo vähän kriittisemmin niitä huonompia hahmoja ja tarinoita.
SkullCrushingFinale kirjoitti:Batman.
Mitä siitä? Ei mitenkään erikoisen hyvä sarjakuva ole koskaan mielestäni ollut. Näissäkin taso niin vaihteleva, että välillä hirvittää. Eikä supersankarihommat meikäläisen suosikkeja oikeastaan ole, vaikka uusista Batman-leffoista tykkäänkin kovasti.
Coca kirjoitti: Myös One Piece-nimisestä merirosvoseikkailusta olen kuullut pelkkää hyvää ja jotkut listaavat sen sekä anime-, että mangamaailman ykkösnimeksi. One Pieceen en itse ole vielä kerennyt/kyennyt tutustumaan, mutta varmasti sekin tulee vielä kahlattua läpi jonain kauniina ajanjaksona. Aluksi pidin näiden mangasarjojen lueskelua jonakin perversiona, mutta laatu on kyllä aivan tajuttoman kovaa.
Jos pitää hyvästä fiktiosta, eikä lajityyppi ole ongelma, on One Piece ehdottomasti suositeltavan arvoinen sarjakuva, ehdottomasti lempisarjakuvia koskaan ja mielestäni parhaita fiktiivisiä teoksia miltään alalta koskaan. Etenkin jos pidät Dragonballista pidät, niin rakastat varmasti tätä. Tarinan laajuus, hahmot, maailma, kuvitus, huumori, kaikki ovat niin loistavia, että jokaista pokkaria (joita on suomeksikin yli 60) odottaa aina vesi kielellä, huolimatta nykyisestä kolmen kuukauden ilmestymisvälistä. Erityisplussa menee suomijulkaisulle, jossa painotyö on hyvää ja käännöstyö täydellistä. Kannattaa siis suomeksi lukea jos mahdollisuus.

Dragonball on itselleni ollut aika meh aina, vaikka toki pienenä Z:tä telkkarista innolla katottiin, sen ilmeisistä miinuksista huolimatta. Ikinä luettuna ei ole oikein innostanut, vaikka aika pitkälle olen niitä kaverilta lukenut. Fullmetal Alchemist on kolmas manga jota oikeastaan olen kunnolla lukenut ja pidin siitäkin sinne 20 pokkarin huudeille, jolloin kiinnostus vähän lopahti ja isosisko lopetti pokkareiden oston.

Tämäkin viesti oli luonnoksissa pari päivää, joten voisin vaikka jossain vaiheessa kirjoittaa muista suosikeistani jos jotakuta kiinnostaa.
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » Pe 13.04.2012 15:21

Kyllä sitä jossain vaiheessa on tullut mangoja jonkun verran lueskeltua. Ehdottomasti suosikkini on 20th Century Boys. Kannattaa tutustua, sillä se on todella hieno manga! Toinen manga josta pidän melkoisesti on Death Note. Ei ehkä niin hyvä kuin 20th Century Boys, mutta myös tutustumisen arvoinen.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Pe 13.04.2012 16:16

Ihmine kirjoitti:
eCiuj kirjoitti:On vain yksi oikea sarjakuva -- Aku Ankka. Olen lukenut sitä nyt viitisentoista vuotta. p****le kun muutto tulee eikä enää joka keskiviikko uutta Akua tule kotiin. Käyn varmaan joka keskiviikko äidin luona hakemassa uusimman Akun?
Millä tavalla Aku Ankka on ainoa oikea sarjakuva? Toki itsekin olen Akkarifani, mutta kyllä maailmasta muitakin sarjakuvia löytyy ja johtuen erittäin vaihtelevasta tasosta, on Disney-sarjakuvien arvo usein aika kertakäyttöistä ja lähinnä nostalgista. Toki itsekin luen joka vessakäynnillä, mutta nykyään katsoo vähän kriittisemmin niitä huonompia hahmoja ja tarinoita.
Itse yritin tässä aika vasta lukea jotain vanhoja Aku Ankkoja, mutta jotenkin yllätyin siitä kuinka lapsellisia ne olikaan. Kohde ryhmälle osuvia, mutta näin vanhempana pisti jo se kirjoitettu kieli niin lapselliselta, että ei sitä yksinkertaisesti jaksanut lukea. Ja tarkoitan nimen omaan kirjoitustapaa enkä niinkään asia sisältöä. Toisaaltahan tuon pitäisi olla selvyys, koska Akkarien kohderyhmä osuu aika nuoriin ihmisiin.
Goblet kirjoitti:
SkullCrushingFinale kirjoitti:Batman.
Mitä siitä? Ei mitenkään erikoisen hyvä sarjakuva ole koskaan mielestäni ollut. Näissäkin taso niin vaihteleva, että välillä hirvittää. Eikä supersankarihommat meikäläisen suosikkeja oikeastaan ole, vaikka uusista Batman-leffoista tykkäänkin kovasti.
Itse itseasiassa tutustuin Batmaniin tässä vasta eilen hieman paremmin sarjakuvien osalta. Joskus olen sieltä täältä irtonaisia lukenut, mutta en ole koskaan jaksanut alkaa sen enempää sitä seuraamaan. Viime vuonna DC periaattessa aloitti vissiin jokaisen sarjan uudelleen niin nappasin TPB:stä muutaman ensimmäisen Bätmiksen ja ihan hyviltä nuo on vaikuttanut. Ei mitään ihmeellistä, mutta ihan mielenkiintosta luettavaa silti.
Goblet kirjoitti:Dragonball on itselleni ollut aika meh aina, vaikka toki pienenä Z:tä telkkarista innolla katottiin, sen ilmeisistä miinuksista huolimatta. Ikinä luettuna ei ole oikein innostanut, vaikka aika pitkälle olen niitä kaverilta lukenut.
Kuten aloituspostissa jo mainitsin niin Dragonballeista en oikeastaan koskisi kuin siihen alkuperäiseen. Jos se nappaa kunnolla, niin sitten luulen, että Zeta ja jopa se GT, GP mikälie on ihan mielenkiintoista katseltavaa/luettavaa. Z:tan perusteella ei kuitenkaan kannata tuomita koko sarjaa. Muuten sinällään pidän Z:n ensimmäistä puolikasta ihan ookoona.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Pe 13.04.2012 21:27

Penskana tuli luettua lähinnä Aku Ankkoja (ja varsinkin taskukirjoja) ja sitten näitä muutamia muita suosituimpia: Lucky Lukeja, Tenavia, Karvista, Lassia ja Leeviä... ois kai noita muitakin mut nuo on jääneet päällimmäisinä mieleen. Supersankarijuttuja en ole ikinä oikein arvostanut, vähäsen olenlukenut jotain Hämähäkkimiehiä ja ehkä yhden kirjan/lehden verran He-Mania. Ei vaan innosta nuo oikein yhtään. Hämis ehkä ihan vähäsen kiinnosti penskana mutta muut ei sitten tippaakaan.

Noista eniten lukemistani ainoa jota ei enää nykyää oikein jaksa lukea muuta kuin paskalla tai hammaslääkärissä omaa vuoroa odotellessa on juurikin tuo Aku Ankka. Onhan ne jutut aika lapsellisia ja nykyään Aku Ankka onkin ihan p**ka lehti. Vanhoja lehtiä ja Taskareita jotenkin saattaisi lukea mutta ei tule kyllä luettua vaikka mulla onkin edelleen laatikollinen niitä vanhoja Aku Ankka-kansioita ja ainakintoinen mokoma Taskukirjoja vielä tallessa.

Tälleen jo miehen ikään päässeenä parhaiten jaksaa lukea sellaisia sarjakuvia jotka ovat sopivan keveitä mutta joissa on kuitenkin selkeä filosofia takana ja sitä minusta Lassi ja Leevi sekä Tenavat ja sitten tuon aiemman listan ulkopuolelta Väinämöisen paluu edustavat parhaiten. Masia lukisin myös mutta kun niitä vanhoja sarjoja ei ole kirjastosta löytynyt kuin pari ihan alkuvuosien stripit sisältävää kirjaa ja ne on jo tullut luettua.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

Button

Viesti Kirjoittaja Button » Su 15.04.2012 02:02

Ihmine kirjoitti: Jos pitää hyvästä fiktiosta, eikä lajityyppi ole ongelma, on One Piece ehdottomasti suositeltavan arvoinen sarjakuva, ehdottomasti lempisarjakuvia koskaan ja mielestäni parhaita fiktiivisiä teoksia miltään alalta koskaan. Etenkin jos pidät Dragonballista pidät, niin rakastat varmasti tätä. Tarinan laajuus, hahmot, maailma, kuvitus, huumori, kaikki ovat niin loistavia, että jokaista pokkaria (joita on suomeksikin yli 60) odottaa aina vesi kielellä, huolimatta nykyisestä kolmen kuukauden ilmestymisvälistä. Erityisplussa menee suomijulkaisulle, jossa painotyö on hyvää ja käännöstyö täydellistä. Kannattaa siis suomeksi lukea jos mahdollisuus.
.
Mielestäni on kyllä melko vastenmielestä lukea One Piecen tapaista mestariteosta suomeksi. Ala lukemaan englanniksi netistä, ei maksa mitään, pysyt ajantasalla, eikä tarvi odottaakkaan kuin viikko (poikkeuksia lukuunottamatta), suosittelen.

Toki akkareita on tullut luettua helvettillinen määrä pienenä, mutta nykyään ei oikeen jaksa innostaa. Lähinnä juuri noiden Offarin mainitsemien syiden takia. Toki sekin, että kertomukset ja hahmot toistavat itseään, sekä ovat poikkeuksia lukuunottamatta juosten kustuja. Eihän sarjassa kuitenkaan ole loppujen lopuksi mitään päätä eikä häntää, hahmonkehitystä, kunnollista tarinaa jne.

Tokihan se siihen paskalukemiselle sopii siinä missä LIDL-mainoksetkin, mutta toki Aku Ankka oli suuri osa minun, kuin kaikkien muidenkin tuntemieni pentujen lapsuutta, että ei nyt mikään turha sarjis kuitenkaan ole kyseessä. Yliarvostettu? Ehkäpä.
..RAW commentary
Scott Stanford "Hey punk, this whole straightedge thing, i know its no smoking no drinkin, can i still eat cocoa puffs?" Punk: "Where did you come from?"

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » Su 15.04.2012 12:42

Button kirjoitti:
Ihmine kirjoitti: Jos pitää hyvästä fiktiosta, eikä lajityyppi ole ongelma, on One Piece ehdottomasti suositeltavan arvoinen sarjakuva, ehdottomasti lempisarjakuvia koskaan ja mielestäni parhaita fiktiivisiä teoksia miltään alalta koskaan. Etenkin jos pidät Dragonballista pidät, niin rakastat varmasti tätä. Tarinan laajuus, hahmot, maailma, kuvitus, huumori, kaikki ovat niin loistavia, että jokaista pokkaria (joita on suomeksikin yli 60) odottaa aina vesi kielellä, huolimatta nykyisestä kolmen kuukauden ilmestymisvälistä. Erityisplussa menee suomijulkaisulle, jossa painotyö on hyvää ja käännöstyö täydellistä. Kannattaa siis suomeksi lukea jos mahdollisuus.
.
Mielestäni on kyllä melko vastenmielestä lukea One Piecen tapaista mestariteosta suomeksi. Ala lukemaan englanniksi netistä, ei maksa mitään, pysyt ajantasalla, eikä tarvi odottaakkaan kuin viikko (poikkeuksia lukuunottamatta), suosittelen.
Tämä. Ei mangaa kannata lukea suomeksi ja siihen on olemassa aika yksinkertainen syy - kielten erot.

Suomen kielen sanat ovat niin pitkiä verrattuna japanin kieleen, jonka perusteella ne ruudut on tehty. Toisin sanoen, sinne ei mahdu kunnolla sanoja, joten kielestä tulee vähän tönkköä ja tökeröä. Englannissa tämä ongelma ei ole niin paha, joten kannattaa kaikki lukea englanniksi. Niissä on yleensä myös paremmat käännöksetkin.
hevosen k**pä

Ihmine

Viesti Kirjoittaja Ihmine » Su 15.04.2012 21:01

Sen mitä olen lukenut One Piecejä englanniksi netistä, niin käännökset eivät todellakaan ole suomijulkaisun luokkaa vaan melko tylsiä ja kankeita. Antti Valkaman käännös on kielellisesti erittäin leikittelevä ja rikas, eri hahmojen erikoiset puhetyylit ovat kääntyneet erittäin hyvin ja tekstien mahtuminen ruutuun ole ollut mikään ongelma. En siis ymmärrä, miksi pitäisi lukea englanniksi, koska käännös siis on loistavaa, samoin painotyö (lukuunottamatta kahta viimeisintä, joissa hiukan sahalaitaa, mutta vaihtavat ilmeisesti painoa) ja tykkään lukea sarjakuvaa ihan fyysisessä muodossa pokkarista, joka ei nyt mitenkään kamalan hintainen ole, varsinkaan kun olen lähinnä kaverilta lukenut kaikki, muutamia itse ostanut. Suomijulkaisu ei ole paljon yhtään (4 kirjaa) Japania jäljessä laadukkaassa muodossa ja tykkään muutenkin enemmän yksi voluumi (6 lukua), kuin 1 luku kerrallaan.

Mikä siinä suomessa on siis oletusarvoisesti vikana?
Darien Fawksille ViiZei kirjoitti: Jos tämä oli taas joku hassunhauska "suomen kielen" vitsi niin juokse jo seinään.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ti 17.04.2012 16:15

Kukaan teistä törmännyt Ender's Game sarjakuviin? Itse lukenu nyt muutaman sarjan arkin, mikä lie, kuitenkin noin puolivälissä noita ja häytyy sanoa, että kyseessä on melko hyviä tekeleitä. Ei ihmekkään, kun nuo on tehty novellin pohjalta. Kannattaa ehdottomasti tutustua!
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ti 19.06.2012 19:30

http://theoatmeal.com/comics/pony

Mitä v**tua minä oikein luen?
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Merovingi

Viesti Kirjoittaja Merovingi » To 21.06.2012 21:18

MR.Off Topic kirjoitti:Kukaan teistä törmännyt Ender's Game sarjakuviin? Itse lukenu nyt muutaman sarjan arkin, mikä lie, kuitenkin noin puolivälissä noita ja häytyy sanoa, että kyseessä on melko hyviä tekeleitä. Ei ihmekkään, kun nuo on tehty novellin pohjalta. Kannattaa ehdottomasti tutustua!
En ole tutustunut, mutta ensimmäisestä kirjasta on tekeillä elokuva. Kirjahan voitti arvostetun Hugo-palkinnon, joten taso on varmasti erinomainen, vaikka en kirjoja ole lukenut. Scifi-kirjallisuuden Oscar tuo Hugo näes.
hevosen k**pä

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su 02.09.2012 22:40

Tulipa luettua kokonaisuudessaan ensimmäinen Kick-ass sarjakuva, ja pakkohan tässä on myöntyä siihen miksi sarjakuvan fanit eivät niin välittäneet leffaversiosta. Onhan tuo sarjis paljon hillitympi etenkin loppupuolen suhteen. Mainio sarjakuva ainakin tuo ensimmäinen, kahdeksan osaa sisältävä teos. Helposti parempi kuin elokuva (mikä ei ole varmaan yllättävää). Mukavan veristä mättäystäkin vielä. Pitääpi tuo kakkososakin lueskella.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Su 02.09.2012 22:49

Stefa kirjoitti:Tulipa luettua kokonaisuudessaan ensimmäinen Kick-ass sarjakuva, ja pakkohan tässä on myöntyä siihen miksi sarjakuvan fanit eivät niin välittäneet leffaversiosta. Onhan tuo sarjis paljon hillitympi etenkin loppupuolen suhteen. Mainio sarjakuva ainakin tuo ensimmäinen, kahdeksan osaa sisältävä teos. Helposti parempi kuin elokuva (mikä ei ole varmaan yllättävää). Mukavan veristä mättäystäkin vielä. Pitääpi tuo kakkososakin lueskella.
Suosittelen myös lukemaan "Hit-Girl" -sarjan, joka nitoo Kick-assin ja Kick-ass 2:n välillä tapahtuneet tapahtumat yksityiskohtasemmin. Olihan nää kyllä ihan kovia sarjakuvia ja helposti 2000-luvulta suosikkisarjojeni joukkoon menevä. JRJR kuuluu myös ehdottomasti yhtiin suosikki piirtäjiini, miehen kädenjälki on aina miellyttänyt.

Itse silti pidän itse elokuvaakin ihan hyvänä eikä ole esimerkiksi samanlainen floppi mielestäni kuin esimerkiksi Walking Dead sarjakuvaan verrattuna.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 09:07

MR.Off Topic kirjoitti:
Stefa kirjoitti:Tulipa luettua kokonaisuudessaan ensimmäinen Kick-ass sarjakuva, ja pakkohan tässä on myöntyä siihen miksi sarjakuvan fanit eivät niin välittäneet leffaversiosta. Onhan tuo sarjis paljon hillitympi etenkin loppupuolen suhteen. Mainio sarjakuva ainakin tuo ensimmäinen, kahdeksan osaa sisältävä teos. Helposti parempi kuin elokuva (mikä ei ole varmaan yllättävää). Mukavan veristä mättäystäkin vielä. Pitääpi tuo kakkososakin lueskella.
Suosittelen myös lukemaan "Hit-Girl" -sarjan, joka nitoo Kick-assin ja Kick-ass 2:n välillä tapahtuneet tapahtumat yksityiskohtasemmin. Olihan nää kyllä ihan kovia sarjakuvia ja helposti 2000-luvulta suosikkisarjojeni joukkoon menevä. JRJR kuuluu myös ehdottomasti yhtiin suosikki piirtäjiini, miehen kädenjälki on aina miellyttänyt.

Itse silti pidän itse elokuvaakin ihan hyvänä eikä ole esimerkiksi samanlainen floppi mielestäni kuin esimerkiksi Walking Dead sarjakuvaan verrattuna.
Noh, kuulun niihin joka näki elokuvan ensin. Olen vasta pari viikkoa takasin innostunut lukemaan sarjiksia (mm. Deadpoolia ;) ) joten Kick-ass tuli luettua juurikin siksi kun tuo leffakin oli varsin jees. Tosin tiedä sitten mitkä on mietteet kun katsoo sen uudestaan. Hyvä mättö se ainakin on ja plus, siinä on Nikke!

Ravenwood

Viesti Kirjoittaja Ravenwood » Ma 03.09.2012 16:52

MR.Off Topic kirjoitti:Itse silti pidän itse elokuvaakin ihan hyvänä eikä ole esimerkiksi samanlainen floppi mielestäni kuin esimerkiksi Walking Dead sarjakuvaan verrattuna.
Oletko muuten pelannut sitä Walking Dead-peliä? Aivan h**vetin kova. Ainakin itelle se tarina toimii paljon paremmin ku TV-sarjassa vaikka siitäkin tykkäilen isosti.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 03.09.2012 17:24

Ravenwood kirjoitti:
MR.Off Topic kirjoitti:Itse silti pidän itse elokuvaakin ihan hyvänä eikä ole esimerkiksi samanlainen floppi mielestäni kuin esimerkiksi Walking Dead sarjakuvaan verrattuna.
Oletko muuten pelannut sitä Walking Dead-peliä? Aivan h**vetin kova. Ainakin itelle se tarina toimii paljon paremmin ku TV-sarjassa vaikka siitäkin tykkäilen isosti.
En ole. Voisi kyllä kahtoa vaikka muutaman videon Youtubesta ja, jos näyttää hyvältä, niin voisi vaikka käydä kaivamassa Gamestopin käytettyjen osastoa. Tarvis muutenkin tässä jotain välipelailtavaa ennen kuin uusi AC tulee ja varmaan se Halo4 tulee myös ostaa, mutta niitä ennen kelepais pariki peliä. Jos tulee jotain suhtkoht pitkäkestoisia kuitenkin kepeästä luistavia pelejä mieleen niin saa ehottaa viteopelit ketjuun.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma 03.09.2012 18:40

MR.Off Topic kirjoitti:
Ravenwood kirjoitti:
En ole. Voisi kyllä kahtoa vaikka muutaman videon Youtubesta ja, jos näyttää hyvältä, niin voisi vaikka käydä kaivamassa Gamestopin käytettyjen osastoa. Tarvis muutenkin tässä jotain välipelailtavaa ennen kuin uusi AC tulee ja varmaan se Halo4 tulee myös ostaa, mutta niitä ennen kelepais pariki peliä. Jos tulee jotain suhtkoht pitkäkestoisia kuitenkin kepeästä luistavia pelejä mieleen niin saa ehottaa viteopelit ketjuun.
Se Walking Dead on Arcade-peli, eli Livestä täytyy se ostaa ;) Walking Dead-sarjiksen myös hankein käsiini kokonaisuudessaan, sarjaa en ole katsonut kuin muutaman jakson vissiin.

Tänään lähti kirpparilta yks osa Scott Pilgrim vs. the Worldia parilla eurolla. Eurolla lähti myös Mega-Marvelin Hulk & Wolverine, ja huomenna sama mamma tuo lisää Marvelin sarjiksia tuonne kirpparille. Pitää kuulemma päästä eroon kun pojat muuttanu pois kotoa. Ja mikäs siinä, euron tai pari on ihan pilkkahinta siihen nähden kuinka kallista on ostaa sarjiksia.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » Ma 03.09.2012 18:54

^ Itellähän on mennyt ihan tietsikalla lukemiseen nykyään tää sarjakuvaharrastus. Ehkä jos jostain läheltä löytyisi hyvä divari, mutta ei löydy minkäänmoista. Tietokoneelta pystyy ihan kivasti selaileen noita ja homma on ilmasta, mutta tottakai se on ihan eri fiilis lukea paperilta.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Vastaa Viestiin