Yleinen Nostalgia -thread
Yleinen Nostalgia -thread
Soapboxissa mainittu suomenkielinen tarrakirja, olkaa hyvät! Toimikoon tämä yleisenä nostalgia topikkina vastedes (koska täällä on tapana usein muistella vanhoja milloin missäkin ja mistäkin).
Re: Yleinen Nostalgia -thread
Pakko jakaa tännekin!
Vihkosen innoittamana pistin youtubesta pyörimään jonkun ihan satunnaisen SmackDown-jakson vuodelta 2003. Kyseessä on vuosi, jolloin aloitin painin seuraamisen. Viikottaiset nauhalta tai illalla uusintoina olivat viikon kohokohta. Pieni poika fanitti suosikkejaan tietysti ihan täysillä, sillä uuden satumaailman aukeaminen merkitsi minulle paljon. Jo pelkästään tuon SD:n intro nostatti kylmät väreet iholle, mutta herranen aika kun tajusin muistavani elävästi nähneeni tuon jakson. Osasin mielessäni kerrata, mitä seuraavaksi tulisi tapahtumaan ja jopa mitä olen kelaillut jakson eri tapahtumista. Siinä nostalgiaryöppyä kerrakseen!
Vihkosen innoittamana pistin youtubesta pyörimään jonkun ihan satunnaisen SmackDown-jakson vuodelta 2003. Kyseessä on vuosi, jolloin aloitin painin seuraamisen. Viikottaiset nauhalta tai illalla uusintoina olivat viikon kohokohta. Pieni poika fanitti suosikkejaan tietysti ihan täysillä, sillä uuden satumaailman aukeaminen merkitsi minulle paljon. Jo pelkästään tuon SD:n intro nostatti kylmät väreet iholle, mutta herranen aika kun tajusin muistavani elävästi nähneeni tuon jakson. Osasin mielessäni kerrata, mitä seuraavaksi tulisi tapahtumaan ja jopa mitä olen kelaillut jakson eri tapahtumista. Siinä nostalgiaryöppyä kerrakseen!
WrestlingAlertin seuraava kehäpsykologi
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Mitä siinä jaksossa tapahtui?
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
-
p****le mä rakastan sua Q-mies. Ei sattuis löytymään 2005-mallia kanssa?
Hassu myös miten luen nuo suomenkieliset käännökset väkisinkin sen saman tyypin äänellä joka dubbasi/selosti ne WCW-figuurien mukana tulleet värikkäät vhs:t (oli myös äänessä ainakin VPW:n Culture Shock!issa). Se DDP:n mukana tullut vihreä kasetti oli mun suurin aarre. Matseina muistaakseni Norton vs. Steiner, joku 6-man jossa ainakin Benoit ja Saturn, sekä pääotteluna Sting vs. DDP mestaruusmatsi. Joskus katsoin sitä kasettia takaperin hidastettuna koska se oli hassua. Niin paljon muistoja.
Hassu myös miten luen nuo suomenkieliset käännökset väkisinkin sen saman tyypin äänellä joka dubbasi/selosti ne WCW-figuurien mukana tulleet värikkäät vhs:t (oli myös äänessä ainakin VPW:n Culture Shock!issa). Se DDP:n mukana tullut vihreä kasetti oli mun suurin aarre. Matseina muistaakseni Norton vs. Steiner, joku 6-man jossa ainakin Benoit ja Saturn, sekä pääotteluna Sting vs. DDP mestaruusmatsi. Joskus katsoin sitä kasettia takaperin hidastettuna koska se oli hassua. Niin paljon muistoja.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..
Lessu oli edellisviikolla voittanut sen Iron Man-matsin ja näinollen myös WWE-mestaruuden. Juhlallisuuksissa ei säästytty Anglen katkeruuksilta ja heittipä John Cenakin lusikkansa soppaan pieksemällä Kurtin bäkkärillä.Mitä siinä jaksossa tapahtui?
Mestaruuksien ympärillähän tämä jakso pyöri, sillä kiiltävimmän kullan esittelyn lisäksi Eddie puolusti kumpaakin mestaruuttaan (tag & us.) saman illan aikana. Us-titteliä lääkärin määräyksiä uhaten loukkaantuneena Matt Hardyn Side Effectin jäljiltä.
Tajirin ja Reyn vihanpito kärjistyi miesten väliseen kohtaamiseen CW-vyöstä. Tästä matsista taitaa olla myös se Subin legendaarinen käännöstyö: ''Reiska on ihmemies!''.
Tästä näin
-
Hienoa aikaa kun Smackdown oli asiaohjelma ja mestaruuksien ympärillä pyöri edes jonkin valtakunnan kilpailuhenkinen divisioona.
Tänään jatkankin pitkästä aikaa ikuisuusprojektiani. Kaljaa ja Badd Blood 97.
Tänään jatkankin pitkästä aikaa ikuisuusprojektiani. Kaljaa ja Badd Blood 97.
SubTV:n käännökset <333 "Kesäisen rento jalanpudotus" ei unohdu koskaan.Coca kirjoitti:
Tajirin ja Reyn vihanpito kärjistyi miesten väliseen kohtaamiseen CW-vyöstä. Tästä matsista taitaa olla myös se Subin legendaarinen käännöstyö: ''Reiska on ihmemies!''.
Coca kirjoitti:Kyseessä on vuosi, jolloin aloitin painin seuraamisen.
JonneCoca kirjoitti:Lessu oli edellisviikolla voittanut sen Iron Man-matsin ja näinollen myös WWE-mestaruuden.
WWF vs Alliance never forget. Siinä sai kuulla jo vittuilua, kun olin Stone Coldin ja RVD:n takia Alliancen puolella. Faija rikko kayfaben kun kerroin kehässä itkeneestä Vince McMahonista ja nauroin, kuinka iso mies nyt sellasta
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:
SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]
Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]
Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]
Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]
Rikishi tekee Stinkfacen Booker T:lle ja tämä oksentaa Michael Colen päälle Smackdown-jaksossa vuodelta 2002, never forget. Tuosta hetkestä alkoi painifanitus oikein kunnolla. Nostalgista oli myös nähdä Raw Roulette 2002 aikoinaan, kun siellä oli naisten häkkimatsia ja tuo eeppinen joukkue-TLC. Saattoi olla ensimmäisiä Raw-jaksoja, joita Suomessa nähtiin. Smackdownia toki oli jo tullut aiemminkin, mutta mielestäni Rawia alettiin näyttämään vasta lokakuussa 2002.
Eipä löydy harmi kyllä. Omistan kyllä programmit kaikista hesassa pidetyistä house showsta (muistaakseni), mutta ne ovatkin sitten englanniksi.Show_Stopper kirjoitti:Ei sattuis löytymään 2005-mallia kanssa?
Ai niin, tässä vielä niille jotka ovat sattuneet syystä tai toisesta missaamaan:
Beyond The Mat (Finnish Sub) - Part 1
Beyond The Mat (Finnish Sub) - Part 2
- Mr.Perfekt
itsellä on joku tuollainen lymyämässä jossain varastossa kait. Tosin tuollaisen vanhemmankin olen omistanut.
Sitä rahan määrää jolla noita tuli ostettua..
Tsekkailkaapa huviksenne muutama jakso näitä vuoden 2003 SmackDowneja. Taitaa mennä heittämällä kovimmaksi painivuodeksi koskaan. Ei tätä parempaa olekaan. Tulisia alakortin matseja, joita tähdittävät uransa huippukunnossa olevat Rey, Eddie, Tajiri... Main Event-porras on vähintään samaa luokkaa Angleineen ja Lesnareineen. Viikosta toiseen myös storylinet koukuttavat. Täydellisen painin lisäksi ihan oikeasti tuntuu kuin miesten saippuaoopperaa katselisi. Kelatkaa, että on ollut olemassa aika, jolloin joka kohtaa korttia oli pientä feudinpoikasta päällä, eikä tuote ollut kiinnostavuudeltaan luokkaa kaurapuuro. Paljon olen nähnyt, mutta edes Rockin ja Austinin aikaiset ohjelmat eivät kyllä nouse tälle tasolle.
- The Jigsaw
2003 on kyllä se rakkain painivuosi sinibrändin osalta. TV-ottelutkin olivat viikottain lähes kovempia kuin monet nykyajan PPV:t (kyllä sanoin sen). Tuon vuoden jälkeen vuoden 2009 draftin jälkeen taidettiin päästä lähelle samaa tasoa. Kaikki muistanevat karmaisevan vuoden 2007, jolloin mestaruuskuviot kulkivat akselia Batista vs. insert superstar here (or King Booker). 2003 tai 2009-tasolle kun vielä päästäisiin edes kerran niin olisin enemmän kuin iloinen.Coca kirjoitti:Tsekkailkaapa huviksenne muutama jakso näitä vuoden 2003 SmackDowneja. Taitaa mennä heittämällä kovimmaksi painivuodeksi koskaan. Ei tätä parempaa olekaan. Tulisia alakortin matseja, joita tähdittävät uransa huippukunnossa olevat Rey, Eddie, Tajiri... Main Event-porras on vähintään samaa luokkaa Angleineen ja Lesnareineen. Viikosta toiseen myös storylinet koukuttavat. Täydellisen painin lisäksi ihan oikeasti tuntuu kuin miesten saippuaoopperaa katselisi. Kelatkaa, että on ollut olemassa aika, jolloin joka kohtaa korttia oli pientä feudinpoikasta päällä, eikä tuote ollut kiinnostavuudeltaan luokkaa kaurapuuro. Paljon olen nähnyt, mutta edes Rockin ja Austinin aikaiset ohjelmat eivät kyllä nouse tälle tasolle.
2009 kesän SmackDown oli erinomaista viihdettä, koska rosterissa oli tuolloin taitavia painijoita ja buukkauskin oli erittäin maistuvaa. Oli Punk Vs. Hardy -feudi, Morrison veti Edgeä vastaan matseja, oli Mysterion ja Jerichon loistava feudi ja vielä debytoiva Dolph Ziggler muutaman kohokohdan mainitakseni.
Tuo taitaa olla se viimeisin hyvä aikakausi SmackDownilta. Nykyinen taso on käsitykseni mukaan jotain todella karmeaa ja SmackDown-ketjun aktiivisuudesta voi jo jotain päätelmiä tehdä. Sinibrändi oli ennen se B-Show, mutta nykyään se vaikuttaa olevan jo C- tai jopa D-Shown tasolla.
2003 vuoden SmackDown on varmasti yksi parhaista, vaikka en ole siltä paljon materiaalia nähnytkään, mutta sen saamat universaalit kehut ja rosterin laadukkuus kertovat tarpeeksi. Tuon vuoden SmackDownin rosteri on vain niin timanttista jo ihan midcardissa, kärjestä puhumattakaan. Hyvä buukkaus päälle, niin hyvää tulee. Toki, tuollakin vuodella oli omat ongelmansa, mm. McMahoneiden yliannostus.
Jos nykyinen buukkaustiimi ottaisi tuon vuoden 2003 rosterin käsiinsä, ei siitä tulisi niin laadukasta kamaa. Ei ole oikein luottoa nykytiimin taidoille.
Tuo taitaa olla se viimeisin hyvä aikakausi SmackDownilta. Nykyinen taso on käsitykseni mukaan jotain todella karmeaa ja SmackDown-ketjun aktiivisuudesta voi jo jotain päätelmiä tehdä. Sinibrändi oli ennen se B-Show, mutta nykyään se vaikuttaa olevan jo C- tai jopa D-Shown tasolla.
2003 vuoden SmackDown on varmasti yksi parhaista, vaikka en ole siltä paljon materiaalia nähnytkään, mutta sen saamat universaalit kehut ja rosterin laadukkuus kertovat tarpeeksi. Tuon vuoden SmackDownin rosteri on vain niin timanttista jo ihan midcardissa, kärjestä puhumattakaan. Hyvä buukkaus päälle, niin hyvää tulee. Toki, tuollakin vuodella oli omat ongelmansa, mm. McMahoneiden yliannostus.
Jos nykyinen buukkaustiimi ottaisi tuon vuoden 2003 rosterin käsiinsä, ei siitä tulisi niin laadukasta kamaa. Ei ole oikein luottoa nykytiimin taidoille.
hevosen k**pä
Eka Raw'ta edustava matsi jonka muistelen subilta vahdanneeni oli Triple H vs. Spike Dudley - ei ollut ihan samaa taso kuin mihin olin Smackdownin osalta tottunut Toi Raw Roulette ja TLC ovat kyllä jääneet myös mieleen; kyllä Raw'ta mun muistaakseni jo aiemminkin tuli. No, siitä on jo 11 vuotta, hieman pätkii..Panu5 kirjoitti:Nostalgista oli myös nähdä Raw Roulette 2002 aikoinaan, kun siellä oli naisten häkkimatsia ja tuo eeppinen joukkue-TLC. Saattoi olla ensimmäisiä Raw-jaksoja, joita Suomessa nähtiin. Smackdownia toki oli jo tullut aiemminkin, mutta mielestäni Rawia alettiin näyttämään vasta lokakuussa 2002.
- The Jigsaw
Myhvatte kirjoitti:Eka Raw'ta edustava matsi jonka muistelen subilta vahdanneeni oli Triple H vs. Spike Dudley - ei ollut ihan samaa taso kuin mihin olin Smackdownin osalta tottunut Toi Raw Roulette ja TLC ovat kyllä jääneet myös mieleen; kyllä Raw'ta mun muistaakseni jo aiemminkin tuli. No, siitä on jo 11 vuotta, hieman pätkii..Panu5 kirjoitti:Nostalgista oli myös nähdä Raw Roulette 2002 aikoinaan, kun siellä oli naisten häkkimatsia ja tuo eeppinen joukkue-TLC. Saattoi olla ensimmäisiä Raw-jaksoja, joita Suomessa nähtiin. Smackdownia toki oli jo tullut aiemminkin, mutta mielestäni Rawia alettiin näyttämään vasta lokakuussa 2002.
Olikos se RAW'n samaa vuotta kun Hogan uudelleen rymisteli siellä? Silloin se katselu itsellä alkoi
Muistaako kukaan että mikä oli sen ensimmäisen Subilla näytetyn RAW'n eka matsi? Mulla on joku muistikuva että siinä olis ollut Bradshaw & Kane vs. joku joukkue. Oikeesti tää asia on vaivannut mua liian pitkään.
Sen mä kuitenkin muistan että olin ihan mehuissani kun Subi alko näyttää myös Raw'ta. Huikeeta aikaa. Välillä kaipaan noita aikoja kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä. Nykyään painin seuraaminen on lähinnä pinttynyt tapa josta ei pääse eroon vaikka haluaisikin. Onhan nykypainissakin toki hetkensä, mutta onhan suurin osa tarjonnasta aikamoista kakkendaalia. Toista se oli silloin kun ei tajunnut mistään mitään.
Sen mä kuitenkin muistan että olin ihan mehuissani kun Subi alko näyttää myös Raw'ta. Huikeeta aikaa. Välillä kaipaan noita aikoja kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä. Nykyään painin seuraaminen on lähinnä pinttynyt tapa josta ei pääse eroon vaikka haluaisikin. Onhan nykypainissakin toki hetkensä, mutta onhan suurin osa tarjonnasta aikamoista kakkendaalia. Toista se oli silloin kun ei tajunnut mistään mitään.
- Phenomenon
En nyt ole varma, mutta muistikuvieni mukaan 2003 SmackDown oli jo aika p****estä. Angle ja Lesnar olivat ne kovat tyypit, jotka feudasivat pitkään. No, sitten tuotiin midcarderi eli Big Show kolmanneksi Main Event peluriksi. Jopa Vince ja The Rock muistaakseni naureskelivat siniselle brändille kun The Rock siirtyi RAW:hon, SmackDownista kun ei löytynyt tarpeeksi kovia vastuksia.
Aluksi oli vielä SmackDownin puolella, mutta muistaakseni parin kuukauden päästä olin jo enemmän RAW:n fani.
Aluksi oli vielä SmackDownin puolella, mutta muistaakseni parin kuukauden päästä olin jo enemmän RAW:n fani.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
En tiedä oliko ensimmäinen suomi-Raw, mutta ainakin syyskuun 9. 2002 käydyn Raw'n openerissa Un-Americansien Lance Storm ja Christian puolustivat joukkuevöitä Kanea ja Bradshawia vastaan, että siitä sä varmaan puhut.Ravenwood kirjoitti:Muistaako kukaan että mikä oli sen ensimmäisen Subilla näytetyn RAW'n eka matsi? Mulla on joku muistikuva että siinä olis ollut Bradshaw & Kane vs. joku joukkue. Oikeesti tää asia on vaivannut mua liian pitkään.
.
No tuo se juurikin taisi olla. En nyt ihan satavarma ole että oliko tuo ihka ensimmäinen suomi-Raw, mutta ainakin tuo on ensimmäinen muistikuva kyseisestä ohjelmasta. Kiitos tästä selvennyksestä.Japeet kirjoitti:En tiedä oliko ensimmäinen suomi-Raw, mutta ainakin syyskuun 9. 2002 käydyn Raw'n openerissa Un-Americansien Lance Storm ja Christian puolustivat joukkuevöitä Kanea ja Bradshawia vastaan, että siitä sä varmaan puhut.Ravenwood kirjoitti:Muistaako kukaan että mikä oli sen ensimmäisen Subilla näytetyn RAW'n eka matsi? Mulla on joku muistikuva että siinä olis ollut Bradshaw & Kane vs. joku joukkue. Oikeesti tää asia on vaivannut mua liian pitkään.
.
- The Jigsaw
CM Punk vs. John Cena Money in the Bank 2011
Näin lauantain ratoksi aloin katsoa yhtä suurimmista suosikeistani koskaan. Kylmät väreet menevät kyllä edelleen Punkin entrancen aikana, ei voi muuta sanoa!
Näin lauantain ratoksi aloin katsoa yhtä suurimmista suosikeistani koskaan. Kylmät väreet menevät kyllä edelleen Punkin entrancen aikana, ei voi muuta sanoa!
-
Joo, toissavuotiset Cena-matsit kuuluu ehdottomasti tähän lankaan. Hitsi jätkät, muistatteko vielä sen promon viime maanantailta? Huhhuh, siitäkin kohta viikko aikaa. Tässähän tuntee itsensä ihan vanhaks.
Jonnet ei muistaShow_Stopper kirjoitti:Joo, toissavuotiset Cena-matsit kuuluu ehdottomasti tähän lankaan. Hitsi jätkät, muistatteko vielä sen promon viime maanantailta? Huhhuh, siitäkin kohta viikko aikaa. Tässähän tuntee itsensä ihan vanhaks.
50 minuutin leikellyt jaksot ovat nostalgiaa parhaimmillaan. Nyt kun on kokonaisia jaksoja pääosin tullut katseltua, niin on tullut huomattua kuinka paljolta tuo vajaa tunti oikein tuntuikaan. Kaikki tärkeimmät segmentit tulivat (tosin hieman lyhennettyinä) ja tv-ottelut olivat luonnollisesti pätkittyjä Amerikan mainoskatkoilla.
Lähihistorian nostalgiaa mielestäni edustivat MTV3 MAX-kanavan näyttämät PPV:t ja viikottaiset vuonna 2008-2009. Kaikki tulokset tuli selvitettyä toki aiemmin, mutta siinä oli tunnelmaa katsella jälkijunassa kokonaisia PPV:itä yömyöhään ja sen jälkeen katsella ohjelmatiedoista Rawin ja Smackdownin tarjonta ja epäsäännöllinen esitysaika teki sitten katselemisesta hankalaa. Eipä MTV3:n uskaliaan yrittämisen jälkeen olekaan enää PPV-tapahtumia nähty säännöllisesti Suomessa, saati sitten viikottaisia. WWE voisi nyt laittaa sen networkinsa pystyyn ja levittää sitä ympäri maailmaa.
Lähihistorian nostalgiaa mielestäni edustivat MTV3 MAX-kanavan näyttämät PPV:t ja viikottaiset vuonna 2008-2009. Kaikki tulokset tuli selvitettyä toki aiemmin, mutta siinä oli tunnelmaa katsella jälkijunassa kokonaisia PPV:itä yömyöhään ja sen jälkeen katsella ohjelmatiedoista Rawin ja Smackdownin tarjonta ja epäsäännöllinen esitysaika teki sitten katselemisesta hankalaa. Eipä MTV3:n uskaliaan yrittämisen jälkeen olekaan enää PPV-tapahtumia nähty säännöllisesti Suomessa, saati sitten viikottaisia. WWE voisi nyt laittaa sen networkinsa pystyyn ja levittää sitä ympäri maailmaa.
Juuri tuolloin 2008-2009 innostuin uudestaan painista, kun intin lomilla vapisin liskodiskoa sängyssä joku ilta ja Maxilta sattui tulemaan muistaakseni RAW ja SD! peräjälkeen. Intin päätyttyä onkin tullut kaikki viikottaiset (paitsi makasiinit) latailtua