Arvosana: 9/10
Wau, mahtava biisi heti alkuun. Ihmeellistä, mutta olen vasta joskus viime vuoden loppupuolella alkanut kuuntelemaan naislaulajia... En siis tämän yhtyeen tuotantoa ole aiemmin kuullut, mutta ehdottomasti tätä tulee tulevaisuudessa kuunneltua. Great!
2. Battles - Atlas
Arvosana: 8/10
Ekalla kuuntelukerralla tuli vähän ehkäpä maailman legendaarisin peli Vib-Ribbon mieleen ja ärsytti suht. vähän. Toisella kerralla tuli paljon ehkäpä maailman legendaarisin peli Vib-Ribbon mieleen ja tykkäsin suht. paljon.
3. Austrian Death Machine - Get To The Choppa
Arvosana: 1/10
Typerä kipale typerillä sanoituksilla. Hyh, miten turhaa paskaa.
4. Oasis - Rock 'n' Roll Star
Arvosana: 6/10
No jaa... Ei mitään sen kummempaa. Loppua kohti alkaa paranemaan.
5. Slayer - Ghosts Of War
Arvosana: 2/10
Aika turhaa kamaa tämäkin. Olen tämän lisäksi kuullut Slayeriltä yhden biisin, Raining Blood muistaakseni nimeltään. Se oli ihan kohtalaisen hyvä sekä erikoinen, mutta tämä on tällainen... noh, geneerinen.
6. Grass Roots - Let's Live For Today
Oujea, tällainen hipihkö kama iskee todella paljon minuun! Tää kuuskytluvun kukkaisrokki vaan on niin ihanaa. Peace.
7. Buckethead - Whitewash
Vielä joskus vuosi sitten en luultavasti olisi pitänyt tästä, sillä kiintymykseni musiikkiin perustui pääosin lyriikoihin. Nykyään kuuntelen paljon tämän tyylistä musiikkia, ja tästäkin pidin. En ennen tätä ollut kuullut Bucketheadia, ja odotukset olivat melko matalalla kaverini sanottua, että aika paskaa kamaa on. Hmm, juu, tätäkin alettava kuuntelemaan enempi.
8. Weezer - Say It Ain't So
Arvosana: 5/10
Naah, tulee mieleen joku melko perus Voicella soiva poikabändi, ei mitään erikoista. Ihan kuunneltavaa, mutta ei kummempia tunteita herätä.
9. Alanis Morissette - Citizen Of The Planet
Raadin mukaviisas. Hah. Noh, mitäpä tästä sanoisi... En tykkää.
10. Kaoma - Lambada
Tulee ala-aste mieleen, en tiedä yhtään miksi. En nimittäin muista koskaan kuulleeni tätä. Noh, mene ja tiedä. Kai tän tahtiin vois jonkun muijan kanssa jossain rannalla tanssia. Ei hirveen hyvä.
11. Infectious Grooves - Boom Boom Boom
Funk-metallia, hmm. Kuulosti melkein hyvältä siihen saakka kun laulu alkoi. Hyi hyi, ei jatkoon.
12. Cocteau Twins - Lorelei
Ah, tästä mä nautin! ”Indie-enkeli unenomaisella äänellään” on hyvä kuvaus laulajasta. Tämmönen psykedelia höllii lähes aina. Mutta taas näin hyvä biisi, jonka esittäjästä en ole koskaan ennen kuullut? Omituista.
13. Eminem feat. Nate Dogg - 'Till I Collapse
Arvosana: 6/10
Vaikka räppiä olen paljon elämäni aikana kuunnellut, ja siitä paljon tiennyt ja tykännyt, minua suorastaan vitutti kun tiesin, että seuraavaksi on kuunneltava tämä. Varsinkin tuon edellisen zipaleen jälkeen. Mutta ei tämä ollutkaan paha, paitsi kertosäe, Nate Dogg on muistaakseni aina minua inhottanut. Hyviä sanotuksia Eminemillä on, vaikkakin välillä hiukan typerähköjä, kuten tästäkin biisistä huomaa. Ihan jees.
14. Sonic Youth - Disappearer
Arvosana: 10/10
Noniin, asiaa! ”Goo” on ensimmäinen Sonic Youthin levy, jonka kuulin. Ja se iski aivan h**vetin kovaa heti ensimmäisellä kerralla. Disappearer taitaa olla albumin kovin raita. Tämä on jännä biisi, kun ekalla kerralla oli hyvä, toisella parempi, kolmannella vielä parempi jne. Nytkin meinasin antaa yhdeksän pistettä, mutta vielä kerran kuuntelin, niin kyllä tämä täyden kympin ansaitsee! Sävel etenee epätavallisesti ja todella hienosti + mahtavat sanat.
15. Charming Hostess - Dali Tzerni
Arvosana: 3/10
Hehe, ihan hauskaa musiikkia, mutta ei.
16. Frankie Goes To Hollywood - The Power Of Love
Mitä hemmettiä?
17. Devo - Mongoloid
Arvosana: 7/10
Tää biisi rokkaa aika kovaa! Hyvä soundi ja ihan hyvä aihekin on tällä. Ei kuitenkaan tämäkään ihan liikaa iske.
18. Dropping A Popped Locket - High Five?
Arvosana: 7/10
19. Sigur Rós - Hoppípolla
Juu, ei kyllä Sigur Rós ole tässä parhaimmillaan, mutta on tämä silti ihan hiton kaunista kuunneltavaa. Harmittaa, kun ei tätä kieltä (islanti ilmeisesti) ymmärrä, mutta hyvältä se kuulostaa silti. Ja piano on mahtavuutta.
20. 22-Pistepirkko - Birdy
Tulee kyllä Teemu Brunila ja The Crash mieleen... mutta sehän on vain ja ainoastaan positiivinen asia! Jostain syystä en tätäkään bändiä ole koskaan aiemmin kuullut. Hitto, pitää kuunnella ihan pirusti taas uutta musaa. Mikäs siinä. Kiva biisi ja saa kyllä hyvälle tuulelle.