Presidentinvaalit 2012

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Reno Hex

Re: Presidentinvaalit 2012

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » Ke 11.01.2012 21:52

Static kirjoitti:
Mutta entä jos eCiuj = BustUout?

E: Jos jotain aiheeseen liittyvää sanoisin: Yhyy. Ei mulla oo ees vielä ikää äänestää. Lokakuussa oon vasta täysikänen.
eCiuj ON BustUout! :shock:
Ja aiheeseen, hukkasin muuton yhteydessä ilmoituksen äänioikeudesta. Vaihtoehdot on joko löytää se paperi tai vääntäytyä varsinaisena vaalipäivänä Jumalan selän taa äänestämään. Tai jättää äänestämättä, mitä kaltaiseni poliittisesti valveutunut yhteiskunnan tukipylväs ei tietenkään voi tehdä. Ehdokkaasta sen verran, että se ei ole Väykkä, ympäristön (=kämppikset) painostuksesta huolimatta.
Pikachu kirjoitti:Pika Pika.

DonEmilio

Viesti Kirjoittaja DonEmilio » Ke 11.01.2012 23:43

Reno Hex kirjoitti:Ja aiheeseen, hukkasin muuton yhteydessä ilmoituksen äänioikeudesta. Vaihtoehdot on joko löytää se paperi tai vääntäytyä varsinaisena vaalipäivänä Jumalan selän taa äänestämään.
Ei se ilmoitus ole pakollinen. Henkilöllisyystodistus riittää.

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » To 12.01.2012 00:35

Reno Hex kirjoitti:
Static kirjoitti:
Mutta entä jos eCiuj = BustUout?

E: Jos jotain aiheeseen liittyvää sanoisin: Yhyy. Ei mulla oo ees vielä ikää äänestää. Lokakuussa oon vasta täysikänen.
eCiuj ON BustUout! :shock:
Jytky sentään en ole! 8-[
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Dorian

Viesti Kirjoittaja Dorian » To 12.01.2012 10:14

Vihervasemmistohippikommarina Arhinmäen ajatukset kohtaa parhaiten omani, mutta edustavuuden vuoksi uskon vaa'an kallistuvan Haaviston suuntaan, sitä käsitystä ainakin paransi eilinen maikkarin yksilötentti jota sivukorvalla kuuntelin. NATO-kanta on ainoa joka vähän arvelluttaa (itsellä ehdoton ei), mutta kun en usko että tätä kisaa käydään akselilla Arhis-Haavisto, niin tokkopa tuo asiaa muuttaa. Mutta antaa ajan näyttää, alkuviikkoon asti on aikaa vakuuttaa allekirjoittanut ja sitten lähtee numeroa paperiin.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:

SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]

Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]

Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]

Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » To 12.01.2012 11:24

DonEmilio kirjoitti:
Reno Hex kirjoitti:Ja aiheeseen, hukkasin muuton yhteydessä ilmoituksen äänioikeudesta. Vaihtoehdot on joko löytää se paperi tai vääntäytyä varsinaisena vaalipäivänä Jumalan selän taa äänestämään.
Ymmärtääkseni jos haluaa käydä ennakkoon äänestämässä muualla kuin kotipaikkakunnallaan, ni se paperi pitää olla mukana. Meikäläisen tilannehan on se, että (en oo vissiin tätä vielä liikaa hehkuttanut) muutin kaupunkiin vuoden alussa. Eli mun pitäis käydä äänestämässä jossain Askolassa. Tai tosiaan löytää se ilmotus.

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, niin lähden heti jättämään protestiääneni.

DonEmilio

Viesti Kirjoittaja DonEmilio » To 12.01.2012 12:43

"Mitä on otettava mukaan äänestykseen? Vaalilain (714/1998) mukaan äänestäjä on velvollinen esittämään vaalivirkailijalle selvityksen henkilöllisyydestään. Ottakaa siis todistus henkilöllisyydestänne (henkilökortti, passi, ajokortti tai muu vastaava asiakirja) mukaanne. Jos Teillä ei ole henkilöllisyyttä osoittavaa asiakirjaa, voitte saada poliisilaitokselta maksuttoman, väliaikaisen henkilökortin äänestämistä varten. Sitä hakiessanne tarvitsette passikuvan. Äänestykseen on hyvä ottaa mukaan tämä ilmoitus äänioikeudesta, mutta voitte äänestää myös ilman sitä."

Näin luki lappusen takana (boldaukset ja alleviivaukset myös lapusta, kursiivi oli omakeksimä). Kandee ainakin käydä kokeilemassa ilman sitä.

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » To 12.01.2012 15:59

DonEmilio kirjoitti:"Mitä on otettava mukaan äänestykseen? Vaalilain (714/1998) mukaan äänestäjä on velvollinen esittämään vaalivirkailijalle selvityksen henkilöllisyydestään. Ottakaa siis todistus henkilöllisyydestänne (henkilökortti, passi, ajokortti tai muu vastaava asiakirja) mukaanne. Jos Teillä ei ole henkilöllisyyttä osoittavaa asiakirjaa, voitte saada poliisilaitokselta maksuttoman, väliaikaisen henkilökortin äänestämistä varten. Sitä hakiessanne tarvitsette passikuvan. Äänestykseen on hyvä ottaa mukaan tämä ilmoitus äänioikeudesta, mutta voitte äänestää myös ilman sitä."

Näin luki lappusen takana (boldaukset ja alleviivaukset myös lapusta, kursiivi oli omakeksimä). Kandee ainakin käydä kokeilemassa ilman sitä.
kiitos Muti... No joo, on ehkä vanha jo. Mutta kiitos silti, vaikka kävinkin hakemassa korvesta sen lappusen jo tänään. Ja nyt oottelen kebabaa Mäntsälässä. Siis MÄNTSÄLÄSSÄ!

Jers1

Viesti Kirjoittaja Jers1 » To 12.01.2012 16:14

Itse jään melko niukasti (alle puoli vuotta) liian nuoreksi, enkä voi äänestää. Lohtua sentään toivat nuorisovaalit, jossa siis äänestävät alle 18-vuotiaat yläkoululaiset, lukiolaiset ja ammattikoululaiset. Tänään sitten äänesteltiin, ja yläkoulun puolella kahden kärki oli Niinistö ja Soini, kun taas lukion äänestyksessä ykköseksi selvisi Arhinmäki Soinin pysytellessä kakkosena.
We need CM Punk!

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » To 12.01.2012 19:12

Reno Hex kirjoitti:
DonEmilio kirjoitti:
Ymmärtääkseni jos haluaa käydä ennakkoon äänestämässä muualla kuin kotipaikkakunnallaan, ni se paperi pitää olla mukana. Meikäläisen tilannehan on se, että (en oo vissiin tätä vielä liikaa hehkuttanut) muutin kaupunkiin vuoden alussa. Eli mun pitäis käydä äänestämässä jossain Askolassa. Tai tosiaan löytää se ilmotus.

Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä, niin lähden heti jättämään protestiääneni.
Kuten tuossa jo vihjailtiin, ajokortti/passi riittää. Nimim. tänään pelkän ajokortin kanssa äänestämässä käynyt ja aiemminkin näin tehnyt runkkari.
永源 遥~!

DeadManWalking
WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 12.01.2012 20:44

Marshallsaaret kirjoitti:Kuten tuossa jo vihjailtiin, ajokortti/passi riittää. Nimim. tänään pelkän ajokortin kanssa äänestämässä käynyt ja aiemminkin näin tehnyt runkkari.
Jeps, näinhän se menee. Minulla tuo lappu tosin oli mukana, mutta sitä ei käytetty mihinkään vaan se laitettiin siistiin pinoon muiden kanssa, sitä ei tarvinnut edes allekirjoittaa. Ajokortista otettiin sitten joku tieto (varmaankin HETU tai sitten luettiin se viivakoodi). Tämän jälkeen sitten tulostettiin joku paperi mihin laitettiin allekirjoitus.

Minulle todettiin itse asiassa viime kevään eduskuntavaalien aikaan, että ei sitä ilmoitusta äänestysoikeudesta tarvita, koska lähellekään kaikilla ei edes ole sitä mukana. Näin ainakin siis ennakkoon äänestettäessä, tiedä sitten millainen on tilanne varsinaisena vaalipäivänä. Tuskin kuitenkaan kovinkaan erilainen.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)
Four passes break any defense

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » To 12.01.2012 22:11

Edelleen jankkaan samaa, eli oletteko DMW tai Marshallsaaret äänestäneet nk. omalla vaalipaikallane, vai käynyt vaikkapa Naarajärvellä tipauttamassa lapun uurnaan?

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 12.01.2012 22:16

Reno Hex kirjoitti:Edelleen jankkaan samaa, eli oletteko DMW tai Marshallsaaret äänestäneet nk. omalla vaalipaikallane, vai käynyt vaikkapa Naarajärvellä tipauttamassa lapun uurnaan?
Äänestin itse Kuopiossa, en sitten tiedä vaikuttaako tuo miten paljon siihen että kyselläänkö sitä ilmoitusta äänioikeudesta. En kuitenkaan usko että vaikuttaa, koska kuten todettua niin se ilmoitus äänioikeudesta laitettiin vain muiden ilmoitusten sekaan, ilman että sille tehtiin mitään.
Riveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä. 8)

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » To 12.01.2012 23:01

Tuplapostaus, mutta pakko on kyllä todeta että näiden vaalien naisehdokkaat ovat kohtuullisen surkeita ehdokkaita. Etenkin Eva Biaudet, joka on yksi vastenmielisempiä ehdokkaita jota olen vähään aikaan nähnyt. Äskeisessä vaalikeskustelussa ollut kysymys naisten mahdollisesta asevelvollisuudesta kyllä oli ehdoton ykkönen, ja muutenkin tuo Biödeen käsitys tasa-arvosta on vähän omituinen.

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » To 12.01.2012 23:04

Vautsi vau 5-10 twiittiäni näkyi teksti tv:ssä! \:D/
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe 13.01.2012 01:14

DeadManWalking kirjoitti:Tuplapostaus, mutta pakko on kyllä todeta että näiden vaalien naisehdokkaat ovat kohtuullisen surkeita ehdokkaita. Etenkin Eva Biaudet, joka on yksi vastenmielisempiä ehdokkaita jota olen vähään aikaan nähnyt. Äskeisessä vaalikeskustelussa ollut kysymys naisten mahdollisesta asevelvollisuudesta kyllä oli ehdoton ykkönen, ja muutenkin tuo Biödeen käsitys tasa-arvosta on vähän omituinen.
Tulipa myös katsottua tuo tilaisuus ja kyllähän nuo molemmat naisehdokkaat ovat aivan hirveitä. Siihen vielä plussana niiden molempien puolueet niin ei herranjumala :| Jopa Timo Soini - josta en sen suuremmin pidä kun en persuista muutenkaan - oli kiinnostavampaa kuunneltavaa kuin kumpikaan naisehdokkaista.

Mäkin olen osa tätä Vihervasemmistohippikommari-porukkaa joten voitte tosiaan arvata omat 2 vaihtoehtoa tulevissa vaaleissa. Vielä ei ole varmaa päätöstä kumman valitsen :wink:

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » Pe 13.01.2012 08:41

Reno Hex kirjoitti:Edelleen jankkaan samaa, eli oletteko DMW tai Marshallsaaret äänestäneet nk. omalla vaalipaikallane, vai käynyt vaikkapa Naarajärvellä tipauttamassa lapun uurnaan?
Ennakkoon muualla ja vaalipäivänä omalla vaalipaikalla, molemmat pelkän ajokortin kanssa. Nämä siis kaksissa viimeisissä vaaleissa.
永源 遥~!

Goblet

Viesti Kirjoittaja Goblet » Pe 13.01.2012 12:26

Kenitys kirjoitti:Olen kyllä tässä samoilla linjoilla Marshallsaarten takia. Rkp ei millään tavalla minun silmissäni voi olla Suomen vihatuin puolue. Pk-seutulaisen Rivenin kannattaa nyt kuitenkin muistaa se fakta, että Suomessa on 13 vaalipiiriä Helsingin ja Uudenmaan ulkopuolella, ja niistä tasan kolmessa on rkp:llä minkäänlaista edustusta ;) Toisin sanoen kahdelle kolmasosaa Suomesta rkp:tä ei lähes tulkoon ole edes olemassa, ja joku pakkoruotsivastustus kanavoituu kyllä ihan muulla tavoin kuin rkp-vihaan.
Kyllä me täällä RKP:ta vihataan.
I'm the Game, 'cause I'm that damn good!

Ex-PPV-Veikkausdiktaattori
WrestlingAlertin Vuoden Tulokas 2011

Tämä oli sitten tässä.

DeadManWalking

Viesti Kirjoittaja DeadManWalking » Pe 13.01.2012 14:54

Stefa kirjoitti:Tulipa myös katsottua tuo tilaisuus ja kyllähän nuo molemmat naisehdokkaat ovat aivan hirveitä. Siihen vielä plussana niiden molempien puolueet niin ei herranjumala :| Jopa Timo Soini - josta en sen suuremmin pidä kun en persuista muutenkaan - oli kiinnostavampaa kuunneltavaa kuin kumpikaan naisehdokkaista.
Nimenomaan. Minäkään en perusta Soinista tai Perussuomalaisista ollenkaan, mutta kyllä nämä naisehdokkaat onnsituivat vielä jollain tavalla alittamaan tuonkin riman. Essayah ajattelee kaiken vain "jumalan sanan" kautta, ja Biaudet tuntuu olevan lähes kaikissa kannanotoissaan vaan niin käsittämättömän vastenmielinen tapaus, että kumpaakaan ei tulisi mieleen äänestää missään olosuhteissa. Ei edes silloin, vaikka minua uhattaisiin Mauser ohimolla.

Mitä nyt näistä muista ehdokkaista mainitaan, niin Lipponen tuntuu nukkuvan vähän koko ajan, Arhinmäki ei ole aatteellisesti minun kanssani samoilla linjoilla ja on muutenkin liian kokematon, Haavisto on ihan edustava mutta hänenkin kannanottonsa eivät aivan kohtaa minun kanssani (ja minulle on ihan sama mikä hänen seksuaalinen suuntautumisensa on, joten tuosta ei tarvitse mainita), Soinia ei kiinnosta presidentin tehtävät ja Väyrynen taas on Väyrynen.

Kuka jäikään mainitsematta? Sauli Niinistö, ja häntä myös äänestin. Edustava, kelitaitoinen, kokenut ja osaa sanoa asiansa oikealla tavalla, jotta myös minunkaltainen perusjamppa ja hieman vähemmän politiikkaa seuraava ymmärtää mitä sanotaan. Tiesin alusta alkaen, että aion äänestää Niinistöä ja mitä nyt olen myös näitä vaalikoneita tehnyt, niin lähes joka kerta Niinistö on ollut ylivoimainen ykkönen näissäkin vertailuissa. Silloinkin kun ei ole ollut, niin lähes tasapisteissä sen silloisen ykkösen kanssa (näitä kertoja on ollut joko kerran tai kaksi), joten ei tuottanut vaikeuksia äänestää Niinistöä.

What

Viesti Kirjoittaja What » Pe 13.01.2012 15:22

Kävin äänestämässä. Vaalisalaisuus toki säilytetään, mutta jostain kumman syystä siihen paperilappuseen tuli raapustettua numero 9 väärinpäin.

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » La 14.01.2012 01:15

Oikeassa olitte, DMW ja Marshallsaaret (ja DonEmilio, mutta eihän täällä... sori, suomalainen huumori perustuu toistoon). Kävin äänestämässä eikä tarvinnut sitä läpyskää mihinkään.

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » La 14.01.2012 12:26

Äänen kävin antamassa. Kakkonen on ykkönen.

Toivottavasti Haavisto nyt toiselle kierrokselle Niinistöä vastaan pääsisi.
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

eCiuj

Viesti Kirjoittaja eCiuj » La 14.01.2012 13:29

Hautsi_ kirjoitti:Äänen kävin antamassa. Kakkonen on ykkönen.

Ei tule kesää. Niinistö siellä on varmasti (mutta kysymys kuuluukin miksi?), toiseksi uskon Väyrystä tai (ikävä kyllä) Soinia. Niin moni pitää vastenmielisenä sitä ajatusta, että homo olisi Suomen presidentti.

Tuohon Niinistön suosioon otan kiinni niin, että mies ei ole kierrellyt Suomea, ei oikein markkinoinut itseään eikä muutenkaan lähestynyt äänestäjiään -- silti ylivoimainen ykkönen. Miehestä ollaankin sanottu että hän on äksy ja pikkutarkka, sekä kukaan kuka tuntee hänet ei äänestä häntä. Eikä hän muutenkaan vaikuta olevan yhtään tosissaan. Olisi pienehkö vääryys, jos hän vaalit voittaisi.
AAAWWWEEESSSOOOMMMEEE

Reno Hex

Viesti Kirjoittaja Reno Hex » La 14.01.2012 13:34

eCiuj kirjoitti:
Hautsi_ kirjoitti:Äänen kävin antamassa. Kakkonen on ykkönen.

Ei tule kesää. Niinistö siellä on varmasti (mutta kysymys kuuluukin miksi?), toiseksi uskon Väyrystä tai (ikävä kyllä) Soinia. Niin moni pitää vastenmielisenä sitä ajatusta, että homo olisi Suomen presidentti.
Ehkä mulla on poikkeuksellisen valistuneita (ja oikeistolaisia) kavereita, tai ehkä ne vaan ymmärtää pitää turpansa kiinni mun seurassani, mutta kyselytutkimus on osoittanut, että enemmän ihmisiä häiritsee Haaviston puoluekanta kuin seksuaalinen suuntautuminen.

Kyselyn otanta on parisataa, kysely on toteutettu puolen vuoden aikana, suurin osa vastauksista on Porvoosta tai sen lähialueilta, eikä vastauksia ole kirjattu muistiin. Tieteellinen ja tarkka tutkimus siis.
Darienille tiedoksi, että tautofonia oli tahallista.

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 14.01.2012 13:57

Niin no itseasiassa itse olen huomannut, että monille Haaviston 20 vuotta nuorempi puoliso on se ongelma. Ei niinkään se, että Haavisto on homo vaan se idea, että hänellä on 20 vuotta nuorempi ulkomaalainen mies puolisona.

Itse äänestän Arhinmäkeä.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » La 14.01.2012 14:03

MR.Off Topic kirjoitti:Niin no itseasiassa itse olen huomannut, että monille Haaviston 20 vuotta nuorempi puoliso on se ongelma. Ei niinkään se, että Haavisto on homo vaan se idea, että hänellä on 20 vuotta nuorempi ulkomaalainen mies puolisona.
Tätä mä oon ihmetellyt, että miten jengi sit on valmiita äänestämään Niinistöä, jolla on melkein 30 vuotta nuorempi suomalainen puoliso. Ei sillä, että puolison iällä tai sukupuolella nyt olis mitään vaikutusta siihen miten joku presidentin tehtävän hoitaisi.

Ehkäpä nää ihmiset pitää Haavistoa niin vakavana uhkana, että pitää keksiä toinen toistaan epäolennaisempia tekosyitä siihen, miksi Haavisto ei pressaksi soveltuisi. Mun mielestä kuka tahansa saa eniten ääniä vaaleissa, soveltuu tän tyypin sille asemalle äänestäneen kansan presidentiksi.
永源 遥~!

Vastaa Viestiin