Oli? OLI??? Missä on minun cdon-newsletterini aiheesta?? Prkl. Ilmeisesti tuo kampanja ei siis pyöri enää? Tai ainakaan en löytänyt mitään siihen liittyvää sivuilta (paitsi ihanan Johnny Depp-boksin, mutta ei siitä tässä enempää).CDONissa oli Johnny Depp -kampanja...
Leffat
Siellähän se vielä näyttää olevan, etsipä vaikka edellämainittu Gilbert Grape ja sieltä löytyy linkki Depp-elokuvakampanjaan.wesnt kirjoitti:Oli? OLI??? Missä on minun cdon-newsletterini aiheesta?? Prkl. Ilmeisesti tuo kampanja ei siis pyöri enää? Tai ainakaan en löytänyt mitään siihen liittyvää sivuilta (paitsi ihanan Johnny Depp-boksin, mutta ei siitä tässä enempää).
"Just once, couldn't your attitude reflect the gravity of the situation?"
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
"Not if I can help it!"
-Transformers: FFoD-
Ja taas tuplapostataan...
Katselin juuri Boondock Saintsin (montakohan kertaa olen tuon jo maininnut tässä threadissa?) kommentein varustettuna. Leffan aikana paljastuu, miksi siitä ei koskaan ole tullut isoa hittiä: Columbinen jälkeen kukaan ei halunnut levittää sitä ja se ei koskaan päässyt teattereihin jenkkilässä. Muualla sitten tosin. Ilmeisesti sitä ei saa edes jenkkilästä ostettua, vaan monet ovat joutuneet tilaamaan sen Kanadan puolelta.
Tuosta vain jäi sellainen kuva, että tuollaisia huippuleffoja saattaa roikkua jossain tuntemattomuudessa vaikka kuinka. Minäkin kuulin kyseisestä leffasta lähinnä sattumalta aikoinaan. Kuinka monta huippuleffaa ei ole koskaan saanut sitä samaa onnenkantamoista.
DVDllä on muuten mahtavia deleted scenejä, kuten äidin soitto pojille... aivan sairasta.
EDIT: Ja pidennetty keskustelu tankkimaisen rekkalesbon kanssa...
EDIT2: Jos olisin nähnyt tuon trailerin ensin, en olisi kyllä koskaan katsonut leffaa.
Katselin juuri Boondock Saintsin (montakohan kertaa olen tuon jo maininnut tässä threadissa?) kommentein varustettuna. Leffan aikana paljastuu, miksi siitä ei koskaan ole tullut isoa hittiä: Columbinen jälkeen kukaan ei halunnut levittää sitä ja se ei koskaan päässyt teattereihin jenkkilässä. Muualla sitten tosin. Ilmeisesti sitä ei saa edes jenkkilästä ostettua, vaan monet ovat joutuneet tilaamaan sen Kanadan puolelta.
Tuosta vain jäi sellainen kuva, että tuollaisia huippuleffoja saattaa roikkua jossain tuntemattomuudessa vaikka kuinka. Minäkin kuulin kyseisestä leffasta lähinnä sattumalta aikoinaan. Kuinka monta huippuleffaa ei ole koskaan saanut sitä samaa onnenkantamoista.
DVDllä on muuten mahtavia deleted scenejä, kuten äidin soitto pojille... aivan sairasta.
EDIT: Ja pidennetty keskustelu tankkimaisen rekkalesbon kanssa...
EDIT2: Jos olisin nähnyt tuon trailerin ensin, en olisi kyllä koskaan katsonut leffaa.
Täyttäisi melkeinpä eräänlaisen kulttipätkän tuntomerkit, jos näin voidaan sanoa. Ehkei vielä tällä hetkellä omaa niin kovaa kulttistatusta, mutta mikäjottei muutaman vuoden päästä.Ares kirjoitti:Ja taas tuplapostataan...
Lienee korkea aika ryhdistäytyä leffavalintojen suhteen. Tullut katseltua niin tajutonta paskaa viime aikoina, eikä sitä oikein osaa sanoa edes miksi. Parempaakin olisi jatkuvasti tarjolla, mutta hyvän roskan toivossa sitä näemmä tulee kaluttua näitä skönkiä.
Rob Zombie on ilmeisesti yhtä hyvä elokuvantekijä kuin muusikkokin. House of 1000 Corpses on meinaan todellinen harvinaisuus leffarintamalla. Kauhua ei ole nimeksikään, (musta) huumori puuttuu täysin, gorea on liian vähän ja tarina hahmoineen surkea kopio Texasin moottorisahamurhaajasta ja kliseinen sekoitus eri teinikauhuleffoja. Kysymys herää, mitä elokuvalla ylipäätänsä on annettavanaan?
Bourne Supremacylta tuli lähinnä haettua sitä puhdasta toimintaa, mutta aika toivottamaksi yritykseksi tämäkin meni. Siloposki-Damon huiskii tyhjäpäisessä agenttiseikkailussa, josta 2000-luvun toimintaelokuvalle tyypillisesti löytyy kaikki mahdolliset kuvakikkailut samasta paketista. Genre: Teknotrilleri.
Plääh.
Viimeksi muokannut Lutkus, To 28.04.2005 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hah. Hiukan nauroin tänään, kun kuulin, että räpstara Ice Cubesta tehdään elokuva, jossa sillä on paljon naisia, se ajelee hienoilla autoilla ja ampuu pahiksilta päät irti. Samaan aikaan toisesta räpstarasta 50 Centistä tehdään videopeli, jossa sillä on paljon naisia, se ajelee hienoilla autoilla ja ampuu pahiksilta päät irti. On ne räppärit vaan kovia jätkiä 
R.I.P. Inbred Western Macho Pro Rasslin'
Onhan ne.A.K. kirjoitti: On ne räppärit vaan kovia jätkiä
http://www.istuntosali.net
BLOGI / DeviantArt / Last.fm / Mikseri
the car is on fire
and there's no driver at the wheel
BLOGI / DeviantArt / Last.fm / Mikseri
the car is on fire
and there's no driver at the wheel
Tämä oli todella huono elokuva. Ainoa syy minkä vuoksi katsoin elokuvan loppuun asti oli, että näkisin kuinka huono se lopulta onkaan.Lutkus kirjoitti:
Rob Zombie on ilmeisesti yhtä hyvä elokuvantekijä kuin muusikkokin. House of 1000 Corpses on meinaan todellinen harvinaisuus leffarintamalla. Kauhua ei ole nimeksikään, (musta) huumori puuttuu täysin, gorea on liian vähän ja tarina hahmoineen surkea kopio Texasin moottorisahamurhaajasta ja kliseinen sekoitus eri teinikauhuleffoja. Kysymys herää, mitä elokuvalla ylipäätänsä on annettavanaan?
Minua tässä elokuvassa häiritsi elokuvan ne ns. "taiteelliset välähdykset, joilla yritettiin luoda pelottavaa ilmapiiriä" ja tietenkään nämä eivät toimineet.
Kuten sanoit, että elokuva oli surkea Texasin moottorisahamurhaaja kopio. Yhdyn tähän kommenttiin ainakin äänimaailman osalta mikä oli kopioitu edellämainitusta elokuvasta.
You should have smelled what the Crok was baking!
-
Worst Technical Wrestler
En nyt muutakaan paikkaa tälle pikku-uutiselle keksinyt:
Entinen WWE:n ja WCW:n käsikirjoittaja, Vince Russon työtoveri Ed Ferrara on yhtenä tiimiläisenä tulevassa agenttikomediassa Agent One-Half. Vähän lisätietoa voi lukea täältä. Ferrara, joka on myös entinen CW-mestari, toimii yhtenä käsikirjoittajana.
Saa nähdä, millainen ja miten hauska elokuvasta tulee. Jos se siis yleensä päätyy valmiiksi asti. WWE:ssä Ferrara kuulemma lisäili storylineihin huumorin kukkasia
Viralliset nettisivut
imdb
Entinen WWE:n ja WCW:n käsikirjoittaja, Vince Russon työtoveri Ed Ferrara on yhtenä tiimiläisenä tulevassa agenttikomediassa Agent One-Half. Vähän lisätietoa voi lukea täältä. Ferrara, joka on myös entinen CW-mestari, toimii yhtenä käsikirjoittajana.
Saa nähdä, millainen ja miten hauska elokuvasta tulee. Jos se siis yleensä päätyy valmiiksi asti. WWE:ssä Ferrara kuulemma lisäili storylineihin huumorin kukkasia
Viralliset nettisivut
imdb
Jälleen Kurosawaa...
Tuli katsottua kolme leffaa lisää... vielä ainakin kolme jäljellä... Anttilassa olisi kuulemma vielä yksi huippuleffa (Dezsu Uzala), jos jaksaisi käydä kaivamassa esiin, tosin ei ole mukavaan alennettuun hintaan, joten jäänee väliin.
Olen ehkä katsonut jo hiukan liikaakin näitä leffoja, koska olen jo alkanut omaksua maneereja noista leffoista (hieron ainakin partaani samaan tapaan kuin Toshirô Mifune monissa rooleissaan). Toisaalta, ei hätää niin kauan kuin en ole jatkuvasti polvillani.
George Lucas on avoimesti myöntänyt, että monet hänen hahmoistaan on otettu suoraan Kurosawan Kätketystä linnakkeesta. Myös ensimmäisen leffan tyyli on hyvin samanlainen, vaikka setting onkin täysin erilainen. IMDBssä joku meni niin pitkälle, että piti Star Warsia länsimaisena Kätkettynä linnakkeena samaan tapaan kuin Fistful of Dollars on länsimainen Yojimbo ja Magnificient Seven on länsimainen Seitsemän samuraita (Rashomonista on tehty myös jenkkiversio, muistaakseni nimeltään Outrage ja Last Man Standing on periaatteessa myös Yojimbo, mutta nuo ovat vähemmän tunnettuja ja siksi harvemmin mainittuja leffoja tässä yhteydessä). Itse en kyllä aivan niin pitkälle menisi. Mielenkiintoinen leffa joka tapauksessa. Ainakin paljon mielenkiintoisempi kuin Star Wars.
Sanjuro on selkeämmin toimintaleffa kuin Kurosawa yleensä. Toimintaa on paljon, vaikka väkivaltaa ehkä onkin kohtalaisen vähän. Leffa on myös kohtalaisen lyhyt, vain 95 minuuttia, verrattuna Kurosawan tyypilliseen reiluun kahteen tuntiin tai lähemmän kolmeen tuntiin. Leffa on periaatteessa itsenäinen jatko Yojimbolle ja päähenkilö on sama. Leffoilla ei tosin ole muuta yhteyttä toisiinsa. IMDBn käyttäjät eivät ole tästä erityisemmin pitäneet (7,4, mikä on vähän Kurosawalle), mutta minulle kelpaa.
Punaparta taas on täysin erilainen elokuva kuin useimmat Kurosawat. Väkivaltaakin löytyy (vanhahko tohtori näyttää joukolle rikollisia mistä kana kusee kohtauksessa, joka oli hiukan.. turha), mutta toimintaleffasta ei ole kysymys. Hiukan erikoinen leffa, joka todennäköisesti sisältää aika paljon kannanottoja yhteiskunnan tilasta, mutta enpä tiedä minkälaiset olot Japanin köyhälistöllä oli 60-luvulla, joten en tulkitse liikaa.
Alan ymmärtää miksi Kurosawaa pidetään melko usein kaikkien aikojen parhaana ohjaajana, vaikka olenkin ehkä itse vielä enemmän Kubrickin kannalla.
Tuli tänään ostettua myös Butch Cassidy and the Sundance Kid. Tuntui siltä, että kevyehkö western voisi toimia nyt. Samalla tulin ostaneeksi muutaman BBCn DVDn. Walking with Beasts ja Walking with Cavemen ovat olleet jo pitkään dokkareita, joista olen pitänyt. Mahtavia.
Lisäksi ostin Pride and Prejudicen. wesnt: Jos käytän tuohon 5 tuntia 20 minuuttia elämääni, niin sen on parempi olla hyvä.
Tuli katsottua kolme leffaa lisää... vielä ainakin kolme jäljellä... Anttilassa olisi kuulemma vielä yksi huippuleffa (Dezsu Uzala), jos jaksaisi käydä kaivamassa esiin, tosin ei ole mukavaan alennettuun hintaan, joten jäänee väliin.
Olen ehkä katsonut jo hiukan liikaakin näitä leffoja, koska olen jo alkanut omaksua maneereja noista leffoista (hieron ainakin partaani samaan tapaan kuin Toshirô Mifune monissa rooleissaan). Toisaalta, ei hätää niin kauan kuin en ole jatkuvasti polvillani.
George Lucas on avoimesti myöntänyt, että monet hänen hahmoistaan on otettu suoraan Kurosawan Kätketystä linnakkeesta. Myös ensimmäisen leffan tyyli on hyvin samanlainen, vaikka setting onkin täysin erilainen. IMDBssä joku meni niin pitkälle, että piti Star Warsia länsimaisena Kätkettynä linnakkeena samaan tapaan kuin Fistful of Dollars on länsimainen Yojimbo ja Magnificient Seven on länsimainen Seitsemän samuraita (Rashomonista on tehty myös jenkkiversio, muistaakseni nimeltään Outrage ja Last Man Standing on periaatteessa myös Yojimbo, mutta nuo ovat vähemmän tunnettuja ja siksi harvemmin mainittuja leffoja tässä yhteydessä). Itse en kyllä aivan niin pitkälle menisi. Mielenkiintoinen leffa joka tapauksessa. Ainakin paljon mielenkiintoisempi kuin Star Wars.
Sanjuro on selkeämmin toimintaleffa kuin Kurosawa yleensä. Toimintaa on paljon, vaikka väkivaltaa ehkä onkin kohtalaisen vähän. Leffa on myös kohtalaisen lyhyt, vain 95 minuuttia, verrattuna Kurosawan tyypilliseen reiluun kahteen tuntiin tai lähemmän kolmeen tuntiin. Leffa on periaatteessa itsenäinen jatko Yojimbolle ja päähenkilö on sama. Leffoilla ei tosin ole muuta yhteyttä toisiinsa. IMDBn käyttäjät eivät ole tästä erityisemmin pitäneet (7,4, mikä on vähän Kurosawalle), mutta minulle kelpaa.
Punaparta taas on täysin erilainen elokuva kuin useimmat Kurosawat. Väkivaltaakin löytyy (vanhahko tohtori näyttää joukolle rikollisia mistä kana kusee kohtauksessa, joka oli hiukan.. turha), mutta toimintaleffasta ei ole kysymys. Hiukan erikoinen leffa, joka todennäköisesti sisältää aika paljon kannanottoja yhteiskunnan tilasta, mutta enpä tiedä minkälaiset olot Japanin köyhälistöllä oli 60-luvulla, joten en tulkitse liikaa.
Alan ymmärtää miksi Kurosawaa pidetään melko usein kaikkien aikojen parhaana ohjaajana, vaikka olenkin ehkä itse vielä enemmän Kubrickin kannalla.
Tuli tänään ostettua myös Butch Cassidy and the Sundance Kid. Tuntui siltä, että kevyehkö western voisi toimia nyt. Samalla tulin ostaneeksi muutaman BBCn DVDn. Walking with Beasts ja Walking with Cavemen ovat olleet jo pitkään dokkareita, joista olen pitänyt. Mahtavia.
Lisäksi ostin Pride and Prejudicen. wesnt: Jos käytän tuohon 5 tuntia 20 minuuttia elämääni, niin sen on parempi olla hyvä.
On se hyvä, erittäinkin hyvä ollakseen Jane Austen-filmatisointi. Toivottavasti kiinnität erityistä huomiota Mr. Darcyn sydämiä sulattavaan yläluokkaisen snobiin aksenttiin. Ihq.Ares kirjoitti:Lisäksi ostin Pride and Prejudicen. wesnt: Jos käytän tuohon 5 tuntia 20 minuuttia elämääni, niin sen on parempi olla hyvä.
En kyllä mene vannomaan onko se leffana ihan niin hyvä jos ei ole lukenut kirjaa/pitänyt siitä...
"She is tolerable, I suppose, but not handsome enough to tempt me. I am in no mood to give consequence to young women slighted by other men." <3 x 5
Miss S., I'm afraid you have me at a disadvantage as I have not had a reason to peruse the book. However, the first episode of the series did not leave me completely unsatisfied. So far, the character of mister Darcy has not agreed with me, but I wouldn't mind meeting miss Eliza Bennet socially. Also, I seem to have certain fondness for her father, mr. Bennet, who is able to shield himself from the harshness of the world with great wit.En kyllä mene vannomaan onko se leffana ihan niin hyvä jos ei ole lukenut kirjaa/pitänyt siitä...
Äh, ei vielä tule kovin luontevasti... noh, sarjan lopussa sitten.
EDIT: CDOnissa oli omituinen kampanja... Jos ostaa tavaraa 25 eurolla, voi ostaa kahden leffan pakkauksen hintaan 6,95... Harmi vain, että pakkaukset olivat vähintäänkin p****estä (melkein kaikissa taisi olla I, Robot tai Garfield), mutta löytyi sieltä I, Robot/Alien -boksi, ja koska minulta ei Alienia vielä löydy, niin kai siitä voi sen 6,95 maksaa, kun tuli tilattua pari kpl. Hitchcock Boxeja...
Ah, how very agreeable of you to not mention my entire surname. I'm most obliged. (Although I am exceedingly mortified to learn that you have not had the chance to improve your mind with extensive reading of Pride and Prejudice)Ares kirjoitti:Miss S., I'm afraid you have me at a disadvantage as I have not had a reason to peruse the book.
That is very odd indeed! Well, perhaps the absolutely delightful accent and handsome features of the amiable Mr. Darcy will grow on you. I certainly hope they will.So far, the character of mister Darcy has not agreed with me
That is hardly astonishing, for Mr. Bennet is most highly esteemed by several people of my acquaintance.Also, I seem to have certain fondness for her father, mr. Bennet
By the bye, minun pitäisi hankkia uusi harrastus.
-
WestCoastPop
Katsoin juuri Quentin Tarantinon parhaaksi leffaksi kutsutun Pulp Fictionin. Ei turhaan kehuttu elokuva. Näyttelijävalinnat olivat loistavat, ja elokuvan ajankulku oli omalla tavallaan hyvä. Paras elokuva ikinä, jos et ole vielä nähnyt niin äkkiä katsomaan. *****+/*****
[21:15:50] <Hyppynen> latasin just hienon klipin jossa mies panee kanaa
Sori, Miss wesnt ei kuullosta hirvittävän vakuuttavalta ja ensimmäinen nimesi on varmasti harvinaisempi kuin S. sukunimen alkukirjaimena.wesnt kirjoitti:Ah, how very agreeable of you to not mention my entire surname. I'm most obliged.
I feel slighted. Jane Austen ei ole koskaan ollut omassa viiteryhmässäni osa yleissivistystä, joten se on jäänyt väliin...(Although I am exceedingly mortified to learn that you have not had the chance to improve your mind with extensive reading of Pride and Prejudice)
Näen aivan liikaa itseäni siinä hahmossa. Paitsi, että en ole rikas tai hyvännäköinen. Olen myös yrittänyt opetella olemaan sosiaalisempi.That is very odd indeed! Well, perhaps the absolutely delightful accent and handsome features of the amiable Mr. Darcy will grow on you. I certainly hope they will.
Ihmisillä tuntuu olevan omituinen tarve yhdistää diplomityön valmistuminen tutkinnon valmistumiseen. On näillä tapahtumilla varmasti selkeä korrelaatio, mutta ei se nyt kuitenkaan automaatio ole.
Joka tapauksessa, alkuviikosta tuli pari ilmoitusta isosta kirjekuoresta. Ehdin vasta tänään hakemaan ne.
Ensimmäinen paketti: Muutamat vanhat kaverit olivat keksineet hankkia minulle jatkoa DVD-kokoelmaani: Lord of the Rings - Fellowship of the Ring, Lord of the Rings - Two Towers ja Terminator 2... Enkä ole noistakaan valittanut kuin vasta vuosia...
Toinen paketti: Kaksi exää oli päättänyt myös hankkia minulla lahjan: Citizen Kane ja Usual Suspects. Miksiköhän olen koskaan jättänyt heidät? (Vastaus: Minut jätettiin.)
Joka tapauksessa, nyt on enää 9 leffaa hankintalistalla...
- Cactus Jack
No voi h****tti! Voiko Texasin Moottorisahamurha-elokuvaa huonompaa enään ollakaan!? Odotin kyseiseltä leffalta paljon, mutta petyin pahemman kerran. Miksi jokaisessa leffassa täytyy olla se sama vanha teiniporukka, jotka sitten tapetaan (ja sinne sekaan heitetty muutama isotissinen tyttö)? Nykypäivän "kauhu"/Trilleri-elokuvista puuttuu juuri se kauhu ja trilleri. Kun tuollaisia elokuvia katsoo, ajattelee ensimmäiseksi, että kuka voi tehdä tälläistä paskaa ja sitten tulee mieleen, että kuka voi katsoa tälläistä paskaa nauramatta. Vanhoja kunnon kauhuelokuvia sentään viitsii vielä katsoa, niissä löytyy sitä mitä elokuvassa pitääkin olla... tunnelmaa ja ennen kaikkea, järkeä.Miksa42 kirjoitti:Kuten sanoit, että elokuva oli surkea Texasin moottorisahamurhaaja kopio. Yhdyn tähän kommenttiin ainakin äänimaailman osalta mikä oli kopioitu edellämainitusta elokuvasta.Lutkus kirjoitti:
No en p****le lähe jos ei oo pakko!
-Seppo Rädyn vastaus kysymykseen kunniakierroksesta-
-Seppo Rädyn vastaus kysymykseen kunniakierroksesta-
Niin, ei kai minun etunimeäni tässä maassa kovin monella ole (Ruotsista en sitten menisikään vannomaan). Mutta sukunimi on sen verran harvinainen (muistaakseni luokkaa ~30 kappaletta Suomessa), että mielummin pidän sen salaisuutena ainakin suurimmalta osalta forumia...Ares kirjoitti:Sori, Miss wesnt ei kuullosta hirvittävän vakuuttavalta ja ensimmäinen nimesi on varmasti harvinaisempi kuin S. sukunimen alkukirjaimena.
No hei, koskaan ei ole liian myöhäistä. Minä voin vaikka lainata sinulle yhden monista Ylpeys ja ennakkoluulo-opuksistani: Tämänpäiväisen hulluuskohtauksen jälkeen omistan mm. Ylpeyden ja ennakkoluulon suomeksi kovakantisena, englanniksi kovakantisena ja englanniksi pokkarina.I feel slighted. Jane Austen ei ole koskaan ollut omassa viiteryhmässäni osa yleissivistystä, joten se on jäänyt väliin...
Etkö sitten pidä itsestäsi? (melkein laitoin tähän hymiön mutta päätin sitten olla luopumatta periaatteestani) Kyllä minäkin näen paljon itseäni esimerkiksi eräässä Ylpeyden ja ennakkoluulon hahmossa, mutta ei se estä minua pitämästä hänestä.. Itse asiassa päinvastoin, juuri itsensä näkemisestä tuossa kirjassa on usein kysymys. Miksi miljoonat suhteellisen sivistyneet/menestyksekkäät/älykkäät naiset rakastavat sitä kirjaa? Koska he näkevät itsensä Elizabethina (joka muuten puolestaan muistuttaa Jane Austenia uskomattoman paljon, olen aina epäillyt että Elizabeth on jonkinlainen omakuva).Näen aivan liikaa itseäni siinä hahmossa. Paitsi, että en ole rikas tai hyvännäköinen. Olen myös yrittänyt opetella olemaan sosiaalisempi.
Hmm... Vain 30 eli mahdollisesti suojattu sukunimi...wesnt kirjoitti:Mutta sukunimi on sen verran harvinainen (muistaakseni luokkaa ~30 kappaletta Suomessa), että mielummin pidän sen salaisuutena ainakin suurimmalta osalta forumia...
Mikäs siinä, mutta minulla on luultavasti seuraavan kerran aikaa paneutua kirjaan vuonna 2015 tjsp.No hei, koskaan ei ole liian myöhäistä. Minä voin vaikka lainata sinulle yhden monista Ylpeys ja ennakkoluulo-opuksistani:
Pidän, mutta en halua kilpailua. Tosin, kyseessä on fiktiivinen hahmo, johon naisilla on paha tapa ihastua, joten pitäisi kai pyrkiä käytökselläni korostamaan samoja ominaisuuksia. Tosin, naisten tahallinen vältteleminen harvemmin toimii.Etkö sitten pidä itsestäsi? (melkein laitoin tähän hymiön mutta päätin sitten olla luopumatta periaatteestani)
Ehkä sitten kun olen rikas... parin vuoden päästä. Tosin, vuosituloni ovat tällä hetkellä enemmän kuin 10000 puntaa, jos nyt unohdetaan inflaatio hetkeksi (valitettavasti intoilet kansantaloustieteestä, joten inflaation unohtaminen taitaa olla vaikeaa).
Lisäksi Darcy muistuttaa minua muutamasta episodista elämässäni, jotka mielelläni unohtaisin.
Luultavasti kaikki enemmän tai vähemmän realismia edustavat kirjat ovat jossain mielessä omakuvia. Erityisesti vanhemmat, joiden kirjoittajien mahdollisuudet saada vaikutteita oman elämänsä ulkopuolelta oli huomattavasti heikompaa kuin nykypäivänä.(joka muuten puolestaan muistuttaa Jane Austenia uskomattoman paljon, olen aina epäillyt että Elizabeth on jonkinlainen omakuva).
Eikä tuo varmaan edes rajoitu realismiin. Minäkin olen saanut kaikenlaista kommenttia Kiirastulen yhteydestä persoonaani. Sinänsä osa tulkinnoista on ollut varsin oikeitakin: minulla on tosiaan jonkinlainen auktoriteettikammo.
Rear Window tuli Hitchcock Collectionin mukana: 8 jäljellä.
Sinä omistat, minä omistan, sama asia.. onnellista kommuunielämää... pitäisi ehkä kehittää yhteinen ruumis loppukokeiden jälkeen? Tai ei sittenkään, en varmaan jaksaisi kaikkia niitä elokuvia joita sinuna joutuisin katsomaan.wesnt kirjoitti:Tämänpäiväisen hulluuskohtauksen jälkeen omistan mm. Ylpeyden ja ennakkoluulon suomeksi kovakantisena, englanniksi kovakantisena ja englanniksi pokkarina.
Haluaisin kyllä pitää itseäni sivistyneenä ja älykkäänä, mutta en kyllä onnistunut näkemään Lizzyssä ja itsessäni kovinkaan paljoa samaa. Vaikka oli se toki silti hyvä kirja.Miksi miljoonat suhteellisen sivistyneet/menestyksekkäät/älykkäät naiset rakastavat sitä kirjaa? Koska he näkevät itsensä Elizabethina
Sillä, joka ei ota kantaa ei ole varaa valittaa
Mutta joka suunsa avaa heti tyhmyytensä tunnustaa
--
Voit korkeintaan lainata klassikkoja, jos tavoitat totuutta parasta
Sillä sekin vain halvasti mukailee joka näennäisesti ei varasta
Kitkerät Neitsyet - Maailma on huono (2001)
Mutta joka suunsa avaa heti tyhmyytensä tunnustaa
--
Voit korkeintaan lainata klassikkoja, jos tavoitat totuutta parasta
Sillä sekin vain halvasti mukailee joka näennäisesti ei varasta
Kitkerät Neitsyet - Maailma on huono (2001)
wesnt kirjoitti:Niin, ei kai minun etunimeäni tässä maassa kovin monella ole (Ruotsista en sitten menisikään vannomaan). Mutta sukunimi on sen verran harvinainen (muistaakseni luokkaa ~30 kappaletta Suomessa), että mielummin pidän sen salaisuutena ainakin suurimmalta osalta forumia...
Pitäisiköhän tässä harrastaa jonkinlaista kiristystä nimesi paljastumiseksi ,vaikkapasynttärilahjaksi luvatun tupakka-imukkeen/holkin/minkälie osalta... kansa vaatii lisätietoja! (SC, hys.)
Varsinaiseen aiheeseen palatakseni, katsoin juuri äsken National Treasure - Kansallisaarre, jossa pääosassa on Nicolas Cage, yksi suosikkinäyttelijöistäni. Elokuva ei pettänytkään varsinaisesti miltään osin, jos joitakin histriallisia kummallisuuksia ja teknisiä mokia lasketa... Muistelen että jossakin haukuttiin tätä enkä leffan nähtyäni oikein sitä ymmärrä. Minä ehkä olenkin hiukan noob elokuvien kohdalla mutta kyllä tämä viihteenä oli ihan mielenkiintoinen pätkä. Ei mene suosikkielokuvieni joukkoon mutta jos seikkailuelokuvista pitää niin kyllä tämä kannattaa katsoa (vaikka, Disneyn tuottamana elokuvana, hieman lapsellinen saattaa joidenkin mielestä ollakin).
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
Jep. Siinä teille kaikille tavoiteltavaa.Ares kirjoitti:Hmm... Vain 30 eli mahdollisesti suojattu sukunimi...
Hmm, mitä mahdat tarkoittaa? Tai siis en ymmärrä miten inflaatio vaikuttaa palkkaasi...rahan arvoon toki, mutta...?Tosin, vuosituloni ovat tällä hetkellä enemmän kuin 10000 puntaa, jos nyt unohdetaan inflaatio hetkeksi.
Toki, mutta luettuani kaikki Jane Austenin kirjat tulin siihen tulokseen että vaikka kaikissa romaaneissa päähenkilö on nainen, Elizabeth on ainoa joka muistuttaa huomattavasti Jane Austenia itseään. Varmasti jokaisessa hahmossa/tarinassa on piirteitä Austenin omasta elämästä, mutta Elizabethia voi kutsua nimenomaan omakuvaksi...samankaltaisuusten lista ei ihan heti lopu.Luultavasti kaikki enemmän tai vähemmän realismia edustavat kirjat ovat jossain mielessä omakuvia. Erityisesti vanhemmat, joiden kirjoittajien mahdollisuudet saada vaikutteita oman elämänsä ulkopuolelta oli huomattavasti heikompaa kuin nykypäivänä.
No, minä voisin vähentää elokuvien katselua jos sinä vähennät metallimusiikin kuuntelua? Ajattele, päästäisiin helpommalla sitten kun vuokraamme sen loma-asunnon Pietarista...ei tarvitsisi kuin yksiön ja vähemmän neliöitäkin. Tämän lisäksi myös erään nimeltä mainitsemattoman bolshevikin eräästä nimeltä mainitsemattomasta jälkeläisestä riittäisi meille molemmille. Kätevää!Sarppi kirjoitti:Sinä omistat, minä omistan, sama asia.. onnellista kommuunielämää... pitäisi ehkä kehittää yhteinen ruumis loppukokeiden jälkeen? Tai ei sittenkään, en varmaan jaksaisi kaikkia niitä elokuvia joita sinuna joutuisin katsomaan.
Enhän minä sanonutkaan että maailman kaikki sivistyneet ja älykkäät naiset samaistuvat Elizabethiin...mutta monet samaistuvat.Haluaisin kyllä pitää itseäni sivistyneenä ja älykkäänä, mutta en kyllä onnistunut näkemään Lizzyssä ja itsessäni kovinkaan paljoa samaa. Vaikka oli se toki silti hyvä kirja.
Turhaa sinänsä: Minä aina valitsen mielummin aineellisen hyödyn kuin esimerkiksi yksityisyyden varjelun. Ca-ching.Tirkka kirjoitti:Pitäisiköhän tässä harrastaa jonkinlaista kiristystä nimesi paljastumiseksi ,vaikkapasynttärilahjaksi luvatun tupakka-imukkeen/holkin/minkälie osalta... kansa vaatii lisätietoja! (SC, hys.)
Hei, voisin olla halutessani Rannanjärvi (äidin äiti) tai Herttua (äidin äidin äiti). Aki Herttua olisi kyllä kova sana.wesnt kirjoitti:Jep. Siinä teille kaikille tavoiteltavaa.
Mrs. Bennet mainitsee useaan kertaan, että mr. Darcyn tulot ovat 10000 puntaa vuodessa, joten periaatteessa tienaan enemmän kuin hän. Niin kuin aika moni muukin.Hmm, mitä mahdat tarkoittaa? Tai siis en ymmärrä miten inflaatio vaikuttaa palkkaasi...rahan arvoon toki, mutta...?
Enpä voi väittää tuntevani neiti Austenia kovin hyvin, joten joudun luottamaan tuon suhteen asiantuntemukseesi.Toki, mutta luettuani kaikki Jane Austenin kirjat tulin siihen tulokseen että vaikka kaikissa romaaneissa päähenkilö on nainen, Elizabeth on ainoa joka muistuttaa huomattavasti Jane Austenia itseään. Varmasti jokaisessa hahmossa/tarinassa on piirteitä Austenin omasta elämästä, mutta Elizabethia voi kutsua nimenomaan omakuvaksi...samankaltaisuusten lista ei ihan heti lopu.
Mietin sarjaa katsoessani, että kuinka realistinen sen antama kuva loppujen lopuksi on? Luokkien välinen kuilu on varmasti ollut edelleen mittava ja vanhentunut lainsäädäntö on ollut ongelma, mutta esim. esiaviollinen seksi ei voinut olla niin harvinaista kuin siinä esitetään. Vakavaa ehkä, mutta ei niiiiin vakavaa. Tunnetusti sitä joka tapauksessa tapahtui.
Sitten se naisten 'kyvyttömyys' hallita omaisuutta, johon siinä viitataan. Luulisi, että pojattomat perheet eivät olleet aivan täysin olemattomia. Jätettiinkö siis tytöt useinkin omilleen ilman omaisuutta? Toki oli aina mahdollisuus löytää aviomies, mutta koska miehet yleensä avioituivat melko vanhoina, oli varmasti usein tilanteita, jolloin mies kuoli ennen kuin tytöt olivat riittävän vanhoja mennäkseen naimisiin.
Sitten jonnekin aivan muualle...
Katsoin eilen Rear Window'n. Aah.. todella hyvä leffa. Samanlaisesta luovuudesta ei olisi nykypäivänäkään haittaa. Yksinkertainen setting, yksinkertainen tarina, mutta, ah, niin toimiva. Hiukan antiklimaattinen loppu, mutta sen kanssa voi elää.
Homman nimi on se, että kuvaaja, joka on loukkaantunut ulkomaankomennuksella, on ikään kuin vangittu omaan kotiinsa siihen asti, että hänen jalassaan oleva kipsi irrotetaan. Siinä hänellä on sitten aikaa tutkailla naapurustoaan ja hän huomaakin sitten yön pimeydessä jotain mielenkiintoista... Eipä uskoisi, että leffasta, joka on kuvattu kokonaan asunnon sisällä tai sisältä (todella lyhyttä pätkää aivan lopussa lukuunottamatta), voisi olla näin hyvä. Suosittelen. Hitchcock on yksi kaikkien aikojen parhaista.
Sitten katsoin Dogvillen... Mielenkiintoinen idea, mutta minulle jäi sellainen tunne, että jos visuaalisuus on sitä luokkaa mitä siinä oli, niin se olisi voinut yhtä hyvin olla radiokuunnelma. Kuitenkin erikoinen tarina, mielenkiintoinen kerronta ja erittäin hyvä loppu. Jälleen, suosittelen.
Nyt katselen I, Robotia... Noin tunti kulunut ja ei juuri vakuuta. Ihan ok toimintaa, mutta ei mitään todella hienoa. Isaac Asimovin pohdiskeleva tyyli on unohdettu ja korvattu valmiiksi pureksitulla Hollywood-sonnalla. Paitsi, jos tuo on jonkinlainen peitelty kommentti Windows Updatea vastaan.
Herttua kyllä kuulostaa hyvältä. Toisaalta, Von jotain olisi vielä parempi (vaikka Von Ribbentrop....no ehkä ei).Ares kirjoitti:Hei, voisin olla halutessani Rannanjärvi (äidin äiti) tai Herttua (äidin äidin äiti). Aki Herttua olisi kyllä kova sana.
Ah, nyt tajuan. Hyvä pointti.Mrs. Bennet mainitsee useaan kertaan, että mr. Darcyn tulot ovat 10000 puntaa vuodessa, joten periaatteessa tienaan enemmän kuin hän. Niin kuin aika moni muukin.
Riippuu tilanteesta. Mitä korkeampi yhteiskuntaluokka, sitä vakavampi asia. Ja tässä tilanteessa kannattaa ottaa huomioon että Elizabethin voivotellessa sitä ettei yksikään "respectable" mies haluaisi olla enää missään tekemisissä heidän kanssaan hän todennäköisesti viittaa Darcyyn, jonka yhteiskuntaluokassa esiaviollinen seksi oli kyllä aika huono juttu. Tämän lisäksi silloinen yhteiskunta oli aika tekopyhä...miesten tapauksessa esiaviollinen seksi ei ollut läheskään niin paheksuttua kuin naisten. Itse asiassa miesten joissain tapauksissa odotettiin olevan "kokeneita" ennen avioliittoa, kun taas naisen kuului (varsinkin siis yläluokissa) olla neitsyt.Mietin sarjaa katsoessani, että kuinka realistinen sen antama kuva loppujen lopuksi on? Luokkien välinen kuilu on varmasti ollut edelleen mittava ja vanhentunut lainsäädäntö on ollut ongelma, mutta esim. esiaviollinen seksi ei voinut olla niin harvinaista kuin siinä esitetään. Vakavaa ehkä, mutta ei niiiiin vakavaa. Tunnetusti sitä joka tapauksessa tapahtui.
In conclusion; kyllä, Lydian elopement todennäköisesti vahingoitti Bennetin perheen mainetta. Ei toki niin paljoa etteikö kukaan olisi koskaan halunnut katsoakaan tyttäriä kohden, mutta mikäli Lydia ei olisi mennyt naimisiin olisi kyllä ollut aika kova homma naittaa loppuja tyttäristä (varsinkin jollekin niin high above kuin Darcy tai Bingley).
Otoh, osa esimerkiksi siitä "hysteriasta" joka Elizabethin valtaa on puhtaasti "rakastuneen naisen pelkoa" tai jotain...
Luokkien välisestä kuilusta sen verran, että Austenia on kritisoitu lähinnä siitä että hän saa tuon kuilun näyttämään liian pieneltä. Todellisuudessa kukaan Mr. Darcyn asemassa oleva ei olisi kovin helposti nainut Elizabethin asemassa olevaa.. Kaikkeahan tapahtuu, mutta noin vanhassa ja kunnioitetussa suvussa se olisi kyllä erittäin epätodennäköistä.
No sillä ei ole mitään merkitystä pääsevätkö tytöt naimisiin vai eivät, he eivät voi periä mitään mikä on "entailed to boys". Syy miksi Mrs. Bennet halusi tyttärensä naimisiin oli jotta heillä olisi ollut joku pitämässä heistä huolta sen jälkeen kun Mr. Collins perii Bennettien sukutilan.Sitten se naisten 'kyvyttömyys' hallita omaisuutta, johon siinä viitataan. Luulisi, että pojattomat perheet eivät olleet aivan täysin olemattomia. Jätettiinkö siis tytöt useinkin omilleen ilman omaisuutta? Toki oli aina mahdollisuus löytää aviomies, mutta koska miehet yleensä avioituivat melko vanhoina, oli varmasti usein tilanteita, jolloin mies kuoli ennen kuin tytöt olivat riittävän vanhoja mennäkseen naimisiin.
Kuten romaanissakin mainitaan, tuona aikana oli jo aika harvinaista että tytöiltä vietiin perimisoikeus johonkin. Automaattisestihan perintö menee aina vanhimmalle pojalle, mutta harvassa paikkaa kiellettiin perintöä tytöiltä mikäli poikia ei syntynyt.
BTW, eilen Yle Teemalta tullut "Kotiopettajattaren romaani"-kirjaan perustuva minisarja oli myös aika hyvä. Pitänee lukea se kirjanakin..
Viimeksi muokannut wesnt, Su 15.05.2005 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.