Jalkapallo
Kävin juuri Lontoossa katsomassa Valioliigaa ja se sai minut ajattelemaan futiskulttuuriamme. Miten saisimme nostettua sitä korkeammalle?
FORUMLEGENDA!!!
NELINKERTAINEN WWE Fantasy MESTARI!
SEE YOU IN YOUR FANTASY WHERE YOU WANT TO BE JDUB!
Ulkoringin edustaja. Samoa Joe on läski p**ka. Torrie Wilson on IHANA HUORA!
*** viesti lyhennetty ***
EDIT:Hups lähde unohtui:
http://koti.mbnet.fi/~himan1/
Tuolta sen poimin.
Eihän kopioida tuollaisia määriä viestiin, linkki riittää... -TM
EDIT:Hups lähde unohtui:
http://koti.mbnet.fi/~himan1/
Tuolta sen poimin.
Eihän kopioida tuollaisia määriä viestiin, linkki riittää... -TM
FORUMLEGENDA!!!
Suomen jalkapallokulttuuri on tota noin... onko meillä edes sellaista?
Mielestäni veikkausliigaa seuraa todella pieni osa itse livenä, mistä tämä johtuu, ei ainakaan korkeista lippujen hinnasta, koska lippujen hinnat ovat todella alhaiset. Oma näkemys on tälläinen (joka ei kyllä kaikkien osalta pidä paikkaansa, mutta kuitenkin), mielestäni maajoukkueeseen ei valita tärkeisiin peleihin lähes yhtään veikkausliigan pelaajaa, eivät täällä pelaavat pelaajat sen huonompia kuin "isojen kenttien" pelaajat vai onko? Kyllähän selvästi erottuvat paremmat yksilöt jotka pelaavat Euroopan huippuseuroissa esim. Hyypiä ja Litmanen parhaimpana aikanaan. Hyypiä on kyllä vielä todella hyvässä vireessä ja pelaa varmaa peliä ja johtaa Liverpoolin puolustusta matsi matsin jälkeen.
Toinen näkemys on se, että kaikki ovat saaneet sellaisen kuvan että Veikkausliigassa ei tapahdu mitään yllätyksiä eikä pelata hyviä otteluita jne. Itse olen toista mieltä, yllätyksiä on enemmän kuin esim. Serie A:ssa ja täällä pelataan paljon katsojaystävällisempää jalkapalloa kuin Italiassa. Itse olen kuitenkin suuri Serie A:n ystävä, joten lopetan kyseisen sarjan arvostelemisen. Suurena Serie A:n ystävänä kuitenkin on pakko myöntää, että kyllä Veikkausliigassa pelataan paljon hyökkäävämpää peliä kun Italiassa monet joukkueet pelaavat liikaa puolustavaa jalkapalloa. Mikä siinä sitten Italialaisia viehättää, mielestäni yksi syy on se että lähes kaikki Italian maajoukkuepelaajat ovat juuri valittu Serie A:sta, mutta sehän johtuu siitä että Serie A:ssa on maailman isoimpia seuroja (esim Inter ja AC Milan ja Juventus).
Mielestäni Veikkausliigan katsojalukuja saataisiin nousuun sillä että nimettäisiin maajoukkueeseen enemmän Veikkausliigan pelaajia, ilman sitä pelkoa että maajoukkueen taso laskisi.
Mielestäni veikkausliigaa seuraa todella pieni osa itse livenä, mistä tämä johtuu, ei ainakaan korkeista lippujen hinnasta, koska lippujen hinnat ovat todella alhaiset. Oma näkemys on tälläinen (joka ei kyllä kaikkien osalta pidä paikkaansa, mutta kuitenkin), mielestäni maajoukkueeseen ei valita tärkeisiin peleihin lähes yhtään veikkausliigan pelaajaa, eivät täällä pelaavat pelaajat sen huonompia kuin "isojen kenttien" pelaajat vai onko? Kyllähän selvästi erottuvat paremmat yksilöt jotka pelaavat Euroopan huippuseuroissa esim. Hyypiä ja Litmanen parhaimpana aikanaan. Hyypiä on kyllä vielä todella hyvässä vireessä ja pelaa varmaa peliä ja johtaa Liverpoolin puolustusta matsi matsin jälkeen.
Toinen näkemys on se, että kaikki ovat saaneet sellaisen kuvan että Veikkausliigassa ei tapahdu mitään yllätyksiä eikä pelata hyviä otteluita jne. Itse olen toista mieltä, yllätyksiä on enemmän kuin esim. Serie A:ssa ja täällä pelataan paljon katsojaystävällisempää jalkapalloa kuin Italiassa. Itse olen kuitenkin suuri Serie A:n ystävä, joten lopetan kyseisen sarjan arvostelemisen. Suurena Serie A:n ystävänä kuitenkin on pakko myöntää, että kyllä Veikkausliigassa pelataan paljon hyökkäävämpää peliä kun Italiassa monet joukkueet pelaavat liikaa puolustavaa jalkapalloa. Mikä siinä sitten Italialaisia viehättää, mielestäni yksi syy on se että lähes kaikki Italian maajoukkuepelaajat ovat juuri valittu Serie A:sta, mutta sehän johtuu siitä että Serie A:ssa on maailman isoimpia seuroja (esim Inter ja AC Milan ja Juventus).
Mielestäni Veikkausliigan katsojalukuja saataisiin nousuun sillä että nimettäisiin maajoukkueeseen enemmän Veikkausliigan pelaajia, ilman sitä pelkoa että maajoukkueen taso laskisi.
One love
Rahalla, mainonnalla, enemmän matseja telkusta, ja Veikkausliigan pitäisi keksiä jokin hyvä teema.JDub kirjoitti:Kävin juuri Lontoossa katsomassa Valioliigaa ja se sai minut ajattelemaan futiskulttuuriamme. Miten saisimme nostettua sitä korkeammalle?
R.I.P Chris Benoit 1967-2007
1. Angle fani foorumilla.
1. Angle fani foorumilla.
Anteeksi jos nyt murskaan unelmasi kun sanon tämän, mutta Tsekki ei voita MM-kisoja, voiton vie Brasilia ja finaalissa kaatuu Argentina 3-1. Tsekki voisi ottaa pronssia voittamalla Saksan..Edge#1 kirjoitti:MM -kisoissa kannatetaan Tsekkiä!Kisat jää Nedvedin viimeiseksi MM -kisoiksi ja mies ansaitsee MM -kultaa (niin kuin koko Tsekin joukkue). Toivottavasti Tsekki pelaa samanlaista futista kun EM -kisoissa. Oli mukavaa katsottavaa.
- Mahti Ankka
- Viesti:
Ollaanpa sitä itsevarmoja. Wannabe-Profeettoja ei tueta.Miketsu kirjoitti:Anteeksi jos nyt murskaan unelmasi kun sanon tämän, mutta Tsekki ei voita MM-kisoja, voiton vie Brasilia ja finaalissa kaatuu Argentina 3-1. Tsekki voisi ottaa pronssia voittamalla Saksan..
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
MM-kisoissa kannatetaa ja on aina kannatettu Hollantia ja Englantia, joten ei tämä vuosikaan poikkeus ole.
Beyond the horizon of the place we lived when we were young
In a world of magnets and miracles
Our thoughts strayed constantly and without boundary
The ringing of the division bell had begun
Real's Prison
In a world of magnets and miracles
Our thoughts strayed constantly and without boundary
The ringing of the division bell had begun
Real's Prison
No ei sitten, ja itsevarmuus on lahja, ei haittaMahti Ankka kirjoitti:Ollaanpa sitä itsevarmoja. Wannabe-Profeettoja ei tueta.Miketsu kirjoitti:Anteeksi jos nyt murskaan unelmasi kun sanon tämän, mutta Tsekki ei voita MM-kisoja, voiton vie Brasilia ja finaalissa kaatuu Argentina 3-1. Tsekki voisi ottaa pronssia voittamalla Saksan..
- Mahti Ankka
- Viesti:
Olenko väittänyt, että se on haitta? Tuollaisten faktojen laukominen on vain päätöntä.Miketsu kirjoitti:No ei sitten, ja itsevarmuus on lahja, ei haitta
Rule number uuno: Älä ole tossun alla. Luovutit heti.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
Hollantia ja Brasiliaa kannatetaan. Hollannista olen aina tykännyt, en tiedä miksi. Brasilia nyt vaan on Brasilia ja kyllä se MM-kisat menee ja voittaa.
"Ala-arvoisen käsikirjoituksen lisäksi Harlinilla on ristinään pääosaa esittävä showpainija John Cena, jolla on karismaa kuin lyhtypylväällä ja näyttelijäntaitoja kuin betonilaatalla."
Höhö tr00.
Höhö tr00.
Onkohan kukaan tajunnut että täällä on tälläinenkin topic, kun pitää roskakoriin kirjoittaa.
No, Zidanen temppu oli todella typerä, ja saipahan kärsiä siitä. Punainen kortti ja hopeaa on aivan oikein Zidanelle tuollaisesta tilanteesta, tietty, olihan siinä filmaustakin mukana. Muut Ranskan pelaajat pelasivat hyvin, mutta taas Italia oli rankkareissa parempi, viisi sisään viidestä. Olin Ranskan puolella, mutta ei voi mitään, onnea Italialle.
No, Zidanen temppu oli todella typerä, ja saipahan kärsiä siitä. Punainen kortti ja hopeaa on aivan oikein Zidanelle tuollaisesta tilanteesta, tietty, olihan siinä filmaustakin mukana. Muut Ranskan pelaajat pelasivat hyvin, mutta taas Italia oli rankkareissa parempi, viisi sisään viidestä. Olin Ranskan puolella, mutta ei voi mitään, onnea Italialle.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Italia voitti... Noh... Loppujen lopuksi ihan sama kumpi sen pystin olisi vienyt, sillä itse kannatin Hollantia. Italia pelasi hienot kisat siitä heille isot
Mutta luultavasti suurin kysymys italialaisessa jalkapalloilussa tällä hetkellä on tämä: Syövätkö Lippi ja kumppanit voiton kunniaksi pizzaa vai pastaa?
EDIT: Ai niin:
ZIDANE HÄPEÄÄ TÄTÄ HUOMENNA!
Tai oikeastaan jo tänään...
Mutta luultavasti suurin kysymys italialaisessa jalkapalloilussa tällä hetkellä on tämä: Syövätkö Lippi ja kumppanit voiton kunniaksi pizzaa vai pastaa?
EDIT: Ai niin:
ZIDANE HÄPEÄÄ TÄTÄ HUOMENNA!
Tai oikeastaan jo tänään...
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Mutta olipa kyllä todella nolo päätös yhden kaikkien aikojen parhaan jalkapalloilijan uralle... Tosin Zizu tästä sisuuntuneena pelaa vielä yhden kauden, tullen Manchester Unitediin, ja voittaen kaiken siellä... Noh, ainahan sitä saa uneksia...
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Noista kahdesta taatusti pastaa. Pizza ei kuitenkaan italialaisille ole ihan samanlaista ruokaa kuin meille. Italiassa pasta > pizza.DeadManWalking kirjoitti: Mutta luultavasti suurin kysymys italialaisessa jalkapalloilussa tällä hetkellä on tämä: Syövätkö Lippi ja kumppanit voiton kunniaksi pizzaa vai pastaa?
FORZA ITALIAA!!
12 vuotta sitten futisleirillä 6-vuotias Hamatti itki vuolaasti Roberto Baggion epäonnistuttua. Tänä vuonna asiat ovat toisin. FORZA ITALIAA!! FORZA MATERAZZI! Vihdoin Italia voitti rankkarikisan.
Oli muuten ihan hyvä finaali, tarpeeks jännitystä ja nähtiin vielä ZZ:n tekevän uransa viimeinen maali. Mutta en olisi kyllä halunnut hänen uralleen tommoista lopetusta kuin mitä nyt tuli. Ranskaa kannatin finaalissa siihen asti kunnes näin sen Zidanen tempun, ei noin. Mutta nyt rupesin miettimään ranskan tilannetta sitten kun EM-karsinnat alkavat, koska aika moni pelaaja lopetti maajoukkue uransa noihin kisoihin, miten Ranska pärjää ilman Makelelea, Zidanea ja muita lopettavia pelaajia?
Oikealle maalle voitto, nimittäin finaalista. Mutta edelleen olen sitä mieltä että kumpikin finaalijoukkue oli sinne lahjarankkareilla päässyt, Italia austraaliaa vastaan ja Ranska Portugalia(lisättäköön toki vielä se, että Italiaa vastaan alkusarjassa jenkeiltä syyttä hylätty maali, joka olisi voinut johtaa siihen, että Italia ei olisi päässyt edes jatkoon). Suomeksi: Maailman paras joukkue ei voittanut, mutta onnea silti voitosta. Finaalissa kannatin Italiaa ja viimeistään Zidanen pelleilyjen jälkeen toden teolla. Silti harmi, että finaali oli tylsää ja hidasta peliä, joka ei napannut. Olen varma, että unelmafinaalini Argentina - Hollanti olisi ollut 20x viihdyttävämpi ottelu, mutta Hollanin mahdollisuudet pilasi muuan venäläinen korttitemppuilija.