Winamp on nykyään aivan surkea. Lopetin sen käyttämisen, kun se alkoi kaatuilla koko ajan. Käytän siis Windows Mediaplayeria vaikka aluksi vastustinkin sitä, koska biisit kuulostivat oudoilta siinä soitettuna verrattuna Winampiin. Jonkin aikaa Mediaplayerin säätöjä muunnellessa ääni muuttuikin "normaaliksi".
Minulla oli joskus myös käytössä iTunes, mutta sekin sai lähteä, koska, kun sillä kuunteli biisejä, uuteen biisiin siirryttäessä vanhasta biisistä jäi aina lopun viimeiset muutamat sekunnit pois. iTunesin poistamiseen vaikutti lisäksi se, että käytin Creativen mp3-soitinta, joten, kun laitoin vaikka latasin cd:llisen Maidenia iTunesiin ja siitä sitten mp3-soittimeeni , biisit kyllä periaatteessa siirtyivät mp3-soittimeen, mutta silloin, kun koitin taas kuunnella kyseisiä biisejä niin koko mp3-soitin ei edes enää tajunnutkaan niiden olemassaoloa. iTunes siis ovelasti neuvoi minua käyttämään iPodia.
Tuossa ongelmassa en osaa silti oikeastaan erityisemmin neuvoa, kun en ole mikään tietokone-ekspertti, mutta yhden varman neuvon osaan sanoa: avaa koneen koppa sekä putsaa pölyt pois. En tiedä, oletko edes koskaan tällaista harrastanut. Itse kylläkin tein kyseisen operaation omalle koneelleni tänä keväänä viiden vuoden käytön jälkeen, kun kaikki oli tullut jo kokeiltua, kun yritin estää yhtä tietokonepeliä kaatuilemasta. Isän kanssa (hän on sähköasentaja) sitten avattiin koneen koppa ja sieltä löytyikin armoton kerros pölyä, joten muisti hieman ylikuumentui, mikä aiheutti siis koneen kaatuilut. Voi olla siis mahdollista, että sinulla on vaikka paljon pölyä koneen äänentoistokortin kohdalla koneen koppasi sisällä, mikä siten aiheuttaisi mainitut ongelmat.