TV-ohjelmat
Kummelit on kyllä järkyttävimpää paskaa mitä Suomen televisiosta on ulos syötetty. Mukahauskaa, vanhuksiin uppoavia typeriä sketsejä, jotka ei ole ikinä allekirjoittanutta naurattanut.
En nyt osaa sanoa mikä olisi se kenties hauskin suomalainen sketsiohjelma, Pulkkisen eka kausi oli muistaakseni aika hyvä.
En nyt osaa sanoa mikä olisi se kenties hauskin suomalainen sketsiohjelma, Pulkkisen eka kausi oli muistaakseni aika hyvä.
Big Show ja Kane
Make wrestlingalert rage again
Make wrestlingalert rage again
- randomdude
Perhana meinasin unohtaa, että Tankki Täyteen ja Reinikainen ovat ehdottomasti suomalaisen komedian helmiä. Neil Hárdwick (tai jtn) on nero. Ja pakko myös huomauttaa, että Taneli Mäkelän, P-P Peteliuksen (hemmetin yliarvostettu näyttelijä) ja Vesa Vierikon tähdittämä "Ou Nou!" oli myös sangen älykästä ja viihdyttävää komediaa.
-
PapaShango
Ei minusta Petelius edes ole kovinkaan yliarvostettu, tai en ole ainakaan huomannut. Velipuolikuu on miehen ehdottomasti yksi parhaimpia AKTEJA. Peteliuksen mainetta on vähän heikentänyt pulttiboisin tapaiset paskat komediat, jotka toistivat itseään liiakseenkin.
ViiZei, tässä huomaa kuinka erilaisia ihmiset ovat. Itse pidän kummelita hemmetin hyvinä ja hauskoina, toki siinäkin paljon todella typeriä ja paskoja sketsejä. Itse en taas ole koskaan tykännyt pulkkisesta tai pasilan tyylisistä.
ViiZei, tässä huomaa kuinka erilaisia ihmiset ovat. Itse pidän kummelita hemmetin hyvinä ja hauskoina, toki siinäkin paljon todella typeriä ja paskoja sketsejä. Itse en taas ole koskaan tykännyt pulkkisesta tai pasilan tyylisistä.
Peteliushan oli Pulttiboisin aikaan nimenomaan suosituimmillaan joten ei voi kyllä mitenkään sanoa että se olisi hänen mainettaan heikentänyt. Sen sijaan hänen suoionsa laski siinä vaiheessa kun hänestä tuli diiva tuossa vuosituhannen vaihteessa. Sen jälkeen hän ei ole kyllä muutenkaan tehnyt kovin paljon tv-rooleja.
All your message are belong to me.
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).
- Darien Fawks
- The Rocker
Mitä Darien Fawks muka tietää kuivastaDarien Fawks kirjoitti:Olen erityisen ihastunut jenkkiläiseen Communityyn, joka on ns. "smart comedy", eli esim. Frendejä paljon älykkäämpää huumoria. Frendeistä en olekaan koskaan perustanut. Ylipalkattuja näyttelijöitä ja kuivaa huumoria — that's Friends!
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- Darien Fawks
Useimmat sitcomit vaikuttavat täydeltä paskalta, joiden ainoa tehtävä on täyttää sunnuntai-iltapäivien ohjelmapaikat, jolloin TV:tä ei katso kukaan. Samaa arkipäivien sitcomien kanssa, jotka näkyvät n. klo 14 aikaan, jolloin ihmiset ovat joko koulussa tai töissä..The Rocker kirjoitti:Mitä Darien Fawks muka tietää kuivastaDarien Fawks kirjoitti:Olen erityisen ihastunut jenkkiläiseen Communityyn, joka on ns. "smart comedy", eli esim. Frendejä paljon älykkäämpää huumoria. Frendeistä en olekaan koskaan perustanut. Ylipalkattuja näyttelijöitä ja kuivaa huumoria — that's Friends!? Frendit häviää kyllä sekä Fraserille ja Seinfeldille. Uudemmista sitcomeista Miehen puolikkaat on hyvä.
Välillä oikeasti ihmettelen, miten osa sitcomeista oikeasti menestyy jenkeissä. Niin harva niistä on oikeasti hyviä sarjoja.
hevosen k**pä
- Darien Fawks
Ihmettelen samaa ja siksi pelkäänkin vasta alkaneen (ja muuten RAW'ssakin mainostetun) Communityn puolesta. Siinä on hyvää huumoria, joka perustuu enemmän tilannekomiikkaan kuin sellaiseen Frendien tyyliseen "ehe ehe" -meininkiin. Nauran oikeassa seurassa paljon, mutta vitsit ja mukahauskuus ei ole koskaan iskenyt.
Suosittelen antamaan Communitylle mahdollisuuden.
Ps. Vaikka kirjoitan tänne joidenkin mielestä kuivakkaasti, olen oikeasti melko rääväsuinen ja huumorintajuinen kaveri.
Suosittelen antamaan Communitylle mahdollisuuden.
Ps. Vaikka kirjoitan tänne joidenkin mielestä kuivakkaasti, olen oikeasti melko rääväsuinen ja huumorintajuinen kaveri.
- Phenomenon
Kyllä Tuho-osasto taitaa olla kaikkien aikojen tilannekomedia, ellei jopa sarja. Todella monet ovat loistavia, esimerkiksi nyt olen vasta alkanut katsomaan "Kaikki rakastavat Raymond"-sarjaa paremmin. Loistava, vaikkei edes itse Raymond hauska ole.
Loistavista sitcomeista tulee ensimmäisenä mieleen yllämainittujen lisäksi Taxi, Happy days, How I Met Your Mother, Seinfield (osa tuotantokausista on huonoja), Frasier, Tankki Täyteen, Isänmaan toivot, Kellarin kunkku, Eddie & Joku, Mork & Mindy ja moni muu joiden nimeä en nyt muista, enkä jaksa tarkistaa wikipediasta.
Frendeistä, Joeysta tai Miehen puolikkaista en ole koskaan tykännyt. Enkä siitä nörteistä kertovasta tilannekomediasta, jota SubTV näyttää päivittäin.
A-MEN!
EDIT: Meinasin unohtaa RANTOJEN KUNKUN!
Loistavista sitcomeista tulee ensimmäisenä mieleen yllämainittujen lisäksi Taxi, Happy days, How I Met Your Mother, Seinfield (osa tuotantokausista on huonoja), Frasier, Tankki Täyteen, Isänmaan toivot, Kellarin kunkku, Eddie & Joku, Mork & Mindy ja moni muu joiden nimeä en nyt muista, enkä jaksa tarkistaa wikipediasta.
Frendeistä, Joeysta tai Miehen puolikkaista en ole koskaan tykännyt. Enkä siitä nörteistä kertovasta tilannekomediasta, jota SubTV näyttää päivittäin.
A-MEN!
EDIT: Meinasin unohtaa RANTOJEN KUNKUN!
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
- Genghis Khan
Jeah.
Seinfeld, Frasier ja Kolmas kivi auringosta on se sitcomien pyhä kolminaisuus.
Ja enpä olisi ilman Phenon mainintaa muistanut myöskin varsin mainiota Taxia. Vähän vanhempaa kamaa, mutta toimii. Christopher Lloyd huikeassa vedossa siinä, ja Kaufmannkin ihan kivana lisänä.
Seinfeld, Frasier ja Kolmas kivi auringosta on se sitcomien pyhä kolminaisuus.
Ja enpä olisi ilman Phenon mainintaa muistanut myöskin varsin mainiota Taxia. Vähän vanhempaa kamaa, mutta toimii. Christopher Lloyd huikeassa vedossa siinä, ja Kaufmannkin ihan kivana lisänä.
Looking California, feeling Minnesota.
Phenomenon kirjoitti:Kyllä Tuho-osasto taitaa olla kaikkien aikojen tilannekomedia, ellei jopa sarja. Todella monet ovat loistavia, esimerkiksi nyt olen vasta alkanut katsomaan "Kaikki rakastavat Raymond"-sarjaa paremmin. Loistava, vaikkei edes itse Raymond hauska ole.
Tuho-Osastoa olen katsonut yhden jakson ja se vaikutti oikein hyvältä komediasarjalta, mitä voisi seurata ihan aktiivisestikin.
Frendien menestyksen syynä on loistavat näyttelijät, kiinnostavat hahmot (Phoebe, Joey ja Chandler esmeks), hyvä kässäri ja vaihtelevanlainen huumori. On Phoeben kummallisuuksia, Joeyn Phenomaisia lausahduksia (vaikka eivät olekkaan yhtä törkeitä..), Rossin nörtteily, Chandlerin sarkasmi.. Kaikkea siis löytyy. Tähän kun vielä lisätään ihmisiä joka puolella kiinnostava elementti: Parinhaku, niin meillä on käsissämme hitti.Frendeistä, Joeysta tai Miehen puolikkaista en ole koskaan tykännyt. Enkä siitä nörteistä kertovasta tilannekomediasta, jota SubTV näyttää päivittäin.
Rantojen kunkku oli aivan legenda ala-asteella. Huonoja juttuja ja aika törkeääkin huumoria, mutta oli se vaan niin viihdyttävä..EDIT: Meinasin unohtaa RANTOJEN KUNKUN!
hevosen k**pä
- Darien Fawks
En ihmettele Frendien suosiota Yhdysvalloissa, mutta kyllä se vain jotenkin on niin kaukana omasta huumorimaustani. Siis kyllähän sitä silloin mukulana katsoi ihan hyvällä mielellä, mutta naurattanut se ei vissiin silloinkaan. Jotenkin niin ennalta arvattavaa menoa alusta loppuun.
Tiesittekös, että Frendien näyttelijät saivat kukin noin miljoona dollaria jaksolta? Ja ainahan ne narisivat, että lisää pitäisi saada. Röyhkeyden huippu! Antaisivat minulle yhdenkin miljoonan noin vartista töllöruudussa, niin kyllä vain kelpaisi! Älytöntä touhua, sanon mie.
Entä muistaako kukaan sellaista sarjaa kuin Tunarin päiväkirja? Tai Paritellen? Siinä kyllä pari erinomaista brittikomediaa. Niin ja Huonosti käyttäytyviä miehiäkin taisi tulla seurattua, joskin harmillisen vähän.
Tiesittekös, että Frendien näyttelijät saivat kukin noin miljoona dollaria jaksolta? Ja ainahan ne narisivat, että lisää pitäisi saada. Röyhkeyden huippu! Antaisivat minulle yhdenkin miljoonan noin vartista töllöruudussa, niin kyllä vain kelpaisi! Älytöntä touhua, sanon mie.
Entä muistaako kukaan sellaista sarjaa kuin Tunarin päiväkirja? Tai Paritellen? Siinä kyllä pari erinomaista brittikomediaa. Niin ja Huonosti käyttäytyviä miehiäkin taisi tulla seurattua, joskin harmillisen vähän.
- The Rocker
Itsekin olen joskus hieman katsonut sitä mutta olen kai katsonut huonoja jaksoja kun ei oikein kolahtanut nyt viimeksi kun katsoin. Aikoinaan se oli tosiaan hyvä ja kun diggailin vielä Teho osastoa niin olihan sitä parodiaa pakko katsoa.Merovingi kirjoitti:Phenomenon kirjoitti:Kyllä Tuho-osasto taitaa olla kaikkien aikojen tilannekomedia, ellei jopa sarja. Todella monet ovat loistavia, esimerkiksi nyt olen vasta alkanut katsomaan "Kaikki rakastavat Raymond"-sarjaa paremmin. Loistava, vaikkei edes itse Raymond hauska ole.
Tuho-Osastoa olen katsonut yhden jakson ja se vaikutti oikein hyvältä komediasarjalta, mitä voisi seurata ihan aktiivisestikin.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Ihan ykkönen! Latasin alkuvuodesta koko sarjan ja kyllähän niille samoille jutuille nauroi, vaikka kaikki olikin nähty ja osaksi liian hyvässä muistissa. Parasta ihmissuhde-komiikkaa, mitä on koskaan tehty. Ainoa huono tuossa oli, että viimeiselle kaudelle Jeffin hahmo oli korvattu jollain halvalla kopiolla, ja koko sarjasta meni hohto. Pakko myös mainita miten p**ka sarjan jenkkiversio oli.Darien Fawks kirjoitti:Paritellen?
WE BACK YA'LL?!
Kieltämättä hyvä listaus Phenomenonilta, mutta kyllähän kaikki tietävät että parhaat komediat tulevat Englannista.
Nopeasti mietittynä sarjoista tulee mieleen Blackadder, Brass Eye, Red Dwarf, Spaced, Green Wing, Ideal, Attention Scum!, Men Behaving Badly, Dad's Army, The Benny Hill Show ja tietenkin Monty Python's Flying Circus. Myös Subilla pyörivät brittikomediat ovat ihan kelpo tavaraa.
EDIT: Unohtui ehkä yksi parhaimmista eli Garth Marenghi's Darkplace
Nopeasti mietittynä sarjoista tulee mieleen Blackadder, Brass Eye, Red Dwarf, Spaced, Green Wing, Ideal, Attention Scum!, Men Behaving Badly, Dad's Army, The Benny Hill Show ja tietenkin Monty Python's Flying Circus. Myös Subilla pyörivät brittikomediat ovat ihan kelpo tavaraa.
EDIT: Unohtui ehkä yksi parhaimmista eli Garth Marenghi's Darkplace
Viimeksi muokannut Foley, Ti 05.01.2010 01:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Professional Blowjobs Since 1999"
"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Last.fm
"Fear what you don't understand and hate what you can't conquer, bitch." -Corporal Robinson
Last.fm
Ei varmaan kuullosta enää niin järjettömältä, jos mietimme kuinka paljon yksi jakso toi tuloja kanavalle (Frendien viimeiseen jaksoon ostetut mainokset maksoivat 2 miljoonaa dollaria 30 sekunnilta..)? Siihen suhtautettuna palkan suuruus voi tuntua järkevämmältä, mutta onhan se silti aivan käsittämättömän suuri palkka yhdeltä jaksolta.Darien Fawks kirjoitti:
Olen sellaisessa käsityksessä Frendien loppuajoista, että silloin näyttelijöitä ei enää motivoinut sarjan tekeminen kuvausten rankkuuden vuoksi ja kaikilla oli vielä kaiken maailman elokuvaprojekteja, jotka veivät huomiota pois sarjasta.
Brittikomedioista pitää ehdottomasti mainita Little Britain eli suomeksi Pikku Britannia, jota Sub näytti pari vuotta sitten. Loistavaa viihdettä ja juuri sellaista jota rakastan.Entä muistaako kukaan sellaista sarjaa kuin Tunarin päiväkirja? Tai Paritellen? Siinä kyllä pari erinomaista brittikomediaa. Niin ja Huonosti käyttäytyviä miehiäkin taisi tulla seurattua, joskin harmillisen vähän.
Little Britain: Carol in Spain
hevosen k**pä
- The Rocker
Ne Frendien näyttelijöiden palkat nousivat hillittömiksi vasta silloin viimeisillä kausilla. Ja ne viimeiset kaudet olivatkin huonoimpia.Merovingi kirjoitti:Ei varmaan kuullosta enää niin järjettömältä, jos mietimme kuinka paljon yksi jakso toi tuloja kanavalle (Frendien viimeiseen jaksoon ostetut mainokset maksoivat 2 miljoonaa dollaria 30 sekunnilta..)? Siihen suhtautettuna palkan suuruus voi tuntua järkevämmältä, mutta onhan se silti aivan käsittämättömän suuri palkka yhdeltä jaksolta.Darien Fawks kirjoitti:
Olen sellaisessa käsityksessä Frendien loppuajoista, että silloin näyttelijöitä ei enää motivoinut sarjan tekeminen kuvausten rankkuuden vuoksi ja kaikilla oli vielä kaiken maailman elokuvaprojekteja, jotka veivät huomiota pois sarjasta.
Brittikomedioista pitää ehdottomasti mainita Little Britain eli suomeksi Pikku Britannia, jota Sub näytti pari vuotta sitten. Loistavaa viihdettä ja juuri sellaista jota rakastan.Entä muistaako kukaan sellaista sarjaa kuin Tunarin päiväkirja? Tai Paritellen? Siinä kyllä pari erinomaista brittikomediaa. Niin ja Huonosti käyttäytyviä miehiäkin taisi tulla seurattua, joskin harmillisen vähän.
Little Britain: Carol in Spain
Ja Pikku Britannia loistavaa viihdettä.
Pikku-Britannia on aivan hervoton. Tulee suorastaan ikävä niitä iltoja, kun Nelostelta näytettiin kyseistä ohjelmaa ja sai nauraa sydämensä kyllyydestä. Frendit on ehkä nähty liian monta kertaa, mutta ainakaan vielä ei tee tiukkaa katsoa vaikka joka ilta, jos telkkarin ääressä sattuu olemaan. Mutta itselleni yli muiden tulee varmaan aina olemaan Will & Grace, joka jostain syystä on kolahtanut ja lujaa alusta lähtien. Pääosan esittäjät eivät ehkä ole sieltä hauskimmasta päästä sarjassa, mutta Jack & Karen eivät petä ikinä. Helmeä.
Muita viihdyttäviä ovat sitten Pulkkinen, Kummeli, Isänmaan toivot, Runeberginkatu, Paritellen, Kolmas kivi auringosta jne. Puolestaan taas Seinfieldiä ja Frasieria en ole koskaan sietänyt kaikesta hypetyksestä huolimatta. Vaan ehkä surkein komediasarja on ehkä Voicella näkyvä Perhe paketissa, joka tuntuu pyörivän aina telkkarin avatessa.
Muita viihdyttäviä ovat sitten Pulkkinen, Kummeli, Isänmaan toivot, Runeberginkatu, Paritellen, Kolmas kivi auringosta jne. Puolestaan taas Seinfieldiä ja Frasieria en ole koskaan sietänyt kaikesta hypetyksestä huolimatta. Vaan ehkä surkein komediasarja on ehkä Voicella näkyvä Perhe paketissa, joka tuntuu pyörivän aina telkkarin avatessa.
...
Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?
Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.
Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.
Eino Leino - Elegia
Nytkö ma kaaduin, kun oli kaikkeni tarpeen?
Jähmetyn jääksi, kun meni haavani arpeen?
Toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.
Kaikuvi kannel; lohduta laulu ei lastaan.
Hallatar haastaa, soi sävel sortuvin siivin.
Rotkoni rauhaan kuin peto kuoleva hiivin.
Eino Leino - Elegia
- Mahti Ankka
- Viesti:
Frasier ja Frendit uppoaa noista sitcomeista parhaiten. Frasieria olen nyt seurannut yömyöhään televisiosta aina kun mahdollista, ei siihen sarjaan vain kyllästy. Vielä kun en tosiaan sitä koskaan ole loppuun asti katsonut, niin innolla noita viimeisiä tuotantokausia katsellaan. Juuri sopivassa suhteessa komediaa ja vakavuutta/syvällisyyttä, toimii.
"Such beauty, it touches me! Love, hatred, pain, pleasure, life, death, they are all there...This is to be human! This is to be evil!"
Vasarasta päähän!
Vasarasta päähän!
- Genghis Khan
Ja jos sketsisarjoista puhutaan, niin omalla listallani yksi nousee selvästi ylitse muiden: Big Train.
Porukan nerokas absurdius on aivan mahtavaa luokkaa. Todellinen mestariteos. Jopa erittäin tasokas Ruuvit löysällä jää selvästi kakkoseksi (tai kolmoseksi, Enfieldillä on ollut lukuisia vahvoja hetkiä).
Porukan nerokas absurdius on aivan mahtavaa luokkaa. Todellinen mestariteos. Jopa erittäin tasokas Ruuvit löysällä jää selvästi kakkoseksi (tai kolmoseksi, Enfieldillä on ollut lukuisia vahvoja hetkiä).
Looking California, feeling Minnesota.
- Darien Fawks
Näinpä olikin kyllä, että hahmo korvattiin. Monen moni hyvä sarja on kuollut siihen, kun päähahmot tai muita hahmoja on korvattu.Jack DiBiase kirjoitti:Ihan ykkönen! Latasin alkuvuodesta koko sarjan ja kyllähän niille samoille jutuille nauroi, vaikka kaikki olikin nähty ja osaksi liian hyvässä muistissa. Parasta ihmissuhde-komiikkaa, mitä on koskaan tehty. Ainoa huono tuossa oli, että viimeiselle kaudelle Jeffin hahmo oli korvattu jollain halvalla kopiolla, ja koko sarjasta meni hohto. Pakko myös mainita miten p**ka sarjan jenkkiversio oli.Darien Fawks kirjoitti:Paritellen?
Vieläkin on hyvin muistissa muuan "Lesbian Sexual Inferno" vai mikä se oli?