Hiljaa hyvä tulee. Spursien aikakausi on vasta alkamassa.DeadManWalking kirjoitti:Since -98. Mitäs sinä kannatitkaan, Tottenhamia? Kummasti olet ottanut osaa futiskeskusteluun nyt kun silläkin suunnalla on mennyt vähän paremmin...Phenomenon kirjoitti:GLORY GLORY!
Jalkapallo
- Phenomenon
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
- Phenomenon
Ei niin kauan kun Barton tumppaa sikaria junnujen kasvoihin.Tirkka kirjoitti:Newcastle-fani siitä asti kun kuulin Shearerista ekan kerran. Vielä tässä menestystä joskus tulee minun elinaikanani. Luotan vakaasti tähän.
Phe-no se on, sai hän suosion
- Jack DiBiase
- Moderaattori
^ Tottahan tuo, ja sama pätee myös kaikkien muidenkin maiden (Englantia lukuunottamatta) United-fanien kohdalla. Se vaatii aika paljon, että seura johon sinulla ei ole minkäänlaisia kytköksiä kasvaa niin isoksi osaksi elämääsi, että pystyt oikeasti kutsumaan itseäsi tosifaniksi. Minulla se alkoi joskus 6-vuotiaana pentuna Beckhamin ihannoimisesta ja paluuta ei ole ollut. Muistan edelleen, kuinka se oli hienoin yllätys ikinä, kun löysin vuosia sitten digiboksimme kanavapaketista MUTV:n täysin sattumalta. Sitä tuli töllötettyä aina mahdollisuuden tullen, tuli sieltä sitten reservimatseja tai jo viiteen kertaan nähtyjä nuoren, vihreän Cristiano Ronaldon haastatteluja. Hyviä muistoja.
Ketkäs täältä muuten ovat käyneet katsomassa kotimaamme ulkopuolisten sarjojen potkupalloa? Itse olen tosiaan Old Traffordille matkaamassa ensi kauden alussa ja tarkoitus olisi ajoittaa reissu niin, että pääsisin tsiigaamaan jotain muutakin matsia saman viikon(lopun) aikana. FC Unitedin matsi voisi olla hauska kokemus, vaikka itse futiksen taso nyt olisikin aika kuraa. Lontoosta toki löytyisi aivan pirusti valinnanvaraa aina Fulhamin ja West Hamin kaltaisista seuroista QPR:ään, Charltoniin ja vastaaviin.
Ketkäs täältä muuten ovat käyneet katsomassa kotimaamme ulkopuolisten sarjojen potkupalloa? Itse olen tosiaan Old Traffordille matkaamassa ensi kauden alussa ja tarkoitus olisi ajoittaa reissu niin, että pääsisin tsiigaamaan jotain muutakin matsia saman viikon(lopun) aikana. FC Unitedin matsi voisi olla hauska kokemus, vaikka itse futiksen taso nyt olisikin aika kuraa. Lontoosta toki löytyisi aivan pirusti valinnanvaraa aina Fulhamin ja West Hamin kaltaisista seuroista QPR:ään, Charltoniin ja vastaaviin.
"You are my Solskjær, my only Solskjær,
You make me happy, when skies are gray,
Even when it's pouring, you just keep scoring,
Please don't take my Solskjær away"
20LEGEND 1996-2011
20LEGEND 1996-2011
Kävin viime keväänä kahtomassa valioliigan päätöskierroksen ottelun West Ham - Man City 3 kaverin kanssa kun oltiin luokkaretkellä Lontoossa.
Oli kaikinpuolin aika jännittävä reissu, josta voinkin pienimuotoisen tarinan heittää tässä.
Ensinnäkin, emme olleet ostaneet lippuja etukäteen, joten menimme pelipäivänä todella hyvissä ajoin paikan päälle. Noh, kierrämme areenan molempien puolien lipputiskit, joissa myydään vaan ei oota. Peli oli siis loppuunmyyty, jota vähän veikkaltiinkin. Noh sitten etsimään trokaria West Hamin,tai ei se aivan West Hamin kaupunginosaa taida olla, kaduilta. Löysimme heti erään henkilön, mutta hänellä oli vain yksi ylimääräinen lippu myytävä. Siinä sitten n. tunnin etsiskelyjen jälkeen löysimme aika epämääräisen tyypin, joka veti meidät hieman sivummalle ja tarjosi 4 lippua. Aikamme tingittii ja kyseltiin, että mistä voimme tietää ovat liput aitoja. Myyjä hermostui ja oli jo lähtemässä, kunnes lopulta pääsimme sopuun hinnasta. Parikymmentä puntaa tuli lisähintaa siinä, mutta eipä tuo haitannut.
Siinä mentiin sitten pubiin odottelemaan ja juomaan kaljaa. Lopulta lähdimme kohti areenaan ja nappasimme West Hamin huivit 8 punnalla matkaan ja laitoimme kaulaan. Kävelimme areenan porteille ja huomasimme, että meidän paikat ovatkin toisella puolella stadionia. lähdimme kiertämään stadionia kunnes, takaa alkoi lähestyä poliisisaattueessa joukko laulellen ja sinivalkoiset värit yllään. Rupesi hieman pelottamaan, että mitä ihmettä. Noh menimme portille ja turvatarkastukseen, jossa järkkäri veti meidän sivuun, otti huivimme ja työnsi ne paitamme alle ja sanoi: "NEVER SHOW THIS" ja ilme oli melkoisen vakava. Sitten välähti ja tajuttiin kahtoa lippua tarkemmin. Siinähän luki pienellä printattuna: "Away supporters only". Hieman oli jännittynyt fiilis. No ei muutaku sisälle ja nauttimaan matsista.
Itse ottelu oli kyllä aivan uskomaton kokemus, vaikke siinä mitään panosta ollutkaan, mutta parit kerrat tuli hieman revettyä kun West Hamin ja Cityn fanit huuteli koko pelin ajan toisilleen vittuilulauluja ja varsinkin ku Citylaiset vittuili koko ajan Adebayorille ja haukku sitä.(Adebayor siis pelasi Cityssa)
Oli muuten hieman ahtaat käytävät vieraskatsomossa. Puoliajalla ei ollu mitää mahollisuuksia päästä käymään vessassa saatika kaljalla.
Hieno kokemus kyllä kaikinpuolin(niin kuin se luokkaretki muutenkin) ja suosittelen kaikille, jos vaan sattuu mahdollisuus.
Oli kaikinpuolin aika jännittävä reissu, josta voinkin pienimuotoisen tarinan heittää tässä.
Ensinnäkin, emme olleet ostaneet lippuja etukäteen, joten menimme pelipäivänä todella hyvissä ajoin paikan päälle. Noh, kierrämme areenan molempien puolien lipputiskit, joissa myydään vaan ei oota. Peli oli siis loppuunmyyty, jota vähän veikkaltiinkin. Noh sitten etsimään trokaria West Hamin,tai ei se aivan West Hamin kaupunginosaa taida olla, kaduilta. Löysimme heti erään henkilön, mutta hänellä oli vain yksi ylimääräinen lippu myytävä. Siinä sitten n. tunnin etsiskelyjen jälkeen löysimme aika epämääräisen tyypin, joka veti meidät hieman sivummalle ja tarjosi 4 lippua. Aikamme tingittii ja kyseltiin, että mistä voimme tietää ovat liput aitoja. Myyjä hermostui ja oli jo lähtemässä, kunnes lopulta pääsimme sopuun hinnasta. Parikymmentä puntaa tuli lisähintaa siinä, mutta eipä tuo haitannut.
Siinä mentiin sitten pubiin odottelemaan ja juomaan kaljaa. Lopulta lähdimme kohti areenaan ja nappasimme West Hamin huivit 8 punnalla matkaan ja laitoimme kaulaan. Kävelimme areenan porteille ja huomasimme, että meidän paikat ovatkin toisella puolella stadionia. lähdimme kiertämään stadionia kunnes, takaa alkoi lähestyä poliisisaattueessa joukko laulellen ja sinivalkoiset värit yllään. Rupesi hieman pelottamaan, että mitä ihmettä. Noh menimme portille ja turvatarkastukseen, jossa järkkäri veti meidän sivuun, otti huivimme ja työnsi ne paitamme alle ja sanoi: "NEVER SHOW THIS" ja ilme oli melkoisen vakava. Sitten välähti ja tajuttiin kahtoa lippua tarkemmin. Siinähän luki pienellä printattuna: "Away supporters only". Hieman oli jännittynyt fiilis. No ei muutaku sisälle ja nauttimaan matsista.
Itse ottelu oli kyllä aivan uskomaton kokemus, vaikke siinä mitään panosta ollutkaan, mutta parit kerrat tuli hieman revettyä kun West Hamin ja Cityn fanit huuteli koko pelin ajan toisilleen vittuilulauluja ja varsinkin ku Citylaiset vittuili koko ajan Adebayorille ja haukku sitä.(Adebayor siis pelasi Cityssa)
Hieno kokemus kyllä kaikinpuolin(niin kuin se luokkaretki muutenkin) ja suosittelen kaikille, jos vaan sattuu mahdollisuus.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Jep.Nodachi kirjoitti:^ Tottahan tuo, ja sama pätee myös kaikkien muidenkin maiden (Englantia lukuunottamatta) United-fanien kohdalla.
Vuonna 2004 käytiin koulun kanssa Lontoossa ja tsekattiin Crystal Palace - Gillingham matsi silloisesta 1. divisioonasta (nyk. Championship). Oli kyllä uskomattoman hieno fiilis, vaikka pettymykseksi Riihilahti ei pelannut siinä matsissa. Se aito Britti-futis -tunnelma oli vain jotain niin hienoa. Toivotaan, että Nou Camp räjäyttää tajunnan vieläkin kovemmin. Crystal Palace muuten voitti ottelun ja nousi kauden päätteeksi Valioliigaan. Otan siitä täyden kunnian itselleni.Ketkäs täältä muuten ovat käyneet katsomassa kotimaamme ulkopuolisten sarjojen potkupalloa? Itse olen tosiaan Old Traffordille matkaamassa ensi kauden alussa ja tarkoitus olisi ajoittaa reissu niin, että pääsisin tsiigaamaan jotain muutakin matsia saman viikon(lopun) aikana. FC Unitedin matsi voisi olla hauska kokemus, vaikka itse futiksen taso nyt olisikin aika kuraa. Lontoosta toki löytyisi aivan pirusti valinnanvaraa aina Fulhamin ja West Hamin kaltaisista seuroista QPR:ään, Charltoniin ja vastaaviin.
EDIT: Joskus 90-luvun lopulla oli lähellä nähdä La Ligaa, kun oltiin perheen kanssa Kanarialla, mutta paikallinen joukkue (en muista oliko Tenerife vai Las Palmas) olisi kohdannut Barcelonan juuri meidän lähtöpäivänä. Hieman ketutti silloin, kun olisi muistaakseni Litmasenkin päässyt näkemään.
WE BACK YA'LL?!
Kolme vuotta sitten käytiin isän kanssa katsomassa melko uudella Emiratesilla Arsenal - Aston Villa. Isähän on kohtuullisen fanaattinen Valioliigan seuraaja ja Arsenalin kannattaja, ja yllättäen sieltä tämä omakin innostus lajiin on tullut. Olin itse asiassa junnuna hyvin pitkään vielä Arsenal-fani, mutta seuraa oli pakko vaihtaa kun Arsenal-Arsenal-matseissa ei olisi ollut Fifassa mitään mieltä. 
Emirates oli kyllä jalkapallostadionina (kuten nyt kaikki nuo muutkin Euroopan suuret kentät) vähän eri maata kuin mihin Suomessa oli tottunut: sisälle mahtui mm. kaksi fanikauppa, ties mitä kabinetteja ja pubeja, ja tietysti ravintola (toisen päätykatsomon "takana"), jossa käytiin safkaamassa englantilaisia herkkuja seisovasta pöydästä ennen ottelun alkua.
Itse ottelu oli aikamoinen pettymys, kun Villa survoi kulmurista omaksi maaliksi merkityn johtomaalin jollain 15. minuutilla, ja sen jälkeen koko jengi Carewia myöten oli omassa boksissa. Mutta olihan se sitten melkoinen kokemus, kun vaihdosta tullut Bendtner tasoitti vihdoin ottelun kun oli pelattu 90+4, ja lähes 60 000 kannattajaa pomppasivat pystyyn huutamaan. Edessäni ollut vanhempi herrasmies kääntyi taputtelemaan minua olalle "What a game, what a game" ja minä trippailin ensimmäistä kertaa elämässäni sellaisessa massahurmoksessa.
Tarkoitus olisi vastaisuudessa suunnitella kaikki matkat niin, että pääsisi katsomaan paikallista futista. Ainut vika vaan, että ensin pitäisi ylipäänsä olla lähdössä matkustelemaan.
Emirates oli kyllä jalkapallostadionina (kuten nyt kaikki nuo muutkin Euroopan suuret kentät) vähän eri maata kuin mihin Suomessa oli tottunut: sisälle mahtui mm. kaksi fanikauppa, ties mitä kabinetteja ja pubeja, ja tietysti ravintola (toisen päätykatsomon "takana"), jossa käytiin safkaamassa englantilaisia herkkuja seisovasta pöydästä ennen ottelun alkua.
Itse ottelu oli aikamoinen pettymys, kun Villa survoi kulmurista omaksi maaliksi merkityn johtomaalin jollain 15. minuutilla, ja sen jälkeen koko jengi Carewia myöten oli omassa boksissa. Mutta olihan se sitten melkoinen kokemus, kun vaihdosta tullut Bendtner tasoitti vihdoin ottelun kun oli pelattu 90+4, ja lähes 60 000 kannattajaa pomppasivat pystyyn huutamaan. Edessäni ollut vanhempi herrasmies kääntyi taputtelemaan minua olalle "What a game, what a game" ja minä trippailin ensimmäistä kertaa elämässäni sellaisessa massahurmoksessa.
Tarkoitus olisi vastaisuudessa suunnitella kaikki matkat niin, että pääsisi katsomaan paikallista futista. Ainut vika vaan, että ensin pitäisi ylipäänsä olla lähdössä matkustelemaan.
Hienoja miehiä olette kummatkin. Itsellä ehdoton unelma nähdä Arsu paikan päällä. Oma kannattaminen alkanut kun 8v. vanhana Lontoon reissulla valitsin kojusta viiden punnan huiveista Arsun huivin. Onneksi, voi h****tti jos olisin valinnut jonkun ChelseanSaimou kirjoitti:Kolme vuotta sitten käytiin isän kanssa katsomassa melko uudella Emiratesilla Arsenal - Aston Villa. Isähän on kohtuullisen fanaattinen Valioliigan seuraaja ja Arsenalin kannattaja, ja yllättäen sieltä tämä omakin innostus lajiin on tullut. Olin itse asiassa junnuna hyvin pitkään vielä Arsenal-fani, mutta seuraa oli pakko vaihtaa kun Arsenal-Arsenal-matseissa ei olisi ollut Fifassa mitään mieltä.
- Captain Charisma
Joo.Captain Charisma kirjoitti:Eikös Saimou kuitenkin ole niitä iljettäviä Chelsea faneja?
Sorry ei ollu tarkoitusSaimou kirjoitti:Joo.Captain Charisma kirjoitti:Eikös Saimou kuitenkin ole niitä iljettäviä Chelsea faneja?Tosin mä oon ihkaoikea non-gloryhunter-tru-fani kun kerta kannatin jo Forssellin aikoihin! Tosin eipä ne Abramovichin miljoonat haittakaan tehneet, ja Fifassakin alkoi luistaa heti paremmin sitä Arsenalia vastaan.
Loppuun hieman huumoria:
Thamesista nostettiin ruumis, jolla oli päällään pelkkä Chelsean paita ja suolesta roikkui seksilelu. Poliisi tietenkin otti sen Chelsean paidan pois perheen häpeältä säästämiseksi. Hehheh
- Phenomenon
Ah, tappion karvas maku. Miksei minulla ole ollut sinua ikävä?
Syöttöpeli ei klikannut ollenkaan, Rooney kanavoi vuoden 2006 temperamenttiaan ja jopa Vidicistä jäi paha maku suuhun. Voisin toki kitistä käsipallosta, josta olisi ehkä tsägällä voinut viheltää pilkun ottelun loppupuolella, mutta Scholes yritti vain minuutteja aiemmin tehdä Maradonat, joten... Meh. Neutraalien kannalta suorastaan mahtava kierros reilun neljänkymmenen maalin ansiosta, mutta itselle jäi nyt jopa Newcastlen uskomattomasta comebackistä (neljän maalin tappioasemasta 4-4 tasuriin Arsenalia vastaan) huolimatta synkän paskan maku suuhun.
Ei sitten pystytty rikkomaan vuoden 1999 tappiotonta putkea, se jäi yhdestä ottelusta kiinni. Toisaalta saattaa olla ihan hyvä asia, että tuo apina lähti selästä – ehkä joukkue pystyy nyt jatkossa pelaamaan ilman tappiottomuuden tuomia paineita. Tai sitten ei, se jää nähtäväksi. Selvää on kuitenkin se, että millä tahansa "tavallisemmalla" kaudella ei ansaittaisi olla neljän pisteen johdossa tällaisella vierasvireellä.
No, viikon päästä sitten Mansen derby. Toivottavasti pääsen passittamaan intissä viruvan Cityä kannattavan kaverini takaisin armeijan harmaisiin k**pä otsassaan ja häntä koipien välissä.
Syöttöpeli ei klikannut ollenkaan, Rooney kanavoi vuoden 2006 temperamenttiaan ja jopa Vidicistä jäi paha maku suuhun. Voisin toki kitistä käsipallosta, josta olisi ehkä tsägällä voinut viheltää pilkun ottelun loppupuolella, mutta Scholes yritti vain minuutteja aiemmin tehdä Maradonat, joten... Meh. Neutraalien kannalta suorastaan mahtava kierros reilun neljänkymmenen maalin ansiosta, mutta itselle jäi nyt jopa Newcastlen uskomattomasta comebackistä (neljän maalin tappioasemasta 4-4 tasuriin Arsenalia vastaan) huolimatta synkän paskan maku suuhun.
Ei sitten pystytty rikkomaan vuoden 1999 tappiotonta putkea, se jäi yhdestä ottelusta kiinni. Toisaalta saattaa olla ihan hyvä asia, että tuo apina lähti selästä – ehkä joukkue pystyy nyt jatkossa pelaamaan ilman tappiottomuuden tuomia paineita. Tai sitten ei, se jää nähtäväksi. Selvää on kuitenkin se, että millä tahansa "tavallisemmalla" kaudella ei ansaittaisi olla neljän pisteen johdossa tällaisella vierasvireellä.
No, viikon päästä sitten Mansen derby. Toivottavasti pääsen passittamaan intissä viruvan Cityä kannattavan kaverini takaisin armeijan harmaisiin k**pä otsassaan ja häntä koipien välissä.
"You are my Solskjær, my only Solskjær,
20LEGEND 1996-2011
20LEGEND 1996-2011
- Captain Charisma
- Jack DiBiase
- Moderaattori
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Vaikka Kuqi onkin varsinainen kulttihahmo, niin kyllä Newcastle melkoista huumorilinjaa tässä nyt vetää. Myydään ensin lupaava Andy Carroll pois, ja hankitaan Shefki Kuqi tilalle. Win-win? Eikö?
Noh, toki jos Carroll itse tosiaan halusi siirtyä niin nykypäivänä seurojen on hyvin hankala näitä lähteä estelemään. Poikkeuksia toki on.
Noh, toki jos Carroll itse tosiaan halusi siirtyä niin nykypäivänä seurojen on hyvin hankala näitä lähteä estelemään. Poikkeuksia toki on.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- Captain Charisma
Niinhän se väittää ettei saa paskaa niskaan harakkafaneilta. Aivan varmasti halusi siirtyä punnan kuvat silmissään Liverpooliin.Merovingi kirjoitti:Carroll ei halunnut siirtyä pois kasvattajaseurastaan vaan oli siirtoa vastaan ja surullinen asiasta. Tämä tuli vastaan kun maikkarin teksti-tvt'tä tylsyyksissäni selailin siirron aikana.
- Phenomenon
- Phenomenon