Smark kirjoitti:Migu.22 kirjoitti:Onneksi uusin Might and Magic sarjalainen tuli asennettua tuossa ohella, joten on edes jotain toivoa viihtyä, vaikka kolmosen jälkeen tuokin sarja on kulkenut syöksykierteessä alas.
Mitä olet tykännyt? Olen itse kahden vaiheilla tuon HOMM kutosen ostamisen kanssa.
Nyt kun on tarpeeksi tunteja takana, voin antaa tiivistettynä omat mietteet:
+ Parempi kuin sarjan viides tekele, paljoltikin.
+ Kampanjasysteemi oli oikeasti ihan mukaansatempaava, osittain jo tuon blood/tears-viritelmän ansiosta.
+ Jostain syystä toimii tuo ulkomuotokin paremmin kuin vitosessa, tiedä sitten onko tuohon jo hieman kypsynyt.
+ Peli vaikuttaa pitkäikäisemmältä kuin edellinen osa. Kampanjaankin olen jo upottanut parikymmenta tuntia, ja vielä on matkaa.
+ Jo helpoimmalla vaikeusasteella joskus jopa kinkkisiäkin kenttiä.
+/- Taisteluissa vain porukan koolla on väliä skenujen loppuvaiheilla. Näinhän se on aina ennenkin mennyt. Eli eipä tässäkään osassa ihan hirveästi sitä strategiaa vaadita, ainakaan konetta vastaan.
- Ei ole HOMM3.
- Juoni on tasaista kuraa, mutta miinus on pieni, sillä itse en ole aiempienkaan tarinoista välittänyt.
- Ei ole HOMM3, tai sen lisälevy.
- Vaikka blood/tears on itsessään ihan kelpo lisä, jaetaan niitä pisteitä totaalisen idioottimaisista asioista, suuntaan ja toiseen.
- Ei ole HOMM3, sen lisälevy, saatika edes patchi.
- Dynasty-palkinnot ei napanneet. Kyllähän ne sinällään sopivat tarinankin puitteisiin, mutta vaikutti vain kikkailulta kikkailun takia.
- Eri puolten tasapainotus on ottanut vissiin pikkuisen nosediven, ainakin yksikköjen spawnimäärien ynnä muiden perusteella, mutta tätäkään ei ole vielä päästy "kunnon peleissä" testaamaan. Voi olla, että kääntyy voitoksi. Ainakin oma ikisuosikkini Fortress vaatii varmaankin hieman erilaisen lähestymistavan kuin ennen.
Summarum: Jos pidit edes jollain tavalla vitosesta, osta pois. Eihän tämä kolmonen ole, mutta kirkkaasti parasta sen jälkeen. Itse en ole koskenutkaan vielä kolmanteen tähän tartuttuani, vaikka edellisten osien kanssa tuli palattua sen parhaan ääreen valoakin nopeammin.
feikki-edit: Janiin, Ubisoftilta taas keskaria nettivaatimusten kanssa. Ostit tai latasit, crack on likimain pakollinen.