Mainitse yksikin kerta, kun olen harrastanut tahatonta ironiaa.DeadManWalking kirjoitti:Se on nimetty Jack DiBiase -trophyksi ja jaetaan Jäbälandiassa.Jack DiBiase kirjoitti:Onko Vuoden Ironia -palkinto jo jaettu?
Yleinen jääkiekkokeskustelu (SM-Liiga, maajoukkue jne.)
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Re: Jääkiekkokausi 2012-2013 (SM-Liiga, maajoukkue jne.)
WE BACK YA'LL?!
No näistä nyt voidaan vääntää vaikka maailman tappiin asti. Ensimäinen juttu on totta kai se, että omaa suosikkiseuraa ei voi eikä pidäkään vaihtaa vaikka muuttaisi mihin. Toki ihmettelen kykyä luoda joku kovinkin intohimoinen suhde seuraan, jota ei pahimmassa tapauksessa näe paikan päällä koskaan. Saati sitten säännöllisesti. Mutta vitunko minä olen kenellekkään sanomaan, että väärin valittu. Joskin etenkin ulkomaalaisten seurojen kohdalla pidän ajatusta vähintäänkin kummallisena, vaikka itseltäkin joitain sympatioita löytyy useaankin maahan. Aikasemmin olen tästä yhteisöstä ja sen edustamisesta jo kirjoittanutkin, joten ei siitä enempää.Kenitys kirjoitti:Dorianin viestit, joiden mukaan on väärin kannattaa jotain muuta liigaseuraa kuin oman kotikaupungin joukkuetta ja jos kotikaupungista ei löydy liigaseuraa, sitten ei saa kannattaa mitään. Suosikkijoukkuetta on myös tietenkin vaihdettava jokaisen muuton yhteydessä.
Syy miksi tässä asiassa, tarkoituksella provokatiivisesti, otin kantaa DMW:n suosikkijoukkueisiin ja sidoksiin näiden kotikaupunkeihin oli yksinkertaisesti alleviivata kuinka absurdia on tulla suorilta käsin väittämään että 20 metrin päästä ensin tilanteen nähneenä ja uudestaan (joskin kattoon ripustetun kaijuttimen takaa hieman rajallisena) uusintana mediakuutiolta nähneenä en kykenisi muodostamaan kunnollista kuvaa tilanteesta. En ole virheetön eikä ole mitään ongelmaa myöntää olevani väärässä heti kun joku tarjoaa edes hieman pätevämmät perustelut, kun että mä olen mä.
Mun näkemyksen mukaan Jarkko Ruutu pyrki laidasta läpi (en muista kerkesikö koskemaan kiekkoon vai tavoitteliko vasta syöttöä) ja kiekko lipui sinisen yli. Kamppailutilanteessa Kärppäpuolustaja pyrki blokkaamaan Jarkko Ruudun irti kiekosta ja vastaavasti Jarkko Ruutu pyrki kiertämään tätä Kärppäpelaajaa. Mitään rikettä en tilanteessa nähnyt kumminkaan puolin, en ainakaan tämän liigan sääntötulkinoilla. Ymmärrän toki tuomareiden taipumuksen viheltää tuosta Rudille jäähy, koska a) Jarkko Ruutu (joka oli koko pelin ajan hämmentänyt ja mielestäni olisi jonkun kympin ansainnut lusiakin toistuvasta kiekon sulkemisesta "vahingossa"), b) Kärppien kotiottelu ja c) Rudi olisi tuosta todennäköisesti päässyt vikalla minuutilla nokikkain veskarin kanssa. Ymmärrettävä, mutta yhä edelleen mielestäni p**ka tuomio. Maaliahan tuosta ei syntynyt kumpaankaan päähän ja ihan käsi sydämellä olin jo luonnostellut päässäni viestiä, jossa jakaisin kiitosta tuomareille kävi lopputuloksen suhteen miten kävi. Tiesin Jokereiden häviävän tuon ottelun jo 2-3 kavennuksen jälkeen. Mutta ilmeisesti en saisi mainita tätä yhtä virhettä, koska Jokerit oli p**ka.
Mutta tällä näkemyksellä voi tietysti pyyhkiä perseensä, koska Palstan johtava jääkiekkoanalyytikko näki tilanteen radiosta paremmin.
Tämä pysyy tässä niin kauan, kunnes seuraavat asiat tapahtuvat:
SM-liiga käy liian pieneksi Jokereille [ ]
Hjallis harkimo suksii vittuun Jokereista [ ]
Joel Armia tekee Olympiakisoissa maalin [ ]
Minä ja DMW istutaan tuopin ääressä [ ]
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Aivan, ja tämän vuoksi silti aloit avautumaan minulle Kärppien kannattamisestani (tai oikeastaan puhuit gloryhuntauksesta), vaikka tällä foorumilla olen useaan otteeseen todennut että olen kannattaut Kärppiä heidän liiganousustaan saakka, eikä ole käynyt mielessäkään vaihtaa kannattamaani joukkuetta mihinkään. Lisäksi vajaaälyisempikin henkilö on kyllä täällä sen tajunnut, että Kuopiossa en ole asunut kuin viimeiset pari vuotta elämästäni. Tässä on turha vedota tietämättömyyteen, koska siitä on niin paljon ollut puhetta joka h**vetin puolella tätä foorumia, ja onhan se alkuperäinen kotipaikkani lukenut allekirjoituksessani ties miten kauan.Dorian kirjoitti:Ensimäinen juttu on totta kai se, että omaa suosikkiseuraa ei voi eikä pidäkään vaihtaa vaikka muuttaisi mihin.
Johan olet sanonut, kun olet avoimesti tuominnut minut gloryhunteriksi kannattamani joukkueen perusteella.Toki ihmettelen kykyä luoda joku kovinkin intohimoinen suhde seuraan, jota ei pahimmassa tapauksessa näe paikan päällä koskaan. Saati sitten säännöllisesti. Mutta vitunko minä olen kenellekkään sanomaan, että väärin valittu.
Niin, tai toisaalta voidaan ajatella että ylipäätään ihan minkä tahansa urheilulajin ja urheilijoiden/joukkueiden kannattaminen on outoa, koska siinähän hurrataan ja tuuletellaan toisen ihmisen fyysiselle rasitukselle tai suoranaiselle kivulle. Kaiken pystyy kyllä pyörittämään ihan miten päin tahansa, jos vaan haluaa.Joskin etenkin ulkomaalaisten seurojen kohdalla pidän ajatusta vähintäänkin kummallisena, vaikka itseltäkin joitain sympatioita löytyy useaankin maahan. Aikasemmin olen tästä yhteisöstä ja sen edustamisesta jo kirjoittanutkin, joten ei siitä enempää.
En minä ymmärrä sitäkään, että toiset tuomitsevat esimeriksi jonkun ulkomaalaisen jalkapallojoukkueen kannattamisen. Nykypäivänä kun niitä pelejä on ihan käsittämättömän helppoa seurata säännöllisesti ihan mistä tahansa, kun tekniikka on kehittynyt. Paikan päälle pääseminen vaatii jo vähän muutakin, mutta kyllä sitä omaa ulkomaalaistakin suosikkijoukkuetta voi tiivisti seurata ja kannattaa ihan täältä kaukaa Suomestakin käsin.
Niin, eli sinä menit täysin henkilökohtaisiin ja myöskin valheellisiin, sekä Manchester Unitedin kohdalla TÄYSIN EPÄOLENNAISIIN väitöksiin sen vuoksi, kun kyseenalaistin sinun tuolloin kännipäissäsi tehdyt päätelmät ja kirjoitukset. Myönnät tämän vuoksi provosoituneesi ja sen vuoksi kirjoitelleesi tuollaisia väitteitä, joten eikö tuota voisi luokitella jo turhaksi trollaamiseksi ja flamettamiseksi?Syy miksi tässä asiassa, tarkoituksella provokatiivisesti, otin kantaa DMW:n suosikkijoukkueisiin ja sidoksiin näiden kotikaupunkeihin oli yksinkertaisesti alleviivata kuinka absurdia on tulla suorilta käsin väittämään että 20 metrin päästä ensin tilanteen nähneenä ja uudestaan (joskin kattoon ripustetun kaijuttimen takaa hieman rajallisena) uusintana mediakuutiolta nähneenä en kykenisi muodostamaan kunnollista kuvaa tilanteesta.
Oletko ikinä ajatellut, että tällaiset reaktiot ja "perustelut" voivat johtua tuosta aiemmasta viestihistoriastasi tämän foorumin jääkiekkokeskustelussa? Lue vaikka joskus noita omia viestejäsi tässä topicissa, ja mieti sitten uudelleen että minkä takia juuri sinua kohtaan ollaan esitetty tällaista kritiikkiä. Jos jopa muiden Jokeri-fanien mielestä juttusi vaatisivat edes hieman enemmän objektiivisuutta, niin eikö ihan oikeasti ala jo kellot soimaan päässä että ei tällaiseen tilanteeseen ehkä ihan sattumalta olla tultu?En ole virheetön eikä ole mitään ongelmaa myöntää olevani väärässä heti kun joku tarjoaa edes hieman pätevämmät perustelut, kun että mä olen mä.
Ja näin, muuten hyvältä viestiltä tippuu viimeistään se pohja pois kun se päätetään lopettaa tällaiseen huikeaan neronleimaukseen ja turhaan henkilökohtaiseen piikittelyyn.Mutta tällä näkemyksellä voi tietysti pyyhkiä perseensä, koska Palstan johtava jääkiekkoanalyytikko näki tilanteen radiosta paremmin.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Joku muukin kuin sinä? Siis tämän asian yhteydessä.DeadManWalking kirjoitti:Lue vaikka joskus noita omia viestejäsi tässä topicissa, ja mieti sitten uudelleen että minkä takia juuri sinua kohtaan ollaan esitetty tällaista kritiikkiä.
Turhaan henkilökohtaiseen piikittelyyn? Kukahan senkin taas alotti? Sun ainoa peruste sille että mun näkemys tuosta yhdestä nimenomaisesta tilanteesta on väärä, oli se että se on väärä. Ei nyt ihan kauheen pätevää argumentointia jos ei sitä ole aina ollut omanikaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.DeadManWalking kirjoitti:Ja näin, muuten hyvältä viestiltä tippuu viimeistään se pohja pois kun se päätetään lopettaa tällaiseen huikeaan neronleimaukseen ja turhaan henkilökohtaiseen piikittelyyn.
Muilta osin totean, että provosin sinua näemmä erittäin onnistuneesti vain ja ainoastaan siksi, että itse tartuit henkilöön esin. Mulle on oikeasti aivan yksi lysti missä asut ja ketä kannatat, mutta jos oikeasti haluat keskustella mun kanssa jostain yksittäisestä tilanteesta niin koita nyt ensin nähdä se tilanne vaikka videolta. Muussa tapauksessa pidä suusi kiinni. Myönnän toki että ensimäisen viestini on voinut tulkita sinunkin tavallasi kun en kiiressä puhelimella hoitanut jäsentelyä ihan kuntoon, mutta sen jälkeen kun olin näkemyksiäsi korjannut niin jatkoit yhä edelleen vittuilua ja osasitpa jopa kertoa mitä minä juuri sillä hetkellä ajattelin. Että jos vilkaisisit sinne peiliin eka ja vasta sitten arvostelisit mun ulosantia?
Uuteen viestiin, ettei mennä ristiin editin aikana
Joku voisi noita suoria hyökkäyksiä henkilöä kohtaan ja väitteitä siitä, että olen väärässä ja tiedät mitä kulloinkin ajattelen, pitää jonain muunakin kuin kyseenalaistamisena. Vai?DeadManWalking kirjoitti:sen vuoksi, kun kyseenalaistin sinun tuolloin kännipäissäsi tehdyt päätelmät ja kirjoitukset
- DeadManWalking
Meinasin jo vastata pidemmin, mutta älysin että loppujen lopuksi se on turhaa. Se ei kuitenkaan johda yhtään mihinkään, joten parempi ehkä lopettaa tämä turha hiekkalaatikko-brawlaus tähän. Toki sen verran mainitsen, että edelleenkin jaksat jankata tuosta yksittäisestä tilanteesta, vaikka tässä ei ole aikoihin enää ollut millään muotoa kyse siitä. Mutta muutoin tämä oli tässä.
Paitsi vielä:
Paitsi vielä:
Näytti kuitenkin aluksi olevan niin merkittävä asia, että päätit muistuttaa siitä että Kuopiossa on joukkue SM-Liigassa ja Veikkausliigasa, ja syytit minua gloryhunteriksi kannattamieni seurojen perusteella. Jos se on yksi lysti, niin miksi sitten ylipäätään mitään mainitset sitä?Dorian kirjoitti:Mulle on oikeasti aivan yksi lysti missä asut ja ketä kannatat
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Mulle oli alunperinkin kyse vain ja ainoastaan siitä, kunnes tulit ensin (tahalleen?) väärin ymmärtämään viestini ja sen jälkeen vielä vittuilemaan, kun olin tulkintaasi korjannut. Ihan oikeastihan me ei olla oltu mistään muusta eri mieltä tuon pelin osalta. Vai?DeadManWalking kirjoitti:Toki sen verran mainitsen, että edelleenkin jaksat jankata tuosta yksittäisestä tilanteesta, vaikka tässä ei ole aikoihin enää ollut millään muotoa kyse siitä.
Koska halusin vastavuoroisesti vittuilla, mutta enemmän toki korostaa sitä että minä näin tuon tilanteen (ja ottelun), kun sinä kuuntelit sitä radiosta. Siispä uskoin, ja uskon yhä edelleen, että mulla on tuosta tilanteesta vähän parempi näkemys kuin sinulla vaikka olisin ollut viiden promillen humalassa. Asiallisesti voidaan keskustella jos siihen vaan on molemmilla edellytykset. En yhtään epäile asiantuntemustasi jääkiekon suhteen, mutta sitä epäilen että olisit niin guru jotta voisit oikeasti tietää minun olevani väärässä vaikka et tilannetta olekaan nähnyt.DeadManWalking kirjoitti:Jos se on yksi lysti, niin miksi sitten ylipäätään mitään mainitset sitä?
Mutta ei ihan oikeasti ole mitään henkilökohtaista sua eikä valkopeuran bannien jälkeen ketään muutakaan palstalaista kohtaan. Takaisin vittuilen kyllä, mutta ei siitä sen enempää. Peace, huomenna pelataan kuitenkin taas.
Asiaan sen suuremmin kantaa ottamatta totean että onhan se nyt h**vetin tyhmää sanoa että olisi jotenkin kummallista kannattaa joukkuetta jota ei näe säännöllisesti/ikinä livenä. Tuon perusteellahan kukaan joka seuraa vaikka NHL:ää, NBA:ta, NFL:ää tai vaikka WWE:tä ei saisi kannattaa ketään tai mitään joukkuetta, vaikka katsoisivat joka ainoan pelin ja tapahtuman telkkarista. Herää myös kysymys että saako muusikkoja fanittaa ellei käy keikoilla, vai riittääkö levyjen kuuntelu oikeuttamaan sen.
PS. Nationalismi (myös paikkakunnittain) on p****estä t. Kanadaa lätkän MM-kisoissa kannattanut.
PS. Nationalismi (myös paikkakunnittain) on p****estä t. Kanadaa lätkän MM-kisoissa kannattanut.
Näkemyseroja. Haluaisin kuitenkin painottaa tuota intohimoista suhdetta, en niinkään suosikin asemaa. Mutta ehkä mä juuri siksi olen tämän näkemykseni kanssa (täällä) melko yksin, että suhtaudun Jokereihin (aika monta) astetta intohimoisemmin kuin muut tällä palstalla omaan joukkueensa (mutu tietenkin). Hengitän ja elän sitä joukkuetta (tai oikeammin seuraa) muutoinkin kuin pelipäivinä. Jos mä lähden dokaamaan, niin 90% varmuudella seurueeseen kuuluu useampi henkilö jota en edes tuntisi ilman Jokereita. Jos mä poistun pääkaupunkiseudulta, niin yhdeksän kertaa kymmenestä olen menossa Jokereiden peliin. Vietän keskimäärin joka kymmenennen illan Jokereiden pelissä. Siksi mun on hyvin vaikea kuvitella että voisin koskaan fanittaa vaikkapa Liverpoolia tai As Romaa, joita kohtaan löytyy jotain sympatioita, edes promillen verran sillä intohimolla kun Jokereita. Tai asettua jonkun muun asemaan fanittamaan jotain etäistä seuraa.
Tiedä häntä, tästä asiasta nyt on kuitenkin täysin turha tapella kun asiassa ei mielestäni ole oikeita tai vääriä mielipiteitä (vaikka asiaa keppihevosena vittuiluun aikaisemmin käytinkin), erilaisia mielipiteitä sitten senkin edestä.
Tiedä häntä, tästä asiasta nyt on kuitenkin täysin turha tapella kun asiassa ei mielestäni ole oikeita tai vääriä mielipiteitä (vaikka asiaa keppihevosena vittuiluun aikaisemmin käytinkin), erilaisia mielipiteitä sitten senkin edestä.
Kuvauksesi perusteella Dorian.. Tykkäätkö sämpylöistä?
hevosen k**pä
Juu, tosin syön ne itse jakamatta. Mutta joo, en ole osa edesmennyttä UJ:ta. Tunnen suurimman osan kyllä hyvinkin, mutta kuuluvat enemmän siihen matsipäivien kalustoon kuin noihin, joita tapaan muutoinkin.Merovingi kirjoitti:Kuvauksesi perusteella Dorian.. Tykkäätkö sämpylöistä?
Noniin, tänään mennään taas ja vastassa kotikentällä Blues. Alle kuukausi sitten kirjoitin näin (välissä on ollut 5 ottelua):
Tässä liigan otteluohjelmassa ei kyllä ole pätkääkään järkeä. Jokerit pelaa tällä kaudella kolme kertaa Bluesia vastaan kotona, joista ensimäinen pelattiin 25.11 ja viimeinen tänään 8.1. Kärppiä vastaan pelataan koko kaudella 5 kertaa, joista kolme sijoittuu välille 7.12 ja 2.2. Kiitos Tammikuun tasauksen, kuten jo tuossa viestissä mihin taas viittaa kirjoitin, Jokerit ja Tappara pelaavat Tammikuussa vastakkain neljä kertaa. Sama tilanne taisi olla Ilveksellä ja Pelicansilla, joilla peräti kolme näistä otteluista on peräkkäin. Itseltä toki löytyy kausikortti, mutta jos olisin irtolippukatsoja ja samalla viikolla olisi vaikkapa kolmekin kotipeliä, joista kaksi samaa vastustajaa vastaan parin päivän välein niin miettisin kyllä pariin otteeseen useamman lipun ostamista.
Tänään Jokereiden kokooonpanoon palaa ainakin Filppula, joten viime viikkoinen tervanjuonti päättyy toivottavasti saman tien. Lisäksi U20-kisoista palanneet Lindbohm ja Lamberg ovat treenanneet joukkueen mukana muiden mennessä KiVan rinkiin. Silmään pistäväähän on se, että myös Teuvo Teräväinen on Kiekko-Vantaan treenivahvuudessa. Tämä kielii varmasti myös Ben Eavesin paluusta kokoonpanoon, mutta vaikka saataisiin Benin veli Patrick remmiin niin silti kummastelen miten Teuvo Teräväiselle ei muka löydy tonttia tuosta kieltämättä laajasta, mutta melko kädettömästä hyökkäyksestä? Ymmärtäisin jos haluttaisiin antaa lepoa, mutta mitä lepoa se KiVan mukana vääntäminen sitten on?
Joku väläytteli Teräväisen kokeilemista Mestiksessä sentterin tontilla ja yv:n viivamiehenä kuten U20 maajoukkueessa, mutta ihan purematta en tuotakaan niele. Jokereiden hyökkäyksessä on taitovaje ja ihan kauhean kauan ei ole aikaa odotella miten Teukan peli noilla paikoilla lähtee pyörimään. Toisaalta yhden tai kahden pelin perusteella ei voi mitään kovin kattavia johtopäätöksiäkään tehdä.
Olis tuolla meinaan kuitenkin Joonas "kiikari" Rask ja tervassa tarpova Hardtkin, joille vauhdin hakeminen Kiekko-Vantaasta voisi olla oikeasti ihan perusteltua.
Loukkaantumistilanne on yllättävänkin hyvä, sillä jo Ben Eaves tosiaan tekee kokoonpanon niin lasarettiin jää enää toisen leikkauksen takia koko kauden missaava Teemu Henritius. Kun Teukka on Kivan mukana, niin saataisiinko Perjantaina oikeasti paras mahdollinen miehistö jalkeille ensi kertaa tällä kaudella? V. Filppula ja Karlsson siitä toki puuttuu, mutta noin niinkun se paras mahdollinen mitä ennen kautta oli hahmoteltu.
Edit: näillä mennään tänään:
43 Nichlas Hardt – 81 Ilari Filppula – 12 Steve Moses
88 Joonas Rask – 22 Juhani Tyrväinen – 6 Teemu Pulkkinen
25 Jarkko Ruutu – 32 Riku Hahl – 28 Jani Rita
14 Tomi Mäki – 55 Henri Heino – 39 Matti Lamberg
21 Teemu Eronen – 4 Ossi Väänänen
40 Markus Nordlund – 2 Jeremy Dehner
7 Antti-Jussi Niemi – 3 Petteri Lindbohm
37 Eero Kilpeläinen AM
33 Frans Tuohimaa
Ei kyllä pysty tajuamaan, että Hardt vetää ykkösessä ja Teukka on Kiekko-Vantaan mukana (joskaan vielä ei tiedetä että treenaako vain vai pelaako myös). Mutta kyllä voikin yksi mies vaikuttaa niin suuresti hyökkäyksen laatuun.
Tosta kun ton Joulun pyyhkäsee helvettiin, niin samat läpät pätee yhä edelleen. Jokerit on käsittämättömästi voittanut kaikki kauden Blues-pelit ja Pulkkinen on yhä tuossa samassa pisteputkessa, eli taisi se ketsuppipullo sitten tosiaan aueta; yhdeksään viime otteluun tehot 6+6.Dorian kirjoitti:Tänään Areenalla viimeisenä ennen Joulua miniderby, kun vieraita saapuu Espoosta. Näille peleille epätyypilliseen tapaan molemmat kauden keskenäiset on päättyneet Jokereiden voittoon ja se on tietenkin tänäänkin tavoitteena. Kauden keskenäisissä Blues on ollut aivan yhden ketjun varassa, kun Jokereilta on viime aikoina löytynyt tehoja jälleen hieman laajemmin. Älytön kontrasti kyllä viime kauteen, jolloin 3 ensimäistä ketjua teki tasaisesti maaleja eikä Jokereita liioin pörssikärjessä nähty, kun taas tällä kaudella ollut aivan päin vastoin paitsi viimeiset muutamat pelit. Pulkkinen muuten latonut maalin 3 edellisessä pelissä ja eilen 1+1, joten jokohan se ketsuppipullo olisi oikeasti auennut?
Tässä liigan otteluohjelmassa ei kyllä ole pätkääkään järkeä. Jokerit pelaa tällä kaudella kolme kertaa Bluesia vastaan kotona, joista ensimäinen pelattiin 25.11 ja viimeinen tänään 8.1. Kärppiä vastaan pelataan koko kaudella 5 kertaa, joista kolme sijoittuu välille 7.12 ja 2.2. Kiitos Tammikuun tasauksen, kuten jo tuossa viestissä mihin taas viittaa kirjoitin, Jokerit ja Tappara pelaavat Tammikuussa vastakkain neljä kertaa. Sama tilanne taisi olla Ilveksellä ja Pelicansilla, joilla peräti kolme näistä otteluista on peräkkäin. Itseltä toki löytyy kausikortti, mutta jos olisin irtolippukatsoja ja samalla viikolla olisi vaikkapa kolmekin kotipeliä, joista kaksi samaa vastustajaa vastaan parin päivän välein niin miettisin kyllä pariin otteeseen useamman lipun ostamista.
Tänään Jokereiden kokooonpanoon palaa ainakin Filppula, joten viime viikkoinen tervanjuonti päättyy toivottavasti saman tien. Lisäksi U20-kisoista palanneet Lindbohm ja Lamberg ovat treenanneet joukkueen mukana muiden mennessä KiVan rinkiin. Silmään pistäväähän on se, että myös Teuvo Teräväinen on Kiekko-Vantaan treenivahvuudessa. Tämä kielii varmasti myös Ben Eavesin paluusta kokoonpanoon, mutta vaikka saataisiin Benin veli Patrick remmiin niin silti kummastelen miten Teuvo Teräväiselle ei muka löydy tonttia tuosta kieltämättä laajasta, mutta melko kädettömästä hyökkäyksestä? Ymmärtäisin jos haluttaisiin antaa lepoa, mutta mitä lepoa se KiVan mukana vääntäminen sitten on?
Joku väläytteli Teräväisen kokeilemista Mestiksessä sentterin tontilla ja yv:n viivamiehenä kuten U20 maajoukkueessa, mutta ihan purematta en tuotakaan niele. Jokereiden hyökkäyksessä on taitovaje ja ihan kauhean kauan ei ole aikaa odotella miten Teukan peli noilla paikoilla lähtee pyörimään. Toisaalta yhden tai kahden pelin perusteella ei voi mitään kovin kattavia johtopäätöksiäkään tehdä.
Olis tuolla meinaan kuitenkin Joonas "kiikari" Rask ja tervassa tarpova Hardtkin, joille vauhdin hakeminen Kiekko-Vantaasta voisi olla oikeasti ihan perusteltua.
Loukkaantumistilanne on yllättävänkin hyvä, sillä jo Ben Eaves tosiaan tekee kokoonpanon niin lasarettiin jää enää toisen leikkauksen takia koko kauden missaava Teemu Henritius. Kun Teukka on Kivan mukana, niin saataisiinko Perjantaina oikeasti paras mahdollinen miehistö jalkeille ensi kertaa tällä kaudella? V. Filppula ja Karlsson siitä toki puuttuu, mutta noin niinkun se paras mahdollinen mitä ennen kautta oli hahmoteltu.
Edit: näillä mennään tänään:
43 Nichlas Hardt – 81 Ilari Filppula – 12 Steve Moses
88 Joonas Rask – 22 Juhani Tyrväinen – 6 Teemu Pulkkinen
25 Jarkko Ruutu – 32 Riku Hahl – 28 Jani Rita
14 Tomi Mäki – 55 Henri Heino – 39 Matti Lamberg
21 Teemu Eronen – 4 Ossi Väänänen
40 Markus Nordlund – 2 Jeremy Dehner
7 Antti-Jussi Niemi – 3 Petteri Lindbohm
37 Eero Kilpeläinen AM
33 Frans Tuohimaa
Ei kyllä pysty tajuamaan, että Hardt vetää ykkösessä ja Teukka on Kiekko-Vantaan mukana (joskaan vielä ei tiedetä että treenaako vain vai pelaako myös). Mutta kyllä voikin yksi mies vaikuttaa niin suuresti hyökkäyksen laatuun.
Tänään täytyy vakavasti harkita josko lähtisi Isomäkeen katsastamaan kauden toinen Ässät-Kärpät. Viimeksi sai makiaa mahan täydeltä ja nytkin olisi kaikki edellytykset ottaa täydet pisteet. Ässät seilaa tappiokierteessä ja Kiven eväät penkin takana on syöty. Eivät saa yv:llä juuri mitään aikaan ja joukkueen kovin tsemppari, eli Joensuu lähti rapakon taa.
Kärpät sen sijaan pitkästä aikaa aika terveellä miehistöllä liikkeellä ja maalillekin palaa Backlund. Miehen vire on toki aika arvoitus, mutta nyt kun puolustukseenkin saadaan lisää laatua, niin eiköhän mies hommansa hoida vähintään Weakmanin veroisesti. Kahtotaan millasia ketjusommitelmia Ara muuten keksii. Ilmeisesti junnukisojen kävijöitä olisi jo ehkä tänään mukana?
Jännä nähdä myös miten käy Lukon nyt kun tanskanpojjaat lähtivät. Nähdäänkö kunnon mahalasku.
Kärpät sen sijaan pitkästä aikaa aika terveellä miehistöllä liikkeellä ja maalillekin palaa Backlund. Miehen vire on toki aika arvoitus, mutta nyt kun puolustukseenkin saadaan lisää laatua, niin eiköhän mies hommansa hoida vähintään Weakmanin veroisesti. Kahtotaan millasia ketjusommitelmia Ara muuten keksii. Ilmeisesti junnukisojen kävijöitä olisi jo ehkä tänään mukana?
Jännä nähdä myös miten käy Lukon nyt kun tanskanpojjaat lähtivät. Nähdäänkö kunnon mahalasku.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- DeadManWalking
Kärpät kohtaa Ässät Porissa tänään seuraavanlaisella kokoonpanolla:
+Kuusi pakkia saatu jalkeille
+Sen johdosta Komulainen hyökkääjäksi, voi saada jotain aikaankin
+Molemmat veskarit takaisin
+Ohtamaa-Pokka pakkipari kuulostaa mielenkiintoiselta
Negat:
-Lehtonen ja Eminger puuttuvat edelleen
-Lehto pelaa
-Mikkola-Niemelä pakkipari vähän pelottaa, vaikka ei aiheutakaan jo etukäteen aivoverenvuotoa kuten olisi tehnyt vuosi-pari sitten
-Kähkönen ja Salomäki ovat pois, ketkä menevät maalille ja tekevät sieltä likaisia maaleja?
Tässä nyt ensimmäisiä mielipiteitä. Voittoon silti uskon, sillä terve kokoonpano ja tähän saakka peli on myös toiminut Ässiä vastaan hyvin, joten ei tässä syytä ole huolestua. Kunhan vaan Lehto, Mikkola ja Niemelä eivät yritä mitään ihmeellistä niin en näe syytä etteikö voittoa tulisi.
EDIT:
Ja niinpä tietysti, Salomäki siis ainakin viikon poissa. No ilmeisesti Norman ja Kähkönen ovat jo tällä kiertueella mukana, ja Lehtosen tilannetta seurataa. Eminger on ilmeisesti tämän viikon A-junnujen mukana, koska hänelläkin oli jotain pientä häikkää. Eikö olisi mahdollista että edes lauantain kotipelin pelaisi? Olisi varmasti paskimmillaankin parempi kuin Lehto.
Posit:1. Haataja - Viuhkola - Huml
Mikkola - Niemelä
2. Donskoi - Komulainen - Junttila
Lehto - Mäntymaa
3. Mäkilä - Kemppainen - Suoranta
Ohtamaa - Pokka
4. Körkkö - Plihal - Keränen
Backlund (AM) - Karhunen
+Kuusi pakkia saatu jalkeille
+Sen johdosta Komulainen hyökkääjäksi, voi saada jotain aikaankin
+Molemmat veskarit takaisin
+Ohtamaa-Pokka pakkipari kuulostaa mielenkiintoiselta
Negat:
-Lehtonen ja Eminger puuttuvat edelleen
-Lehto pelaa
-Mikkola-Niemelä pakkipari vähän pelottaa, vaikka ei aiheutakaan jo etukäteen aivoverenvuotoa kuten olisi tehnyt vuosi-pari sitten
-Kähkönen ja Salomäki ovat pois, ketkä menevät maalille ja tekevät sieltä likaisia maaleja?
Tässä nyt ensimmäisiä mielipiteitä. Voittoon silti uskon, sillä terve kokoonpano ja tähän saakka peli on myös toiminut Ässiä vastaan hyvin, joten ei tässä syytä ole huolestua. Kunhan vaan Lehto, Mikkola ja Niemelä eivät yritä mitään ihmeellistä niin en näe syytä etteikö voittoa tulisi.
EDIT:
Ja niinpä tietysti, Salomäki siis ainakin viikon poissa. No ilmeisesti Norman ja Kähkönen ovat jo tällä kiertueella mukana, ja Lehtosen tilannetta seurataa. Eminger on ilmeisesti tämän viikon A-junnujen mukana, koska hänelläkin oli jotain pientä häikkää. Eikö olisi mahdollista että edes lauantain kotipelin pelaisi? Olisi varmasti paskimmillaankin parempi kuin Lehto.
- Phenomenon
Jyp -1 ja Kalpa normaalina. 7,50 kerroin, panos 20. Osunee.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
Tietyillä jääkiekkopäättäjillä, erityisesti Läski-Kal€lla, on näköjään joko tahallinen tai tahaton tavoite tuhota suomalainen jääkiekkoilu.
Nimittäin Mestistä vedetään kuivana kakkoseen taas vaihteeksi. Kal€ meinaa ensin jyrähdellä sinne korealaisjoukkueen ilman mitään urheilullisia perusteita, sillä korealaiset aikovat ostaa sarjapaikkansa. Tavoitteena olisi tällä tavalla nostaa Etelä-Korean maajoukkueen tasoa 2018 olympialaisia varten. Tästä veti moni seura herneet nenään, muun muassa TuTo, Jokipojat, SapKo, Hokki ja KooKoo. Uhkasivat jopa sarjasta eroamisella ja oman perustamista, jos Jääkiekkoliitto kävelee Mestis-seurojen yli kysymättä asiasta mitään. Mestis-seuroilla on oma yhdistyksensä, jonka pitäisi päättää tuollaisista asioista, joten raivostuminen Jääkiekkoliitton despotismista on ihan ymmärrettävää.
Tänään sitten lyötiin viimeinen naula arkkuun, sillä SM-Liiga aiotaan taas sulkea ja tämän kevään liigakarsinnat olisivat viimeiset. Aivan käsittämätöntä, siis aivan käsittämätöntä. Viimeksi kun tuo tehtiin, niin Mestiksessä meni pari seuraa konkurssiin ja sarjan taso laski aivan valtavasti. Jos liiga suljetaan nyt, se on käytännössä Mestiksen loppu. KooKoo harkitsi ihan vakavasti jo vuoden 2005 paikkeilla pillien lyömistä pussiin, kun mitään tavoitteellisuutta ei ole ja talous kärsii siitä paikkakunnalla, jossa on muiden urheilulajien pääsarjoissa pelaavia joukkueita.
Jos liiga menee kiinni, niin samantien Mestiksen kärkiseuroilla olisi aihetta lyödä pillit pussiin ja lähteä pelaamaan vaikka Suomi-Sarjaa tai keskittyä junioritoimintaan. Miten KooKoo pystyy kamppailemaan sponsoreista MyPaa, Kouvoja ja KPL:ää vastaan, jotka pelaavat lajiensa ykkössarjoissa? Jokipoikien kanssa sponsoreista kamppailee Kataja, Josba, Jippo ja Joensuun Maila.
Mestiksestä halutaan farmisarja, niin tehkööt siitä sellaisen. Tavoitteelliset ja itsenäiset seurat laittakoot pillit pussiin, niin liigaseurat voivat pyörittää ihan omalla rahalla farmiseuroja jossain Pierukankaalla.
Mielenkiintoista muuten, että onkohan tällä liigan sulkemishalukkuudella tekemistä liigan huonoimman joukkueen kanssa.. Eräs läski despootti, kun on Ilveksen miehiä.
Nimittäin Mestistä vedetään kuivana kakkoseen taas vaihteeksi. Kal€ meinaa ensin jyrähdellä sinne korealaisjoukkueen ilman mitään urheilullisia perusteita, sillä korealaiset aikovat ostaa sarjapaikkansa. Tavoitteena olisi tällä tavalla nostaa Etelä-Korean maajoukkueen tasoa 2018 olympialaisia varten. Tästä veti moni seura herneet nenään, muun muassa TuTo, Jokipojat, SapKo, Hokki ja KooKoo. Uhkasivat jopa sarjasta eroamisella ja oman perustamista, jos Jääkiekkoliitto kävelee Mestis-seurojen yli kysymättä asiasta mitään. Mestis-seuroilla on oma yhdistyksensä, jonka pitäisi päättää tuollaisista asioista, joten raivostuminen Jääkiekkoliitton despotismista on ihan ymmärrettävää.
Tänään sitten lyötiin viimeinen naula arkkuun, sillä SM-Liiga aiotaan taas sulkea ja tämän kevään liigakarsinnat olisivat viimeiset. Aivan käsittämätöntä, siis aivan käsittämätöntä. Viimeksi kun tuo tehtiin, niin Mestiksessä meni pari seuraa konkurssiin ja sarjan taso laski aivan valtavasti. Jos liiga suljetaan nyt, se on käytännössä Mestiksen loppu. KooKoo harkitsi ihan vakavasti jo vuoden 2005 paikkeilla pillien lyömistä pussiin, kun mitään tavoitteellisuutta ei ole ja talous kärsii siitä paikkakunnalla, jossa on muiden urheilulajien pääsarjoissa pelaavia joukkueita.
Jos liiga menee kiinni, niin samantien Mestiksen kärkiseuroilla olisi aihetta lyödä pillit pussiin ja lähteä pelaamaan vaikka Suomi-Sarjaa tai keskittyä junioritoimintaan. Miten KooKoo pystyy kamppailemaan sponsoreista MyPaa, Kouvoja ja KPL:ää vastaan, jotka pelaavat lajiensa ykkössarjoissa? Jokipoikien kanssa sponsoreista kamppailee Kataja, Josba, Jippo ja Joensuun Maila.
Mestiksestä halutaan farmisarja, niin tehkööt siitä sellaisen. Tavoitteelliset ja itsenäiset seurat laittakoot pillit pussiin, niin liigaseurat voivat pyörittää ihan omalla rahalla farmiseuroja jossain Pierukankaalla.
Mielenkiintoista muuten, että onkohan tällä liigan sulkemishalukkuudella tekemistä liigan huonoimman joukkueen kanssa.. Eräs läski despootti, kun on Ilveksen miehiä.
hevosen k**pä
- DeadManWalking
En minä millään jaksa uskoa, että tämä Korealaisen joukkueen saapuminen SM-Liigaan tulee toteutumaan. Luulisi nyt h****tti, että porukalla olisi sen verran järkeä päässä että sinne ei ihan mitä tahansa jengiä oteta mukaan pyörimään. Jos se nyt on pakko mukaan saada, niin laittaisivat sitten vaikka Suomi-Sarjaan tai kakkosdivariin ja yrittäisivät nousua urheilullisin perustein. Korealainen joukkue ottaisi niin pahasti kuivana kakkoseen Mestiksessäkin, että ei tuollaisen porukan ottaminen tuo kuin hetkellisen mielenkiinnon joihinkin satunnaiskatsojiin, mutta ketään muuta ei oikeasti kiinnosta.Merovingi kirjoitti:Nimittäin Mestistä vedetään kuivana kakkoseen taas vaihteeksi. Kal€ meinaa ensin jyrähdellä sinne korealaisjoukkueen ilman mitään urheilullisia perusteita, sillä korealaiset aikovat ostaa sarjapaikkansa. Tavoitteena olisi tällä tavalla nostaa Etelä-Korean maajoukkueen tasoa 2018 olympialaisia varten. Tästä veti moni seura herneet nenään, muun muassa TuTo, Jokipojat, SapKo, Hokki ja KooKoo. Uhkasivat jopa sarjasta eroamisella ja oman perustamista, jos Jääkiekkoliitto kävelee Mestis-seurojen yli kysymättä asiasta mitään. Mestis-seuroilla on oma yhdistyksensä, jonka pitäisi päättää tuollaisista asioista, joten raivostuminen Jääkiekkoliitton despotismista on ihan ymmärrettävää.
Onkos tästä ollut puhetta muualla kuin Veikkaajassa? Odottelisin itse vielä ihan virallisempaakin kannanottoa.Tänään sitten lyötiin viimeinen naula arkkuun, sillä SM-Liiga aiotaan taas sulkea ja tämän kevään liigakarsinnat olisivat viimeiset.
Ei sillä, eihän tuo mahdottomalle kuulosta. Onhan se ikävä kyllä totta, että tällä hetkellä Mestisseuran nouseminen liigaan kuulostaa erittäin utopistiselta ajatukselta, ja tämä on taas suora seuraus siitä että SM-Liiga aikanaan suljettiin. Ja kuten 'Vingikin totesi, niin tällä kertaa liigan sulkeminen olisi sama asia kuin soronoo Mestis.
Tosin mitä nyt äsken Jatkoaikaa lueskelin, niin siellä oli paljon linkkejä uutisiin ja keskustelua siitä että Liigan sulkeminen olisi käytännössä laitonta. Tämä on joku Kilpailuviraston säännös, ja tässä jokusen vuoden takaisessa Keskisuomalaisen uutisessa on juttua asiasta tarkemmin. Eräs merkittävä seikka siellä on nostettu esille:
Voisiko siis olla, että näiden Veikkaajan "tietojen" mukaan olisi mahdollisesti tulossa muutoksia vaikka siihen karsintasysteemiin, joka liigassa tällä hetkellä on? Esimerkiksi paluu siihen vanhaan play-out systeemiin, jossa liigan neljä viimeistä kohtaavat toisensa ja sieltä selvitetään se kenet Mestis-joukkue kohtaa. Olisihan se paljon reilumpi systeemi kuin tuo nykyinen, koska esim. viime kaudellakin Ilves sai valmistautua varmaan pari kuukautta täysin rauhassa karsintapeleihin, koska oli jo pitkään käytönnässä selvä asia että Ipa sinne joutuu.Jääkiekon SM-liiga rikkoo kilpailulakeja, jos Mestiksestä löytyy SM-liigaan haluava seura, jonka laadulliset ja taloudelliset kriteerit täyttävät SM-liigan vaatimukset. Mikkelin Jukureille tai Kajaanin Hokkille olisi pitänyt aikaisempina vuosina suoda mahdollisuus karsia pääsystä SM-liigaan ja karsinnassa menestyessään myös hyväksyä joukkue ylemmälle sarjatasolle, jos joukkue täyttää samat laadulliset ja taloudelliset kriteerit kuin esimerkiksi Porin Ässät tai KalPa.
Isomäestä palattu ja leuka tukevasti rinnassa. 6-3 turpaan ei jättänyt selittelyille juuri sijaa. Ei Ässät mitenkään huikaisevan hyvä ollut, mutta ei tarvinnutkaan olla. Ylivoima oli molemmilta paskaa, vaikka Kärpät nyt 5v3:lla sen maalin tekikin (mutta muuta nyt ei voi odottaakaan). Molempiin päihin yksi helppo maali ja pariin otteeseen pidettiin kärppäläisiä aikalailla pilkkanaan omalla alueella.
Aralta haluaisin pari vastausta. Mitä teki Plihal yv:llä? Ei tuonut siihen yhtään mitään ja muutenkin ottelun ainoaksi merkkiteoksi jäi Suorannan avaaminen läpi (oli toki hyvä oivallus). Ja mitä tää maalivahti rumba oli? Kannattiko oikeasti uhrata Karhusenkin paluu jo tähän paikkaan, kun ollaan kolme maalia perässä? Backlundille kirjattiin kuitenkin käsittämättömät 30 torjuntaa kahteen erään. Joo, yksi maali meni kyllä Johanin piikkiin käsittämättömästi luetun 2vs1 hyökkäyksen johdosta. Olisin silti pitänyt miehen loppuun asti maalilla ja ensi peliin Karhunen. Nyt otti Tomikin kaksi omiin (ei ollut kyllä moken maaleja) ja varmasti vähän pistää harmittamaan. Kai se joukkueen herättelyä sitten oli.
Pokan Villeltä hieno paluu. Pelasin kypsästi ja viisaasti sekä laukoi selvästi munakkaimmin pakistostamme. Viuhkolan Jarin maali sai meikäläiseltä kunnon aploodit, oli se vaan hienoa nähdä mies kädet kohti kattoa ja hymy korvissa. Mikkolan Ilkka oli ihan h**vetin p****estä. Kaveria tungettiin kokoajan yv:lle, vaikka oli täysin yössä. Vedot alakoulutasoa eikä tuntunut näkevän sivuilleen lainkaan. Haataja siinä viritteli jo moneen kertaa, mutta Ilu se päätti heittää kulmalle.
Ei tosiaan Ässiltäkään huikea esitys, mutta ekan erän flow kantoi tänään voittoon. Ja tuntui siellä kavereilla kaikki onnistuvankin. Pihlmanin ihan uskomaton suonenveto ja kiekko aivan etuylänurkkaan ja Eero Elo 1+1. Dixonille propsit hienoista oivalluksista. Ja Kiven Karrikin antoi viitteitä elämästä ja otti tuomarin kertaalleen oikein puhutteluun!
Joskushan ne kaikki putket katkeaa ja ketsuppipullot aukeaa. Tänään sai Kärpät todeta tämänä aika karulla tavalla. Ei Kärpät tänään voittoa ansainnut.
Aralta haluaisin pari vastausta. Mitä teki Plihal yv:llä? Ei tuonut siihen yhtään mitään ja muutenkin ottelun ainoaksi merkkiteoksi jäi Suorannan avaaminen läpi (oli toki hyvä oivallus). Ja mitä tää maalivahti rumba oli? Kannattiko oikeasti uhrata Karhusenkin paluu jo tähän paikkaan, kun ollaan kolme maalia perässä? Backlundille kirjattiin kuitenkin käsittämättömät 30 torjuntaa kahteen erään. Joo, yksi maali meni kyllä Johanin piikkiin käsittämättömästi luetun 2vs1 hyökkäyksen johdosta. Olisin silti pitänyt miehen loppuun asti maalilla ja ensi peliin Karhunen. Nyt otti Tomikin kaksi omiin (ei ollut kyllä moken maaleja) ja varmasti vähän pistää harmittamaan. Kai se joukkueen herättelyä sitten oli.
Pokan Villeltä hieno paluu. Pelasin kypsästi ja viisaasti sekä laukoi selvästi munakkaimmin pakistostamme. Viuhkolan Jarin maali sai meikäläiseltä kunnon aploodit, oli se vaan hienoa nähdä mies kädet kohti kattoa ja hymy korvissa. Mikkolan Ilkka oli ihan h**vetin p****estä. Kaveria tungettiin kokoajan yv:lle, vaikka oli täysin yössä. Vedot alakoulutasoa eikä tuntunut näkevän sivuilleen lainkaan. Haataja siinä viritteli jo moneen kertaa, mutta Ilu se päätti heittää kulmalle.
Ei tosiaan Ässiltäkään huikea esitys, mutta ekan erän flow kantoi tänään voittoon. Ja tuntui siellä kavereilla kaikki onnistuvankin. Pihlmanin ihan uskomaton suonenveto ja kiekko aivan etuylänurkkaan ja Eero Elo 1+1. Dixonille propsit hienoista oivalluksista. Ja Kiven Karrikin antoi viitteitä elämästä ja otti tuomarin kertaalleen oikein puhutteluun!
Joskushan ne kaikki putket katkeaa ja ketsuppipullot aukeaa. Tänään sai Kärpät todeta tämänä aika karulla tavalla. Ei Kärpät tänään voittoa ansainnut.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
- DeadManWalking
Ihan puhtaasti tilastoscouttina nauratti kyllä kovasti se fakta, että Kärppien 6-3 tappiosta huolimatta Ville Pokka onnistui saamaan itselleen merkinnäksi +2, kun Mikkolan vastaava luku oli -3. Pokka on ihan huikea jätkä, ja ollut koko kauden Kärppien ehkä kolmanneksi paras pakki Demersin ja Ohtamaan jälkeen. Pokalta löytyy kiekollista osaamista, mutta kuitenkin sen verran peliälyä ja tilannetajua että tekee myös ne helpot ratkaisut aina silloin kun on paikka. Kyllä tästä jätkästä tulee olemaan vielä paljon iloa Suomen maajoukkueellekin tulevaisuudessa.takaovi kirjoitti:Pokan Villeltä hieno paluu. Pelasin kypsästi ja viisaasti sekä laukoi selvästi munakkaimmin pakistostamme. Mikkolan Ilkka oli ihan h**vetin p****estä.
Noh, nyt on Kärpillä kaksi pistettä eroa seitsemänteen sijaan, mutta toisaalta tällä hetkellä ollaan kuitenkin tasapisteissä JYPin kanssa joka on siis liigassa kolmas. Pienet on erot, päätavoite runkosarjassa on edelleenkin sen kuudennen sijan saavuttaminen. Olisi se vaan niin paljon helpompi ja mukavampi lähteä pudotuspeleihin suoraan puolivälieristä, kuin säälipleijareiden kautta.
Uskomatonta toi toista vuotta putkeen jatkuva kolmannen erän töhöily. Vastapainoksi tälle kaudelle on toki etenkin himassa noustu pari kertaa hyvin takaa rinnalle ja ohi, mutta nyt neljään viimeseen peliin ollaan kolme hävitty vikan erän perseilyyn.
Pelottavan paljon näkyy Karlssonin puuttuminen jo nyt. Kun Eronen on kiekollisesti aivan syväjäässä ja Maston pelaaminen on aivan liian epätasaista, niin kiekon tuominen jää yksin hyökkääjien varaan. Kun Teräväinen ja Eaves ovat poissa, niin siihen kykenevät tasan Filppula, Pulkkinen ja Moses. Jos jotain pyörityksen tynkää tänäänkin haluttiin aikaiseksi, piti nuo kaikki 3 heittää kehiin samaan aikaan. Pulkkisen pisteputki jäi 9 ottelun mittaiseksi, mutta silti oli tänään Jokereiden paras pelaaja. Siihen ei tosin paljoa vaadittu.
Blues oli selvästi scoutannut Jokereiden hetkellisen kädettömyyden ja painoivat tiukasti päälle, joka johtikin siihen että mikäli paineen alta päästiin edes pois niin pakka oli hajalla jo oman sinisen kohdalla, jolloin kiekon ylös saamiseksi vaadittiin edellä mainitun kolmikon henkilökohtaisia suorituksia. Harmi vain että vaikka tuota kädellisyyttä saadaankin mukaan lisää varmaan jo Perjantaina, ei sitä ole pakistoon luvassa. Lepistökin on lipsumassa Zugin suuntaan, joten Kekäläisellä on täysi työ kaivaa jostain EU-passillinen, kiekollisesti pätevä puolustaja näiltä markkinoilta.
Ja Hardt voisi tosiaan hakea vauhtia Kiekko-Vantaan puolelta, sillä liike on tällä hetkellä sen näköistä että kentällä olisi tanskalainen painos parin vuoden takaisesta Tuomas Pihlmanista. Ymmärtäähän sen kun takana on kaksi vammaa samaan polveen, mutta ymmärrys ei tässä tilanteessa paljon auta. Tällä hetkellä miehelle ei ole käyttöä kuin yv:n maskimiehenä ja siinäkin annetaan tasoitusta kun ei kerkeä mukaan kamppailemaan irtokiekoista.
Eipä illasta jäänyt juuri muuta positiivista käteen, kun että kaikki Jokereiden kannalta merkittävät pelit menivät Jokereille suotuisasti. IFK olisi saanut myös hävitä, tosin eri syistä, mutta kaikkea ei voi saada. TPS-Ilves Jokereiden kannalta täysin yhdentekevä. Niin ja Pulkkisen peli-ilo.
Pelottavan paljon näkyy Karlssonin puuttuminen jo nyt. Kun Eronen on kiekollisesti aivan syväjäässä ja Maston pelaaminen on aivan liian epätasaista, niin kiekon tuominen jää yksin hyökkääjien varaan. Kun Teräväinen ja Eaves ovat poissa, niin siihen kykenevät tasan Filppula, Pulkkinen ja Moses. Jos jotain pyörityksen tynkää tänäänkin haluttiin aikaiseksi, piti nuo kaikki 3 heittää kehiin samaan aikaan. Pulkkisen pisteputki jäi 9 ottelun mittaiseksi, mutta silti oli tänään Jokereiden paras pelaaja. Siihen ei tosin paljoa vaadittu.
Blues oli selvästi scoutannut Jokereiden hetkellisen kädettömyyden ja painoivat tiukasti päälle, joka johtikin siihen että mikäli paineen alta päästiin edes pois niin pakka oli hajalla jo oman sinisen kohdalla, jolloin kiekon ylös saamiseksi vaadittiin edellä mainitun kolmikon henkilökohtaisia suorituksia. Harmi vain että vaikka tuota kädellisyyttä saadaankin mukaan lisää varmaan jo Perjantaina, ei sitä ole pakistoon luvassa. Lepistökin on lipsumassa Zugin suuntaan, joten Kekäläisellä on täysi työ kaivaa jostain EU-passillinen, kiekollisesti pätevä puolustaja näiltä markkinoilta.
Ja Hardt voisi tosiaan hakea vauhtia Kiekko-Vantaan puolelta, sillä liike on tällä hetkellä sen näköistä että kentällä olisi tanskalainen painos parin vuoden takaisesta Tuomas Pihlmanista. Ymmärtäähän sen kun takana on kaksi vammaa samaan polveen, mutta ymmärrys ei tässä tilanteessa paljon auta. Tällä hetkellä miehelle ei ole käyttöä kuin yv:n maskimiehenä ja siinäkin annetaan tasoitusta kun ei kerkeä mukaan kamppailemaan irtokiekoista.
Eipä illasta jäänyt juuri muuta positiivista käteen, kun että kaikki Jokereiden kannalta merkittävät pelit menivät Jokereille suotuisasti. IFK olisi saanut myös hävitä, tosin eri syistä, mutta kaikkea ei voi saada. TPS-Ilves Jokereiden kannalta täysin yhdentekevä. Niin ja Pulkkisen peli-ilo.
- The Rocker
Hyvät asiat pelistä: Raskille ja Dehnerille tärkeät henkilökohtaiset onnistumiset.
Huonot asiat: Kolmas eräs mitä v**tua taas?
----
Mestis asiaan liittyen.
SM-liigan avoinna pysyminen on tärkeä asia. Se säilyttää kilpailullisen halun niillä play-offien ulkopuolellekin jäävillä joukkueilla kun joutuu pelkäämään karsintapeikkoa. Ei myöskään nähdä mitään alennusmyyntejä kun tajutaan ettei siitä kaudestaa taaskaan mitään tullut. Samalla Mestis seuroillakin on syytä kehittää omaa toimintaansa eteenpäin kun voi joskus nousta liigaan ottamaan turpaan yhden kauden ajaksi. Tai kukaties joskus viiden-kuudenkymmenen vuoden päästä joku joukkue saattaa jopa säilyttää liigapaikkansa!
Mestis on jo kuralla. Rahaa ne seurat tarvitsevat ja paljon. Harmi että ollaan näin persaukinen maa. Ei riitä sponsoreita kuin yhteen liigaan. Ja sielläkin on ongelmia rahan kanssa.
Huonot asiat: Kolmas eräs mitä v**tua taas?
----
Mestis asiaan liittyen.
SM-liigan avoinna pysyminen on tärkeä asia. Se säilyttää kilpailullisen halun niillä play-offien ulkopuolellekin jäävillä joukkueilla kun joutuu pelkäämään karsintapeikkoa. Ei myöskään nähdä mitään alennusmyyntejä kun tajutaan ettei siitä kaudestaa taaskaan mitään tullut. Samalla Mestis seuroillakin on syytä kehittää omaa toimintaansa eteenpäin kun voi joskus nousta liigaan ottamaan turpaan yhden kauden ajaksi. Tai kukaties joskus viiden-kuudenkymmenen vuoden päästä joku joukkue saattaa jopa säilyttää liigapaikkansa!
Mestis on jo kuralla. Rahaa ne seurat tarvitsevat ja paljon. Harmi että ollaan näin persaukinen maa. Ei riitä sponsoreita kuin yhteen liigaan. Ja sielläkin on ongelmia rahan kanssa.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- DeadManWalking
Jos suomalainen pelaaja tai valmentaja saa kenkää Venäjältä kesken kauden, niin silloin Suomea vältellään kuin ruttoa. Tämä johtuu jostain maiden keskinäisestä verotukseen liittyvästä asiasta, joten jos Lepistö nyt tulisi Suomeen niin joutuisi maksamaan Venäjän rahoistaan ihan tolkuttomat verot Suomeen. Vastaavia tapauksiahan on nähty aiemminkin, kun esim. valmentajista Suikkanen hengaili työttömänä h**vetin pitkään Venäjällä ihan vain verottajan vuoksi. Pelaajista sitten esim. Juhamatti Aaltonen suuntasi tällä kaudella Ruotsiin juurikin verotussyistä.Dorian kirjoitti:Lepistökin on lipsumassa Zugin suuntaan, joten Kekäläisellä on täysi työ kaivaa jostain EU-passillinen, kiekollisesti pätevä puolustaja näiltä markkinoilta.
Eiköhän Lepistön syy vältellä Suomea johdu sitten nimenomaan tuosta. Lisäksi kun Sveitsistä on tulossa sitä hilloa myös ihan mukavasti, niin tämä kausi saattaa kyllä tuoda Lepistön pussiin aika hyvän kasan hilloa. Ensi kaudeksi sitten Jokereihin?
Aika järkyttävä moka tuomareilta Lahdessa. Tämä tilanne siis kyseessä. Ainakin meikäläisen (ja lahtelaisten) silmään aivan päivänselvä häkki. Ei tommosia mokia saa kyllä liigatuomareille tulla. Lopputuloksen kannalta kuitenkin aika merkittävä vihellys.
Ja ilmeisesti oli Kuopiossakin töhöilty maalien suhteen. On se kumma homma ja samalla erittäin surullinen sellainen.
Ja mitä tulee tapaus liigan sulkemiseen, niin eihän siinä ole mitään järkeä. Kysykää vaikka Tammisen Juhanilta.
Ja ilmeisesti oli Kuopiossakin töhöilty maalien suhteen. On se kumma homma ja samalla erittäin surullinen sellainen.
Ja mitä tulee tapaus liigan sulkemiseen, niin eihän siinä ole mitään järkeä. Kysykää vaikka Tammisen Juhanilta.
- DeadManWalking
Kappas. Tuomarit ottaneet vähän roolia. Mikähän h****tti tuossa Pärssisen maalissakin oli vikana?takaovi kirjoitti:Aika järkyttävä moka tuomareilta Lahdessa. Tämä tilanne siis kyseessä. Ainakin meikäläisen (ja lahtelaisten) silmään aivan päivänselvä häkki. Ei tommosia mokia saa kyllä liigatuomareille tulla. Lopputuloksen kannalta kuitenkin aika merkittävä vihellys.
Onneksi se NHL alkaa kohta, niin pääsee seuraamaan kunnon jääkiekkoa ja pelejä joita tuomarit eivät yritä ratkaista.
Olen tietoinen tästä verohässäkästä, mutta Lepistöhän treenaa tällä hetkellä jo Jokereiden kanssa eli ei hän nyt Suomea varsinaisesti välttele, sitä vaan en tiedä että mitkä ovat miehen suunnitelmat kesän suhteen eli voiko olla täällä pidempäänkin ilman että tuo 6 kuukauden määräaika tulee umpeen.DeadManWalking kirjoitti:Eiköhän Lepistön syy vältellä Suomea johdu sitten nimenomaan tuosta. Lisäksi kun Sveitsistä on tulossa sitä hilloa myös ihan mukavasti, niin tämä kausi saattaa kyllä tuoda Lepistön pussiin aika hyvän kasan hilloa. Ensi kaudeksi sitten Jokereihin?
Eiköhän tuo ensi kaudeksikin löydä houkuttelevempia vaihtoehtoja vielä vaikkapa Ruotsista tai Sveitsistä. Huhujen mukaan ei viihtynyt Venäjällä, joten sen voi jossain määrin tiputtaa spekulaatioista pois, mutta vielä tuossa iässä taitaa silti ylimääräinen raha kiinnostaa kun ei noita miljoonia ole ihan tolkuttomasti vielä tienattuna.
Ja tuo Pelsujen maalihan hylättiin samasta syystä kuin kauden alkutaipaleella Jokereiden tasoitusmaali SaiPaa vastaan, eli tuomari oli päin v**tua sijoittuneena eikä siksi nähnyt kiekkoa ja vihelsi pelin poikki. Järktyttävä virhe, mutta ei tuossa vaiheessa voi maaliakaan enää hyväksyä. Menee samaan kastiin tuon Jyväskylän muikkuverkko-casen kanssa, ei vaan voi korjata jälkikäteen. Näissä tilanteissa helpottaa toki melkoisesti jos tuomari myöntää virheensä eikä ala TomTom tyylisesti virnuilemaan ja vittuilemaan maksavalle yleisölle. Henrikson syksyllä virheensä myönsi, jolloin asia ei oikein osannut edes v***ttaa.
Mutta vaikka tuo tuomari virheensä myöntäisikin, niin ei taida lohduttaa sitä jätkää, jolla oli menny 300 kiloeuron monarit puihin tuon virheen takia
Edit: 300 kiloa oli siis väärää tietoa, mutta saattaa reilu hunttikin vähän v***ttaa.