Videopelit
Re: Videopelit
Ainakin minunlainen paskahousu sai parit säikytykset tuosta. Sekä ykkösestä että kakkosesta. Hieno peli kyllä ykkönen. Sopivan vaikea, bullet time, aaah. En tosiaan itsekään ole mikään superiso FPS-fani. FEAR on yksi näist poikkeuksista.
Aina ajan tasalla: pelasin Red Dead Redemptionin vihdoin ja viimein läpi tuossa pari viikkoa sitten. Ja kyllä, olin aloittanut storylinen jo pari vuotta sitten 360:llä, mutta en päässyt kuin Meksikoon asti kun erehdyin kokeilemaan multiplayeriä ja sille tielle jäin - kunnes sitten muutin, eikä 360:ä ollutkaan enää käytettävissä. Näin en koskaan saanut tietää, kuinka tarina päättyi (paitsi tietenkin olin vahingossa spoilaantunut Interwebin ihmeellisessä maailmassa, ugh), mikä tietysti harmitti.
Jouluna talouteen saapuikin sitten PS3, ja minun oli aivan pakko käydä hakemassa itselleni kopio RDR:stä. Ja lopulta sain pelattua tarinan läpi. Ja itkin. Ja huusin. Ja muserruin.
Joka tapauksessa, lueskelin vähän teidän muiden kommentteja pelistä ja selvästihän tämä on jakanut porukan aika kahtia - joko siitä pitää kuin hullu puurosta, tai sitten se jättää vähän kylmäksi. Sanomatta lienee selvää, että kuulun itse tuohon ensimmäiseen ryhmään. Järjetön Rockstar -fani jo vuosia olleena ei tämäkään päässyt pettämään (oke, GTA IV oli vähän nihkeä).
Mikä onkaan upeampaa kuin seisoa vuoren harjanteella auringonlaskun aikaan Uljaan Mustan selässä ja katsella San Luis Riverin yli "Born Unto Troublen" soidessa haikeana taustalla. Ääää! Harmikseni minun talouteni vaihtui, enkä pääse enää nauttimaan tämän pelin sanoinkuvaamattoman upeasta fiiliksestä kuin harvakseltaan. Enpä olekaan varmaan koskaan rakastunut videopeliin näin lujaa. Minä kun luulin että minun ja San Andreaksen väliin ei voisi tulla mikään...

Okei, voisin löpistä aiheesta tuntikausia, päätetään juttu sillä että olen muuten oppinut pelaamaan änäriä. Kaksinpelissäkin muita pelaajia vastaan teen aina kaikki maalit. Ace.
Jouluna talouteen saapuikin sitten PS3, ja minun oli aivan pakko käydä hakemassa itselleni kopio RDR:stä. Ja lopulta sain pelattua tarinan läpi. Ja itkin. Ja huusin. Ja muserruin.
Joka tapauksessa, lueskelin vähän teidän muiden kommentteja pelistä ja selvästihän tämä on jakanut porukan aika kahtia - joko siitä pitää kuin hullu puurosta, tai sitten se jättää vähän kylmäksi. Sanomatta lienee selvää, että kuulun itse tuohon ensimmäiseen ryhmään. Järjetön Rockstar -fani jo vuosia olleena ei tämäkään päässyt pettämään (oke, GTA IV oli vähän nihkeä).
Mikä onkaan upeampaa kuin seisoa vuoren harjanteella auringonlaskun aikaan Uljaan Mustan selässä ja katsella San Luis Riverin yli "Born Unto Troublen" soidessa haikeana taustalla. Ääää! Harmikseni minun talouteni vaihtui, enkä pääse enää nauttimaan tämän pelin sanoinkuvaamattoman upeasta fiiliksestä kuin harvakseltaan. Enpä olekaan varmaan koskaan rakastunut videopeliin näin lujaa. Minä kun luulin että minun ja San Andreaksen väliin ei voisi tulla mikään...

Okei, voisin löpistä aiheesta tuntikausia, päätetään juttu sillä että olen muuten oppinut pelaamaan änäriä. Kaksinpelissäkin muita pelaajia vastaan teen aina kaikki maalit. Ace.
eCiuj kirjoitti:Pakko sanoa, että olen epäillyt FirEndieniä naiseksi, mutta en pysty käsittämään kuka nainen viettää kymmenen vuotta elämästään 'Alertissa.
Ei voi kun kompata. MarstonStefa kirjoitti:RDR on Rockstarin paras. Piste. Ja John Marson on upea hahmo.
Ensi viikolla pääsen onneksi pariksi päiväksi pelaamaan tätä vaikka vuorokauden ympäri niin halutessani! Yay koiravahtina on kiva olla.
eCiuj kirjoitti:Pakko sanoa, että olen epäillyt FirEndieniä naiseksi, mutta en pysty käsittämään kuka nainen viettää kymmenen vuotta elämästään 'Alertissa.
Juuri tänään tuli juteltua kaverin kanssa että voisi nostalgiahengessä mennä free roamiin netissä sekoilemaan. Ah, niitä aikoja, kolme vuotta sitten.FirEndien kirjoitti:Ei voi kun kompata. MarstonStefa kirjoitti:RDR on Rockstarin paras. Piste. Ja John Marson on upea hahmo.
Ensi viikolla pääsen onneksi pariksi päiväksi pelaamaan tätä vaikka vuorokauden ympäri niin halutessani! Yay koiravahtina on kiva olla.
Oi. Meikäläisen ehkä kaunein RDR-muisto on, kun heiluttiin suomalaisen nettitutun kanssa free roamissa ja päätettiin lähteä valloittamaan Twin Rocks. Jostakin syystä siinä sitten sekalainen sakki pelaajia lyöttäytyi lähes yksitellen meidän seuraamme. Lähdettiin koko poppoolla antamaan Gaptooth Breachin minereille turpiin, minä ja tämä toinen suomalainen kärkenä, loput seurasivat nöyrinä pelässä.Stefa kirjoitti:Juuri tänään tuli juteltua kaverin kanssa että voisi nostalgiahengessä mennä free roamiin netissä sekoilemaan. Ah, niitä aikoja, kolme vuotta sitten.
Kun kaivos oli otettu haltuun, hypättiin kaikki hiljaisessa yhteisymmärryksessä siellä odottavaan stage coachiin; meitä oli juuri sen verran että ajajan ja shotgunin lisäksi koko vaunu tuli täyteen, sitten ajeltiin Armadilloon, kaikkien ratsut juoksivat kärryn perässä (sekä jonkun muuli joka jäi jatkuvasti jälkeen :'D) ja matkalla ammuttiin ohikulkijoita ja villieläimiä. Nauroin niin paljon.
Ehkä mahtavinta tuossa oli se, ettei minkäänlaista sanallista kommunikaatiota tapahtunut, mutta homma skulasi silti kuin oltaisi joku harjaantunutkin gang. Kaunista.
- Mr.Perfekt
Ajattelin vaan ilmoittaajos jotakuta kiinnostaa, että Verkkokauppa.comissa on tällä hetkellä alennuksessa Killzone 3 Playstation 3'lle hintaan 4,90, Darksiders II- special edition Playstation 3'lle hintaan 19,90 ja Soul Calibur V myös PS3'lle hintaan 9,90.
- Phenomenon
Kertokaas joku hyvä 3rd person shooter peli. Aika vähän pelannut viimeisen kymmenen vuoden aikana, joten aika vanhat helmet kelpaa. Mielellään julkaistu 04-09, sillä koneen tehot ovat:
AMD Athlon 64(tm) X2 Dual
Core Processor 3800+
1.99 Ghz, 3.25 GB of RAM
NVIDIA GeForce 9500 GT
Ja ei, en ole päivittämässä hetkeen kun tietokoneella periaatteessa vaan selaan nettiä, katselen leffoja/sarjoja ja pelaan joskus Football Manageria.
Kiitos ehdotuksista etukäteen.
AMD Athlon 64(tm) X2 Dual
Core Processor 3800+
1.99 Ghz, 3.25 GB of RAM
NVIDIA GeForce 9500 GT
Ja ei, en ole päivittämässä hetkeen kun tietokoneella periaatteessa vaan selaan nettiä, katselen leffoja/sarjoja ja pelaan joskus Football Manageria.
Kiitos ehdotuksista etukäteen.
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton
- Mass effect 1
- Mass effect 2 (voi pyöriä huonosti)
- Splinter Cellit
- Hitman
Siinä muutama jotka tulevat mieleen ja pyörivät vähän vanhemmallakin koneella.
- Mass effect 2 (voi pyöriä huonosti)
- Splinter Cellit
- Hitman
Siinä muutama jotka tulevat mieleen ja pyörivät vähän vanhemmallakin koneella.
Erittäin sisältörikas ja valaiseva allekirjoitus.
- valkopeura
Bioshock Infinite
Asentuispa jo.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.
- DeadManWalking
- WrestlingAlertin johtava jääkiekkoanalyytikko
Tulipahan pelattua monen kuukauden tauon jälkeen F1 2012 -peliä, ja ihan kivahan tuota oli taas ajella. Havaintona se, että sadekelillä ajaessa olen jokseenkin suvereeni, mutta kuivalla kelillä saa tehdä töitä ihan tosissaan. Vaikeustaso toiseksi vaikein. Tietokone vetää ilmeisesti jotenkin ylivarovaisesti sadekelillä, kun itse painan menemään ihan äärirajoilla.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Itsellä juuri päinvastoin. Sadekelillä menee päin honkia, mutta kuivalla kelillä radasta riippuen saatan jopa pärjätä. Vaikeustasona niinikään tuo toisiksi vaikein.DeadManWalking kirjoitti:Tulipahan pelattua monen kuukauden tauon jälkeen F1 2012 -peliä, ja ihan kivahan tuota oli taas ajella. Havaintona se, että sadekelillä ajaessa olen jokseenkin suvereeni, mutta kuivalla kelillä saa tehdä töitä ihan tosissaan. Vaikeustaso toiseksi vaikein. Tietokone vetää ilmeisesti jotenkin ylivarovaisesti sadekelillä, kun itse painan menemään ihan äärirajoilla.
Hauska peli on kyllä muuten. Kaverini kanssa paraikaa menossa toinen kausi co-op-moodia. Kisat 25% mittaisia, mikä on juuri riittävästi sille, että vähintään kerran tai kaksi ehtii mokata. Malesian kisassakin ajoin paalupaikalle, mutta kisassa menikin vähän heikommin. About puolessa välissä kisaa meikäläinen viimeisenä ja ilman etusiipeä...
Luin tässä taannoin muuten ko. pelin tekoälyn rakenteesta ja se vähän latisti ehkä tunnelmaani. Pelissä nimittäin tosiasiassa on kerrallaan vain hyvin pieni määrä autoja "oikeasti" ja loput autot ovat "kuplassa", jotka vain simuloidaan. Tämä luonnollisesti siksi, että koneiden tehot riittäisivät pyörittämään peliä paremmin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että cpu-autojen ollessa riittävän kaukana pelaajasta ne menevät ns. kuplaan, jolloin niiden kierrosajat simuloidaan ja siinäkin on vielä oma kikkansa ja riippuvuus siihen, millä autolla pelaaja ajaa. Jos esim. ajat Williamsilla ja johdat kisaa, niin ennemmin tai myöhemmin riippumatta siitä miten jumalaisesti ajat, cpu-autot saavat sinut kiinni. Kuplassa olevat autot näet ajavat jopa yliluonnollisen kovia aikoja, mikäli pelaaja omalla ajamisellaan rikkoo liikaa ennaltamääritettyjä "voimasuhteita" eri autojen välillä. Toisin sanoen peli tulkitsee, ettei Williams voi olla noin nopea verrattuna Red Bulliin --> Red Bullit alkavat tahkota älyttömiä kierrosaikoja, kunnes saavat sinut kiinni.
Joskus tuo ilmenee myös siten, että kun ajat n. 5s päässä cpu-autosta, tuntuu ettei sitä saa kiinni millään. Mutta sitten kun pääset lähelle, niin että auto poistuu "kuplasta" ja siitä tulee todellinen, sen kiinni saanti ja ohitus onkin parhaimmillaan äärimmäisen helppoa.
EDIT: Olisi myös äärimmäisen kiva, jos peliin tulisi virallinen patch (online-pelaamisen takia modit eivät luonnollisesti aja samaa asiaa), jonka myötä cpu-autotkin tekisivät virheitä. Nykyisellään vähän ärsyttää kun cpu-kuskit ajavat virheettä lähes koko ajan. Ainoat mahdolliset virheet tulevat kisan alussa ensimmäisissä mutkissa ruuhkassa, muutoin kukaan ei ikinä spinnaa, ei keskeytä, eikä keltään ikinä hajoa auto tai edes osia siitä, kuten itsellä. Olisi ihan kiva, jos cpu:lla ja toisaalta myös itselläkin auto joskus vain leviäisi ja kisa jäisi siihen. Tämän toki voisi halutessaan ottaa pois asetuksista. Ja cpu-kuskit voisivat myös saada rangaistuksia. Kokemukseni perusteella itse kyllä saa välillä ihan älyttömän helposti rangaistuksia, joskus jopa siitä että neulansilmään kääntyessä cpu-kuski ajaa kylkeen, jolloin itse ajautuu ulos radalta ja MINÄ saan siitä rangaistuksen. Cpu-kuskien en ole ikinä nähnyt saavan rangaistuksia, sillä aikasakot näkyisivät lopun sijoitustaulussa ja minimapista huomaisi myös, jos joku ajaisi varikon läpiajorangaistusta.
Rotta.
- Jack DiBiase
- Moderaattori
Onko tuossa vielä vanhan koulukunnan hot seat -moodi. Mikään ei ole hienompaa kuin kolmeen pekkaan hot seat -kisaa, ja oman vituksi menneen kisan aikana teilaa "vahingossa" toisen kaverin ykköspaikalta pellolle ja ulos. Geoff Crammond -fanit tietää, mistä puhun. Okei, minua ei enää sen jälkeen otettu mukaan, mutta oli se sen arvoista.Tzei-em kirjoitti:Hauska peli on kyllä muuten. Kaverini kanssa paraikaa menossa toinen kausi co-op-moodia. Kisat 25% mittaisia, mikä on juuri riittävästi sille, että vähintään kerran tai kaksi ehtii mokata. Malesian kisassakin ajoin paalupaikalle, mutta kisassa menikin vähän heikommin. About puolessa välissä kisaa meikäläinen viimeisenä ja ilman etusiipeä...![]()
WE BACK YA'LL?!
- DeadManWalking
Itse ajelen 50% kisoja, ja se on aika passeli määrä. Tässä ajassa ehtii renkaiden kuluminen tulla hyvin esille, mutta silti ei ole vielä liian pitkä kisa. Ja tuo pieni mokailu on kyllä ihan arkipäivää, kun tulee aina Ayrton Sennan tavoin ajeltua ihan täysillä vaikka tilanne olisi täysin selvä.Tzei-em kirjoitti:Kisat 25% mittaisia, mikä on juuri riittävästi sille, että vähintään kerran tai kaksi ehtii mokata. Malesian kisassakin ajoin paalupaikalle, mutta kisassa menikin vähän heikommin.
Mielenkiintoinen tieto. Tuota kuplaa ei ole syytä epäillä, mutta tuo muiden aikojen kierrosaikojen "epäluonnollisuus" tuli hieman yllätyksenä, sillä en ole tällaista ihan havainnut. Esimerkkinä kun ajoin Bahrainin GP:n järkyttävässä vesisateessa, niin sain revittyä n. 30 sekunnin eron takana tuleviin ja mitään epäluonnollista ei vastustajien kierroksissa näkynyt.Luin tässä taannoin muuten ko. pelin tekoälyn rakenteesta ja se vähän latisti ehkä tunnelmaani. Pelissä nimittäin tosiasiassa on kerrallaan vain hyvin pieni määrä autoja "oikeasti" ja loput autot ovat "kuplassa", jotka vain simuloidaan ... Toisin sanoen peli tulkitsee, ettei Williams voi olla noin nopea verrattuna Red Bulliin --> Red Bullit alkavat tahkota älyttömiä kierrosaikoja, kunnes saavat sinut kiinni.
Tämän olen sitten kyllä huomannut. Ohittaminen on tosiaan aika helppoa, etenkin jos ajat vähän härskistikin vielä sinne sisäpuolelle mutkassa niin ohi kyllä pääsee suht vaivatta.Joskus tuo ilmenee myös siten, että kun ajat n. 5s päässä cpu-autosta, tuntuu ettei sitä saa kiinni millään. Mutta sitten kun pääset lähelle, niin että auto poistuu "kuplasta" ja siitä tulee todellinen, sen kiinni saanti ja ohitus onkin parhaimmillaan äärimmäisen helppoa.
Kyllä näitäkin joskus sattuu, esimerkiksi sadekelillä kuskit kyllä töhöilevät ihan urakalla. Malesiassa toiseksi viimeinen mutka on yleensä ihan vakiopaikka, jossa näkee vesisateen sattuessa säännöllisesti kilpailijoiden pyörivän.Nykyisellään vähän ärsyttää kun cpu-kuskit ajavat virheettä lähes koko ajan. Ainoat mahdolliset virheet tulevat kisan alussa ensimmäisissä mutkissa ruuhkassa, muutoin kukaan ei ikinä spinnaa, ei keskeytä, eikä keltään ikinä hajoa auto tai edes osia siitä, kuten itsellä.
Joo, tästä samaa mieltä. Aivan käsittämättömiä penaltyjä tulee aina välillä itselle, vaikka se syy on ollut siinä kun tietokone on itse ajanut sinun kylkeen.Ja cpu-kuskit voisivat myös saada rangaistuksia. Kokemukseni perusteella itse kyllä saa välillä ihan älyttömän helposti rangaistuksia, joskus jopa siitä että neulansilmään kääntyessä cpu-kuski ajaa kylkeen, jolloin itse ajautuu ulos radalta ja MINÄ saan siitä rangaistuksen. Cpu-kuskien en ole ikinä nähnyt saavan rangaistuksia, sillä aikasakot näkyisivät lopun sijoitustaulussa ja minimapista huomaisi myös, jos joku ajaisi varikon läpiajorangaistusta.
Eniten toki tekoälyn suhteen ihmetyttää se, että cpu-kuskit töhöilevät varikolla välillä aivan oudosti. Aina kun vesisade yllättää, niin cpu:t käyvät hakemassa ensin kuivan kelin renkaat, ajavat niillä muutaman kierroksen ja liukastelevat samalla ja sen jälkeen hakevat välikelin/sadekelin renkaat. Itse kun tajuaa vaihtaa joko välikeliin tai sadekelin renkaisiin tuossa vaiheessa, niin tällöin saa ihan kohtuuttoman edun muihin nähden.
Haha, legendaarisia muistoja. GP2 on kyllä siitä hauska, että saat ajella aika törkeästi muita kylkeen ja mitään rangaistuksia ei tunneta. Noissa hot seat -kisoissa toinen kiva teko kavereille oli se, kun painat siinä pääsuoran alkupäässä Enter-nappia sen merkiksi että olisi menossa varikolle, ja kun kaikilla radoilla se varikolle menoon varattu tie on siinä hieman taaempana niin Enteriä painettaessa auto kääntyy suunnilleen 90 astetta ja ajaa päin varikkomuuria.Jack DiBiase kirjoitti:Mikään ei ole hienompaa kuin kolmeen pekkaan hot seat -kisaa, ja oman vituksi menneen kisan aikana teilaa "vahingossa" toisen kaverin ykköspaikalta pellolle ja ulos. Geoff Crammond -fanit tietää, mistä puhun. Okei, minua ei enää sen jälkeen otettu mukaan, mutta oli se sen arvoista.
GP2 löytyisi omalta koneeltakin, mutta eipä ole tullut aikoihin pelattua.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
- DeadManWalking
EI VOI V!TTU KOLMATTA KERTAA SATTUA TUO SAMA BUGI ETTÄ PELI EI ENÄÄ TALLENNA ITSEÄÄN. Siis mitä helvettiä, ilmeisesti tuo tulee siitä kun lopetat pelit samaan aikaan kun autosave on käynnissä, mutta nyt en tehnyt mitään ja odotin varmuuden vuoksi vielä muutaman sekunnin tuon jälkeenkin ennen kuin lopetin. Kappas vaan, kun palasin peliin vielä uudestaan niin autosavea ei enää tapahdu ja koko tallennus on täysin vituillaan. Nyt muistan, että miksi tuli aikanaan hiillyttyä tähän peliin. Kiva ajaa aina kauden neljä-viisi ensimmäistä kisaa ja menettää kaikki jonkun vammaisen bugin takia.
Onko mitään mahdollisuutta tuon korjaamiseksi? v***ttaa oikeasti ihan huolella.
Onko mitään mahdollisuutta tuon korjaamiseksi? v***ttaa oikeasti ihan huolella.
- MR.Off Topic
Itsellä muuten loppui yhdessä vaiheessa pelaaminen, kun en löytänyt enää sopivaa vaikeustasoa. Tämä oli mielestäni myös jokseenkin kumma juttu, joka voi liittyä tuohon kuplaan. Ongelma taisi olla tuolla toiseksi vaikeimmalla, joka oli käsittämättömän helppo, kun renkaiden kulutus ei ollut päällä. Ajoin periaatteessa kokoajan sekunttia nopeampia kierroksia kuin muut, caterhamilla. Pistin renkaiden kulutuksen päälle ja pysyin juuri ja juuri muiden vauhdissa ensimmäiset kierrokset joidenka jälkeen minusta tuli tulppa ja ajoinpa kuinka lujaa tahansa aina edellä menevät menivät lujempaa. Tajuan kyllä, että oma ajotyyli plus caterham varmaan kuluttavat renkaita aika hitosti, mutta miksi en silti ollut kilpailun alussa yhtä dominoiva kuin ennenkin?
Pitäis ohjaimen kanssa peliä tässä joskus taas tesmailla. Näppäimistöllä pelatessa sai aina kädet solmuun ja virheet monesti tulivat käsien väsymisen johdosta.
Pitäis ohjaimen kanssa peliä tässä joskus taas tesmailla. Näppäimistöllä pelatessa sai aina kädet solmuun ja virheet monesti tulivat käsien väsymisen johdosta.
Weird, koska minun havaintojeni mukaan homma menee juuri toisin päin. Juuri yhdessä kisassa alkoi kesken kisan sataa siten, että vain osa radasta oli märkänä. Tällöin meikäläinen kuivan kelin renkailla oli kuin koppakuoriainen selällään jääradalla, yhtä järkevän ja vakaan näköistä oli meno, toisin kuin cpu-kuskeilla, jotka paahtoivat menemään samaisilla kuivan kelin renkailla kuin kuivalla kelillä konsanaan ilman tietoakaan liukkaudesta.DeadManWalking kirjoitti:Eniten toki tekoälyn suhteen ihmetyttää se, että cpu-kuskit töhöilevät varikolla välillä aivan oudosti. Aina kun vesisade yllättää, niin cpu:t käyvät hakemassa ensin kuivan kelin renkaat, ajavat niillä muutaman kierroksen ja liukastelevat samalla ja sen jälkeen hakevat välikelin/sadekelin renkaat. Itse kun tajuaa vaihtaa joko välikeliin tai sadekelin renkaisiin tuossa vaiheessa, niin tällöin saa ihan kohtuuttoman edun muihin nähden.
Pitää kyllä joku kerta kokeilla oikein single racena vaikka jotain Malesiaa heavy rain -asetuksilla ja niillä täysillä sadekelin renkailla ja katsoa, kuinka käy. Ehkä olen vain niin p**ka kuski, etten osaa suhteuttaa ajotyyliäni kesken kisaa alkaneeseen sateeseen. Tai sitten olen vain kokonaisvaltaisesti ihan p**ka.
Btw, millä alustalla pelaat DMW?
Rotta.
Itse omistin kyseisen pelin joskus muistaakseni yläasteikäisenä ja olihan se kova. Joku pari vuotta sitten pelasin samaista peliä emulaattorilla ja täytyy sanoa, että etenkin graafisesti yksi parhaiten säilyneistä PSX-peleistä ehdottomasti. Tarkoitus oli pelata läpi asti, mutta niin vain se sitten jossain kohtaa jäi... Semmoista se on nykyään kun Steamin takia koneella on pelejä miljoona kappaletta ja valtaosaa pelataan se 1-2 tuntia ja sitten se unohtuu, vaikka sitä silloista pelisessiota lopetellessa ajattelee "no mä lopetan ny tältä erää, jatkan sitte joku toinen kerta".DeadManWalking kirjoitti:Pari päivää olen tahkonnut, ja v***u että v***ttaa kun se apina tippuu aina jonnekin monttuun. Kuka s****na keksi sellaisen kuin "tasohyppely" ? Haistakaa p**ka.Ihmine kirjoitti:Erittäin eeppisiä pelejä nuo Abe'sit ja vähän aikaa sitten pelanneena voin sanoa että pelattavuus nykystandardeillakin rautaa.
Rotta.
- DeadManWalking
Mielenkiintoista. Itsehän teen aina kesken kisan alkaneen sateen suhteen niin, että ajan pari-kolme kierrosta vesisateella ja tarkkailen tilannetta sen mukaan että miten hyvin auto kestää hanskassa. Silloin kun mennään ihan täysin limitillä, niin vaihdan alle välikelin renkaat.Tzei-em kirjoitti:Weird, koska minun havaintojeni mukaan homma menee juuri toisin päin. Juuri yhdessä kisassa alkoi kesken kisan sataa siten, että vain osa radasta oli märkänä. Tällöin meikäläinen kuivan kelin renkailla oli kuin koppakuoriainen selällään jääradalla
Juu siis yleensä vielä sen vesisateen alun ajan cpu:t pystyvät ajamaan ihan hyvin, mutta kun cpu:t eivät vaihda sateen voimistumisenkaan jälkeen välikelin renkaita vaan ensin vaihtavat alle kuivan kelin renkaat ja ajavat pari kierrosta märällä radalla niillä, niin tuolloin heillä on ongelmia.toisin kuin cpu-kuskeilla, jotka paahtoivat menemään samaisilla kuivan kelin renkailla kuin kuivalla kelillä konsanaan ilman tietoakaan liukkaudesta.
Ihan Windowsille olen pelin war... hommannut.Btw, millä alustalla pelaat DMW?
Onko sinulla mitään tietoa tuosta bugista, joka ei enää tallenna peliä vaikka tallentaisit manuaalisesti? Kohtuullisen hajottavaa paskaa.
FAKE-EDIT:
Kerkesit Abeakin kommentoida, itsehän poistin kyseisen pelin pari viikkoa sitten kun hommasta ei tullut enää mitään.
Uskon. Valitettavasti en kyllä tiedä. Itsekin hankin pelistä aluksi "opiskelijaversion", mutta ostin sen sitten Steamista kun totesin kaikesta huolimatta hyväksi peliksi. Ja aiemmin mainitsemani co-op -moodi netin yli oli myös yksi ostopäätökseen rohkaiseva tekijä. Ei ole vielä mitään bugeja tullut vastaan. Oletko netistä katsonut, onko muilla ollut samaa ongelmaa?DeadManWalking kirjoitti:Ihan Windowsille olen pelin war... hommannut.
Onko sinulla mitään tietoa tuosta bugista, joka ei enää tallenna peliä vaikka tallentaisit manuaalisesti? Kohtuullisen hajottavaa paskaa.
Ai niin, tuli vielä yksi valittamisen aihe pelistä mieleen. Ärsyttää, kun ääniasetuksista ei saa peliääniä pienemmälle kuin 50%. On nimittäin esim. suoralla ajaessa aika hiton hankala saada voice overin kautta puhuvasta kaverista mitään selvää, kun auton moottori huutaa kierroksia täysillä. Kokeiltiin myös Steamin interfacen omaa puhelutoimintoa, mutta ihan yhtä hiljaa se puhe kuului sitäkin kautta suhteessa pelin ääniin. En ymmärrä, miksi tuollainen 50% raja on pitänyt siihen laittaa. Miksi juuri tuo maaginen 50%? Ärsyttäisikö pelintekijöitä todella, jos säätäisin volat vaikka 20%:iin? We'll never know.
Rotta.
- DeadManWalking
On sitä jonkin verran joillain ollut, mutta en vielä kummempia vastauksia etsinyt. Täytyy katsella ihan kunnolla että löytyykö jotain, luulisi kyllä kun kuitenkin muillakin ongelmia on ilmestynyt. Voisi käydä vaikka spämmäämässä F1-foorumille ja kyselemässä sieltä, jos joku tietäisi.Tzei-em kirjoitti:Oletko netistä katsonut, onko muilla ollut samaa ongelmaa?
Aluksi mietin että olisiko tämä joku waretetun version ongelma, mutta ilmeisesti ei ole siitä kysymys kun tämä probleema on taidettu todeta ihan pelin kehittäneen Codemastersinkin toimesta. Ja ilmeisesti edellisessäkin versiossa on ollut tuo sama vika, ja jos näin on niin ihan uskomatonta että tuollainen moka pääsee läpi.
EDIT:
Ai niin, yksi asia mitä tähän itse kaipaisin oli se että voi ajaa MM-sarjan kenellä tahansa kuskilla. Career-mode on toki hieno, koska on siistiä nousta pohjalta huipulle, mutta olisihan se nyt siistiä ajaa Räikkösellä ihan täysi MM-sarja. Yksittäiset kisat ovat ihan jees, mutta täysi MM-sarja olisi myös hienoa. Tuskin olisi ollut mitenkään ylivoimainen asia lisätä peliin.
Far Cry 3 saatu päätökseen tarinan osalta ja annan täydet pisteet pelille sen pikkuongelmista huolimatta. Upea tekele, josta nautein ihan helvetisti. Vielä on paljon tehtävää vaikka tarinan on hoidettukin pois alta.
Oli pakko käydä kokeilemassa tuota F1 2012:sta vielä sadekelillä. Ensin valitsin radaksi Malesian, joka on lempiratani. Päätin ajaa Vettelillä ja laitoin asetuksista täyden sadekelin, 15min aika-ajon ja 5 kierroksen kisan. Noh, aika-ajoissa ensinnäkin paalupaikka 7 sekunnin turvin Schumiin, joka oli toisena. Sitten kisassa ylivoimainen voitto 35 sekunnin turvin toisena tulevaan, vaikka spinnasinkin kerran kunnolla ja pari kertaa luistelin muuten vain.
Päätin sitten lisätä panoksia ja otin saman setin muuten, mutta kuskiksi valitsin Karthikeyanin (joka lienee huonoin kuski ja HRT huonoin auto) ja otin pelkän kisan ilman aika-ajoja, jolloin aloitin viimeisestä lähtöruudusta. Kuinka ollakaan, tulin maaliin toisena ohittaen 5. eli viimeisellä kierroksella vielä kaksi autoa. Ja tässäkin kisassa spinnasin kertaalleen. Enkä muistanut edes käyttää rikastettua bensaa missään vaiheessa, vaan normibensoilla menin koko kisan.
Joten DMW, olit ihan oikeassa, eihän noista cpu-kuskeista ole sadekelillä mihinkään! Pitää varmaan opetella vielä ajamaan pikkusateessa välikelin pyörillä, niin tässähän voi pian ruveta haaveilemaan vaikka mm-pisteistä co-op-moodissa
Päätin sitten lisätä panoksia ja otin saman setin muuten, mutta kuskiksi valitsin Karthikeyanin (joka lienee huonoin kuski ja HRT huonoin auto) ja otin pelkän kisan ilman aika-ajoja, jolloin aloitin viimeisestä lähtöruudusta. Kuinka ollakaan, tulin maaliin toisena ohittaen 5. eli viimeisellä kierroksella vielä kaksi autoa. Ja tässäkin kisassa spinnasin kertaalleen. Enkä muistanut edes käyttää rikastettua bensaa missään vaiheessa, vaan normibensoilla menin koko kisan.
Joten DMW, olit ihan oikeassa, eihän noista cpu-kuskeista ole sadekelillä mihinkään! Pitää varmaan opetella vielä ajamaan pikkusateessa välikelin pyörillä, niin tässähän voi pian ruveta haaveilemaan vaikka mm-pisteistä co-op-moodissa
Rotta.
Säädä Ikunoiden omasta äänimikseristä/äänikortin vastaavasta. Sieltä saa kuitenkin ihan ohjelmakohtaisesti säädettyä niitä äänenvoimakkuuksia, niin heität sitten formulat sinne 25% kun skype/muu puheohjelma on vaikkapa 50%. Pelin sisäisellä voice overilla ei tietenkään onnistu näinkään, mutta steamin (surkealla) äänichatilla voisi jopa toimia. Ja viimeistään sitten tosiaan täysin irrallisella ohjelmalla, jota suosittelisin muutenkin.Tzei-em kirjoitti: Ai niin, tuli vielä yksi valittamisen aihe pelistä mieleen. Ärsyttää, kun ääniasetuksista ei saa peliääniä pienemmälle kuin 50%. On nimittäin esim. suoralla ajaessa aika hiton hankala saada voice overin kautta puhuvasta kaverista mitään selvää, kun auton moottori huutaa kierroksia täysillä. Kokeiltiin myös Steamin interfacen omaa puhelutoimintoa, mutta ihan yhtä hiljaa se puhe kuului sitäkin kautta suhteessa pelin ääniin. En ymmärrä, miksi tuollainen 50% raja on pitänyt siihen laittaa. Miksi juuri tuo maaginen 50%? Ärsyttäisikö pelintekijöitä todella, jos säätäisin volat vaikka 20%:iin? We'll never know.
\____0___/