Levyraati

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Migu.22

Re: Levyraati

Viesti Kirjoittaja Migu.22 » Pe 12.04.2013 16:22

Lionelissa, koska nää on aina kivoja. Toivon mukaan saa paremman netin jostain piakkoin, ettei tartte latailla minuuttitolkulla ennenkuin pääsee kuuntelemaan.
\____0___/

Japeet

Viesti Kirjoittaja Japeet » Pe 12.04.2013 16:40

Marshallsaaret kirjoitti:
DeadManWalking kirjoitti:
Fletch kirjoitti:Jos biisivalinta vaikuttaa trollilta, en ota mukaan.
Miten määritellään trolli? Kappale josta sinä et pidä?
Kavereiden kesken tuo tunnetaan nimellä "valkopeura-disclaimer".
Enpä tiedä, viimeksi valkopeura oli laittanut ihan asiallisen biisin jossa omaan korvaan ainoa negatiivinen oli lopussa ollut örinähetki. Tahtoisin itsekin tietää vähän tarkemmin mikä on trollausta, itse kun kuuntelen klassista (Chopin), instrumentaalista (God is an astronaut), punkia (Kakkahätä-77), huumoriräppiä (Nost3&Protro) ja kieli poskella tehtyä musaa (SMC Lähiörotat) monen muun ohella, ja tahtoisin tietää että voisinko laittaa vaikka jonkun noista esimerkki artisteista tai yhtyeistä mukaan ilman että joku Fletch (who?) tuomitsee sen trolliksi.

Ei sillä että laittaisin jotain noista, mutta yleensä foorumin raadit on olleet hyvä tapa tutustua uusiin biiseihin ja genreihin, ja on tyhmää luokitella vaikka joku Robin kuulematta paskaksi sen perusteella ettei sillä saa katu-uskottavuutta.
Viimeksi muokannut Japeet, Pe 12.04.2013 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fletch

Viesti Kirjoittaja Fletch » Pe 12.04.2013 16:41

DeadManWalking kirjoitti:
Fletch kirjoitti:Jos biisivalinta vaikuttaa trollilta, en ota mukaan.
Miten määritellään trolli? Kappale josta sinä et pidä?
Try me.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Pe 12.04.2013 16:59

Läksin mukaan. Toivottavasti et nyt vallan trolliksi tuomitse. 8)
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

Fletch

Viesti Kirjoittaja Fletch » La 13.04.2013 13:22

Ou, tarkoitin siis että yhdeksän innokkainta pääsee raatiin, kymmeneshän olen siis minä. Vielä mahtuu kvartetti, joten biisejä vain tulemaan.

Joskus on ollut kierroksia, kun joku idiootti on lähettänyt jotakin aivan turhaa ja sitten jättänyt itse koko kisailun. Tätä tarkoitin tuolla trollijutulla, kun sitä nyt on ihmetelty.

Ja Japeetille onneksi olkoon kattavasta kulttuurituntemuksesta. :tu:

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Su 14.04.2013 19:13

Messis.

EDIT: Ei olis sitten mitenkään mahdollista pistää kappaletta Spotify-linkkinä? Tuubissa se laatu on yleensä kuin perunalla äänitettyä, varsinkin näissä omissa vaihtoehdoissani.
JDub kirjoitti:Cock_Sucker sopisi kyllä sinulle paremmin..

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ma 15.04.2013 00:27

Show_Stopper kirjoitti:Messis.

EDIT: Ei olis sitten mitenkään mahdollista pistää kappaletta Spotify-linkkinä? Tuubissa se laatu on yleensä kuin perunalla äänitettyä, varsinkin näissä omissa vaihtoehdoissani.
Ainakaan minä en käytä spotifytä joten ei mielellään.

Fletch

Viesti Kirjoittaja Fletch » Ma 15.04.2013 07:06

Ei Spotifyta edelleenkään ja syy on juurikin tuossa yläpuolellani - kaikki ei sitä vain käytä. Mutta vielä Show_Stopperin lisäksi tarvittaisi yksi osallistuja, joten äkkiä vaan biisiä minulle, niin päästään aloittamaan.

Krizski

Viesti Kirjoittaja Krizski » Ma 15.04.2013 15:28

Meikäläinen voisi vielä osallistua mukaan, jos sopii!
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä

Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422

Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Ma 15.04.2013 15:43

Fletch kirjoitti:Ei Spotifyta edelleenkään ja syy on juurikin tuossa yläpuolellani - kaikki ei sitä vain käytä. Mutta vielä Show_Stopperin lisäksi tarvittaisi yksi osallistuja, joten äkkiä vaan biisiä minulle, niin päästään aloittamaan.
Tyhmää.

Sehän ei olis kun ehkä maailman vaivattomin juttu ottaa edes hetkellisesti käyttöön.

Kuunnelkaa sitten paskalaadulla.

Yhyy uli uli.

v***u.

Fletch

Viesti Kirjoittaja Fletch » Ma 15.04.2013 16:16

Ihan yhtä paskalta kaikki kuulostaa, jos ei tule vinyyliltä.

Krizskille ehdoton kyllä ja lämmintä kättä. Nyt vain teiltä kahdelta äkkiä biisit minulle, niin päästään aloittamaan.

Migu.22

Viesti Kirjoittaja Migu.22 » Ma 15.04.2013 19:12

Show_Stopper kirjoitti: Tyhmää.

Sehän ei olis kun ehkä maailman vaivattomin juttu ottaa edes hetkellisesti käyttöön.

Kuunnelkaa sitten paskalaadulla.

Yhyy uli uli.

v***u.
Ei se varmaan kova homma ole ite kirjoittaa, tai *gasp* pasteta niitä biisejä sinne Spotifyyn, ja katsoa josko ne sieltä sitten löytyy? :wink:

Ja kaikki kipaleet ei varmastikkaan edes löydy kyseisestä palvelusta.
\____0___/

Phenomenon

Viesti Kirjoittaja Phenomenon » Ma 15.04.2013 20:54

Oliko se Jers1 joka kuunteli smäkdoun musiikkia? :D
Phe-no se on, sai hän suosion
fanilauma perässänsä on jo loputon
Mah-do-ton, ownausputki on
nörttejä lakos, voimansa on rajaton

Jers1

Viesti Kirjoittaja Jers1 » Ma 15.04.2013 21:18

Phenomenon kirjoitti:Oliko se Jers1 joka kuunteli smäkdoun musiikkia? :D
Jep, juurikin sinä kuuluisana vuonna 2009. Jäbän kanssa tapeltiin muistaakseni Fozzysta Royal Rumblen alla.
We need CM Punk!

Show_Stopper

Viesti Kirjoittaja Show_Stopper » Ma 15.04.2013 23:12

Migu.22 kirjoitti:Ei se varmaan kova homma ole ite kirjoittaa, tai *gasp* pasteta niitä biisejä sinne Spotifyyn, ja katsoa josko ne sieltä sitten löytyy? :wink:

Ja kaikki kipaleet ei varmastikkaan edes löydy kyseisestä palvelusta.
Missasit pointin. Pari omaa biisiehdokastani tähän hassutteluun joista olisin mielelläni voinut valita toisen mukaan löytyvät esim Youtubesta vain utuisina sekundaklippeinä. Ihan kuule muiden parasta tässä ajattelin. Toki olisin voinut ne itsekin palveluun ladata mut hiphei whatever. Homma hoidettu ja edetkäämme asiaan.

Fletch

Viesti Kirjoittaja Fletch » Ti 16.04.2013 07:06

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ke 17.04.2013 14:04

Laittakaas nyt joku jo arvosteluja tulemaan! Kuuntelin biisit itse jo eilen ja teksti on valmiina mut en halua olla ensimmäinen. 8-[

The Rocker

Viesti Kirjoittaja The Rocker » Ke 17.04.2013 14:59

Tirkka kirjoitti:Laittakaas nyt joku jo arvosteluja tulemaan! Kuuntelin biisit itse jo eilen ja teksti on valmiina mut en halua olla ensimmäinen. 8-[
En kerkeä ennen viikonloppua. Eikä varmaan kukaan muukaan. Pistä vain tekstiä tulemaan Tiggis.
"The only time success comes before work is in the dictionary."
"Legal interpretation takes place in a field of pain and death." -Robert Cover
Blogi (Päivitetty 12.05.2015)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

valkopeura

Viesti Kirjoittaja valkopeura » Ke 17.04.2013 15:08

Niin Tiggis ^ Odotan jopa yhden biisin kuulemista noista vähän mielenkiinnolla mutta en vielä jaksa niitä kuunnella.
Darien Fawks kirjoitti:Kappas, Mr.Off Topic kävi ulostamassa oikein kunnolla tänne ketjuun. Ihan pakarat heiluivat sitä tehdessä.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ke 17.04.2013 19:39

The Rocker kirjoitti:
Tirkka kirjoitti:Laittakaas nyt joku jo arvosteluja tulemaan! Kuuntelin biisit itse jo eilen ja teksti on valmiina mut en halua olla ensimmäinen. 8-[
En kerkeä ennen viikonloppua. Eikä varmaan kukaan muukaan. Pistä vain tekstiä tulemaan Tiggis.
En kyllä suostu laittamaan ekana. =;

Marshallsaaret

Viesti Kirjoittaja Marshallsaaret » Pe 19.04.2013 16:59

1. Simon And Garfunkel - El Condor Pasa

No niin, klassikkobiisillä aloitetaan. Simon & Garfunkel ovat kovia sällejä, eikä tämäkään biisi epäonnistu. Inkamusiikkivibat panhuiluineen tuovat varmasti kaikkien mieleen länkkärileffat ja hevosten käynnin jylhissä autiomaamaisemissa. Lisäboonukset siitä, että tämä biisi on kestänyt aikaa uskomattoman hyvin.

Arvosana: 9

2. Almendra - A estos hombres tristes

Jos edellinen biisi oli vanha tuttu, nyt astutaan täysin tuntemattomaan, ei nimittäin mitään hajua edes minkä genren edustaja on kyseessä... Hennot library-musiikkivibat alusta, tämä on juuri semmoista kamaa josta pilvipäiset crate diggerit kaivavat sämplejä uudelleenherätettäväksi hiphopissa ja elektrossa. Biisi itsessään on todella monipolvinen, jopa sekavan oloinen ensi kuulemalta. Erittäin vahva veto, ehkä levyraatibiisiksi pikkaisen vaikea ekalta kuulemalta ja kuten mainittu, pikkaisen sekava. Voisin kuunnella uudestaankin, esimerkiksi taustamusiikkina työpäivän aikana tai mielellään jonkun kuppilan taustamusiikkina.

Arvosana: 8½

3. Solange - Losing You

Toisinaan joku onnistuu tekemään kaikkia pop-musiikin sääntöjä noudattaen likimain täydellisen biisin. Edellisen kerran tässä on mielestäni onnistunut Nelly Furtado, jonka Do It on vieläkin yksi kaikkien aikojen suosikkibiiseistäni. No, tämä taisi tapahtua sen 8 vuotta sitten joten olikin jo aikakin siinä että jotain uutta hyvää on tulossa. Solange on siis Beyoncén pikkusisko, ja kaikesta päätellen heidän perheelleen on musikaalista talenttia annettu vähän isommalla kauhalla. Eteerisyn hypnoottinen tausta, pop-musiikin kerrontatyylille uskollinen katkeransuloinen kaipuutarina, hienon tunnelmallinen musiikkivideo ja Solangen kaunis lauluääni tekevät tästä modernin klassikon, jonka tahdissa toivoisin rakastuvani etkoilla.

Arvosana: 10

4. Maraboots - La Soupe aux Choubs

Jopas tässä nyt on paljon ei-englanninkielisiä biisejä/biisinnimiä mukana. Rehelliset punkkisetit tässä siis kyseessä ja ranskaksi vedettyinä. Tämä kappale on nyt hieman mitäänsanomaton mielestäni, tällaisia punkkibiisejä on 13 tusinassa. En varmaan jaksaisi tätä toistamiseen kuunnella. Ihan rehellistä meininkiä nyt silti.

Arvosana: 7

5. Katatonia - Leaders

Sitten vaihdettiinkin raskaampi vaihde silmään. Jonkin sortin nu-metal-setti tässä on kyseessä, ensimmäinen assosiaatio mielessäni on Deftones. Se on jännä, että diggasin tämäntyylisestä musiikista kuin hullu puurosta nuorena teiniskloddina, mutta nykyisin ei uppoa niin yhtään. Tässä mentiin hieman samaan miinaan kuin edellisessä punk-biisissä: minun korviini tämä on vain yksi geneerinen nu-metal-biisi muiden joukossa. Laulaja tuntui vetävän biisin turhan kliinisesti, joka jäi harmittamaan ja josta poistan äskeiseen verrattuna yhden pisteen.

Arvosana: 6

6. Anorexia Nervosa - A Doleful Night In Thalema

Perun puheeni edellisen biisin raskaudesta. Tässähän taas jäljet johtavat sylttytehtaalle, enkä voi kuvitella kovin montaa henkilöä jotka tällaista jaksaisivat postailla näihin yleisiin raateihin. Mun mielestä Impaled Nazarene on vielä ihan hauskaa kamaa, etenkin kun biisit kestävät sen kaksi minuuttia, mutta tää nyt menee vähän oman sietokyvyn yli. Ei saa mitään selvää, laulaja kuulostaa teurassialta ja soittajat keskittyvät kurittamaan instrumentteja lähinnä niin nopeasti kuin on mahdollista. En kuuntelisi uudestaan ja itse asiassa kääntyisin kannoillani jos sattuisin joutumaan paikkaan, missä kyseinen biisi soi. Pitäkää tunkkinne.

PS. Kuuntelin nyt kunnioituksesta tämän loppuun asti, mutta mielipiteeni ei muuttunut minuuttien 3-5 kohdilla.

Arvosana: 1

7. SHAD - Rose Garden

Sori SHAD, taisin keskittyä enemmänkin uskomattoman tiukkaan musavideoon kuin itse biisiin. Kahden tähänastisen videoformaatissakin tarjoillun kipaleen vertailussa tämä taitaa pestä musiikkivideon nerokkuudessa (joskin Solangen videon tunnelma oli kohdallaan), mutta jää mielestäni musiikillisesti hieman kakkoseksi. Ihan hauskaa ja tervehenkistä nuoren miehen tekemää hiphoppia, mutta ei mikään klassikko. Voisin kuunnella uudestaankin, tai oikeastaan katsoa videon toistamiseen.

Arvosana: 8

8. Mad Season - Wake Up

7½-minuuttinen biisi edessä eikä mitään hajua mitä odottaa. Saas ny nähä... Alku on ainakin aika hiljainen ja rakentaa selkeästi tunnelmaa tulevalle. Laulajalla on aika karismaattinen ääni, ja soitanta on rytmitetty hyvin hieman hiljaisiin ja toisinaan ilmaantuviin hieman voimakkaampiin osiin. Rakenteesta tulee mieleen Radioheadin Creep, joka onnistuu juuri samojen elementtien avulla. Tykkäsin tästä itse asiassa tosi paljon heti ensi kuulemalta (bändi oli itselleni aiemmin tuntematon), ja minun kohdallani tämä oli raadin positiivisin yllätys tähän asti (ja tulevia biisejä silmäillen luultavasti myös sellaiseksi tulee jäämään sillä seuraava biisi on entuudestaan tuttu ja viimeisen nimi kalskahtaa mukaeeppiseltä sonnalta).

Arvosana: 9½

9. Risto - Levy-yhtiön jätkät

Risto Ylihärsilä on nero. Hän on sukupolvemme Kari Peitsamo, tuottelias, omaperäinen ja nokkela anarkisti-minimalisti. Levy-yhtiön jätkät on toinen suosikkibiiseistäni Riston debyyttilevyltä (toinen on luonnollisesti Annukan kaa). Ylihärsilän sanoitukset ovat aina olleet hänen biisiensä ehdoton huippukohta, eihän tämänkään vedon sävellys ole kuin tunnelmaa luova taustakuriositeetti itse tekstin rinnalla. "Että v***u kuolette". Kamoon, onhan toi nyt ihan uskomattoman väkevää ja vaivattoman kuuloista mutta silti aika makaaberia tekstiä. Ei tämäkään nyt täydellinen biisi ole, joten laitetaan tämä vanha suosikki nyt alkamaan ysillä kuitenkin.

Arvosana: 9½

10. Xandria - Ravenheart

Videon ensihetkistä lähtien ennakkoluuloni mukaeeppisestä sonnasta on heti käymässä toteen. Jonkin sortin ulkomaan Nightwish tässä siis kyseessä, joskin sävellyksissä on menty vielä hieman helpomman kautta. Tämä ei kuulkaas pure nyt laisinkaan ja aiheuttaa suorastaan pientä myötähäpeää. Ei ole minun musiikkiani.

Arvosana: 3

Raadin fiilis oli ihan positiivinen. Sellainen perinteinen radiotuotettu mainstream-kura loisti tällä kertaa poissaolollaan (ok, Solangea tulee radiosta mutta se ei tällä kertaa ollut nolostuttavaa SonyBMG-iskelmää) ja täysin minua puhuttelemattomat raidatkin oli laskettavissa ihan molempien käsien keskisormilla. Mad Season oli raadin isoin yllätys itselleni, ja tulenkin varmasti bändin tuotantoon tutustumaan lähemminkin.

Kiitokset niille osallistujille, jotka vaivautuvat biisit arvostelemaan tähän minun (ja Tirkan) vanaveteen! Kitisijät, Pohjois-Korean koneessa on tilaa. SIMPLY GREAT!!
永源 遥~!

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Pe 19.04.2013 17:03

Raadin epäilemättä paras biisi heti alkuun. Hieno kappale jota jaksaa kuunnella useammankin kerran putkeen. Melkein harmittaa tosin ettei tässä ole sitä alkuperäisempää inkkarikielistä versiota, sekin on hyvä. Kivasti tulee 80-luvun tunnelmallinen olutmainos tästä biisistä mieleen.

10 pistettä

Ei-englannin- tai suomenkielistä musiikkia levyraadissa? Se on aina hieno homma. Vähän sekavaa kamaa mun makuun kun tyyli tuntuu vaihtelevan biisin kuluessa jatkuvasti. Vähän jouhevamminkin ois voinut biisi edetä mut ei tää nyt sinänsä huonoa musiikkia ollut.

6 pistettä

3. Solange - Losing You

Tää oli sitten jo helpompaa kamaa kuin edellinen. Mukavaa oli jo se että tässä oli ihan musiikkivideoon panostettu eikä ollenkaan huono semmonen ollutkaan. Ihan jees vaikken tämmösestä radiosoittokamasta normaalisti niin perusta. Enpä ollut tätä kuitenkaan aiemmin kuullut joten ihan ok tää oli. Bonusta vielä siitä että kyseessä oli näistä Knowleseista se jonka naama ei ole vielä kulunut puhki, siihen tunnetumpaa olen jo totaalisesti kyllästynyt kaikin puolin.

7 pistettä

Toinen ei-perinteisellä kielellä esitetty biisi! :o Ihan mukavat kitarat mutta normaaliin Punk-tyyliin tää on vähän ikävällä tavalla sählätty läpi sen kummemmin miettimättä. Vähän hienosäätöä ja tää ois ollut vielä parempi.

6½ pistettä

5. Katatonia - Leaders

Pojat on löytäneet kaikuefektin? ;) Vähän laahaava biisi, jossa ois ainesta paljon enempäänkin. Jotenkin kliseisen oloinen mut ei tääkään ansaitse kuitenkaan "paskaa" -leimaa kylkeensä. Ihan ok mut siis joo.

7 pistettä

Ei.

½ pistettä

7. SHAD - Rose Garden

Mukavasti saa edellisen hirvityksen pois mielestä tän tahdissa. En tiiä tykkäisinkö tästä läheskään niin paljon muuten mutta ainakin kontrasti on aika iso näiden välillä. :D

8½ pistettä

8. Mad Season - Wake Up

Tässäkin on ihan mukavaa meininkiä, mutta tää ois kaivannut jotain vielä lisää mun mielestä. Jäi vähän tylsäksi jotenkin tälleensä. Ei huonoa missään nimessä, mutta lähinnä kelpuuttaisin taustakuunteluun tällaisen. Voi olla tosin että on sellaiseen tarkoitettukin?

6½ pistettä

Tässä toinen sarjassamme "pojat on löytäneet kaikuefektin?". Ei tää muutenkaan kyllä kuulosta oikein miltään mun mielestä. Jäi vähän tyhjä olo. Ei huonoa mut ei kyllä oikein mitään muutakaan. Että v***u mieluummin emme kuole ainakaan tämän soidessa.

3 pistettä

10. Xandria - Ravenheart

No tulihan täältä vähän lähempänä omaa musiikkimakua olevakin biisi... kyllä tämmöstä vois kuunnella enemmänkin. En ollut tästä bändistä meinaan koskaan kuullutkaan. Ihan mainijjoo.

9 pistettä

Krizski

Viesti Kirjoittaja Krizski » La 20.04.2013 12:37

Hmm, tästä biisistä tulee heti mieleen sellainen vanhan ajan baari, jossa savuverho tupsahtaa pihalle heti, kun oven aukaisee. Siellä hämärässä miehet ja naiset juttelevat keskenään muutamien tuoppien äärellä.
Biisi on mukavaa kuunneltavaa, en ehkä itse ole tämän tyylisen musiikin kuuntelija, mutta jätti hyvin positiiviset fiilikset mieleen. Hyvä avaus levyraadille!

8 Pistettä

Mukavaa, kun saadaan vähän muutakin kieltä kilpailuun mukaan. Valitettavasti minulle jäi tästä kipaleesta mieleen sillisalaatti, johon ei meinannut saada otetta. Myös tuntui välillä siltä, ettei kappale meinaa loppua millään. Eli liian pitkälle venytetty sillisalaatti. Hyväksi yritykseksi jäi.

3 Pistettä

3. Solange - Losing You

Jos ensimmäisenä tulee mieleen Lindexin tai H&M:n tai muun tälläisen merkin vaatemainoskappale niin ensivaikutelma ei ole kovinkaan hyvä minun kohdallani.
Kun biisiä kuuntelee pidempään, fiilis nousee koko ajan ylemmäs ja ylemmäs. Harmittavasti nosukäyrä ei ole kovinkaan jyrkkä. Silti minulle tämä jää laahaamaan liiaksi, jossa ei tapahdu paljoakaan. Radiokamaa, jota kuuntelee mieluusti automatkalla. Vapaaehtoisesti en laittaisi biisiä soimaan soittimeltani.

5 Pistettä

Punk on siitä jännä tyyli, jossa voidaan räjäyttää pankki tai sitten on tasaisen harmaata, johon menee niin monta biisiä unohduksiin. Nyt mielestäni tapahtui sellainen, että jäätiin kyntämään keskitasolle, jossa ei ollut alinkoja, mutta ei myöskään niitä huippuja.
Plussaa tulee ranskan kielestä.

6 pistettä

5. Katatonia - Leaders

Alku lupaa hyvää, mutta joku töksähtää kappaleessa. Laulu särähtää korvaani, joten se töksähdys on siinä. Myös musiikillisella puolella jäädään alun lupausten alle. Miksi tässä luvataan liikoja?
Arvosteluna hankala, kun miettii näitä muita kipaleita. Tämä ei ole todellakaan mestariteos vaan hyvin unohdettava kappale. Harmi..

4 pistettä

Örinääkin voi kuunnella, jos se on oikeasti hyvän kuuloista. En tuomitse tätä ennen kuin kuulen loppuun asti..........
Kidutusta, tuskaa, verta ja kyyneliä. Nämä fiilikset nousivat tästä kappaleesta ilmi. Voiko tätä kuitenkin antaa anteeksi? Ei... Joillekkin tämä voi olla se mun juttu, että ahdistuksen helpottamiseen kuunnellaan tällaista vingutusta. Minulle tämä aiheutti tuskan hikeä ja ahdistusta!

1 pistettä

7. SHAD - Rosen Garden

Tämän kappaleen tahtiin voisi hytkyä, kuten Elastinen Voice Of Finlandissa. Pitääpä testailla SHADIN tuotantoa lisää, sellainen fiilis jäi päälle. Oikein hyvä kappale, joka nousee minun listallani tämän raadin voittoon.[/b]

10 pistettä

8. Mad Season - Wake Up

Positiivinen yllätys, joka on ehkä liian yksinkertainen, mutta toisaalta se on tämän rallin tarkoitus! Oikein hyvin voisi kuunnella taustamusiikkina opiskelun lomassa, johon tämä sopii kuin nakutettu! Tutkailuun jää, joten onnistunut valinta!

7 pistettä

Suomalaista.. JEE! Biisinä tämä oli täysin unohdettava kappale. Jos positiivista pitää vääntää, niin sanoituksissa oli muutamia näppäriä kohtia. Kuitenkin jätti todella valjun kuvan itsestään.
Tämän levyrradin huonoimpia kappaleita, josta ei jäänyt käteen kuin luu!

2 pistettä

10. Xandria - Ravenheart

Minun musiikkimaulle sopivaa kuunneltavaa. Melodiat kohdillaan, laulajaa on mukava kuunnella, kuitenkin omanlaisensa genressään. Musiikin pitää aiheuttaa tunteita ja fiiliksiä, tässä ne ovat positiivisen puolella, joten antaa myös fiiliksen kuunnella lisää kyseistä bändiä.

9 pistettä

Levyraadin anti oli yllättävän monipuolinen, joskin minulle niitä huippukohtia ei valitettavasti montaa löytynyt. Muutama helmi oli joukossa, joita voisi kuunnella uudestaan ja etsiä lisää kipaleita kyseiseltä bändiltä/artistilta. Myös löytyi niitä, joihin ei halua koskea kättä pidemmälläkään vehkeellä. Ensi kerralla olen taas ehdottomasti mukana!
The Krizski Twitterissä
The Krizski Youtubessa
The Krizskin pelistriimejä Twitchissä

Diaryni:
WWE by Krizski viewtopic.php?f=5&t=7422

Uuden WWE PPV-veikkauksen ylituomari!
Vuoden 2013 kehittynein!!

MR.Off Topic

Viesti Kirjoittaja MR.Off Topic » La 20.04.2013 13:52

- Jäätävät nuo panhuilut ja biisi onnistuu about kaikessa. Laulu sopii täydellisesti musiikkiin ja sanoitukset on ihan mielenkiintoiset. Ongelma on, että itse en saa tästä sellaisia kiksejä, että kuuntelisin kerta toisensa jälkeen. Klassikkobiisi varmasti, mutta täysistä jäädään hieman uupumaan. Jokin koukku puuttuu. Ehkä se löytyisi alkuperäiskielellä laulettuna? Tunnelmallinen ja erittäin onnistunut viisu.

- Tämä biisi tarvitsisi selvästi täysin häiriöttömän tilan. Silmät kiinni makuultaan kuunneltuna tai sitten näen myös tilanteen, jossa tyyppi kuuntelee tätä musiikkia nojatuolilla hieman väkevämpiä naukkaillen. Jossain määrin sekavan oloinen biisi ja rakenteen puuttumisen vuoksi voi olla hieman hankala hahmottaa. Tulee mieleen jossain määrin jotkin Jazz instrumenttaalit joita olen kuunnellut, mutta kyllähän tässä astutaan monipuolisuudessa hieman pidemmälle. Ei varmasti vaikeutensa vuoksi nappaa voittoa raadissa, mutta itse tykkään tästä kyllä hiukan enemmän kuin edellisestä, pitää melkein tutustua Almendraan syvemmin. Biisin loppu käskee minua kitaroineen antamaan täydet, kiitos tästä. =)

3. Solange - Losing You

- Sitten siirrytään huomattavan erilaiseen musiikkiin. Onhan tämä varsin onnistunutta poppia, jota voi oikeasti kuunnella. Aluksi, kun laulu alkoi se jopa ärsytti, mutta lähinnä taustalla kuuluneen syntikan(?) takia. Mitä pidemmälle biisi kuitenkin menee sitä paremmalta tämä neito kuulostaa ja musiikkivideo on erittäin hyvä. Ihastuttava tyvär kaikenlisäksi. :P Loppuun on lisätty jotain turhaa, joka ei itseeni iske. Parasta poppia, mitä olen kuullut vähään aikaan.

- Punk on semmoinen genre johon aina alan tutustumaan jonkin onnistuneen biisin jälkeen, jonka jälkeen yleensä törmään johonkin enemmän pois luotaan työntävään matskuun. Tämä ei onnistu olemaan kumpaakaan. Keskiosassa ja varsinkin lopussa on lupaavia elementtejä, mutta kokonaisuudessa biisi jää tasaisen harmaaksi suorittamiseksi. Ranskan kieli on varmaan tämän biisin ainoa uniikkiasia ja toivon kovasti, että tämä ei ole yhtyeen paras veto.

5. Katatonia - Leaders

- Yllätyin. Ajattelin tämän olevan jotain örinämetallipjaskaa, jos suoraan sanon. Tykkäsin kappaleesta ensimmäisistä soundeista asti ja oletin laulun pilaavan koko biisin erinomaisesti onnistuen, mutta laulu oli varsin mitäänsanomaton. Se ei pilannut biisiä, mutta ei oikeastaan antanut kappaleelle mitään lisääkään. Hieman särmää oltaisiin kaivattu jo pelkkään itse lauluun. Yksinkertaisesti sanottuna jopa pieni vokaalien volyymi nupin isommalle kääntäminen olisi auttanut tekemään tästä muistettavamman esityksen. Pidin kuitenkin biisistä, vaikka minulla onkin tunne, että välittäisin tästä huomattavasti vähemmän, jos olisin enemmän kuunnellut samanlaista musiikkia. Puhtaat paperit kuitenkin.

6. Anorexia Nervosa - A Doleful Night In Thelema

- Tämän kohdalla sitten tiesikin, että mitä on tulossa. Alussa onnistuin kuitenkin löytämään jotain positiivista biisistä, mutta laulu sitten tuhosi kaiken sen positiivisuuden. Ja eihän tuossa soittamisessakaan paljoa järkeä kyllä ollut. Aika tusinaa myös loppujen lopuksi. Ehkä nämä osaisi myös oikeasti hyvää musiikkia tehdä, jos haluaisivat, mutta ilmeisesti ei hirveästi kiinnostusta löydy. En kuitenkaan tyrmää ihan yhtä rankalla kädellä tätä kuin aikaisemmat arvostelijat, koska olihan tällä biisillä vielä jotain tekemistä oikeasti myös musiikin kanssa. Pahimmillaan kuitenkin hirveätä kuraa.

7. SHAD - Rose Garden

- Erinomainen musiikkivideo varsin solidille kesäiselle räppibiisille. SHADin lyriikallinen anti osuu itseeni varsin hyvin, mutta miehen flown monipuolisuus on yllättänyt itseni monesti ja tässä mies vetää melko sulavasti koko setin. Ei tämä mikään klassikko ole, mutta onnistuu erinomaisesti siinä mihin pyrkii. Arskat päähän ja kruisailemaan aurinkoon.

8. Mad Season - Wake Up

- Nimi sai odottamaan jotain hyvää ja ensimmäiset soundit tuntuu varsin hjyviltä. Laulajalla on mielenkiintoinen ääni ja ulosanti noin muutenkin. Tämä teksti muuten on melkoista kinkinittely näköjään. Biisin suurin ongelma on, että tämä ei tunnu pystyvän pitämään mielenkiintoani tarpeeksi yllä. Jotenkin aivan liian perus ja isken tämän jossain määrin samaan nippuun tuon 'raadissa nähdyn punk-biisin kanssa. Tirkan sanoin jotain lisää oltaisiin kaivattu. Niputan tämän samaan kasaan ton punk biisin kanssa.

- Marsun kanssa kyllä hieman erimieltä tästä. Ei iske niin ei sitten iske yhtään. Ei nuo lyriikat avaudu minulle mitenkään isommin ja no en välttämättä haluaisi naamaani pyyhkiä kaverin persuukseen. Jotenkin tuli mieleen, että tämän pitäisi olla jokseenkin hauska, mutta blaah. Haluaisin toisaalta tykätä, mutta ei kun ei.

10. Xandria - Ravenheart

- Naikkonen yrittää saada minut pitämään tästä, mutta totuus on, että tämä on melko unohdettava veto, vaikka naista voisikin painauttaa. Eeppisyys on näennäistä, soitossa ei ole mitään erikoista ja laulaja ei ole mitenkään erityisen persoonallinen vaan ihan keskiverto laulaja, jos ihan sitäkään. Kuultu ja nähty. Videossa muutama kohta lähinnä huvitti. Ulkomaan Nightwish oli melko hyvä vertaus, mutta olisko tämä ollut hieman heikompaa? Toivon suuresti näin.

Aattelin, että olisi ollut kovempi raati, mutta hieman laihaksi jäi. Muutamia varsin positiivisia yllätyksiä. Kokonaisuudessa jäi ihan hyvä mieli.
GOD OF ALERT Heeelp meee

Tajunnan Rakennelmia

Hautsi_

Viesti Kirjoittaja Hautsi_ » La 20.04.2013 16:05

Heti tuttu biisi. Jonkin verran Simon & Garfunkelia tullut kuunneltua. Kuitenkin liian vähän, että osaisin muihin biiseihin tätä verrata. No loistava kappalehan tämä on. Tarviiko tästä sen enempää sanoa? Klassikko.

Ikinä ennen en ole tainnut bändin nimeä kuulla, joten toisin sanoen ennen kuuntelemista ei mitään hajua minkälaista musiikkia tiedossa. Ihan mielenkiintoisesti rakennettu biisi. Toisaalta ei tarjoa mitään minkä muistaisin vielä viikon päästä.
6

3. Solange - Losing You
Taas itselleni tuntematon artisti. Ilmeisesti kuitenkin semitunnettu biisi, kun tubessa yli kuusi miljoonaa katselukertaa. Alun perusteella odotin jotain muuta, kuin mitä kappale sitten lopulta on. Tykkään kyllä. Sopisi varmasti hyvin rentoon kesäiseen iltaan. Laulajan äänestäkin pidän.
9

Ja jälleen osastoa tuntematon. Punkkia on melko runsaasti aikanaan tullut kuunneltua, ja eipä tämä mitään uutta tarjoa. Tai no okei, ranskankielistä punkkia en ole kuunnellut. Mutta silti. Kai tämä kaljoittelun taustalla voisi toimia ihan hyvin.

5. Katatonia - Leaders
Bändin nimi on tuttu, ja heidän soittamansa genren noin suunnilleen tiesin etukäteen. En ole kuitenkaan Katatoniaa kuunnellut. Helposti unohdettava biisi. Eipä tämäkään mitään ihmeellistä nautintoa tarjoa.
5

Bändin nimestä osasin odottaa.... juuri sellaista, kuin linkin takaa löytyikin. En mä nyt jaksa kauheasti tätä kommentoida. Ei iske. Eikä ole selvästi iskenyt aiempiinkaan arvostelijoihin. WA taitaa olla liian junttifoorumi tälläiselle korkeakulttuurille?
1

7. SHAD - Rose Garden
Taas tuntematon esiintyjä. Biisi ja video iskivät melko kovaa. Rentoa ja hyvää musiikkia. Sopisi taas sinne kesäillan kaljoitteluihin loistavasti.
8

8. Mad Season - Wake Up
Layne Staleyn ääni on maaginen. Se aiheuttaa kylmiä väreitä. Ehkä jopa paras Neljän Suuren Seattlen bändin laulajista. Mad Season ei ole ihan niin hyvä, kuin mitä Alice In Chains Staleyn aikana, mutta onhan tämäkin julmetun kova bändi. Tätä pitää kuunnella silmät kiinni, volat kaakossa.
10

Risto on hieman tuttu. Aurinko aurinko plaa plaa plaata joskus jonkin verran olen kuunnellut. Eipä se ollut niin hyvää, että olisin Ristosta sittemmin innostunut. Ihan mielenkiintoista musiikkiahan tämä on, mutta silti ei ihan omaan makuuni.
7

10. Xandria - Ravenheart
Enpä tunne bändiä. Ehkä joskus olen nimen kuullut. Biisin nimestä saattoi kylläkin hieman päätellä mitä luvassa. Enpä tämän tyylistä musiikkia kuuntele. Evanescensea joskus harvoin. Onhan tässä ihan hyviä elementtejä, mutta ei mitään mikä saisi minut kyseistä bändiä kuuntelemaan lisää.
4
Ei mikään ihme että,egyptiläinen keihään finaaliin, nehän on heitellyt kiviä yli vuoden Kairon kaduilla #huono #jopamauton

Vastaa Viestiin