MR.Off Topic kirjoitti:Muuten minusta naurettavin väite koskaan on, että "Mä en nyt valitettavasti voi sille mitään, että konsolipeelajat on niin huonoja fps pelissä". Millä tavalla tuo pitää paikkaansa? Konsolit tarjoavat paljon tasapuolisemmat lähtökohdat jokaiselle pelaajalle fps tai missä tahansa pelissä. Ohjaimet ja koneet ovat kutakuinkin samat kaikilla ja homma ei mene välineurheiluksi niin kuin pc:llä. PC:llä vaikuttaa raudan teho, hiiri monasti, jopa h****tti näppäimistö voi olla toisella huomattavasti parempi kuin toisella, pelaamiseen. Sitten on vielä lisäksi nettiyhteys, mutta se vaikuttaa samallalailla myös konsolipelaajien keskuudessa. Joten voisiko sanoa, että taidottomat paskat, jotka eivät pärjää ilman "pappa betalar" systeemillä ostettuja "varusteita", pelaavat PC:llä?
PS. Konsolejen ohjaimiin modeja hankivat pelaajat voivat imeä paskaa, minun puolesta. Aitoaimbot surkimukset voisivat mennä sillä mighty pc:llä pelaamaan.
Koska se yksinkertaisesti pitää paikkansa. Kuinka monta ihmistä tiedät, jotka tienaavat konsoli pelejä pelaamalla rahaa? Kuinka monta pelaaja tiedät, jotka kiertävät maailmaa pelaten konsolipelejä ja tekemällä sillä rahaa? Se vaan nyt valitettavasti sattuu olemaan niin, että jos laitettaisiin vaikka paras konsolipelaaja autoaimilla vaikka codissa pc:llä pelaavaa tyyppiä vastaan, se konsolipelaaja häviäsi varmasti. Tämä on esim. todistettavissa vaikkapa MW2 pelatessa: Kuinka monta nukea nähdään keskimäärin sadassa peissä pc:llä ja kuinka monta konsoli puolella? En tiedä tarkkaa lukemaa, mutta sen tiedänm, että konsoli alustalla tulisi enemmän nukeja. Miksi? Koska taso on paljon huonompi, pc:llä se on vaikeampaa, koska sillä alustalla on kovempi taso.
Lisäksi, pc pelit eivät ole välineurheilua, riippuenn pelin genrestä pelit ratkaistaan taidosta, reflekseistä tai apm:än takia. Jos minut ja jonkun korealaisen dota pelaajan laittaisi vastakkain, häviäisin varmasti. Yksi syy siihen, on että korealaisilla on keskimäärin korkeampi apm(actions per minute) minun kohdallani se on honissa 100 ja näiden kilpailevin korealaisten apm lähentelee välillä jopa 600 toimintaa minuutissa.
Rivenille: True dat. Halo 3 ja Cod 4, noihan on aivan h**vetin uusia pelejä verrattuna pc:llä pelattuihin. Dota, CS, BF2, BF1942, DOD, Starcraft, Cod 1, Red Orcesthra noita pelejä pelataan vieläkin ja noilla peleillä on jo ikää.
3% myyty pclle ja wiille, onko toi nyt jotenkin ihme? Konsolipelaajat on perjaatteessa massaa ja sen takia ne pelit myy. Codi sarjakin tulee jatkumaan ikuisuuden, koska konsolipelaajat eivät tiedä paremmasta. Peliteollisuudessa minua itseäni huolettaa se, että ei pyydetä parempaa, vaikka olisi mahollisuus. Mä pelkään sitä, että kaikki indie kehittäjät kuolevat, ei uskalleta tehdä uusia pelejä vaan jatketaan niitten tuttujen ja turvallisten jatko-osien tekemistä lopputtomiin, koska niillä saa varmaa rahaa.
Loppuun vielä tällänen kysymys: Jos warettaminen xboxille ja pleikkalirre olisi yhtä helppoa kuin pclle, warettaisitteko? Jep, ei ne tietokoneella pelaavat ihmiset ole sen moraliittomimpia...
Red snow, how convenient.