Leffat

Ai vapaapaini ei juuri nyt nappaa? No puhutaan sitten vaikkapa tv-ohjelmista tai termodynamiikasta.
Vastaa Viestiin
Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ti 28.02.2006 11:33

Eilen tuli katseltua taas pari elokuvaa, joista tässä hieman arviota.

Ensimmäinen leffa oli nimeltään Yölento, joka kertoo lentämistä vihaavan nuoren naisen painajaismaisesta lentomatkasta palkkamurhaajan vieressä istuen. Erikoista tässä leffassa on se että sen on ohjannut paremmin kauhuelokuvista tunnettu Wes Craven. Ei tämä nyt paras näkemäni trilleri ole mutta suhteellisen mukavaa aivot narikkaan-viihdettä kuitenkin. Naispääosassa oleva Rachel McAdams oli suorastaan hämäävästi muun muassa Pearl Harborissa näytelleen Kate Beckinsalen näköinen. :shock:

Toinen elokuva onkin sitten kaikille tuttu, nimittäin Good Morning, Vietnam. Leffa kertoo ensimmäisestä amerikkalaisesta radio-DJ:stä, joka soitti armeijan radiossa rockia. Elokuva perustuu Adrian Cronauerin aikaan Vietnamin sodassa vuosina 1965-1966. Elokuva on Robin Williamsin loistavan roolisuorituksen lisäksi varmastikin tunnetuin Louis Armstrongin "What a wonderful world" -biisistä jonka se nosti tunnetuksi. Vaikka elokuva sijoittuukin Vietnamin sotaan, kyseessä on kuitenkin lähes puhdas komedia, joka on näihin päiviin asti melko ainutlaatuista.
All your message are belong to me.

I dont always win... but when I do, it's PPV-veikkaus (2005, 2015).

The Blasterpiece

Viesti Kirjoittaja The Blasterpiece » Ti 28.02.2006 11:38

Eilen katsoin taas Predatorin. Se vaan on niin kova leffa.

Hahmot ovat mielenkiintoisia ja erikoisia. Yksi tyyppi (Jesse Ventura) jauhaa jotakin mustaa paskaa kuin purkkaa, tämän kaveri (Se tumma mulkosilmä) "leikkaa" partaansa (Mitä sillä ei tosin ole). Yksi on kuin nörtti, joka koittaa kovistella jutuilla, kuten, että pyysi tyttöystävältään vähän pillua. Mutta kovin on tietenkin Iso-Arska, tässä leffassa Dutch (= Hollantilainen?).

Leffan kruunaa Dutchin sotahuuto Predatorille lopussa. Predator-hahmo on hienosti tehty.
Jyystä apinareikääni. Olen apina.

Razorman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Razorman » Ti 28.02.2006 12:54

The Blasterpiece kirjoitti:Mutta kovin on tietenkin Iso-Arska, tässä leffassa Dutch (= Hollantilainen?).
Arskan roolihahmon koko nimi on Alan "Dutch" Schaeffer. Itse en ainakaan huomannut mitään viittauksia elokuvassa siihen, että hän olisi ollut hollantilainen, tosin viime katsomiskerrasta onkin jo aikaa. Sukunimen perusteella hän olisi jostain päin Eurooppaa.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Blõg

The Blasterpiece

Viesti Kirjoittaja The Blasterpiece » Ti 28.02.2006 13:22

Razorman kirjoitti:
The Blasterpiece kirjoitti:Mutta kovin on tietenkin Iso-Arska, tässä leffassa Dutch (= Hollantilainen?).
Arskan roolihahmon koko nimi on Alan "Dutch" Schaeffer. Itse en ainakaan huomannut mitään viittauksia elokuvassa siihen, että hän olisi ollut hollantilainen, tosin viime katsomiskerrasta onkin jo aikaa. Sukunimen perusteella hän olisi jostain päin Eurooppaa.
Tarkoitin, että Dutch on suomennettuna 'hollantilainen'.
Jyystä apinareikääni. Olen apina.

Hyrkanos

Viesti Kirjoittaja Hyrkanos » Ti 28.02.2006 13:50

The Blasterpiece kirjoitti:Eilen katsoin taas Predatorin. Se vaan on niin kova leffa.

1. Hahmot ovat mielenkiintoisia ja erikoisia.

2. Predator-hahmo on hienosti tehty.
Huippuhan tuo on

1. Harvemmin huomattu asia, mutta Predatorissahan huippuluokan kovistelijat pääosassa, kuten mainitsemiesi lisäksi Carl Weathers.

2. On, valitettavasti kahden ensimmäisen elokuvan lisäksi hahmoa ei olla saatu toimimaan kunnolla (oikeastaan kakkosessakin se jää muuten kökön leffan varjoon). Ehkä 218cm Kevin Peter Hall teki siitä niin elävän. Miksiköhän noiden kahden huippu örkin legendaariset näyttelijät on 218cm pitkiä neekereitä (Kevin Peter Hall ja Bolaji Badejo)
Palannut kuolleista 2015

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » Ma 06.03.2006 15:29

Jaahas se on taas Akatemia puhunut, ja Oscarit jaettu. Ihan oikeita valintoja näyttivät tehneen. Varsinkin Philip Seymore-Hoffmanin miespääosa-Oscar meni todellakin oikeaan osoitteeseen.

ville5v
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville5v » Ma 06.03.2006 15:39

Pakkohan minun on tässä sanoa, että Kummisetä (1) on kauhia klassikko.
Have a nice day!!!

Uusiksen silmälasit näyttävät PPv:t ilmaisena.

Velocity
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Velocity » Ma 06.03.2006 16:14

ville5v kirjoitti:Pakkohan minun on tässä sanoa, että Kummisetä (1) on kauhia klassikko.
No shit? :?

Katsoin muuten tuossa pari päivää sitten Cube 2 Hypercuben. Aika hiton p**ka leffa. Oletteko te nähneet? Minä en ainakaan saanut juonesta yhtään kiinni. :|
XBKuvaX 360 - Jump In.
PLAYSTATION 3 - PLAY B3YOND
Kuva -The Future Is Blue-

ville5v
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ville5v » Ma 06.03.2006 16:23

Velocity kirjoitti:
ville5v kirjoitti:Pakkohan minun on tässä sanoa, että Kummisetä (1) on kauhia klassikko.
No shit.....
Sherlock?

Terminator 2 on muuten kaikkien aikojen paras toimintaleffa, no doubt about it.
Have a nice day!!!

Uusiksen silmälasit näyttävät PPv:t ilmaisena.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » Ti 07.03.2006 00:37

Crane kirjoitti:Jaahas se on taas Akatemia puhunut, ja Oscarit jaettu. Ihan oikeita valintoja näyttivät tehneen. Varsinkin Philip Seymore-Hoffmanin miespääosa-Oscar meni todellakin oikeaan osoitteeseen.
Miespääosa-oscar meni kyllä sinne minne kuuluikin, samoin sivuosaoscarit. Sen sijaan Reese Witherspoon on ei ole minusta missään nimessä läheskään Oscarin arvoinen näyttelijä, ja naispääosan oscar olisi kuulunut kenelle hyvänsä muista ehdokkaista mieluummin.

Parhaan elokuvan ehdokkaista en ole nähnyt yhtään mutta oli minusta jonkinmoinen yllätys että nimenomaan Crash voitti. Olisin kuvitellut että voitto menisi joko Capotelle tai Brokeback Mountainille.

Crane

Viesti Kirjoittaja Crane » Ti 07.03.2006 08:46

Sen sijaan Reese Witherspoon on ei ole minusta missään nimessä läheskään Oscarin arvoinen näyttelijä, ja naispääosan oscar olisi kuulunut kenelle hyvänsä muista ehdokkaista mieluummin.
Niin jos hän olisi saanut Oscarin jonkun muun roolisuorituksen kuin Walk The Linen ansiosta, niin olisihan se ollut aivan väärin. Kuitenkin Walk The Linessa hän osoitti ilmiömäistä taitoa, ja osoitti kehittyneensä valtavasti näyttelijänä.

Wankie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wankie » Ti 07.03.2006 19:09

Tirkka kirjoitti:Parhaan elokuvan ehdokkaista en ole nähnyt yhtään mutta oli minusta jonkinmoinen yllätys että nimenomaan Crash voitti. Olisin kuvitellut että voitto menisi joko Capotelle tai Brokeback Mountainille.
Crash oli yllätys, koska se tuli ulos vuoden alusta. Jokatapauksessa palkinto meni oikealle filmille, sillä Crash oli erinomainen. Kuvaisin elokuvaa parhaiten sanoilla: "Kuin Magnolia, mutta paremmin tiivistetty".

minna

Viesti Kirjoittaja minna » La 11.03.2006 02:00

Olen laiska ja tylsä ja luettelen vain omat huippuleffani, enkä jaksa lueskella koko ketjua läpi.

Pulp Fiction
Jotain todella loistavaa. Tarantinon tapa tehdä elokuvia on vain niin hulvattoman hyvä. Juoni joka poukkoilee sinne sun tänne on sellainen juoni, jota minä jaksan seurata vaikka pidempääkin. Näyttelijävalinnat osuivat kyllä ihan nappiin ja Tarantinon itsensä mukaan ujuttaminen hyvää. Onhan toki tämä perinteinen tanssikohtauskin mainittava, kun tästä elokuvasta puhutaan

Full Metal Jacket
Tässä taas Kubrickin loistoa. Ensimmäistä kertaa, kun tätä aloin katselemaan, niin luulin, että tiedossa on taas joku typerä sota/inttileffa. Kylläpä saikin iloisesti yllättyä. Tälläistä en kuitenkaan lisää kaipaisi. Tämä oli vain niin äärettömän hyvä, että turha lähteä koittamaan edes toista yhtä hyvää.

Amelie
Audrey Tautou, täydellinen Amelieksi. Tälläistäkään tuskin koskaan tulee enää vastaan. Pääosassa oli kyllä ehdottomasti kaikki pienet asiat tässä elämässä, joita oli mukava tarkkailla kotisohvalta käsin. Todella piristävä elokuva.

Fight Club
Kyllä tämä vain on se THE leffa. Parempaa saa koirien kanssa etsiä. Kaikki toimii. Tyler Durdenin roolihahmo jotain parhautta kyllä. Juonikin oli juuri sopivasti sellainen missä roikutaan vähän mukana, arvaillaan ja yllätytään. Loistavaa, loistavaa.

Jatkan joku päivä.
Suhteessa kyllä..

JDub
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JDub » La 11.03.2006 14:30

Tirkka kirjoitti:Miespääosa-oscar meni kyllä sinne minne kuuluikin, samoin sivuosaoscarit. Sen sijaan Reese Witherspoon on ei ole minusta missään nimessä läheskään Oscarin arvoinen näyttelijä, ja naispääosan oscar olisi kuulunut kenelle hyvänsä muista ehdokkaista mieluummin.

Parhaan elokuvan ehdokkaista en ole nähnyt yhtään mutta oli minusta jonkinmoinen yllätys että nimenomaan Crash voitti. Olisin kuvitellut että voitto menisi joko Capotelle tai Brokeback Mountainille.
Miten voit sanoa, että ne oskut meni sinne minne kuuluikin? Et edes ole nähnyt valtaosaa noista elokuvista päätellen kommenteistasi... Aikamoinen uberkriitikko kyllä olet.

Itse en ole nähnyt vielä kuin Crashin. Se oli hyvä elokuva, mutta enpä olisi välttämättä uskonut parhaan elokuvan Oscaria voittanutta leffaa katsoneeni. Tosin Capote ja BM ei kyllä kiinnosta pätkääkään etukäteen, joten parempi kai näin päin... Ehkä leffataso vaan oli niin p**ka viime vuonna?
FORUMLEGENDA!!!Kuva

NELINKERTAINEN WWE Fantasy MESTARI! 8)

SEE YOU IN YOUR FANTASY WHERE YOU WANT TO BE JDUB! 8)

Ulkoringin edustaja. Samoa Joe on läski p**ka. Torrie Wilson on IHANA HUORA! 8)

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » La 11.03.2006 20:42

JDub kirjoitti:Miten voit sanoa, että ne oskut meni sinne minne kuuluikin? Et edes ole nähnyt valtaosaa noista elokuvista päätellen kommenteistasi... Aikamoinen uberkriitikko kyllä olet.
Siitä että Reese ei osaa näytellä, Hoffmann taas osaa?

C2W

Viesti Kirjoittaja C2W » La 11.03.2006 21:42

Donnie Darko

Tulipa kys. leffa katsottua nyt eilen toisen kerran. Ja täytyy vain sanoa, että on todella mainio elokuva. Luulin että tämmöinen enemmän draamamainen ei minuun uppoisi, mutta olinpa onneksi väärässä. Tätä katsoessa pitää kyllä muistaa ottaa ne aivot myös mukaan, mietittävää nimittäin riittää ainakin kun lopputekstit alkavat rullaamaan. En nyt mitään halua spoilata, mutta tässä on kyllä monenlaisia eri näkökulmia, mitä elokuvassa oikeastaan tapahtui.

Jos nyt juonen selittäisin lyhyesti. Donnie Darko on nuori poika, joka kärsii skitsofreniasta. Mutta Donniella on myös oma mielikuvitusystävä, Frank. Ja Frank sattuukin olemaan jänis. (se kuullostaa muuten oudolta) Frank neuvoo/pakottaa Donnien erilaisiin tekoihin.

Minun omalla listallani varmasti top-10 joukossa. Pisteitä antaisin 4p/5p. Myöskään hinta ei ollut paha videodivarissa, vain 6.95€. Suosittelen kovasti.
"Your arms are just too short to box with God!"

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » La 11.03.2006 23:21

JDub kirjoitti:Miten voit sanoa, että ne oskut meni sinne minne kuuluikin? Et edes ole nähnyt valtaosaa noista elokuvista päätellen kommenteistasi... Aikamoinen uberkriitikko kyllä olet.
Totuushan on, että kumpikin pääosaoscar meni aivan päin helvettiä, varsinkin naisten. Eipä ollut ensimmäinen kerta tosin, joten en voi sanoa yllättyneeni. Ja minä muuten olen nähnyt ne kaikki elokuvat - Brokeback Mountainin itse asiassa kahdesti - ehkä sinun kannattaisi lakata arvostelemasta muiden mielipiteitä jos et edes tiedä mistä puhut (itse juuri mainitsit ettet ole nähnyt ehdokkaista kuin Crashin). Mistä tulikin mieleeni, miten sinä voit olettaa että joku muu ei mielipiteidensä perusteella ole edes nähnyt kyseisiä elokuvia, jos sinäkään et niitä ole nähnyt?
FYI, Crash on säälittävä viritelmä, varsinkin jos ottaa huomioon että sen pitäisi olla vuoden paras elokuva.

Viime vuoden tasosta sen verran, että viime vuonna tehtiin yksi viime vuosikymmenen parhaista elokuvista sekä useita muita mukiinmeneviä leffoja (say, Munich)....kyllä se parempi vuosi oli kuin 2004.
Toisaalta, jopa äitini ohjaama lyhytelokuva jota tähdittäisi saksanpaimenkoirani olisi elokuvallisesti parempi kuin Kuninkaan paluu, joten oli varmaankin aika helppoa parantaa vuoden 2004 tasosta.
C2W kirjoitti:Jos nyt juonen selittäisin lyhyesti. Donnie Darko on nuori poika, joka kärsii skitsofreniasta. Mutta Donniella on myös oma mielikuvitusystävä, Frank. Ja Frank sattuukin olemaan jänis. (se kuullostaa muuten oudolta) Frank neuvoo/pakottaa Donnien erilaisiin tekoihin.
Muuten ihan kivasti selitetty, paitsi että:
a) Donnie Darko ei ole skitsofreenikko
b) Frank ei ole mielikuvitusystävä
c) Frank ei ole jänis

Siinä olit kyllä oikeassa että Donnie Darko on nuori poika. Good for you.

Kannattaisi varmaan katsoa se elokuva vielä kerran.

Eikö olekin kivaa että tulin takaisin?
Viimeksi muokannut wesnt, La 11.03.2006 23:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » La 11.03.2006 23:30

Itse minä kyllä mainitsin etten ole nähnyt yhtäkään ehdokas-leffoista... tosin aikomuksena on katsella lähiaikoina ainakin tuo Cash-leffa, Capote, Crash ja Brokeback Mountain joten katsotaan sitten uudestaan mitä mieltä niistä olen.

EDIT: Varsinkin juuri nyt on oikein hyvä että tulit takaisin.
Viimeksi muokannut Tirkka, La 11.03.2006 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » La 11.03.2006 23:33

Tirkka kirjoitti:Itse minä kyllä mainitsin etten ole nähnyt yhtäkään ehdokas-leffoista... tosin aikomuksena on katsella lähiaikoina ainakin tuo Cash-leffa, Capote, Crash ja Brokeback Mountain joten katsotaan sitten uudestaan mitä mieltä niistä olen.
No jaa, kritiikki pätee silti. Turha arvostella muita siitä etteivät ole nähneet elokuvia joita ei itsekään ole nähnyt...

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » La 11.03.2006 23:36

wesnt kirjoitti:No jaa, kritiikki pätee silti. Turha arvostella muita siitä etteivät ole nähneet elokuvia joita ei itsekään ole nähnyt...
Totta... itse lähinnä tarkoitin aiemmin arvostella sitä että Reese Witherspoon on mielestäni kömpelö näyttelijä, kun taas Mr. Hoffmann on jäänyt mieleeni hyvänä luonnennäyttelijänä, joskaan ei kykene kovinkaan monipuolisiin rooleihin.

JDub
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JDub » La 11.03.2006 23:42

Siis mitä vihtoria tämä wesnt oikein sekoilee? "Kritiikki pätee silti"? Kaveri (Tirkka) ei ole nähnyt elokuvia eikä mielestäni silloin voi lähteä latelemaan kommentteja siitä menivätkö oskut oikeaan osoitteeseen vai eivät. Tai voi, mutta on kyllä todella huteralla pohjalla väitteidensä kanssa. Itse heitin vain kysymyksen siitä oliko viime vuoden taso niin huono, että Crash vie potin kotiin. En väittänyt mitään, esitin vain kysymyksen. En sanonut mitään pääosaoscareista tai muista palkinnoista.

Ja Tirkka? "Reese ei osaa näytellä, Hoffman taas osaa." Plz. Oletko katsonut sen Walk the Line? Vai vedätkö johtopäätöksesi niiden Blondin kosto elokuvien pohjalta? Jos näin, niin aika heikoilla kantimilla on osaamisesi tällä saralla...
Viimeksi muokannut JDub, La 11.03.2006 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FORUMLEGENDA!!!Kuva

NELINKERTAINEN WWE Fantasy MESTARI! 8)

SEE YOU IN YOUR FANTASY WHERE YOU WANT TO BE JDUB! 8)

Ulkoringin edustaja. Samoa Joe on läski p**ka. Torrie Wilson on IHANA HUORA! 8)

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » La 11.03.2006 23:45

Tirkka kirjoitti:Totta... itse lähinnä tarkoitin aiemmin arvostella sitä että Reese Witherspoon on mielestäni kömpelö näyttelijä, kun taas Mr. Hoffmann on jäänyt mieleeni hyvänä luonnennäyttelijänä, joskaan ei kykene kovinkaan monipuolisiin rooleihin.
Ei Witherspoonissa muuten mitään, mutta sattuu vetämään saman roolin joka ainoassa elokuvassa....aivan kuten Hollywoodin edellinen supernaistähtikin, Julia "valitsen vahvojen naisten rooleja" Roberts. Tosin Roberts vetää sentään edes sen yhden roolin hyvin, Reesestä ei voi sitkään yleensä sanoa. Sitä paitsi elämänkerrallisessa teoksessa pitäisi kai päästä aika lähelle sitä millainen henkilö oli oikeasti...
Hoffman oli ihan ok roolissaan, mutta ei ollut mikään erityisen hienovarainen tulkinta ja sellaiset tekevät yleensä minuun suuremman vaikutuksen.
Vai vedätkö johtopäätöksesi niiden Blondin kosto elokuvien pohjalta? Jos näin, niin aika heikoilla kantimilla on osaamisesi tällä saralla...
On se kyllä harmillista että Witherspoonin ura rajoittuu kolmeen elokuvaan, joiden perusteella sitten pitää päätellä hänen näyttelijänlahjansa.

EDIT: Myönnetää, että luin vain osan kommenteista koska en jaksa kaikkea tätä ignoranttia "Crash todella oli vuoden paras elokuva"-paskaa jota täällä tuntuu esiintyvän, joten on kai mahdollista että käsitin kommenttisi väärin. Tai jotain.
Kritiikki pätee silti.
Viimeksi muokannut wesnt, La 11.03.2006 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

C2W

Viesti Kirjoittaja C2W » La 11.03.2006 23:53

wesnt kirjoitti: Muuten ihan kivasti selitetty, paitsi että:
a) Donnie Darko ei ole skitsofreenikko
b) Frank ei ole mielikuvitusystävä
c) Frank ei ole jänis
a) Tuosta en ollut ihan varma, mutta hänhän näki joitakin näkyjä, right?
b) Miten sen nyt ottaa?
c) Ok, jänis-pukuinen.
"Your arms are just too short to box with God!"

Tirkka

Viesti Kirjoittaja Tirkka » La 11.03.2006 23:54

JDub kirjoitti:Ja Tirkka? "Reese ei osaa näytellä, Hoffman taas osaa." Plz. Oletko katsonut sen Walk the Line? Vai vedätkö johtopäätöksesi niiden Blondin kosto elokuvien pohjalta? Jos näin, niin aika heikoilla kantimilla on osaamisesi tällä saralla...
Etkö sanonut ettet ole itsekään nähnyt sitä? Minä en ole nähnyt, mutta olen kyllä nähnyt häneltä muitakin leffoja kuin Blondin kostot. Normaalisti hän on minusta todella jäykkä näyttelijä, eikä missään nimessä ansaitsisi oscaria. Voi olla että viime vuoden taso oli heikko mutta jos Reese esitti normaalisuorituksen niin vaikkapa Keira Knightley olisi ansainnut pystin mieluummin (kyllä, olen nähnyt Pride & Prejudicen, menneeseen aikaan sijoittuvat elokuvat kun ovat yleensä mielenkiintoisia).

wesnt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesnt » La 11.03.2006 23:55

C2W kirjoitti:
a) Tuosta en ollut ihan varma, mutta hänhän näki joitakin näkyjä, right?
b) Miten sen nyt ottaa?
c) Ok, jänis-pukuinen.
a) Lue se kirja, tämä on aivan liian pitkä juttu selitettäväksi painiforumilla 23.54 lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kahdeksan tunnin työpäivän jälkeen.
b) Sen voi ottaa tasan niin että Frank ei ollut mielikuvitusystävä, piste.
c) Niin, jäniksen ja jänis-pukuisen miehen välillä on tiettyjä eroja, luulen.

EDIT: Jos et jaksa etsiä kirjaa niin tästä voi olla jotain apua: http://www.imdb.com/title/tt0246578/boa ... d/26263200. Suosittelen tosin lukemaan varauksella, osa keskustelijoista on aika harhateillä.
Viimeksi muokannut wesnt, Su 12.03.2006 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin