Never forget 1927-2014. Kiitos Eki
No sielläpä juuri. IFKssa minut aikoinaan vakuutti puolestaan Ryan Vesce. Tulipas aivopieru..DeadManWalking kirjoitti:Tarkoittanet Pelicansin paidassa?Griffin kirjoitti:Lasch kuului jo aikoinaan IFKssa pelatessaan suosikeihin kotimaisessa Liigassa.
Taitaa tulla katsomaan onko hänestä vielä pelaamaan suuria minuutteja. Mikäli siis tulee. "Välivuosi" NHL:stä ja mikäli homma toimii niin takaisin P-Amerikkaan.Griffin kirjoitti:Huhumylly jatkuu vaan. Väitetään, että Joni Pitkänen olisi jälleen ensi kaudella Kärppien mies. Mitä tähän sanoo Kärppä-miehet?
Jälleen hyvä juttu Liigalle, jos näin tapahtuu.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Niin no, toisaalta pitää muistaa ettei Pitkänen ole pelannut viimeisen kolmen kauden aikana yhteensä kuin 52 ottelua, joten varmaan aika tarkasti harkitaan sitä että onko Pitkäselle käyttöä. Etenkin kun jalan kunnosta ei ole kauheasti takeita.The Rocker kirjoitti:Eihän kyseessä todennäköinen tilanne ole kun Pitkänen varmasti saisi myös NHL:stä paikan paremmalla palkallakin.
Four passes break any defenseRiveni kirjoitti:Tämä ei tosin auta siihen että joku Naarajärveläinen luulee olevansa Oulusta (Ja Manchesterista). Eihän sieltä olekkaan kuin se 400 kilometriä Ouluun, vaikka tämän pahamaineisen JYPin kotokunnille on alle 100 kilometriä.
Kuullmma mylsän koulujen opetussuunnitelmaa on muutettua ja seksivalistusvideona näytetään tästälähin HJK-Schalke otteluNo anna kakkua, anna sakkoa, s****na. Hymyile, hymyile oikein. Mä en kestä näitä s****nan mikkihiiriä. KAKS TUOMARIA, KUMPIKIN SANOO, EN NÄHNY!-Harri Ahola
Hmm... mestaruusjuhlat vs ei mestaruusjuhlia. Varmaan vaikea valinta fantasioissa.eCiuj kirjoitti:Otetaas nyt itsekin kantaa TPS:n hankintoihin. Uusien hankintojen jälkeen TPS:n kokoonpano näyttää todella vahvalta. Tällä ei vielä poikaa nosteta keväällä, mutta pelit jatkuvat keväälle varmasti. Ainoa dilemma tässä on se, että menen armeijaan tammikuussa, joten missaan taatusti nämä ratkaisupelit. Joten toivoakko TPS:lle menestystä siitä huolimatta, etten ole sitä näkemässä vai epäonnea, jotta saan olla mukana kun lopulta sitä tulee? Olisihan se ivaa minua kohtaan, jos ensi keväänä TPS pääsisi pitkälle.
Niin monta paskaa kautta takana, että haluan olla mukana kun pärjätään. s****na.Griffin kirjoitti:Ehdottomasti jälkimmäinen vaihtoehto. Itse olen myöskin pyrkinyt toivomaan epäonnea omalle suosikilleni, mikäli paikalle en ole päässyt.
Kyllä Lassila-Järvinen kaksikko on hyvä tähän liigaan. Hostikan lähtö Vaasaan ei haittaa kyllä tipan tippaa, ei Hostikasta ollut yhtikäs mihinkään. Minä päivänä tahansa pistäisin mielummin Järvisen kuin Hostikan maaliin.Griffin kirjoitti:TPS:n tilanteesta vielä sen verran, että mahtavatko aikoa vielä hommata jonkun maalivahdin... Sellaisen kuitenkin, joka olisi selvä 2. Vahti. Vai mennäänkö näin, että nuori herra hoitaa 2. vahdin viran. Hostikka olisi ollut ihan ok kyseiseen rooliin mutta meni ja lähti Vaasaan. Tämä tuli vain mieleen siksi, että mitä tehdään, jos Lassilalle sattuu jotain kesken kauden. Järvisestä tuskin on ykkösvahdiksi, edes hetkellisesti.
No sinähän se sitten oikein fani olet.eCiuj kirjoitti:Niin monta paskaa kautta takana, että haluan olla mukana kun pärjätään. s****na.Griffin kirjoitti:Ehdottomasti jälkimmäinen vaihtoehto. Itse olen myöskin pyrkinyt toivomaan epäonnea omalle suosikilleni, mikäli paikalle en ole päässyt.
Kyllä Lassila-Järvinen kaksikko on hyvä tähän liigaan. Hostikan lähtö Vaasaan ei haittaa kyllä tipan tippaa, ei Hostikasta ollut yhtikäs mihinkään. Minä päivänä tahansa pistäisin mielummin Järvisen kuin Hostikan maaliin.Griffin kirjoitti:TPS:n tilanteesta vielä sen verran, että mahtavatko aikoa vielä hommata jonkun maalivahdin... Sellaisen kuitenkin, joka olisi selvä 2. Vahti. Vai mennäänkö näin, että nuori herra hoitaa 2. vahdin viran. Hostikka olisi ollut ihan ok kyseiseen rooliin mutta meni ja lähti Vaasaan. Tämä tuli vain mieleen siksi, että mitä tehdään, jos Lassilalle sattuu jotain kesken kauden. Järvisestä tuskin on ykkösvahdiksi, edes hetkellisesti.
Järvinen on ollut Urpo Ylösen opeissa useita vuosia ja voi vielä kehittyä ihan ykkösmaalivahdin tasolle, ei hänellä ole ikää vielä yhtään liikaa. Pelejä kun pelaa niin kokemusta keertyy joka on ainoastaan hyväksi. Kokeneempi Hostikka voitti yhden ainokaisen pelin TPS:n paidassa, kun niitä keertyi yli kaksikymmentä olalle. Se oli aina varma tappio. Useaan otteeseen Hostikka imi ensimmäisen erän kuin virolainen huora ja joutui vaihtoon 3-0 tilanteessa. Hänestä ei ollut yhtään mihinkään, olisin mielummin laittanut Runolan maaliin, vaikkei sillä olisi ollut mitään merkitystä.Griffin kirjoitti:No sinähän se sitten oikein fani olet.eCiuj kirjoitti:Niin monta paskaa kautta takana, että haluan olla mukana kun pärjätään. s****na.Griffin kirjoitti:Ehdottomasti jälkimmäinen vaihtoehto. Itse olen myöskin pyrkinyt toivomaan epäonnea omalle suosikilleni, mikäli paikalle en ole päässyt.
Kyllä Lassila-Järvinen kaksikko on hyvä tähän liigaan. Hostikan lähtö Vaasaan ei haittaa kyllä tipan tippaa, ei Hostikasta ollut yhtikäs mihinkään. Minä päivänä tahansa pistäisin mielummin Järvisen kuin Hostikan maaliin.Griffin kirjoitti:TPS:n tilanteesta vielä sen verran, että mahtavatko aikoa vielä hommata jonkun maalivahdin... Sellaisen kuitenkin, joka olisi selvä 2. Vahti. Vai mennäänkö näin, että nuori herra hoitaa 2. vahdin viran. Hostikka olisi ollut ihan ok kyseiseen rooliin mutta meni ja lähti Vaasaan. Tämä tuli vain mieleen siksi, että mitä tehdään, jos Lassilalle sattuu jotain kesken kauden. Järvisestä tuskin on ykkösvahdiksi, edes hetkellisesti.s****na.
Ai laittaisit ennemmin Järvisen, jolla ei ole peliäkään Liigaa alla? Oiva vaihtoehto, ja ennen kaikkea luotettava. En jaksa tarkistaa mutta eihän mies ole ollut erikoinen edes junnuissa tai mestiksessä. Ja painotan nyt, että en jaksa edes tarkistaa. En minäkään sanonut, että Hostikan lähtö haittaisi sen suuremmin. Sanoin, että olisi ollut varsin ok tuohon 2. vahdin rooliin. Tuskinpa pelejä paljoa tulee, oli siinä kuka tahansa. Olettaen tietysti, että Lassila pysyy terveenä. Siltikin jos pitäisi 2. vahti valita, ja vaihtoehtoina olisi Hostikka tai Järvinen niin ottaisin Hostikan empimättä.
Nyt vähän perusteluja tähän? Edelleenkin, kumpikaan heistä ei ole Liigassa ykkösvahdin tasoa, ei todellakaan. Enkä lähde sen suuremmin väittelemään, että kumpi heistä todella on parempi. Kiinnostaa silti, että mihin perustat tämän? Jos toinen ei ole Liigassa pelannut peliäkään ja alempana on keskitason vahti. Toinen taas on pelannut Liigaa jo usean kauden eri paidoissa ja mukaan mahtuu jopa hyviäkin aikoja. Ja väitän, että Mestiksessä Hostikka lukeutuisi huippuvahteihin, mikäli siellä pelaisi pidemmän ajanjakson. Painotetaan silti edelleen, että kumpaakaan en erityisen hyvänä vahtina pidä..Juge kirjoitti:Valitsisin Järvisen ohi Hostikan, koska yksinkertaisesti hän on parempi veskari.
Nyt on kyllä vielä aivan pakko tarttua tuohon... Oletko aivan tosissasi vai provoatko? Maalivahti on joukkueen tärkein yksittäinen pelaaja. Loistava maalivahti pystyy tarpeen tullen kantamaan joukkuettaan hyvillä suorituksilla vaikka muuten olisikin pelillisesti heikko aikakausi. Annan muutaman esimerkin:Juge kirjoitti:Ja se on mun mielestä jotenkin väärä ajatusmalli, että mietitään että mitä jos herra X loukkaantuu. Ihan turhaa jossittelua, loukkaantuu jos loukkaantuu. Ei kautta suunnitella sen mukaan, että mitä tehdään jos hän ja hän loukkaantuu, vaan niin, että kaikki kaverit on rosterissa varsinkin siellä ratkaisupeleissä.
No joo tottakai, varmasti ovat miettineet etukäteen miten toimitaan jos Lassila loukkaantuu, pointti oli se, että se ei ole se pääprioriteetti. Ja minäkään en sen enempää noista kuvioista tiedä, että mennäänkö ensi kauteen kaksikolla Lassila-Järvinen. Lassila on kuitenkin erinomainen veskari ja ihan selkeä ykkösveskari.Griffin kirjoitti:Tottakai toivomus ja ihanne olisi se, että kaikki pysyisi terveenä. Luonnollista näin. Kyllä silti väitän, että johdon pitää pohtia myös "mitä jos"-tilanne. Tai siis totta h****tissä pitää. Jos siellä nyt mennään ja panostetaan kohti parempaa niin et yksinkertaisesti voi luottaa siihen, ettei mitään satu. Suorastaan idioottimaista olettaa, että mitään ei ajatella varalle. Edelleenkään sitä en tiedä, että onko luotto Järvisessä vai pidetäänkö siellä silmät auki yhä maalivahtien suhteen. Ykkösvahti nyt kuitenkin on ja se on hyvä.
Toki hankala verrata, kun eivät samassa liigassa samaan aikaan ole pelanneet. Enkä minäkään halua lähteä tästä asiasta sen kummemmin väittelemään. Järvinen on osoittanut mun mielestä olevansa mestiksessä kyllä keskitasoa parempi veskari. Enkä minäkään häntä nyt minään tulevana NHL:n ykkösveskarina pidä, en ainakaan vielä. Hostikka taas on aina ollut mun mielestä semmoinen keskitason veskari, melkein kuin kakkosmaalivahdin prototyyppi. Toki nämä ovat aina vaikeita valintoja, nuori ja kokematon mutta lahjakas maalivahti vaiko kokenut ja varma kehäkettu.Nyt vähän perusteluja tähän? Edelleenkin, kumpikaan heistä ei ole Liigassa ykkösvahdin tasoa, ei todellakaan. Enkä lähde sen suuremmin väittelemään, että kumpi heistä todella on parempi. Kiinnostaa silti, että mihin perustat tämän? Jos toinen ei ole Liigassa pelannut peliäkään ja alempana on keskitason vahti. Toinen taas on pelannut Liigaa jo usean kauden eri paidoissa ja mukaan mahtuu jopa hyviäkin aikoja. Ja väitän, että Mestiksessä Hostikka lukeutuisi huippuvahteihin, mikäli siellä pelaisi pidemmän ajanjakson. Painotetaan silti edelleen, että kumpaakaan en erityisen hyvänä vahtina pidä..
Tähän mielestäni jo vastasin.Juge kirjoitti:Ja se on mun mielestä jotenkin väärä ajatusmalli, että mietitään että mitä jos herra X loukkaantuu. Ihan turhaa jossittelua, loukkaantuu jos loukkaantuu. Ei kautta suunnitella sen mukaan, että mitä tehdään jos hän ja hän loukkaantuu, vaan niin, että kaikki kaverit on rosterissa varsinkin siellä ratkaisupeleissä.
Nyt on kyllä vielä aivan pakko tarttua tuohon... Oletko aivan tosissasi vai provoatko? Maalivahti on joukkueen tärkein yksittäinen pelaaja. Loistava maalivahti pystyy tarpeen tullen kantamaan joukkuettaan hyvillä suorituksilla vaikka muuten olisikin pelillisesti heikko aikakausi. Annan muutaman esimerkin.
Jos kehitetään omaa tekimistä ja joukkuetta niin kaikki pitää ottaa huomioon. Jo rakennusvaiheessa pitää ajatella kaikki seikat, miten tuo pelaa hyvin tuon kanssa ja miten noilla kahdella iskee kätisyydet hyvin yhteen ajatellen ylivoimapeliä. Näin esimerkkinä. Ja tosiaan, se tärkein yksittäin pelaaja on maalivahti. Voitko sokeasti muka luottaa, että mitään ei tapahdu? No et todellakaan voi. Runkosarjassa on 60 ottelua ja paikoitellen ottelurytmi on perkeleen tiuha. Ihmisen kroppa ei ole mikään itse varmuus. Jokaisen urheilijan kroppa voi sanoa itsensä osittais irti missä vaiheessa kautta tahansa. Ja sitä vaikeuttaa myös se, että peleissä sattuu ja tapahtuu. Se voi olla vaikka kauden avausmatsi, kun vastustaja kaatuu Lassilan päälle ja hänen menee jalka rikki. Mielestäsi näitä asioita ei tarvitse seurajohdon tai valmennuksen miettiä? "Ihan turhaa jossittelua, loukkaantuu jos loukkaantuu." Näin on joo...
No en nyt ihan kyllä käyttäisi termiä "sokeasti luotetaan". Lassila kumminkin pelaa varmaan suurimman osan peleistä ja hän on myös siihen tottunut ja valmis. Ei tässä nyt mitään 50-50 jakoa pelien osalta suunnitella se on ihan fakta.Palataan sen verran vielä alkuperäiseen aiheeseen, että alunperin pohdin tuossa mahdollista toista vahtia tai sen hankkimista. Onhan tuossa nuorilta sälleiltä nähty yllätyksiäkin mutta itse en kokisi kovin kannattavaksi, mikäli sokeasti luotetaan Järvisen kaltaiseen kokemattomaan vahtiin.
No ei tietystikkään. Ei suunnittella varmasti edes 60-40 jakoa. Ja Lassila on niin selkeä ykkösvahti, etten usko suunnittelevan edes 70-30. Kokoajan keskustelussa on ollut pointtina, että mitä jos Lassila loukkaantuu... Se tarkoittaa sitä, että kakkosvahdin on oltava valmiina hyppäämään puikkoihin ja tarvittaessa pelaamaan vaikka valtaosa peleistä. Jos ykkösveska loukkaantuu niin ei auta "Ei me näin tätä suunniteltu"-itku. Tällöin, jos Järvinen on oikeasti kakkosvahti, niin onhan se aika sokeaa luottamista, sillä miehellä ei kyseisestä Liigasta ole juuri mitään näyttöjä. Ja ne vähätkin näytöt ovat TPS:n aamujäiltä, ei itse pelistä. Ei ole ihan kerran tai kaksi, kun nuorella vahdilla on tapahtunut sulaminen tiukassa paikassa.Juge kirjoitti:No en nyt ihan kyllä käyttäisi termiä "sokeasti luotetaan". Lassila kumminkin pelaa varmaan suurimman osan peleistä ja hän on myös siihen tottunut ja valmis. Ei tässä nyt mitään 50-50 jakoa pelien osalta suunnitella se on ihan fakta.Palataan sen verran vielä alkuperäiseen aiheeseen, että alunperin pohdin tuossa mahdollista toista vahtia tai sen hankkimista. Onhan tuossa nuorilta sälleiltä nähty yllätyksiäkin mutta itse en kokisi kovin kannattavaksi, mikäli sokeasti luotetaan Järvisen kaltaiseen kokemattomaan vahtiin.
Öö.. No joo, näin juuri. Nyt puhut, ettei se ole pääprioriteetti, joka se ei tietystikkään ole mutta äsken vielä olit tätä mieltä:Juge kirjoitti:No joo tottakai, varmasti ovat miettineet etukäteen miten toimitaan jos Lassila loukkaantuu, pointti oli se, että se ei ole se pääprioriteetti. Ja minäkään en sen enempää noista kuvioista tiedä, että mennäänkö ensi kauteen kaksikolla Lassila-Järvinen. Lassila on kuitenkin erinomainen veskari ja ihan selkeä ykkösveskari.Griffin kirjoitti:Tottakai toivomus ja ihanne olisi se, että kaikki pysyisi terveenä. Luonnollista näin. Kyllä silti väitän, että johdon pitää pohtia myös "mitä jos"-tilanne. Tai siis totta h****tissä pitää. Jos siellä nyt mennään ja panostetaan kohti parempaa niin et yksinkertaisesti voi luottaa siihen, ettei mitään satu. Suorastaan idioottimaista olettaa, että mitään ei ajatella varalle. Edelleenkään sitä en tiedä, että onko luotto Järvisessä vai pidetäänkö siellä silmät auki yhä maalivahtien suhteen. Ykkösvahti nyt kuitenkin on ja se on hyvä.
Ensin se oli turhaa jossittelua ja nyt se ei ole pääprioriteetti. Vähän nyt vaihtelee käsitteet... Eiköhän pääprioriteetti ole juurikin se joukkueen kasaus, jossa pyritään rakentamaan se mahdollisimman vahva kokonaisuus. Kokonaisuuteen kuuluu ehdottomana osana voittava maalivahti. Ja tässä vaiheessa astuu kuvaan se 2. vahti, jonka tulisi olla mahdollisimman hyvä ja turvallinen back-up tälle ykköselle. Onko Järvinen tälläinen? Ei, ei ole.Juge kirjoitti:Ja se on mun mielestä jotenkin väärä ajatusmalli, että mietitään että mitä jos herra X loukkaantuu. Ihan turhaa jossittelua, loukkaantuu jos loukkaantuu. Ei kautta suunnitella sen mukaan, että mitä tehdään jos hän ja hän loukkaantuu, vaan niin, että kaikki kaverit on rosterissa varsinkin siellä ratkaisupeleissä.
Noh, taas.. Jälleen vähän käsitteet vaihtuu. Nimittäin aiemmin sanoit näin:Juge kirjoitti:Toki hankala verrata, kun eivät samassa liigassa samaan aikaan ole pelanneet. Enkä minäkään halua lähteä tästä asiasta sen kummemmin väittelemään. Järvinen on osoittanut mun mielestä olevansa mestiksessä kyllä keskitasoa parempi veskari. Enkä minäkään häntä nyt minään tulevana NHL:n ykkösveskarina pidä, en ainakaan vielä. Hostikka taas on aina ollut mun mielestä semmoinen keskitason veskari, melkein kuin kakkosmaalivahdin prototyyppi. Toki nämä ovat aina vaikeita valintoja, nuori ja kokematon mutta lahjakas maalivahti vaiko kokenut ja varma kehäkettu.
Et nyt missään kohtaa tätä perustellut vaikka viestissäsi annoit tosiaan suoraan sen käsityksen, että Järvinen on parempi. Tuota ihmettelin jo heti kommenttisi jälkeen, sillä onhan näiden vertailu "hieman" vaikeaa. Siinä missä Järvinen on pelannut Mestiksessä b-sarjan pelureiden sekä A-junioreiden keskellä niin Hostikka on pelannut samaan aikaan maan parhaiden pelureiden sekä ulkomaalaisvahvistukset yms. kanssa. Ja nyt, kun itse sanoit, että Hostikka on, kuin kakkosvahdin prototyyppi... On joo. Jos itse sanot niin, niin miksi sitten kokematon-Järvinen olisi parempi siihen rooliin, kuin mies, joka on melkein kuin luoto kyseiseen rooliin?Juge kirjoitti:Valitsisin Järvisen ohi Hostikan, koska yksinkertaisesti hän on parempi veskari.
Mistäs tiedät ettei ole? En minä ollut kuullutkaan Hussosta ja Saroksesta ennen viime kautta. Mutta silti kaverit olivat seurojensa ykkösveskat loppujen lopuksi. Molemmilla takana pelkästään A-junnujen pelejä ennen viime kautta, kummallakaan ei otteluita miesten paidassa. Tuskin sinäkään uskoit että näin tapahtuisi. Mutta miksei Järviselle voisi käydä samoin?Kehittyvän nuoren veskarin pitäisi saada ehdottomasti paljon pelata. Siltikään, ei liian suurta palaa haukata. Nuorelle veskarille parasta kehitystä on pelata juurikin A-junioreissa sekä myös Mestiksen koen hyväksi vaihtoehdoksi. Jos et ole valmis, ja alatkin pelaamaan liian kovia pelejä, niin se voi vaikuttaa hyvinkin negatiivisesti. Nuori vahti voi hypätä Liigaan, kun on siihen valmis ja pärjää. Järvinen tuskin on.. Sanotaanko näin, ettei hän ole mikään Turun villehusso tai juusesaros.